Ooo wat een goeie tip ga gelijk even kijken. Dan hoef ik daar morgen niet mee te sjouwen. Ik ga morgen ook met de bus ma van de 9u tot 6u zie er wel een beetje tegenop ma goed had t beloofd . @gastouderopvang t maak mij niet uit waar onze beeb heen ga maar ik werk bij ons in t dorp en er is niet een gastouderopvang. Dus dat is wel jammer wil t wel in t dorp houden anders moet ik nog de auto pakken. Vandaag een rustig dagje houden alleen effect stofzuiger en dweilen en de wc's verder lekker niks. Wie voelt t kindje al? Ik nog niet namelijk ben maandag 19 weken denk er veel aan de laatste tijd toch raar dat ik nog niks voel terwijl ik een gewoon postuur heb. Heb wel de placenta aan de voorkant...
Jee, doe een 17 weken dansje! @mams123, ik voel ook niets, al ben je wel al 2 weken verder. Heb gelezen dat sommigen de kleine pas met 23 weken voelen, zeker als je placenta voorligt.
Ik denk wel dat ik de baby al voel, maar wel nog heel weinig. Ik moet echt rustig liggen en erop focussen en dan voel ik soms wat. Maar nog niet heel regelmatig. En dat terwijl ik redelijk slank ben, mn placenta niet aan de voorkant heb (zijkant/achterkant) en het mn 2e kindje is. De eerste voelde ik met 17 weken, maar dat realiseerde ik me pas later. Ik dacht eerst dat het gewoon mn darmen waren, maar bleek achteraf toch het kindje al te zijn.
Ja en je kan ook nog zeggen op welke dag je het wil laten th bezorgen Haha. Ik heb 2 pakken besteld..
Hai meiden. Sorry sorry even een tijdje afwezig geweest. Zal proberen weer meer mee te schrijven. Wij hebben inmiddels een echo gehad bij dokter papa en we krijgen een dochter! Alles gaat goed hier. Eigenlijk geen klachtjes meer en voel sinds een aantal dagen plopjes. Zo leuk! Zojuist het hartje weer even gehoord met de angelsound. Blijft heel speciaal. Fijn weekend meiden!
Even ingelogd op de 9 maandenbeurs wat een mensen haha ben hier nu een uur en nu word het echt druk volgens mij. Een een bakkie koffie en dan weer verder neuzen, lekker alleen egaandan kan ik aan waar ik wil en als ik het zat ben lekker terug naar huis Hier voel ik de baby soms best al goed, Schrik er af en toe van haha Nu zijn er trouwens op de beurs volop Pampers maar nu ik weet online ook ga ik er niet mee zeulen hoor thanx voor de tip!
@senna, leuk een dochter! Van harte!! @brademarie, veel plezier vandaag! Meiden, ff een vraagje... Ik ben alvast een beetje aan het oriënteren voor dekentjes. Ga nog niets kopen maar ben ff benieuwd hoe het nou zit. Wat is handig? Ik ben verliefd op het (dure ) merk baby's only. Ze hebben wieg- en ledikantdekens in 3 uitvoeringen. De dekentjes van Baby's Only zijn verkrijgbaar in 3 uitvoeringen: deken kabel (niet gevoerd), dekentje kabel Chenille (gevoerd met witte flanelachtige voering) en de kabel deken met Teddy (heerlijk warme zachte teddy voering). We wonen in een heel schattig maar amper geïsoleerd huis. Het is dus snel koud in de winter en warm in de zomer. Wat voor deken zouden jullie aanraden voor in het ledikant? In de zomer zijn we van plan de kleine bij ons op de kamer te houden in de wieg (en dan voor die tijd een goedkopere wiegdeken te kopen) en na 3 maanden (??, zien we tegen die tijd wel) de kleine in zn eigen kamertje te laten slapen in zn ledikantje. Maar neem aan dat de kleine er tot zn 2e onder slaapt? Dus verschillende seizoenen. Is het dan slim om 2 dikke dekentjes te doen en 2 minder dikke?? Help! Tips? Ideeën? Ervaringen?
Ik had 3 wiegdekens. Gewoon goedkoop van kruidvat. Laatst nog in de uitverkoop met 70% korting een ledikant deken voor 3 euro daar gekocht. Zoontje is van oktober, toen hadden we twee dekentjes. Je kunt ook een mooie kopen en verder goedkopere. Als het koud is doe je de mooie bovenop en de goedkopere onder. Mn zoontje heeft nu gewoon een ledikantdeken in een dekbedovertrek, ziet er ook leuk uit en geengedoe met lakentjes.
@juf, misschien is dat nog een idee.... Dan koop ik de meest dunne ledikantdeken van dat merk en gebruik dat als 'sprei'. Dus lakentje, goedkoop dekentje en dan die dure eroverheen met dan een randje van het lakentje eroverheen.... Van die goedkopere dekentjes kan ik dan altijd nog een zomer- en of een wintervariant halen. Neem aan dat dat gewoon mag? 2 lagen dekentjes? Thanks meis!
ik had hier 4 dekentjes gekocht, 3 normale en 1 hele duren. uiteindelijk amper gebruikt want binnen no time bleek ze door het bed te schuiven en hebben we voor haar een pyjama en slaapzak gekocht. vond het zonde van het geld, al stond het wel super leuk in het bedje. geloof dat de ene sprei bijna 100 euro was.. goed gek achteraf haha. maarja enthousiast he. je kan altijd nog wat bijkopen he!
@anne, wow!! Best prijzig idd... Geloof dat die dikste dekens rond de 80 euro waren, ook super duur! Die dunnere zijn evengoed ook best prijzig (60 en 70 euro), dan is het leuker om 1 mooie dunne te kopen als sprei, dan is het ook niet zo heeel pijnlijk als je die amper gebruikt. (Dan kun je hem altijd nog gebruiken in de wandelwagen of gewoon als lekker zacht dekentje om in te wikkelen..) Wiegdekens zijn trouwens wel een stuk goedkoper (evengoed nog prijzig hoor). 35, 40 en 50 euro....
Ik heb ook verschillende dekentjes en lakentjes, maar uiteindelijk heel weinig gebruikt (een deken zit zelfs nog in de verpakking....). De meeste kindjes blijven geloof ik helemaal niet liggen onder een deken (die van ons ook niet dus) en hebben dus een slaapzak aan. Ik heb wel heel veel verschillende slaapzakken in verschillende diktes, en die gebruik ik heel veel. Voor de hele koude winternachten heb ik een dikke slaapzak met mouwtjes en dan nog een deken eroverheen. Alleen blijft mn zoontje dus 9 van de 10 x niet onder de deken liggen. Ik doe dan liever een romper met lange mouw, en pyama en sokjes aan onder de slaapzak, dan weet ik dat het aanblijft Ik zou dus zeker nu niet teveel kopen, en eerst afwachten wat je echt nodig gaat hebben. Ik ga wel een roze dekentje kopen uiteraard (heb nu alleen blauwe), maar lakentjes ga ik niet kopen. Die gebruik ik waarschijnlijk toch niet en anders pak ik die van mn zoontje wel. Of er moet ergens een hele leuke aanbieding zijn natuurlijk
@Peony: Misschien is de slaapzak van Puckababy iets voor jou. Je hebt er een van 0-6 maanden en eentje vanaf 7 maanden (tot 3 jaar ofzo geloof ik). Ik weet dat die vanaf 7 maanden een 4-seizoenen slaapzak is, die kan je dus zomer en winter gebruiken, en ook korter en langer maken (afhankelijk van leeftijd). Moet je maar eens googlen.
Gisteren naar de 9 maandenbeurs geweest, beetje jammer dat het zo lang moest duren. Ik was er al vroeg met het idee dat ik dan op tijd zou zijn voor de gratis echo bij Friso.. Kreeg een kaartje, met bewijs van aanmelding, of ik om 5 uur even terug wilde komen :O Kwam om half 5 terug, stond er een rij van hier tot tokio. Ik was een beetje teleurgesteld, en zei dat ook tegen de dames van Friso, kwam speciaal zo vroeg, en dan wordt je weggestuurd tot 5 uur, en dan moet je weer in de rij staan in de hoop dat je nog een plekje krijgt. Er werden dus maar 30 plekjes vergeven uiteindelijk. Toen had ik een plekje, om kwart voor 9... Jammer dat het zo laat was, als ik niet op die echo gewacht had was ik namelijk al lang en breed thuis geweest. Ik vond het lullig om alsnog naar huis te gaan, ookal had ik het helemaal gehad. Er waren een heleboel mensen die voor de echo kwamen, en die hebben dan geen plekje gehad. Uiteindelijk wel een heleboel foto's meegekregen, wel een stuk of 10. Echo zelf duurde 6 minuten, met kookwekker. Ze kon het gezichtje niet op beeld krijgen, en ook het geslacht niet. Nu wist ik dat natuurlijk al, maar ik had het idee dat ze er ook gewoon niet zoveel ervaring mee had. Of misschien geen zin omdat ze onder tijdsdruk werkte. Ik ging de deur uit met 150 euro contant op zak. Ik kwam thuis met 25 euro. Vroeg me af waar het gebleven was, maar nadat ik nog een keer ging tellen klopte het wel, 30 euro vervoer, rest kleine dingetjes en het eten is echt niet normaal wat het kost. Heb wel een babycook gekocht, dat is zo'n stoomapparaat, 142 euro, die heb ik gepind. En heb een doosje alcoholvrije wijn gekocht voor 30 euro, dat wordt thuisbezorgd. Verder kom je thuis met heeeeel veeeeel boekjes en foldertjes en genoeg boodschappentassen voor het komende jaar Oh en de huishoudbeurs was echt niets aan. (dat stukje wat ik dan gezien heb..)
Oh en dure dekentjes? Die gebruik je eigenlijk niet hoor uiteindelijk. Zorg maar gewoon dat je er meerdere hebt, want je blijft namelijk wel wassen. Eerste keer bedje opmaken is mooi, maar daarna doe je het eigenlijk puur omdat het praktisch is. Ik gebruikte altijd een slaapzak, met een dekentje. Om eerlijk te zijn had ik toen geen idee dat je de slaapzak zonder dekentje moest gebruiken. Nu zou ik het denk ik toch op dezelfde manier doen, of ik nou een pyjama aan heb of niet, ik wil ook graag een dekentje over me heen..
Hoe zo moet je een slaapzak zonder deken gebruiken? Dat heb ik nog nooit gedaan. Zodra mijn kindjes iets beweeglijker worden krijgen ze een slaapzak aan, afhankelijk van het seizoen een dikke of een dunne, met of zonder mouwen. Bij de Wibra hebben ze die aan het begin van het seizoen voor ongeveer een tientje. Ik heb er 2 of 3 per seizoen, want je moet ze soms best vaak wasssen. Maar ik heb daarover heen dus gewoon een of twee dekentjes, ook afhankelijk van het seizoen. Witte dekentjes, in een hoeslakentje. Zodra de slaapzak zelf uit gedaan wordt gaat de rits van de slaapzak op de rug. Zodra ze dan nog uit bed gaan klimmen komt het grote bed in zicht. De oudste was net 2 toen hij in een groot bed lag, de jongste is nu ruim 2 en vind ze ledikant nog prima (en mama ook, al was genoeg...) Tot ongeveer 3 maanden gebruik ik vaak lakentjes, omdat je dan om de dag nog zo ongeveer wast. Vind het dan wel makkelijk dat je niet elke keer de dekentjes in een hoes moet doen. De kraam vindt het trouwens ook beter om lakentjes te gebruiken. Puckababy zou ik echt niet van te voren aanschaffen. Lang niet elk kind heeft het nodig (het is vooral bedoeld voor kinderen die onrustig zijn) en voor sommige kinderen is het niet genoeg (die hebben het echte inbakeren nodig, en dan is puckababy niet voldoende). De oudste hebben we een paar maanden moeten inbakeren (maakte zichzelf de hele tijd wakker door het maaien met zn armpjes). De jongste had het allebei niet nodig. Zo dat was wel even genoeg informatie. Kim, als ik jouw verhaal lees ben ik zeer blij dat ik niet geweest ben... Pff... wat een wachten zeg. En het kost ook nog best veel geld als ik jou zo hoor. Ik heb gisteren en vandaag wat uurtjes achter de naaimachine besteed, met als gevolg een paar mooie gordijnen voor de kinderkamer van de oudste. De stof lag al een jaar klaar... Moest nu echt van mezelf, en het is gelukt. Vrij gemakkelijk eigelijk ook nog. Gaat om een raam van 3 bij 2 meter. Dus je hebt echt 6 meter stof, best veel. Totaal ongeveer 6 uurtjes bezig geweest. Nu moet manlief nog even een gordijnrail regelen en dan kunnen ze hangen!
Ja ik deed het ook altijd met dekentjes, maar ik hoor/zie tegenwoordig heel veel ouders die het zonder gebruiken. En ik las laatst ook op een website die slaapzakken verkocht dat het de bedoeling was als vervanging van de dekentjes.. Ik vroeg me af of ik zo gek was, ben blij om te horen dat ik dat niet ben haha... En de beurs is natuurlijk net zo duur als dat je het zelf maakt... Al moet ik eerlijk zeggen dat ik even niet wist waar die 150 euro gebleven was. Mjah, broodje hier, wat drinken daar, leuke aanbieding voor een paar euro hier, leuke aanbieding voor een paar euro daar, en dan is het opeens op