Nou ik heb al wel wat pampers in huis. Vandaag kom tie van de wehkamp binnen heb 2x nr 1 besteld en heb ook nog steeds1pak nr 1 van etos. Verder wil ik de papers van etos proberen ze vliegen de toonbank over, zijn veel in de aanbieding mocht t niet gaan dan stap ik over op pampers.. De voeding wil ik ook van t eigen merk of friso proberen.. welke gaan jullie gebruiken als je geen borstvoeding gaat geven???? Vandaag een rustig dagje ik ga miss even wat boeken halen voor geboorte kaartjes.. miss wat vroeg ma heb toch niks te doen
Yeah doe een 19 weken dansje Woensdag 20 weken echo toch wel spannend. Hier straks ook maar een paar pakken luiers bestellen is geen geld. Kortecol wat fijn dat het bloeden gestopt is. Peony fijn dat alles goed was bij de vk. Wel luisteren he en rustig aan doen Hier lekker weekend
Ik zou normaal ook nog geen luiers kopen, maar dit was zon goede aanbiedinf. Wij gebruiken meestal lidl. Maar die heb je niet in de kleine maatjes. En mn zoontje zit nu in maat 4+ en die heb je daar ook niet. Ik ben nog niet beter. Het gaat al wel beter, maar nog wel hoesten en overgeven. Ik kan alleen wat beter eten, dus een beetje energie. Ik lig niet meer de hele dag in bed. Gisteren is mn moeder met de ambu naar het ziekenhuis gebracht. Dubbele longontsteking en nog een infectie, maar die is nog niet bekend. Ze had eerst de griep,maar dat is dus erger geworden.
Juf, wat heftig van je moeder. Is ze snel vatbaar voor problemen met haar longen? Hoe is het nu met haar? Kun je er wel naar toe, of ben je daar nog te zien voor? Ik kreeg net van Etos een herinnering voor het ophalen van de doos. Maar ik heb de doos al opgehaald. Hadden jullie dat ook? Ik vond de prenatal doos trouwens veel meer de moeite waard! Leuk kortingsbonnen voor pampers, maar verder ook gewoon leuke dingen. Vind al die alcohol vrije bier/wijn zo'n onzin er in. Vind dat sowieso onzin. Je drinkt alcohol of niet, maar alcohol vrij vind ik zo niks. Kun je toch net zo goed gewoon een sapje drinken? Of niet? Gratis is het leuk hoor, maar zo het echt nooit kopen!
Ik ga Kruidvat merk gebruiken. Heb ik vorige keer ook gedaan. Is precies hetzelfde als Nutrilon. Ook geen probleem als je kindje naar het kdv gaat en dus verschillende merken door elkaar gebruikt. Althans mijn zoontje heeft er nooit last van gehad. Friso in het ziekenhuis, Kruidvat thuis, en Nutrilon op het kdv. Tegenwoordig moet babyvoeding aan zulke strenge eisen voldoen, dan kun je net zo goed een huismerk kopen. Scheelt wel veel in de centjes!
Die Pampers aanbieding van Wehkamp is inderdaad wel heel goed. 1+1 gratis zie je anders nooit. Toch nog maar eens met mn man over hebben. Een paar pakken hebben we sowieso nodig. Een vriendin van me heeft tijdens haar zwangerschap zoveel Pampers in de aanbieding ingeslagen (ook vaak via Kruidvat kaart 50% korting!) dat ze tot haar kindje 6 maanden was geen luiers bij heeft hoeven kopen!
Ja ik heb de doos ook 2 keer opgehaald moeten ze t maar beter in de gaten houden.... Had me ook ingeschreven bij kruitvat maar die heb ik nog niet.. En van de prenatal heb ik ook nog niet wat zit daar allemaal in?? Ze zeiden dat je deze pas vanaf de 5e maand kan ophalen... Vandaag lekker een lui dagje. Ben nog steeds aan het kijken met t kdv pf kom er ma nie uit...
Hier ook de wehkamp aanbieding gebruikt. Heb 2 pakken nr 1 en 2 pakken nr 2 besteld. Zou het eerst ook niet kopen maar deze aanbieding was wel heel aantrekkelijk. Vanmiddag ga ik de prenetal doos halen. Hoor er goede ervaringen over dus ben benieuwd. Etosdoos vond ik niet veel bijzonders. Over 2 weken de 20 weken echo. Ondanks dat dr papa aangaf dat alles er heel goed uitzag en hij geen afwijkingen zag en me dus geen zorgen moest maken om de 20wk echo vind ik ht toch wel weer spannend.
Prenataldoos is toch pas in de 7e maand? (vorige keer althans) En de Kruidvat doos schijnbaar nog later. @Senna: Bij ons geslachtsbepaling had die vrouw ook nog even verder gekeken en zei dat alles er goed uit zag. Maar toch vind ik de 20-weken echo ook wel spannend hoor, is toch een stuk uitgebreider! Ik mag volgende week woensdag al.
Mn moeder heeft daar normaal geen last van. Dus wel apart ja. Wij kunnen er nu ook niet heen, geen energie voor (uur rijden). Ik heb al 2 mails en 1 brief van de etos doos gehad. Maar ik heb hem maar 1x opgehaald. De prenatal doos (blije doos) is meestal pas later. En de kruidvatspullen zijn helemaal laat. Qua flesvoeding hebben wij kruidvat gebruikt (na 4 maanden borstvoeding). Kruidvat is hier in de buurt en het schijnt hetzelfde te zijn als Friso heb ik gehoord. Die alcoholvrije dingen vind ik ook onzin. Normaal drink ik al geen alcohol, dus die dingen hoef ik ook helemaal niet. Ik vind die luieraanbiedingen wel handig. Luiers zijn duur zat, dus met zo'n aanbieding koop ik ze wel. Anders moet je ze straks voor de volle mep kopen, dat vind ik ook zonde. En het is wel handig om van alles in huis te hebben, dan hoeft m'n vriend ook niet voor alles naar de winkel.
Hier nog helemaal niet bezig met luiers ofzo. Wel mooie aanbieding, maar ach die komen natuurlijk altijd ook weer terug. Ik zou ook niet teveel kopen, want sommige kindjes kunnen niet goed tegen de pampers, hoewel ik ze wel altijd fijn vond. Wij hadden een prematuurtje en moesten dus zelfs met prematuurluiers beginnen, we hebben vooral toen die van de kruidvat gebruikt, toch iets voordeliger en werkten prima. Gingen er id denk ik wel 8 op een dag door. Trouwens hetzelfde ook voor de voeding, moest ook speciale voor premature kindjes en gelukkig had kruidvat dat ook. Volgens mij is het id dezelfde als die van de dure merken. Wij kijken vooral nu uit naar de volgende echo, hopelijk weten we dan eindelijk wat het wordt. Hoewel we al allebei een heel sterk gevoel hebben, ben benieuwd of dat gevoel klopt! Natuurlijk is de 20 weken echo ook spannend, hoop dat alles er normaal uit gaat zien. Nog ongeveer 2 weekjes! Hier gisteren al weer 18 weken, en een flink groeiende buik!
Hier vandaag goede echo gehad. Baby bewoog goed en zwaaide nog een paar keer. Zo grappig om te zien. Toevallig genoeg heb ik hem/haar vandaag best wel duidelijk gevoeld. Begint dus eindelijk duidelijker te worden. Ze heeft nog tussen de beentjes gekeken maa durfde geen uitspraak te doen. Was nogal wazig. Denk zelf nog steeds aan een meisje maar we wachten de 20 weken echo maar af
Flesvoeding, heb ik niet zoveel ervaring mee. Heb beide kinderen langer dan een jaar borstvoeding gegeven. Geef nu de jongste nog 1 keer per dag. Weet uit mn omgeving dat kruitvatvoeding prima is. Ben een beetje aan het kijken voor een goede kolf. Iemand ervaring met de kolf van Difrax? Lijkt me wel handig, maar ja. Liever een goede dan alleen maar een hadinge. Vandaar mijn vraag dus. Kortecol, fijn joh dat het goed lijkt te gaan! Voelde jij zelf je kindje al?
Voordat je helemaal klaar bent voor een kindje, ben je heel wat geld kwijt, dus ik vind de pampers-aanbiedingen wel fijn. Van het geld dat je bespaart kun je toch weer een leuk rompertje of iets kopen. Dat had ik dus meteen bij de wehkamp gedaan en toen moest ik opeens wel verzendkosten betalen . Flesvoeding van het kruidvat dus! Fijn om te weten! Wij zijn vanavond naar de baby-dump en babypark geweest. Even orienteren voor het kamertje. We hebben nu wel zo ongeveer een idee hoe we het kamertje willen. Ze hebben ook allemaal leuke figuurtjes die je dan overal in het kamertje terugziet (dekentjes, kruikhoes, lampje, etc). Het ziet er zo schattig uit! Maar is wel erg prijzig als je al die dingetjes koopt, gaan jullie dat doen? Oja, en de babydump doos opgehaald, er zitten leuke dingetjes in en geen foldertjes. (alleen jammer dat ik een roze speen en drinkbeker erin had) We hebben een paar dingetjes van de uitzetlijst gekocht en onder andere ook een voedingskussen. Ik ga er vannacht lekker mee slapen! Ik ben een echte buikslaper en er zit toch soms "een bolletje" in de weg, dus tijd om met het kussen te slapen! Luvv, wat fijn dat de echo goed was! En wat leuk dat je denkt iets te voelen. Kortecol, super dat het bloeden nog steeds weg is. Heb je nog een controle-echo ofzo? Juf, sterkte en beterschap voor je moeder!
Luvv, gelukkig dat je een goede echo hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat het elke keer tot je je kindje goed voelt bewegen spannend blijft voor je. Hier lig ik vanaf 23 uur wakker van de hoofdpijn. Zelfs paracetamol lijkt niet te helpen.. Grrr
Danitcha, ik moet met twee weken op controle komen. Geen bloedverlies meer gehad, maar ook de laatste drie dagen het kindje niet meer gevoeld. Dan moet ik wel eerlijk zeggen dat ik weet dat het met dit termijn nog niet zoveel zegt, maar zou toch wel fijn zijn die kleine weer even te voelen!
Kortecol.. Ik zou gewoon even bellen dat je je zorgen maakt, ik neem aan dat je dan wel iets sneller langs mag komen. Heb je iets van een angelsound of iets dergelijks? Misschien ook fijn ter bevestiging. Over flesvoeding: Mijn zoon dronk een merk dat nu niet meer te vinden is. Dus ik wist het echt niet meer met alle merken die et nu zijn. Die waren er toen allemaal helemaal niet. Uiteindelijk begreep ik van Friso dat Nutrilon en Friso de enige A-merken zijn. Kruitvat en etos en dergelijke zijn ook goed maar qua ontwikkeling 1.5 jaar achter op wat er van Nutrilon en Friso in de schappen ligt. Voor mij gaf dit de doorslag. Nutrilon mag ik niet om de een of andere reden. Dus was heel blij dat Friso de enige waardige vervanger is. Nutrilon en Friso zijn ook de enige die in ziekenhuizen gegeven wordt en zelf onderzoekcentra hebben en wetenschappelijk onderzoek doen naar de voeding. Kruitvat en etos hebben gewoon een recept.. En dat was t. Tuurlijk worden de kinderen ook groot met huismerken, maar ik ga persoonlijk liever voor Friso.
Hier helaas ook een gebroken nacht . Het voedingskussen is wel heel erg groot in ons bed, alsof er iemand extra bij ligt . Kortecol, een angelsound oid geeft zeker rust. Ik ben er erg blij mee! Ik weet dat het kindje het niet leuk vind, dus zodra ik een hartje heb gehoord stop ik meteen. Maar dat even horen is soms zo'n geruststelling. Ik voel nl nog niets bewegen... Maar dat het bloeden is gestopt is sowieso een goed teken! Nu alweer 3 dagen bloedvrij toch? Kim, je brengt me toch aan het twijfelen mbt de flesvoeding. Je wilt toch het beste voor je kindje. Zeker omdat ik geen borstvoeding ga geven. Een kennisje van mij heeft 3 maanden een huilbaby gehad omdat die uiteindelijk een allergie voor een bepaalde flesvoeding bleek te hebben. Na de juiste voeding was het huilen over! Bij gebrek aan nachtrust ben ik nu positiebroeken aan het shoppen. Ik had heel erg spijt dat ik een bepaalde broek van mamalicious niet had gekocht op de 9maandenbeurs. Maar... online zijn ook mooie aanbiedingen! Rond de 20-25 euro. Zeker een kijkje waard! De noppies broeken vallen voor mij te groot. Ik heb er nu wel eentje in de kast, want ik weet dat we nog flink zullen groeien, maar tot die tijd moet ik wel wat. Die van de h&m pas ik ook, maar hun assortiment vind ik beperkt (online). Dus nu heb ik net een spijkerbroek besteld op de site van mamalicious. Hopelijk is het dezelfde als die ik heb gepast op de 9maandenbeurs. Tot nu toe heb ik alleen nog een positie-maillot aangehad, maar het wordt tijd voor echte positie-broeken! Ik ga nog een slaappoging doen. Om 8 uur gaat de wekker alweer, pfieuw .