1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dames.. Ik maak me echt geen zorgen hoor. Sta er relaxed in, maar het is gewoon nog zo vroeg.

Sommige zijn nog niet eens 12 weken en kopen al de grote dingen. Dat snap ik gewoon niet helemaal. T staat dan ook ik weet niet hoe lang te verstoffen in je huis want gebruikt word het niet.

Mijn ding is t gewoon niet.

2. cappuccino

cappuccino Niet meer actief

Hoooi dames,

Ik begin emotioneel te worden:$, gister tranen in mijn ogen door een serie doordat er iemand erin weg ging en vanmorgen een stukje gelezen over iemand die draagmoeder was geworden voor haar broer.
    Ik ben normaal best een koele kikker en huil niet zo snel, maar dit slaat helemaal nergens op!!
    Dacht dat het overgeven ook een beetje was wegebt, maar vanmorgen toch even weer een begroeting gehad met de wc

Jullie nog veel last van kwaaltjes?

Brademarie hoe is het nou met je? Nog veel pijnen e.d.?

Wij hebben alleen alles uitgezocht en besteld en het wordt pas eind mei geleverd.
    Maar het is een ieder voor zichzelf en iedereen moet het lekker zelf weten :).

3. cappuccino

cappuccino Niet meer actief

1 - 15 Augustus 2013 Mama's Bevallingslijst♥

25 juli 2012
    Rose1982, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles

30 juli 2013
    Nynke1980, 32 jaar, 2e kindje, thuis, borstvoeding

31 juli 2013
    Lelie84, 28 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, borstvoeding.
    Mixje, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, zm borstvoeding, verassing!

1 augustus 2013
    BabyR, 25 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding
    Anja44, 32 jaar, 2e kindje
    Marloes82, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding
    Truebabylove, ? jaar, ? kindje, ?, ?
    Annamama, 3e kindje

2 augustus 2013
    Hazel, ? jaar, 2e kindje
    2dewolk, ? jaar, 2e kindje
    Babystew, 22 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding, verrassing!

3 augustus 2013
    Mooo, ? jaar, 2e kindje
    Senna82, 30 jaar, 1e kindje, thuis, bv

Juf85, 27 jaar, 2e kindje, zh, bv
    Peony84, 28 jaar, 1e kindje, thuis, borstvoeding, verrassing

4 augustus 2013
    Heppiepeppie, 23 jaar, 1e kindje
    Minime81, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles
    Eef27, 27 jaar, 1ste kindje, bv, l.eeuw.arden
    Brademarie, 32 jaar, 2e kindje, fv, zh, omgeving den haag
    Lolliebol, 25 jaar , 1e kindje
    anne19791980 32jaar, 2ekindje, ziekenhuis, flesvoeding verrassing!

5 augustus 2013
    Mamaloe1973 , 39 jaar, 4e kindje
    Summer1987, ?, 1e kindje, ?
    Marszie, 23 jaar, 1ste kindje
    Almah, 31 jaar, 2de kindje, thuis/ziekenhuis?, bv,verrassing!

6 augustus 2013
    bijoux , 28 jaar , 3e kindje , ziekenhuis , bv
    angelique1603,25 jaar, 1e kindje, thuis, bv

7 augustus 2013
    Kim11, 23 jaar, 2e kindje, thuis/zh?, flesvoeding, am.ster.dam
    SM1990, 23 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, flesvoeding, D.en He.lder

8 augustus 2013
    19susanne87, 25 jaar, 3e kindje, ziekenhuis, kolf
    Danitcha, 35 jaar, 1e kindje, zh, fles
    Suusje83 29 jaar, 2e kindje
    Lotte1986, 24 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding (omg, V.e.n.l.o.)Verrassing
    Gigi85, 27 jaar, 1e kindje, ziekenhuis

9 augustus 2013

10 augustus 2013
    Love84, 28 jaar, 2e kindje, thuis, borstvoeding
    Luvv, 31 jaar, 3e kindje, ZH, FV
    Redhead, 28 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding

11 augustus 2013
    Tilaena, 35 jaar, eerste kindje, zh, fles

12 augustus 2013
    PCOmama, 30 jaar, 2e kindje, ZH, BV, Almere
    Krullie88, 24 jaar, 1e kindje, ZH, BV
    Cappuccino, 26jaar, 1e kindje, zh/thuis, bv verrassing!

13 augustus 2013
    Smurffin, 25 jaar, 1e kindje, zh/thuis, bv
    Kortekol, ? jaar, ? kind

14 augustus 2013

15 augustus 2013
    marjanna, 29 jaar, 2e kindje, zh

16 augustus 2013
    Niki86, 26 jaar, 2e kindje, bv

Nog onbekend
    Lelie84, 28 jaar, 1e kindje
    Lunap, 29 jaar, 1e kindje
    Leonizzie, ? jaar, 2e kindje
    Mams123, 24 jaar, 1e kindje, zh/thuis?, kolven/fles

(?) Meisje, (?) Jongen, (?) Verrassing

Afspraken
    21-01: Cappucinno, echo en intake
    21-01: Lotte1986, intake vk + echo
    22-01: Tilaena intake Erasmus mc oa echo
    22-01: MiniMe81, intake vk
    25-01: Danitcha, combinatietest
    28-01: niki86, combinatietest
    28-01: Kim11, combinatietest
    29-01: Luvv, combinatietest
    29-01: Danitcha, intake vk
    31-01: Rose, vk controle
    31-01: Gigi85, vk, echo
    31-01: Peony84, vk controle
    05-02: Rose, geslachtsbepaling jan koning
    07-02: Mixje, controle
    08-02: Marszie, controle
    08-02: Kim11, geslachtsbepaling Drs. Papa
    09-02: MiniMe81, geslachtsbepaling Lommel
    11-02: niki86, vk, controle
    12-02: Kim11, vk, controle
    14-02: AlmaH, vk, controle
    15-02: niki86, geslachtsbepaling\
    18-02:anne19791980 gyn controle
    06-03: MiniMe81, 20-weken echo
    06-03: Rose, 20-weken echo
    11-03: MiniMe81, controle gyn

Wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.

4. marszie

marszie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.018
    0
    0
    NULL
    NULL
    gisteren bij huisarts geweest... in overleg nog geen medicijnen pas als ik echt heeeeeel beroerd word...
    dus nu net bij apotheek geweest en daar neusspray en poeder voor in water gehaald en ik hoop dat daardoor wat beter ga voelen...

@ kwaaltjes gelukkig de laatste dagen minder... minder misselijk kan meer avondeten.... minder moe...

@emo ik ben een ramp hahaha mijn vriend ligt soms helemaal in de deuk... gisteren ook na dat mijn pa weg was gegaan was ik eigenlijk zo blij en daar ging ik weer... mijn vriend is een lekker droge boer dus die keek mij aan pakte mij vast en zei nou gooi die sluisen maar open hoor... hahahahahhaa;)

gisteren mijn vader langs geweest en was heel gezellig... hij gaf aan dat hij samen met zijn vrouw graag wil helpen met de grote uitgavens.. hij was heel eerlijk.. hij zei wij hebben niet veel tijd maar doordaar wel geld en ik weet dat het niet goed genoeg is maar het is wel mooi mee genomen dat we jullie zo kunnen helpen...
    gelukkig benadrukte hij zelf ook dat hij het heel graag wilt maar dat contact belangrijker vind.. ik heb hem gezegd dat wij niet hoeven maar hij wilt het heel graag dus dan nemen we met alle liefde aan...
    heb gezegd dat ze altijd welkom zijn nu en al de kleine er is...
    hij schattig hij gaat begin juli op vakantie zegt hij misschien moet ik dat maar niet doen want stel dat je vroeg bevald dan ben ik in het buitenland.. en dus niet 1 2 3 bij je... dus ik zeg we gaan er niet vanuit dat vroeg beval en anders kindje loopt niet weg hoor in iedere geval dan nog niet hihi... al met al een leuke avond gehad
    en ik hoop dat dit vaker voort gaat komen...

vandaag languit op de bank lekker beroerd zijn...
    hoef niet te werken dus dat scheelt alleen maar de was...

5. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Mooi Kim. Weet je, ik heb met mijn kids en in mijn zeer directe omgeving gezien hoe kwetsbaar het (jonge) leven is. Daarom was ik in het begin van deze zwangerschap extreem onzeker. Gelukkig ben ik erg goed begeleid door mijn vk's en ik voel dat ik het vertrouwen terug krijg. Ik begrijp je dus echt wel, en ik denk ook niet dat je negatief denkt. Zeker niet na je laatste reactie. Ik begrijp ook prima als je pas later dingen gaat kopen, deden wij bij de eerste ook. Nu heb ik daar een heel ander gevoel bij, en ik geef daar graag aan toe. Voor mezelf ook weer een stuk acceptatie en vertrouwen op de een of andere manier.

Trouwens, gisteren bij Vk geweest, alles ok! Hartje weer gehoord. Hoef pas over 5 weken terug. Als ik eerder wil, mag ik een keer hartje komen luisteren. Maar ik heb me voorgenomen dat niet te doen. Wil gewoon proberen te vertrouwen dat het goed gaat. En hoop ergens de komende weken wat te gaan voelen. Ben benieuwd of het lukt om 5 weken weg te blijven!

6. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Dat is ook wel weer zo Kim. Maar ik begrijp ook het enthousiasme van sommigen. Persoonlijk wil ik wel klaar zijn met 7 maanden, ik denk wel dat dat rust geeft aan het einde van de zwangerschap...

Nog meer meiden obstipatie dus! Hier eindelijk een beetje regelmaat in gevonden. Ik neem nu nog maar 1 zakje per dag en dan kan ik iedere 2/3 dagen (hoop ik). Van 2 zakjes per dag en meer krijg ik diaree. Van geen zakjes kan ik niet. Maar krijg je hier geen luie darmen van???

Hoe staan jullie tegenover hete baden / sauna tijdens de zwangerschap? De badkamer is af en dat bad kijkt me echt smekend aan :p. Ik heb wel gegoogled, maar de meningen zijn divers. Sowieso de eerste 12 weken niet, maar die zitten er bijna op... Aan de ene kant denk ik dat het wel kan, aan de andere kant wil ik niet dat m'n kindje zich ongemakkelijk warm zou voelen. Maar soms denk ik dat als ik me er fijn van ga voelen, die kleine dat ook mee krijgt. Dat gevoel heb ik wel eens als ik aan het sporten ben... (van sporten word ik altijd heel vrolijk, je schijnt dan een stofje aan te maken)

7. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @cappuccino, hahahaha lekker emo! :D

@marszie, hoop dat het snel beter gaat met de poedertjes ed.
    Fijn dat het gesprek met je vader zo positief was! Dus heel voorzichtig wat opbouwen?

@danitcha, ik ging altijd naar de sauna. 1e trimester wordt een saunabezoek en warme baden idd afgeraden maar ik ga misschien over een paar weken wel weer lekker heen.
    Bad thuis moet geen kwaad kunnen, zeker als je het water niet te heet zet.
    In de sauna mag je niet in de infraroodcabine en de hele hete sauna (van bijv. 90 graden). Maar 10 minuten op het onderste bankje zitten in de sauna van 60 graden ben ik wel van plan hoor. Zal niet 10x een rondje doen maar een paar keer lekker de warmte wel. En gewoon naar je lichaam luisteren. Als ik niet lekker ben of het voelt niet fijn dan ga ik gewoon lekker in het zwembad baantjes trekken en aan de verse sapjes in het restaurant! ;)

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Je bad thuis mag gewoon hoor gekkie!

De sauna is heet, maar je badkuip thuis komt daar niet in de buurt hoor.

Zelf ging ik altijd naar de zonnebank. Nu durf ik niet meer zo. Laatste keer dat ik geweest ben, was toen ik de eerste test in mn handen had. Ja, had al betaald, en deed daar op de wc mn eerste posi test met het idee "dan ben ik er vanaf...." Heb liggen huilen onder dat ding hahaha

De medewerkers van de zonnebank zeggen dat het geen kwaad kan, maar dat je alleen moet oppassen voor vlekken in je gezicht. De verhalen zijn zo tegenstrijdig.

Ik wil over twee weken ofzo wel weer gaan, maar wel met mate, en met veel wind, dan is het ook niet zo warm.

Ik ga ook nog wel even vragen wat de VK ervan vindt.

Persoonlijk voel ik me gewoon lekkerder in mn vel als ik weer een beetje een gezond kleurtje heb. Nu ben ik weer een beetje bleekjes.

9. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Net aanvraag gedaan voor 20 weken echo.

In bad mag hoor, het gaat erom dat je lichaamstemperatuur niet te veel stijgt. Koorts is slecht, zeker in het eerste trimester. De ontwikkeling van de organen van je kindje kan daardoor bemoeilijkt worden. Als jij gewoon in een bad van 38/39 graden gaat stijgt je lichaamstemperatuur hooguit een paar tiende puntjes. Lijkt me echt geen probleem.

Zonnebank zou ik niet doen, maar is gewoon gevoelsmatig. Ook als ik niet zwanger ben voelt dat voor mij niet goed.

10. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai meiden,
    Hier gaat het beter met de pijn, de pijn ging over in zeurende zagende pijn naar zij en rug en nu nog wel beetje beurs gevoel maar peanuts bij eergisteren. Ik heb zelf het idee dat er misschien een niersteentje heeft gezeten? Nadat ik plaste werd iedere x de pijn iets minder.. Nou ik hou t goed in de gaten ben ook niet zo belabberd meer, nog wel wat slapjes.. Vandaag op m'n werk verteld! Allemaal leuke reacties! Top!

Had,gisteren em vandaag trouwens wel voor het eerst wat bruinige afscheiding op wc papier, minimaal, maar schrok wel een beetje... Met mijn 1e zwangerschap had ik dit ook maar dan vanaf week 7 al ofzo en misschien is het wel van de inwendige echo gekomen.. Geen idee!

11. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @brademarie, fijn dat je je iets beter voelt.
    Fijn dat iedereen zo leuk reageert op je werk!

Heb net alles klaargezet ed. voor het eten voor vnv.
    Ben vanaf een uurtje of 4/5 steeds zo misselijk en koken is dan niet leuk. Dus spruitjes en aardappels kunnen zo opgezet worden.
    Heb mijn 4 positiespijkerbroeken binnen via marktplaats. 20 incl verzendkosten. Zijn netjes en zitten goed dus erg blij! :D

12. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Brademarie, wat fijn dat het beter met je gaat!!! Dat was wel even schrikken.
    En bruine afscheiding is nooit leuk, dus ik hoop dat het snel overgaat.

Dus ik ga lekker in bad dit weekend :D, thanks girls!
    Zonnebank, tsja, ik ga wel heel af en toe. Wel maar 10 minuutjes onder de lichtste bank met een doek over m'n onderbuik. Want volgens mij hebben die kleintjes hun oogjes nu nog open en na de 7e maand ook weer. Volgens het zonnecentrum moet je wel oppassen voor een zwangerschapsmasker!
    Sauna blijf ik een lastige vinden, maar zoals Peony het wil doen lijkt het niet me niet erg.

Kim, aparte plaats om een zwangerschapstest te doen :p

13. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @danitcha, whahaha ben geen expert hoor maar omdat ik normaal vaker ga heb ik het al een beetje 'onderzocht'.
    Zijn tegenstrijdige berichten over maar van de vk mag het (als ik dus goed naar m'n lichaam luister) en ook de bij de sauna zeggen ze dat het, onder bepaalde voorwaarden, gewoon mag.
    Normaal ga ik iedere saunacabine af en ga ik helemaal bovenin liggen. Dat doe ik dan dus niet en ga ik misschien maar 3 cabines in verdeeld over de hele middag en avond ipv alle 8...
    Maar als je duizelig oid bent of gewoon niet lekker dan mag het niet meer. (En niet te snel koelen in bijv een dompelbad.)

@kim, whahaha, dat is idd een rare plaats! :p

14. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik zou wel uitkijken voor het 'zwangerschapsmasker'.
    Ik had een collega die in de zomer zich niet altijd insmeerde met zonnebrand, te kreeg toen echt grote vlekken in het gezicht. Sindsdien heeft ze iedere zomer weer die vlekken. Omdat ik dat van haar hoorde, heb ik mij de vorige zwangerschap echt altijd ingesmeerd. Ook al had ik maar 15 minuten 'pleindienst' op het schoolplein. Zodra het zonnig was smeerde ik mij in. Ik wilde niet het risico lopen op zo'n 'masker'. Maar goed je hoeft het natuurlijk helemaal niet te krijgen... Maar smeren is een kleine moeite.

Zonnebank heb ik van gehoord dat het niet heel goed is. Maar ik heb zelf een hekel aan zonnebanken, dus ik doe het sowieso niet.

Nog even over mijn marktplaats aankoop (phil&teds). Ik mocht hem voor 150 euro hebben, dat was haar vraagprijs. Mn broertje zou hem vnadaag ophalen. Zag ik gisteravond dat er opeens 200 euro was geboden! Nu heb ik wel eens gehoord van anderen dat de koop dan opeens niet doorging, omdat ze dan het product aan de hogere bieder gaven. Zelf heb ik dat nooit gedaan, afspraak is afspraak.

Ik had mn broertje nog even gemaild, dat ze dus hogere biedingen had, maar dat ze met mij al een afspraak had van 150 euro (wat dus ook haar vraagprijs was).
    Ik was aan het werk, dus hij belde mn vriend. Ze had inderdaad moeilijk gedaan. Er was inmiddels 245 geboden (op marktplaats was het hoogste bod 200, maar misschien was die 245 wel via de mail).
    Hij zei ook: afspraak is afspraak. En hij heeft hem gelukkig wel voor 150 meegekregen.. pffieuw... Anders had ik weer een andere moeten zoeken.

15. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Zo, dan heb je echt geluk gehad zeg! Je hoort vaak anders. Ben vrij actief op marktplaats, dus dan kom je nog wel eens wat tegen. Ik vind ook afspraak is afspraak. Veel mensen vinden dat face to face ook, maar via internet zouden er ineens andere regels gelden...

16. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @zonnebank, doe ik ook niet tijdens mijn zwangerschap.
    Normaal ging ik heel af en toe nog wel eens maar nu durf ik het niet aan. Vooral vanwege dat masker.
    Ik zal mij de komende zomermaanden ook flink insmeren!

@juf, oeh gelukkig! Fijn dat je het evengoed voor die prijs mee kon nemen!

17. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    @Marktplaats, ja bij mij is afspraak=afspraak ook een beetje hoe de communicatie loopt. Krijg ik iemand aan de lijn waar ik een slecht gevoel bij heb, en belt er daarna iemand waarbij ik echt het gevoel heb dat ik die persoon er een plezier mee doen, tjah dan bel ik de eerste ook af. Gemeen misschien, maar ik stond ook vorige week een hoogslaper naar beneden te sjouwen voor een buitenlandse meneer en die nog smst dat ie onderweg is en vervolgens na 2 uur een smsje stuurt dat het niet doorgaat. Tjah, het is gewoon een beetje afwachten wie je treft.

@Rare plaats, ja ik was al bijna 3 jaar bezig met een donor, en dit zou echt de laatste ronde zijn. Omdat mijn eisprong veel later bleek te zijn dan ik verwacht had, had ik nooit gedacht dat ik ook maar enige kans had. Ik had dus een paar dagen voor mn eisprong afgesproken. Ik had ook geen hoop, geen graantje. Heb zelf heel raar gedaan de laatste maand. Ben excessief gaan roken, ben een paar keer gaan stappen, had zelfs wijn in huis gehaald. 3 dingen die ik vrijwel 3 jaar lang helemaal niet gedaan heb. Ik had die testjes dus puur gehaald met het idee van "dan ben ik er vanaf, dan weet ik waar ik aan toe ben".......

Dus nee, ik had het niet verwacht hahaha

18. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @kim, whahaha geweldig! ;)
    Dus dit was echt de laatste ronde? Dubbel speciaal dus!

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja, was even schrikken, want had me er ergens een beetje bij neergelegd. Mijn zoon zal net 8 zijn als zijn broertje of zusje komt. En eigenlijk had ik de grens op 7 jaar gezet. (Baby is een maand na zijn verjaardag uitgerekend..)

Ik plaatste dit zojuist in het verkeerde topic, maar het was voor hier bedoeld haha:

Meiden, hebben jullie ook afentoe van die rare momenten?

Ik heb soms als ik lig het gevoel dat mijn hart overuren draait. Ik voel m gewoon drukker kloppen als anders.

Terwijl mijn bloeddruk eigenlijk vrij laag was vorige keer bij de VK.

Heb wel zo'n app op mn telefoon, voorheen zat ik altijd aan de onderkant van de BPM en nu helemaal aan de bovenkant. Mjah, hoe betrouwbaar is dat....

20. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Overslaan en hartkloppingen kunnen voorkomen tijdens de zwangerschap, heb er ook af en toe last van en las dat mits je geen hartpatiënt bent het geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina