1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb ook geen zin in al die discussies. Ben het wel een beetje met Redhead eens eigenlijk.
    Ik erger me ook wel eens aan 'harde meningen' die hier langs komen. Iedereen doet het op zijn eigen manier.

Wij wachten tot de 20 weken echo met het bepalen van het geslacht, maar ook wij houden het geheim voor iedereen. Dat doen eigenlijk de meeste mensen in onze omgeving wel. Sommigen vertellen het wel, maar de meeste mensen niet. En de vorige keer was echt bijna iedereen verrast dat wij een jongen kregen, de meeste mensen dachten een meisje. Dus we hadden het echt goed geheim gehouden.

2. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    mening mag altijd zolang je t maar respectvol houdt.

3. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Ik kan het inderdaad niet verbieden. Dat wil ik ook niet. Ik hoop alleen wel dat het hier weer gezellig kan worden, want alle discussies en veroordelende meningen halen voor mij de lol eraf of het met die meningen eens ben of niet.
    En lukt dat niet, geeft niks, dan zoek ik een topic waar ik het wel gezellig vind :D.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik vraag me nu af, of een discussie de sfeer verpest, of het continue blijven herhalen dat er zo'n rotsfeer hangt.

Ik vind namelijk helemaal niet dat er een rotsfeer hangt.

Je moest best wat tegen elkaar kunnen zeggen. En tjah, soms ben je het dan niet met elkaar eens.

Ik krijg nu een beetje het gevoel dat we (ik) nu opeens maar overdreven poes lief en aardig moeten gaan doen, en vooral geen discussie hebben over wat dan ook omdat jij anders ergens anders heen gaat.

Was eigenlijk niet van plan om met dat gevoel mee te gaan.

5. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Spannend zeg!Wij zijn ook zooo benieuwd, maar moeten wachten tot 20 weken. Veel plezier! En wij houden het ook voor ons hoor, vind het ook wel een heel speciaal geheimpje dat we straks samen zullen delen. Moet alleen oppassen dat ik mijn mond niet voorbijpraat, dat ging bij mijn vorige zwangerschap mis bij een zus van me...

6. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai meiden! Groeien jullie buikjes ook i eens weer? Poeh! Vind het wel gaaf, want met de 1e had ik echt een klein bescheiden buikje.. Ben er gewoon trots op haha :) en ben al niet zo smal van mezelf.. Maar dit is gewoon een mooi zwanger zijn buikje:D

Succes de meiden met de geslachtsbepaling vandaag of een derden dagen en ja hoor ieder moet zelf weten of je het bekend wilt maken of niet... Ik word ook steeeeeds nieuwsgieriger of we een broertje of zusje krijgen voor T.

Nou ik ga ff badderen met zoonlief, die gaat zo bij z'n opa en oma slapen want wij moeten weer erg vroeg op om te werken morgenochtend.

Kom straksmisschien nog ff gluren,

Fijne avond!!

7. Redhead

Redhead Fanatiek lid

28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Juf, Mix, Anna: Hoe gaan jullie het geheim houden inderdaad? Wij willen het eigenlijk ook voor ons tweeën houden, maar ik denk dat toch dat de kans erin zit dat ik m'n mond voorbij praat. En hoe doen jullie het met het kamertje? Altijd dicht houden? Neutrale kleuren? Ik heb ook nog geen idee hoe we het willen eigenlijk :).

Brademarie: Bij de vorige kwam mijn buik ook niet snel, maar nu gaat het veel sneller! We zijn al een beetje opgerekt denk ik :p.
    Sterkte met opstaan morgen :(. Ik ook weer morgen, eigenlijk helemaal geen zijn met m'n snothoofd!

8. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow redhead nog steeds zo snotterig? Ik be er net een beetje vanaf maar leefde op neusspray.. Anders kreeg ik echt geen lucht.. Lekker warm douchen , sprayen, vitamientjes..meer kan je toch niet doen... Sterkte morgen dan ook! :) en idd we zij gewoon een beetje opgerekt en uitgerekt hier en daar hahaha

9. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    heey meiden!

ff snel n vraagje, hebben jullie ook weleens dat je letterlijk de kamer ziet draaien??? ikhad het vannacht en vanmorgen erg werd er best bang van..
    bloeddruk is goed en ijzer ook... morgen verloskundige zal t daar eens voorleggen...
    ben hele tijd bang dat t weer zo erg komt (heb ook n angststoornis dus ben een angsthaas hihi)

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Hoe wij het geheim gaan houden?
    Bij de eerste was de babykamer verboden terrein. Hing een bordje op de deur met iets van 'geen toegang'.
    Wij hebben na het behangen meteen een rolgordijn opgehangen en deze dicht gedaan. Want veel mensen wisten wat voor behang ik bij een meisje wilde (lief vogeltjes behang), en vanuit de achtertuin kun je die muur zien.
    Achteraf kon je met zonnig weer wel een blauwe gloed zien, maar dat viel alleen ons op.
    M'n schoonzusje maakte het geboortekaartje. We hebben een jongens- en meisjesversie laten maken :).
    Ik was altijd beneden dingen aan het naaien (boxkleed en zo), dus als ik wist dat er visite zou komen, dan ruimde ik alle stofjes en draadjes op, zodat het niet opviel.
    In de keuken staat een pot met kwasten (voor acrylverf, schilderijtjes en zo). Daar zitten allemaal kleuren verf aan. M'n moeder zag meteen roze verf. Maar dat had ik toevallig ergens anders voor gebruikt.
    Iedereen gaat dingen zien of zo. Want iemand anders dacht ook dat wij een meisje zouden krijgen, omdat ze iets roze had gezien.

Dit keer wordt het deels babykamer deels onze kledingkast en mijn hobbykast. Dus moet nog even zien. We gaan niet behangen of verven (willen hier niet heel lang blijven wonen). Maar ik ga denk ik van behang een boomtak en vogeltjes/uiltjes maken. Verder wat canvasschilderijtjes en zo. Dus ik denk dat ook die kamer verboden terrein wordt.
    Zal wel iets lastiger worden, want de was hangt ook vaak aan die deur. Maar goed, we zien wel.

M'n schoonzusje gaat nu weer de geboortekaartjes maken. Het meisjes kaartje is al af (gewoon degene die ze toen had ontworpen voor een meisje). We moeten nu nog een jongenskaartje bedenken. Dat willen we eigenlijk wel voor de 20 weken echo doen. Anders gaat het opvallen als we steeds weer wat willen wijzigen denk ik.

De vorige keer wilden we ook opeens een andere kleur. Toen hebben we bij het meisjeskaartje en het jongenskaartje wijzigingen doorgegeven. Zodat ze niet doorhad welke we echt wilden veranderen.

11. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sm ben je toevallig verkouden? Misschien zitten je oren wel dicht ofzo, als dat bij mij is word ik ook snel draaierig namelijk ... Goed dat je het even laat checken zeker gezien je angststoornis..

12. sm1990

sm1990 Bekend lid

28 nov 2012
    618
    9
    18
    ben wel wat verkouden nog maar t ergste had ik afgelopen dagen juist was wel flink! nu word t minder..oren niet echt last van.. misschien na weeen van de verkoudheid dan... :p

13. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou kunnen.. Misschien je evenwichtsorgaan in jeroen wat verstoord door de verkoudheid, dit kan de huisarts zo voor je checken hoor door in je oren te kijken.. Misschien ben je dan wat gerustgesteld

14. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar ik ben geen arts, dus misschien is het wel heel wat anders natuurlijk...

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Verkouden: heb t ook heeel erg gehad! Leefde ook op neusspray. Kwam er maar niet van af. Toen kreeg ik zoutoplossing van otrivin van mn pa en die hielp wel!! Nu ben ik er eindelijk van af! Heb al jaren last van chronische voorhoofdholteontsteking en hooikoorts. Neusspray van vicks aloe. Die is super! En dus de zoutoplossing van otrivin.

16. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik ben het ook met jullie eens. Meningen vind ik prima, maar vind de toonzetting soms wat aanvallend. Goed, als ik me daar teveel aan ga ergeren ben ik gewoon weg. Dus we zien wel hoe het verder loopt in dit topic

Hier is het echt niet de gewoonte om tegen iedereen te zeggen wat het wordt. Hangt ook echt van je omgeving af. Maar gewoon los daarvan vinden wij het het gewoon fijn om het als iets van ons te houden.

En hoe we het geheim houden? Kamertje wordt neutraal, alleen al omdat de kamerverdeling ooit misschien veranderd, dus ook niet echt een babykamer. Gewoon een leuke frisse kinderkamer.

En net als juf zegt, als ik op de naaimachine geweest ben dan goed vegen daarna.

Verder gaan mensen wel raden natuurlijk, lekker laten doen. Ik ga niet krampachtig zitten doen, hoor.

17. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    O ja, en net de echo gehad. Alles zag er goed uit, kloppend hartje en een super mooie profielecho mee gekregen. Verloskundige was erg aardig, nam de tijd, ook al gingen we voor de goedkoopste variant. Mn placenta ligt voor, snap nu waarom ik nog zo weinig voor. Kan nog wel enkele weken duren voordat ik echt wat voel dus.

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Zo, ik spring hier weer in. Ik doe ook niet mee aan de discussies, laten we het gewoon gezellig houden:)

@Anna: Dus jullie weten het nu? Heeft ook wel wat om het geheim te houden, maar dat kan ik niet, dus inmiddels weet iedereen het al bij ons :) (via FB)

@Hier: Vandaag weer naar de vk geweest. Kregen we alweer een echo:) Inmiddels al 5 echo's gehad, haha gaat goed zo. Ze vroeg of ik wilde luisteren of wilde kijken, nou dan weet ik het wel natuurlijk. Altijd leuk! En ze heeft ook nog het hartje laten horen.
    Over 3 weken al de 20-weken echo en een week later weer naar de gyn, dus zo mogen we continu van ons meisje genieten:)

Mn bloeddruk was erg laag trouwens! 100/50! Ze vroeg of ik er last van heb, maar ik voel me eigenlijk prima. Laat mn bloeddruk maar lekker laag blijven, vorige keer kwam ik in het ziekenhuis met hypertensie, dus doe mij dan maar een wat lagere bloeddruk.

19. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Weten jullie al wanneer je met verlof wilt gaan? Ik moet het binnenkort met mn manager bespreken, maar ik zit nog te twijfelen. Iedereen zegt dat ik 6 weken van te voren moet gaan, omdat ik al een kleintje heb, en de rust dan goed kan gebruiken.
    Vorige keer heb ik doorgewerkt tot 36 weken en dat ging prima! Ik had zo nog een week of 2 door kunnen werken als het zou moeten. Bij 38+5 ben ik bevallen, en toen was ik ook wel klaar met mn vrije tijd.
    Maar goed, ik weet niet hoe het deze keer zal gaan, en deze keer zal wat extra vrije dagen en rust wel fijn zijn, omdat ik al een peuter heb rondrennen natuurlijk.
    Wat doen jullie??

Vorige keer had ik ook nog 3 weken vakantie na mn verlof, dus toen heb ik optimaal kunnen genieten van mn kleine babytje:D

20. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Minime, kun je niet met 36 weken met verlof gaan en indien nodig, eerder? Of is dat niet te regelen?

Ik ga wel met 34. Heb echt de tijd nodig om alles op orde te maken. Vorige keer met 38 w bevallen en wil toch zeker 4 weken hebben van verlof tot bevalling. Maar als jij aangeeft dat je t prima vond van 36 tot 38,5?

Hoeveel werk je nu trouwens? Dat scheelt natuurlijk ook.

Ja, wij weten het nu ook! Lijkt me heerlijk om vast beetje te orienteren, maar eerst even laten bezinken. Leuk ook om over namen te gaan nadenken. Hadden we wel al een beetje gedaan maar nog niet concreet.

Deel Deze Pagina