1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Tepelwarmers: Hoe bizar! Moet niet gekker worden toch:)
    Ik zou wel borstbeschermers kunnen gebruiken. Ze zijn wat gevoeliger nu en als mn zoontje het dan weer in zn hoofd haalt om over me heen te klimmen als ik op de bank zit/lig....dan kan dat best pijnlijk zijn (die kleintjes houden nergens rekening mee...nogal lomp;))

@Kinderwagen: Ik weet nog niet zo goed wat ik ga doen, maar ik denk misschien een zo'n loopplankje voor de oudste (dan bijna 2,5) waar hij op kan staan. Nu wandel ik regelmatig naar de stad (30 min), maar ik zal dan waarschijnlijk meer korte wandelingetjes naar de supermarkt of gewoon in de wijk gaan maken. Of even naar het speeltuintje bijvoorbeeld. Daarnaast heb ik ook een Babybjorn draagzak, dus die kan ik in het begin ook goed gebruiken als de baby nog niet zo zwaar is (en dan de oudste in de wandelwagen). Even kijken hoe het uitpakt.

@Hier: Lamlendige dag. Zoonlief was al om 4 uur wakker vannacht. Heeft toen nog wat bij ons in bed gelegen, maar weinig geslapen. Om 6 uur is hij met manlief naar beneden gegaan, zodat ik nog een beetje kon slapen. Vanmiddag heb ik ook nog 2 uur geslapen, maar ben nog steeds moe.

@Brademarie: hoe gaat het vandaag met je?

2. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @gigi, wij zijn beide ook redelijk lang. Tenminste... mijn man is 1.86 en ik ben 1.76. Daarbij wil ik een hoge wagen vanwege mijn rug en het slecht kunnen bukken. (Plus dat ook wij verliefd zijn op die wagen, haha).

@juf, slim dat jullie alles snel klaar willen hebben als je kijkt naar je vorige zwangerschap.

@minime, oef... dat lijkt mij idd niet fijn als je zoontje tegen je borsten stoot. :(
    Enne.... die tepelwarmers zitten best lekker hoor! (Whahahaha, nee hoor, geintje) :p

3. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Ik ben nog niet thuis in 2 kinderen en een wagen, dus kan jullie niet helpen, maar succes! Ik zou wel denken dat een kindje misschien vervelend wordt als het de hele tijd op een plankje moet staan? Maar groeien ze dan niet ook niet snel uit zo'n dubbele wagen?
    Maar is het niet wat vroeg om al kinderwagens te kopen? Ik durf dat nog niet hoor. Het enige wat ik nog gekocht heb, is een paar baby-uggs, omdat die echt té leuk waren om niet te kopen. Maar na de uitslag van de combinatietest (hopende dat die goed is), ga ik ook helemaal los in de winkels :D. Maar ik begrijp waarom je eerder begint Juf...

Peony, ik heb ook vandaag de kraamzorg geregeld, ook via de verzekering. Het leek mij veel te vroeg, maar ze zeiden daar inderdaad dat het normaal is om het met dit termijn te regelen.

Marszie. Helaas kun je ouders niet uitkiezen. Ik kan er over meepraten, pfff. Maar uiteindelijk zijn het wel je ouders, dus we moeten er maar het beste van maken. Vind ik...
    Wat zei de dokter vanmiddag?

Sm. Heb jij de gyn nog gebeld? En?

Nou, ik ga even naar de kapper! Ik las dat iemand zich verwende met pizzabroodjes. Ik ga mezelf vanavond verwennen met een grote bak yoghurt-ijs :D. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit midden in de winter trek had ik ijs, maar nu ik zwanger ben dus wel ;).

4. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Erg veel herkenbaar in jouw verhaal. Bij de eerste met 6 maanden met kamertje begonnen. Opdat moment kon ik zelf niets meer doen.
    Bij de tweede met 4 maanden begonnen. Uitendelijk begon de pijn bij de tweede wel eerder, maar zo heftig als bij de eerste werd het niet. Hoop dat het bij jou ook minder is. Sterkte alvast, weet hoe he tis!

5. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @danitcha, ohhh lekker ijs!! Ik had ook laatst een waterijsje, heerlijk!
    Die wagen hebben we nog niet gekocht, we weten alleen welke we dus graag willen. Wel gaan we binnenkort ff naar babydump of babypark om te oriënteren.
    De vk had tegen mij gezegd dat het slim was om de kraamzorg te regelen zodra de termijnecho goed was. Stond ook bij de verzekeraar op de site dat je het eigenlijk niet vroeg genoeg kunt aanvragen. Dus braaf maar geregeld! :p

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Shoppen: ik vind het helemaal niet vroeg om al te shoppen hoor. BIj de eerste hadden we de kinderwagen besteld met 9 weken (gelijk na de eerste echo), en de kinderkamer 2 weken later. Het kamertje hadden we al bijna af met 17 weken.
    De kinderwagen en kinderkamer hebben we wel pas veel later opgehaald, maar soms heb je best lange levertijden.

@IJs: Ik heb altijd zin in in ijs. Zomer / winter, zwanger / niet zwanger. Is echt mijn zwakte! Wel roomijs hoor (of yoghurtijs). Waterijsjes zijn echt alleen voor de zomer. Ben & Jerry vind ik echt overheerlijk, maar vind ik te duur om elke week te halen. Ik ben de laatste tijd fan van walnotenijs van Perfekt huismerk.

Wat me echt opvalt bij deze zwangerschap is dat ik ontzettend veel snoep! Ik heb het liefst de hele dag iets zoets in mn mond.
    Wat is jullie ' craving' deze zwangerschap??

7. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Ik heb t ook met snoep. Verder.niet echt wat ma snoep en dan heerlijk dat schepsnoep van de jamin, heerlijk!!

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    je weet toch zeker dat er een baby komt...;)

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    kraamzorg; hier ook al geregeld..

bij de eerste had ik de kinderwagen ook al met 8 weken besteld..

weet je het kan ook met 38 weken misgaan maar de kans dat het nog misgaat nu met onze zwangerschapsduur is heeeel klein..

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou........

Nee, eigenlijk niet.

Eerst maar eens de 20 weken echo. En de magische grens van 25 weken voorbij.

Misschien denk ik over 3 weken anders, kan hoor. Maar op dit moment heb ik zoiets van, de zekerheid dat het komt heb je helemaal nog niet.

De kans is niet groot, maar het gebeurt wel.

11. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Kim, in zekere zin heb je gelijk. Maar zo redenerend wordt de hele zwangerschap een marteling van onzekerheid. Positief denkend zou je kunnen zeggen dat de kans groot tot zeer groot is dat jij en ik, ergens rond augustus een baby in de armen hebben. Probeer te genieten van het zwanger zijn op zich, onzekerheid is er altijd. Ook als de baby er is.

12. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik ben niet onzeker hoor.. Maar wel realistisch... Voelt gewoon nog niet goed om de grote dingen te gaan kopen.

Heb wel al wat klein spul gekocht, maar de grote dingen: Daar wacht ik nog even mee.

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    dat is ieder voor zich idd. ik ben het wel eens met annamama. lekker genieten en zekerheid heb je nooit in het leven. maar kans is nu nihil dat het fout gaat. ik moet zeggen dat ik er na 2 eerdere miskramen heel positief voorsta omdat ik er vertrouwen in heb...

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Vandaag had ik echt last van de hormonsters! Ik irriteerde me aan alles en had nergens zin in. Hebben jullie dat ook af en toe?
    Ik kan me niet herinneren dat ik er vorige keer ook last van had..

15. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Kim, ik vind dat je na 12 weken wel blij mag zijn. Dan is de grootste kans dat het mis kan gaan voorbij. Uiteraard kan het altijd mis gaan. Maar dat kan ook na 25 weken nog, dat kan zelfs bij de geboorte (er zijn echt horrorverhalen). En zelfs als het kindje er is, heb je nog geen zekerheid, want er overlijden ook kindjes aan wiegendood enzo. Als je zo gaat doemdenken, kun je nooit genieten.
    Maar inderdaad, ieder z'n mening. En we hebben nog zeeën van tijd om spulletjes te kopen, dus doe het gewoon wanneer het goed voor je voelt. Maar ik hoop dat je wel een beetje probeert te gaan genieten!

16. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Gisteren hier de hele dag hoofdpijn en vandaag begint het al weer, misschien toch de hormonen? Wel een pcm genomen maar hielp niet erg en wil medicijnen zo veel mogelijk beperken.
    Vind trouwens ook dat ik nu echt moet proberen te genieten, het is nou eenmaal altijd onzeker wat er kan gebeuren, nu mijn dochter 5 is heb je dat zelfs nog. Dus dan sta ik liever positief erin en probeer me geen zorgen te maken over wat er allemaal zou kunnen gebeuren, daar heb ik toch geen invloed op. Vind dat overigs best wel eens lastig hoor soms... Mijn man heeft ook veel vertrouwen dat het goed komt met onze beeb, dat helpt mij dan ook wel weer.

17. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Idd na de bevalling worden die zorgen alleen maar groter helaas. Er zijn genoeg ramp scenario's te bedenken. Maar dan heb je geen leven meer.

Kinderwagen: ik heb een maclaren techno xt echt super en de bugaboo donkey dus kan hem voor 1 of 2 kids gebruiken. Gebruik hem nu al maanden voor mijn dochtertje met mandje ernaast. Tis wel een prijzige wagen maar ben er super blij mee. Rijdt 100x beter dan de bugaboo cameleon. De joolz in marine blauwet cognac leren duwstang zag ik laatst die is zo mooi.

Heb ook al 2 dagen hoofdpijn.

Ps hier nu echt een 10 weken dansje!

18. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Nemen meerdere meiden welis een pcm? Had gister last van me banden denk ik. Ik sliep al om 9u.
    wil zo min mogelijk pcm slikken enzo. Heb ook wel last van me rug.
    Vandaag ook ma wat halen voor de ontlasting t is zo dikk, doet echt zeer en moet ook veel scheetjes laten (sorry op de vroege morgen).
    Fijne dag allemaal kga werken. Blegggghhhhh

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @mams123, ik heb nu 2x een paracetamol genomen vanwege hoofdpijn. Als je het niet dagelijks neemt zou ik er gewoon 1tje pakken als je ergens veel last van hebt.

@minime, vervelend dat je gisteren zo'n 'rotdag' had...
    Ik heb niet het idee dat ik mij overal aan erger en in een monster bn getransformeerd! ;) Maar dat zou ik eigenlijk mijn man moeten vragen.... :p

Ik heb weer heerlijk geslapen! :D Hoop dat ik dit de hele zwangerschap kan volhouden, heerlijk!
    Straks langs een vriendin, die is over 2 weken uitgerekend. Daarna sporten!

20. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

niki :) 10 weken

mams ik neem ook heel soms een pcm niet vaak maar van de week ook zn last van hoofdpijn dan neem ik er wel 1.
    ik heb van die zakjes via de huisarts gekregen en na 3 dagen begint het toch iets te werken gelukkig. scheetje laten doe ik al vanaf het begin de hele dag door haha lekker genant. werkse vandaag

peony ik ben jaloers op dat lekker slapen ;)
    Heb heel de nacht wakker gelegen kon me draai niet vinden en was weer eens erg misselijk.
    veel plezier bij je vriendin en sportse.

minime ik ken dat wel hoor die hormonsters ;) heb er soms ook last van.

Deel Deze Pagina