1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Wij hebben een goedkope duowagen van Topmark via mp gekocht, met babynestje erbij. Dat gaat echt prima, en is echt klein inklapbaar. verkoop je gewoon weer als ze wat groter zijn. Voor 50 euro heb je ze al. Neem minder ruimte in dat de Phil en Teds en klapt veel kleiner in. Zelf vond ik hem prima te besturen met 2 kids.(heb ook last van mn bekke, dus weet hoe belangrijk dit is, ik ging er ook mee naar de stad/supermarkt etc, maar in het bos ging het ook prima) Ik heb hem zeker een jaar gebruikt voor samen. Oudste was nog geen 2, jongste net geboren. Tot de oudste 3 was zijn ze er samen in gegaan. Wie weet is dat nog een optie?
    Nu zit er bij ons meer tijd tussen 2 en 3, dus nu ga ik het met een kidsit proberen. De 2e is 2,5 tegen die tijd.

2. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    12 weken vandaag! En o ja, moet mn ticker nog aanpassen. Straks na VK, voor het eerst hartje horen.

3. juf85

juf85 Niet meer actief

@annamama: die duowagen van topmark is nog vrij lang. Ik wil liever niet zo'n lang gevaarte. Ik vind duowagens gewoon niet zo mooi (sorry). De phil & teds zit er een beetje tussen in. Ook niet supermooi, maar goed, ik moet toch iets. Deze is 3 jaar oud en kost 150 euro. Dat vond ik nog wel prima. Als ik hem niet meer nodig heb dan verkoop ik hem weer.
    Mijn zoontje is inderdaad nog geen 2 als de 2e geboren wordt.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Leuk leuk leuk!

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
  6. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja dieplankjes haddenwe gezien. Maar ik denk niet dat meneer op zon plankje blijft staan/ zitten. En ik weet niet of hij rond die tijd nog in slaap valt tijdens het winkelen, dus dan is het wel fijn als hij in de wagen kan zitten.
    We hebben nu dus een tweedehands phil and teds geregeld. Haalt mn broertje morgen op (is niet hier in de buurt).
    En volgende week halen we die tweepersoonsfietskar op. Hoop dat die mensen hem inderdaad voorons achter houden.

Dus hetisallemaal geregeld.bedankt voor alle tips!

7. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Je zoon is van oktober 2011?

Ik kan mij niet herinneren dat mijn zoon toen nog sliep hoor in de wandelwagen.

Sterker nog, ik heb dat ding echt hooguit 1,5 jaar gebruikt. Daarna altijd gewoon lopen.

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Brrrr hebben jullie het ook zo koud. Lig al hele middag op de bank met een fleecedekentje.

9. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    O, je hebt em al gekocht? Mooi!
    Ik vond de mijne niet mooi, maar wel handig. Mijn zoontje van ruim 2 slaapt nog geregeld in de wagen.
    Met 1 kind lukt het wel om met 1,5 jaar lopend dingen te doen. Deed het bij mijn eerste ook wel eens. Maar met 2 is dat niet haalbaar. Je kunt gewoon niet de wagen los laten om nummer 1 van de weg te plukken, terwijl nummer 2 alleen staat.

Kim, je hebt ook plankjes met een zitje, dat gaan wij nu doen. Kid Sit via MP!

10. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik zou liever een lange wagen willen dan de p&t waarbij er 1 ongeveer in de boodschappenmand moet zitten. Vind dat nog steeds zo iets raars. En in heel veel winkels kun je tegenwoordig wel in met een duowagen naast elkaar. Vind de p&t ook heel zwaar sturen. Dan idd liever zo iets van topmark.

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Mijn dochtertje is van maart 2011 en slaapt nog geregeld in de wagen als we een hele dag weg zijn. Ze is pas 1 :). Meeste kids zitten wel tot 3 in een buggy ofzo en houden het vaak niet een hele dag vol zonder slaapje.

12. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Precies Niki, bij ons dus ook zo. De jongste is net 2, maar slaapt er ook nog geregeld in. Net een nieuwe Joolz gekocht, nou ja nieuw, via MP. Heb alle bekleding uitgewassen. Wat een heerlijk ding zeg. Super wendbaar, en kom zelfs vooruit in de sneeuw! Ideaal.

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Net de kraamzorg maar geregeld met mijn zorgverzekeraar....
    Is dat alvast gedaan.
    Hoorde al dat je dat beter op tijd kunt regelen, zeker omdat we in de zomerperiode zijn uitgerekend.

En ik heb het ook zooooooo koud. Net de kachel een graadje hoger gezet en een dikke trui aangedaan. Brrrrr!!

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik wacht nog even met een kinderwagen kopen tot ik zeker weet dat er een baby komt. Zou heel pijnlijk zijn als je dat soort spullen al in huis hebt en het gaat dan toch nog fout.

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik zie wel hoe de phil&teds bevalt. Ik heb altijd nog mn gewone kinderwagen/wandelwagen. Dus tegen de tijd dat de jongste in dat stoeltje moet zitten, dan neem ik aan dat de oudste wel wat meer loopt. Dus dan kan ik ook gewoon mn mutsy meenemen met grote boodschappenmand. En ik heb de manduca, dus kan ook baby in manduca doen (voor dichtbij boodschappen) en oudste in wandelwagen mutsy (dan heb ik nog steeds veel boodschappenruimte).
    Ik heb straks gewoon 2 wagens, dus kan kijken wat wanneer handig is. En 150 euro vind ik dan wel meevallen voor een 2e wagen. Als de oudste vooral loopt, dan doe ik hem gewoon weer weg.

Hier ook koud hoor.. Net een stuk gewandeld. Dus nu lekker warme thee. Ik lust weer thee. De eerste weken van de zwangerschap kon ik echt geen thee hebben, vond ik helemaal niet meer lekker. Terwijl ik normaal een paar mokken per dag drink.

Ik heb ook kraamzorg geregeld. Moet je je zorgverzekeraar dan nog bellen? Weet het even niet meer hoe ik dat bij de eerste deed. Ik heb wel bij de zorgverzekeraar vast het kraampakket aangevraagd. dus ze weten dat ik zwanger ben.

Ik heb het gevoel dat mn misselijkheid minder wordt! Hoop zo dat het zo is ;). Alleen poepluiers verschonen is nog niet zo handig (kokhalzen). Maar mn zoontje krijgt kiezen, dus het zijn ook van die vieze luiers... Normale poepluiers vallen wel mee van hem, maar de laatste weken is het alleen maar dunne troep, bah.

Ik hoop dat we dezelfde kraamverzorgster kunnen krijgen als de vorige keer. Maar moet ze natuurlijk niet net op vakantie zijn..

16. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ja kan me voorstellen. Aan de andere kant, wat boeit mij zo'n wagen als het mis gaat?

Goed, ik gebruik hem nu al, kon niet wachten... En heb een kind rondlopen om erin te stoppen, dus kan al lekker showen. :)
    Krijg veel reacties op de wagen, leuk hoor

17. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @annamama, leuk om te horen. Wij gaan ook voor de joolz (earth elephant grey).

@juf, ik kon ook rechtstreeks de kraamzorg bellen om mij op te geven maar kon ook online via de zorgverzekering.
    Dus via die weg maar geregeld. Weet ik zeker dat die kraamzorg aangesloten is bij mijn verzekeraar en weten ze meteen dat ik zwanger ben. (Kraampakket ook maar aangevraagd) ;)

18. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja als ik nog geen kindje had zou ik ook nog geen wagen kopen hoor. Bij de eerste hebben we de kinderwagen een aantal weken na de 20 weken echo besteld. Duurde nog weken voordat hij er was.

Nu heb ik wel vrij snel die p&t gekocht. En de fietskar ook. Maar wij weten niet hoe vaak zo'n fietskar op marktplaats staat. Dus vandaar dat wij er nu al een geregeld hebben. En alles moet ook nu geregeld worden. bij de eerste had ik vanaf 18 weken fysio voor mn bekken. Nu worden de klachten al weer steeds erger. Dus ik wil snel die dingen geregeld hebben, voordat ik niet zoveel meer kan.
    Dus binnenkort (als we weer een vrij weekend hebben), gaan we ook boven bezig. De tweede krijgt geen eigen kamer, maar we moeten wel ruimte maken. Dat wil ik graag zelf doen nu ik het nog kan. Ik wil niet dat straks anderen mijn spullen moeten uitzoeken, omdat ik niet meer zo mobiel ben dan.
    Ik weet hoe erg de klachten met mn bekken werden en de VK waarschuwde al dat het nu eerder kan komen. En dat merk ik al. Dus ik wil gewoon nu alles op tijd klaar hebben. En niet zoals de vorige keer alles door anderen m oeten laten doen. Vandaar...

19. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook voor de Joolz waarschijnlijk :) Een van de weinige wagens die wel hoog zijn (zijn allebei lang) maar ook klein in te klappen is (piepkleine auto). En ik vind hem gewoon superleuk!

20. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Brrr ik hb t ook zo koud. Lig ook de hele middag al op de bank.
    Zo ef douche en weer lekker hange op de bankk.

Deel Deze Pagina