1-15 augustus mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door AlmaH, 16 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Oh dacht juist dat goed tekenen was, mijn baarmoeder komt ook tot aan mijn navel....hmmm een groot kind...dan niet teveel in maatje 50 kopen;)

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik zat me laatst al af te vragen waarom je bij elke voeding moet verschonen. Dat doe je ook niet als ze wat ouder zijn dus waarom in het begin wel?
    Gewoon wanneer het nodig is inderdaad.

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Dat is het risico dat je neemt bij een vroege geslacht-bepaling :D Daarom wachten wij tot 20 weken :)

4. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Proost Kim! :D

8 luiers per dag??? :$ Dat had ik echt niet verwacht, maar eigenlijk is dat maar eens per 4 uur. En hoeveel gebruik je dan als je het alleen doet bij een volle luier?

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hoe vaak ga jij naar de wc op een dag? :p

Dat ligt echt aan de baby.

Ik zou niet zoveel luiers bestellen... Ik heb van elke maat 1 aanbieding gepakt. Dus 2 keer maat 1 en 2 keer maat 2..

De een gebruikt in totaal 2 pakken, en de ander gebruikt er in totaal 5.. Hangt echt van het kindje af, en hoe duur is een pak luiers nu? :)

Ik zou je aanraden om gewoon een leuke aanbieding te kopen, maar vooral niet in te slaan, want je weet niet hoe lang je ze kunt gebruiken. Er is geen richtlijn voor, en zeker geen maatstaaf :)

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ligt echt aan het kindje. Ons zoontje was 2506 gram bij de geboorte en moest nog in maatje 1 groeien. Zal een heel ander verhaal zijn als je een baby van ruim 4 kg krijgt.

7. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Hier bij de eerste heel veel maat 1 in zijn, maar bijna niet gebruikt. Bij de tweede dus maar 1 pak maat 1 gekocht, nog 2 bijgehaald (met de bonnen van de etos, dat dan wel weer...)
    Ik gebruik trouwens katoene luiers, scheelt ook weel in kosten. 's Nachts en bij de oppas wel gewoon pampers.

Heb nog een hele voorraad pampers op de zolder liggen. Best leuk!
    O ja, en 8 pampers gebruik je in de kraamtijd in elk geval wel per dag, later loopt dat terug naar ongeveer 6. Hier zit ik met een 2 jarige nu op 3 a 4 pampers per dag.

8. juf85

juf85 Niet meer actief

Iedere 3 uur bedoel je:)
    3x8=24

9. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Juf, weer beter? Of nog niet echt? Al weer aan het werk? Of dat ook niet?

10. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Iedere 3 uur inderdaad, stupid me! :p

Het is inderdaad lastig om van te voren in te schatten hoe groot het kindje is. Ik merk dat nu ook wel met kleertjes kopen. Vooral met warme winterkleertjes is het moeilijk in te schatten wanneer hij in welke maat past.
    Maar voor de pampers heb ik nu van maat 1 2 pakken en van maat 2 2 pakken besteld. Is dat alvast maar in huis :). En bij de volgende aanbieding koop ik dan gewoon maat 2, want daar blijven ze sowieso wel een tijdje in toch?
    Iemand nog goede ervaringen met andere merken luiers? Of moet ik echt pampers hebben?

Ja juf, weer opgeknapt?

11. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik gebruikte altijd etos en AH...

En op t laatst nature dinges..... Vind het jammer dat die er niet in newborn is...

12. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Hier goede ervaringen met kruidvat luiers. Kwamen ook goed uit de test bij ik dacht kassa een tijd geleden. En af en toe aanbiedingen 2+1 gratis. Altijd fijn. Heb er alleen geen ervaring mee bij kleine baby's. Gebruikte toen nog pampers.

13. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames!
    Luiers, nu al inslaan? Duurt hier nog 24 weken voordat de kleine geboren wordt. Wij zijn ook nog niet met babykamer ofzo bezig.
    Deze week de zolder opruimen, daar gaat de grote meid heen.
    Daarna oude babyspullen in haar eerste kamer en nieuwe kast voor zoon kopen.
    Tijd genoeg voor alles, nog zeker 5 maanden.
    Maar is wel lekker als de opruiming klaar is voor het voorjaar en we dan kunnen genieten van het mooie weer.

Gister voor het eerst even met de auto naar de AH geweest. Ik werd me binnen toch raar! Had gevoel dat alle bloed uit mijn hoofd trok, duizelig, rillerig en wou het liefste gaan liggen. Nu gaat dat in een winkel niet makkelijk!
    Geen bloed geeft hier nog steeds moed. Vandaag verder uitbouwen met wat meer in huis doen. Vaatwasser leeg, post opruimen, kinderhoek uitmesten en eindelijk weer koken!
    Wel lekker om te weten dat ik van mijn baas deze week niet terug mag komen.

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dat wat je dus in de winkel had.. Dat heb ik ook steeds. Dat is inmiddels zo erg geworden dat ik dan ook echt de winkel uit moet rennen omdat ik anders flauw val..

15. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Luiers; je hoeft nu toch niet te bedenken hoeveel je van elke maat koopt? 1 pak is genoeg om te beginnen en als die op is laat je je man of iemans een pak halen.

En idd bij een eerste doe je t vaak volgens t boekje maar denk dat ik t nu een stuk relaxter ga doen.

16. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Wij hebben 1 pak maat 1 gekregen. Ik koop verder niet bij, als het op is haal ik tegen die tijd wel weer nieuwe!

Net terug van de vk! Weer helemaal goedgekeurd. Bloeddruk was 120/70 dus super netjes.
    Verder toch last van harde buiken. Komt door het snelle groeien. Moest het iets rustiger aandoen maar ja, zo druk heb ik het al niet. Na ja, ik zie wel!
    Baarmoeder zat tot ruim 1 vingerbreedte onde rmijn navel, dat was precies volgens het boekje bij 18 weken!

17. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Peonie, wat goed nieuws! Wanneer mag je voor 20 weken echo?

18. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik zweer bij Kruitvat luiers , zijn voor mij perfect. Pampers zijn misschien fijner voor newbrn, omdat die wat soepeler zijn.
    Etos en Huggies heb ik ook geprobeerd maar daarbij lekte zoontje altijd door.
    Pasvorm verschilt ook per kindje, hoewel bijna iedereen wel tevreden is over Pampers of Kruidvat luiers.

Ik wilde ook inslaan van de Wehkamp aanbieding, maar mn man vindt het veel te vroeg ....

19. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @kortecol, heb een afspraak 14 maart. Dus met 2 weken!! Spannend! En dan 11 april weer naar de vk...
    Hoe issi met jou? Nog steeds geen bloedverlies meer?

20. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Tuurlijk hoef je nu nog niets te kopen van pampers. Maar ik wil alleen echt goede aanbiedingen pampers, koop ze nooit voor de normale prijs. Zelfs niet een beetje aanbieding, alleen echt de goede. Zoals nu dus bij Wehkamp, dat heb je echt zelden. Vandaar dus. Ik gebruik alleen met zulke acties pampers, voor de rest gebruik ik echt alle merken door elkaar. Vond zelf in maat 1 en 2 toch pampers wel echt fijner. Zeker met borstvoeding en spuitluiers, dan vond ik die het beste absorberen en de minste kans op lekkage omdat ze zo goed passen. Vanaf maat 3 doe ik dus alles. Soms is er een periode dat ze erg veel 's nachts plassen en het niet redden met een goedkope pamper, dan doe ik voor de nacht weer een echte. Is echt een kwestie van ervaren.
    Kruitvat vind ik erg fijn, en sommige supermarkten hebben ook fijne. Huggies /Aldi / Lidlond ik echt heel waardeloos trouwens. En de allergoedkoopste van de supermarkt/Action zijn ook niets.
    Goedkoopste van de trekpleister vind ik trouwens relatief goed voor de prijs.

O ja en een 18 weken dansje... Maarre.. mensen geloven echt niet dat ik ruim vier maanden ben hoor. 'Je ziet nog helemaal niets...' Tja, wordt wel een 8 ponder hoor... zeg ik dan maar...

Deel Deze Pagina