Ik werk nu 4 dagen. Wel heb ik nog 22 vakantiedagen staan die ik ook nog ergens dit jaar (buiten mn verlof) moet opmaken, dus ik zit eraan te denken om te vragen of ik bv een maand voor mn verlof al 3 dagen kan gaan werken, en dat regelen met vakantiedagen. Dan kan ik gewoon tot 36 weken doorwerken, maar de laatste maand is dan wat minder zwaar. En de rest van de vakantiedagen wil ik dan graag na mn verlof, mits bezetting het toelaat (wat een structureel probleem is bij ons....)
Tja, als ik vier dagen zou werken zou ik zeker met 34 weken stoppen. Maar goed ik ben daar heel anders in denk ik. Lijkt me een goede oplossing om de laatste maand vast drie dagen te werken. Alleen, stel dat je 2 weken overtijd loopt heb je voor niets tot 36 weken doorgewerkt, wist je dat?
Nee dat is niet waar, dat heb ik vorige keer al uitgezocht. Je krijgt altijd minimaal 10 weken na je bevalling, en als je bij 36 weken stopt, 12 weken na je bevalling. Niet dat het voor mij uitmaakt, want ik krijg een keizersnee bij 39 weken (of eerder indien nodig)
Ik ben met 34 weken met verlof gegaan , ivm mijn bekkenklachten. Met 36 weken en 4 dagen braken mn vliezen en begon de bevalling (25 uur). Dus heb ruim 2 weken verlof gehad voor de bevalling. Nu werk ik bijna niet (max 1 dag per week). Ik weet nog net wanneer ik stop. Hangt van de klachten af. Vorige keer had ik zomervakantie (basisonderwjs), toen nog 1 week werken (1 dagje ingevallen) en toen verlof. Heb dus eigenlijk veeeel eerder verlof gehad. Maar ik kon ook echt niet meer toen met mn bekken.
Volgens mij is het zo: Stel ik stop met 34 weken, en ik loop 2 weken overtijd. Dan heb ik dus 8 weken voor de bevalling gehad, en daarna dus nog 10. Totaal heb ik er dan 18. Stel jij stopt met 36 weken, je loopt 2 weken overtijd. Dan heb je na de bevalling recht op nog 10 weken. Dus totaal 16 weken. Juf, ik stop denk ook eerder door mn bekken. Ben van baan veranderd, dus hoop het nu langer vol te houden dan bij de vorige... Deze werkgever weet nog van niets, dus dat houd ik nog even zo.
Even op Google gezocht. U bent 6 weken voor de uitgerekende datum gestopt met werken. Uw baby wordt een week te vroeg geboren. U heeft dan 5 weken zwangerschapsverlof en 11 weken bevallingsverlof. In totaal heeft u dus 16 weken verlof. U bent 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum gestopt met werken. Uw baby is 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 8 weken verlof voor de bevalling en 10 weken erna. In totaal heeft u dus 18 weken verlof. U bent 4 weken voor de uitgerekende datum gestopt met werken. Uw baby wordt 2 weken na deze datum geboren. U heeft dan recht op 6 weken verlof voor uw bevalling en 12 weken erna. In totaal heeft u 18 weken verlof.
Heb echt al een buikje nu, leuk hoor! Vind het erg snel gaan op het moment. Is goed te zien nu, echt wel sneller dan de vorige keer ondanks dat ik dus niet de slankste ben. Kunnen jullie het al goed zien? Hoe geheim houden? Ik weet het niet, wil het onze dochter ook niet vertellen en wil toch wel het kamertje een beetje afstemmen. Maar ik denk als zij niet weet dat wij het weten dat ze niet zo snel een link zal leggen tussen jongen en meisje. En wat betreft familie, zullen zij moeten wachten het te zien, dat is niet zo moeilijk aangezien we ver weg zijn. maar we krijgen wel bezoek in mei, dus eventjes bedenken hoe we dat dan gaan doen...
@luvv: bedankt voor het opzoeken!.maakt dus niet uit wanneer je met verlof gaat @mixje: nee helaas nog geen buikje. Zelfs de vk vroeg gisteren waar mn buik was! Maar goed,r had ik de eerste keer ook dus ik moet gewoon wat weekjes geduld hebben. @hier: vandaag weer een mijlpaal! Het laatste krat voor MvM bij de deur gezet. Best eng, hoe snel die 10 weken zijn gegaan. Soms vergeet ik er bewust mee bezig te zijn en te genieten van dit wonder!
Het meiden, Weer even een bericht van mij. Lastig van die discussies, t moet natuurlijk wel leuk blijven Goed dat ik lees van de mc wij hadden er dus ook 1 gehad van iemand ma die kinderen zijn al wat ouder die ga ik dus niet gebruiken.. Dat met t verlof ik snap er ook niks van. Haha gelukkig is me filiaal leidster een moeder voor me dus word dat wel goed uitgezocht . Mister begon ze over me dagen of ik al wist welke dage ik wou werken. Optisch maakt t me niet uit. Ma ze wil dat ik flexibel ga werken. Dus ook een keer op zaterdag. Dat wil ik wel ma me schoonmoeder die gaat oppassen en zegt we zien wel hoe t loopt dus ze kan/wil nu nog niet zegde welke dag ze op wil passe terwijl ik dat wel moet weten voor me werk. Iemand tips???? Morge weer na de vk, yess kijken of onze kleine vent al gegroeid is. Fijne dag allemaal
Flexibel? Werk je nu vaste uren en vaste dagen? Zou niet zomaar flexibel gaan werken.. Straks krijg je geen uren meer.. Stel dat je moeder niet kan of niet wilt.. Dan is kinderopvang ook heel lastig. Ik zou kijken naar vaste dagen en vaste uren.. Geen gewobbel daarmee..
Ik snap goed dat je het voor je zelf wilt houden. Vind het wel knap haha ik kan namelijk nooit mijn mond houden hihi
Lastig inderdaad, dat verlofgebeuren. Gelukkig heeft mijn werkgever een bestandje dat het voor me uitrekent. Nog wel even narekenen dan, maar dat moet lukken! Ik kan het schooljaar precies afmaken! Mams123: Lief dat je flexibel wilt zijn, maar inderdaad wel goed kijken wat er haalbaar is met oppas/kinderopvang! Hier vandaag op de bank. Zoon was erg koortsig vannacht en heeft de hele nacht gespookt. Inmiddels is het weer wat gezakt naar 38.5. Ik nu ook echt in de lappenmand, dus samen op de bank met een dekentje. Gelukkig wordt er goed voor ons gezorgd .
Ik zie net dat ik twee weken extra krijg, omdat ik in de zomervakantie beval! Dat is weer een fijne bijkomstigheid!
Moet het inderdaad nog even nakijken. Ik weet wel dat en vriendin en een collega van mij beide twee weken extra kregen en mijn werkgever zei ook zoiets. Meevaller! Mijn kapper belde dat hij een cursus doet en een model nodig heeft. Komende dinsdag dus gratis naar de kapper en ook nog eens alles in 't rood .
@verlof, geen idee hoe dat geregeld is. Tja, hoef er niet mee bezig te zijn.... moet alleen mijn zwangerschapsverklaring nog naar het uwv opsturen en dan ben ik klaar. @redhead, jee, dat doe je slim. Ik ga straks ook ff bellen voor een afspraak bij de kapper. Ik moet echt heeeeel nodig weer heen! Hier alles zn gangetje... buik is ontploft lijkt wel. Flinke groeispurt opeens! Verder voel ik mij goed. Geen hoofdpijn, niet misselijk, lijk wel minder moe... Top dus!!