Hoi meiden! Ben even minder hier en reageer ook minder uitgebreid de laatste tijd.. Heb een beetje een dipje qua rug ed. Wil zoveel en het lukt soms gewoon niet, nu ook vanwege de zwangerschap. Weer ff slikken, maar komt goed! Moet mij gewoon weer aanpassen en doorgaan! Lees nu alleen nog even mee, hopelijk heb ik snel weer de puf om actief te reageren op iedereen! @juf, sterkte met je moeder. @luvv, fijn dat de echo goed was. @danitcha, ik heb ook zo'n voedingskussen sinds een paar nachten. Tis even wennen maar nu is het wel fijn. Aan de ene kant ligt mijn man waar ik overheen kan liggen met mijn been en aan de andere kant het kussen...
Hey meiden, ben weer terug van weggeweest...... Tot nu toe geen leuke zwangerschap. Heb weer blaasonsteking door GBS-bacterie. Ik heb weer regelmatig (pijndelijke)harde buiken. Ik hoop dat de AB aanslaat. Bij mijn vorige zwangerschap werd het ontdekt met 26 weken ik had toen vroegtijdige weeen. Helemaal geen idee dat het blaasontsteking was, heb nooit pijn gehad.... Gelukkig hebben ze dat kunnen remmen. Nu met 16 weken kunnen ze niks doen. Dus ik lig plat.... mijn baarmoeder is heel gevoelig door de blaasontsteking! Zijn er meer GBS moeders hier??
Goedemorgen allemaal.. Ik heb even wat foto's van de baby kamer die wij besteld hebben in mijn album gezet.. benieuwd wat jullie ervan vinden.. 21 maart ik heb de 20 weken echo.. best weer spannend. Peony84 dat is minder van de klachtjes maar goed gelukkig krijgen we er iets heel moois voor terug..!
Hallo!!! Ik wil me graag aansluiten bij dit clubje, ik ben nu 17 weken en vijf dagen zwanger en mijn bevallingsdatum is 4 augustus!! Ben vanaf week 6 tot week 16 enorm misselijk en vermoeid geweest, bemerk nu dat de energie weer wat terugkomt en de misselijkheid verdwijnt, jee wat een fijn gevoel zeg.. Wel is het zo dat ik het kindje nog niet voel, vk vertelde me dat ik de placenta voor draag dus het wat langer kan duren dat ik het kindje ga voelen, het is de eerste dus weet ook niet zo goed wat ik moet voelen. Maakt me best onzeker, als je je zo belabberd voelt, weet dat je dat je zwanger bent, nu ik geen klachten heb ga ik dus bijna twijfelen van is het nog wel zo.. hoe complex kan het menselijk brein werken? 18 maart de 20 weken echo, spannend!!!
@ Peony: wat vervelend dat je zo'n last heb van je rug! Doe maar lekker rustig aan. @ Marjanna: bah, blaasontsteking. Beterschap! Ik heb nog nooit gehoord van de GBS bacterie... @ Angelique: leuk kamertje! Wij gaan morgen waarschijnlijk kijken voor een kamertje. @ Hope: Welkom! Ik heb ook de 18e mijn 20 weken echo En ook bij mij ligt de placenta voor, dus voel ook nog niks. Het is ook mijn eerste, dus ook hier geen idee wat ik zou moeten voelen @ hier: ben al een paar dagen thuis met de griep Gaat gelukkig vandaag al een stuk beter, koorts is bijna weg gelukkig. Ik slaap ook al een tijdje met een voedingskussen, ik vind het heel fijn maar soms ligt het me ook een beetje in de weg. Het is toch best een groot ding inderdaad!
Peony, wat balen dat het minder met je gaat. Helpt de fysio niet? En gaat school nu nog wel? Heel veel sterkte! Ik hoop dat je je snel beter voelt. Angelique. Heel mooi kamertje!!! Wij nemen ook brocante meubeltjes Welkom Hope! Marjanna, beterschap! Ik heb ook nog nooit van die bacterie gehoord. Ik weet wel dat je als zwangere extra gevoelig bent voor een blaasontsteking.
Hope welkom. Marjanna, dat is een vervelende bacterie die je hebt! Ik ken ze helaas vanuit de tijd dat ik op de verloskamers werkte. Je bent waarschijnlijk draagster. Hoe is het met je eerste uiteindelijk afgelopen? Ik zit ook in spanning deze zwangerschap, te laag liggende placenta, over de baarmoedermond zoals het leek. Dus hoog risico op bloedingen en het verliezen van het kindje. Ook hier doen ze niets tot 24 weken...
Yep, hier een GBS draagster. Tenminste voorgaande twee zwangerschappen. Ik heb er nu nog niet echt last van. Hij is nu nog niet gekweekt, maar aan de symptomen denk ik hem wel te hebben. Gelukkig herken ik de gevolgen verder niet zoals jij ze beschrijft. Bij een AB in de eerste zwangerschap is het gebleven. Heb trouwens nu al wel een paar dagen harde buiken, die best vervelend zijn. Eigenlijk nog niet aan de streptokok gedacht. Ik kijk het nog even aan anders maandag even VK bellen dan maar.
@kortecol Ik heb een aantal keren in het ziekenhuis gelegen ivm vroegtijdige weeen. 2x keer hebben ze het kunnen remmen. Uiteindelijk ben ik met uhm....42 weken ingeleid. Een prachtige zoon is na een spoedkeizersnede geboren. Ook ik heb infuus AB gehad tijdens de bavalling. Gelukkig was mijn zoon niet besmet met GBS, na 5 dagen mochten we na huis..... Jij succes met je zwangerschap, lijkt mij ook niet makkelijk. @annamama Ik stond erop dat ze me gingen testen. Ik had helemaal geen symptomen van een blaasonsteking. Alleen harde buiken. En ja hoor wel GBS positief. Ik krijg nu AB, moet echt heel rustig aan doen. Mijn baarmoeder is nu heel erg gevoelig bij alles wat ik doe....vooral stres!!! Mij lijkt het vestandigi idd maandag je VK te bellen en een kweek te laten maken van een "schone plas". Het is nu echt niet gezond dat je nu al harde buiken hebt. Succes....
Hi meiden... Leuk om weer even bij te lezen.l Kortecol, fijn dat je niet meer bloed! Ik voel me vaak erg flauw nog steeds... bloeddruk was gisteren 100/55 dus vooral boulionnetjes en wat zoute dropmeten op een dag. Warm eten kan ik nog steeds niet goed naar binnen krijgen :S Waar ik wel erg veel trek in heb is melk, en spa rood, ik weet niet maar die prik vind ik heerlijk hihihi. Pampers gebruik ik in maat 1 en 2. Vanaf maat 3 hebbenwij de luiers van de Lidl.. enige waar mijn zoon tegen kan, hij was eindelijk van zn pijnlijke uitslag af. Na pampers, etos, aldi, kruidvat en ah!! En hier nog nooit doorgelekt met die van de Lidl. Vind het dus geen prut... Voeding doe ik dit keer ook van kruidvat... idd zoals iemand hier zij ,de eisen voor voeding zijn zooooo streng... en het scheelt de HELFT gewoon!!!!
flesvoeding hier kreeg mijn schoonzusje toen van de cb volgende link prijzen kloppen niet meer ietsie duurder geworden maar je kan merken vergelijken met de inhoud zitten wel wat verschil in maar de een heeft wat meer van dat en de ander wat minder maar in verhouding is het allemaal even goed en groeien ze gewoon goed op alle merken.. natuurlijk kan zo zijn dat je kleintje iets niet goed verwerkt dan kan je altijd veranderen! en belangrijkste is doen waar jezelf goed bij voelt. de dure merken hoeven niet te zeggen dat beter is en je baby het accepteerd. hier de link Check hier uw Babyvoeding op kwaliteit en prijs
Rijd jij om die reden dan in een Mercedes? Volgens mij draait het ook hier weer om afwegingen. Ik rijd in lke geval niet in een Mercedes. Persoonlijk zou ik met borstvoeding beginnen. Stoppen kan altijd nog. Dan ben je in elk geval zeker van de beste voeding voor je kindje. Bovendien is het zo iets moois om je kindje zelf te voeden en te zien groeien op wat hij van jou krijgt. Ik vind het een van de mooiste dingen na de bevalling, dat ik dan zo klein popje, dat helemaal afhankelijk is van mij, zelf mag voeden.
Mijn zoon heeft 10 maanden bv gehad. Deze krijgt ook zolang hij/zij het wil hebben. Heerlijk die intimiteit. Vanavond de kleine weer gevoeld!
Ieder zn eigen keus toch? Nutrilon, Friso, Kruidvat ...maakt allemaal niet uit, moet iedereen zelf weten. Hetzelfde met borstvoeding. Het is het beste voor je kindje, maar ik ga er niet meer aan beginnen. Ik heb het bij mn zoontje gedaan, maar het deed ontzettend veel pijn, en ik vond het helemaal niet mooi zoals anderen dat zeggen. Ik voelde me eerlijk gezegd net een koe, en ik voel me beter bij flesvoeding. Ik heb er ook nooit een seconde spijt van gehad dat ik gestopt ben. Ik heb het in ieder geval geprobeerd Even terzijde: mn zoontje doet het hartstikke goed, is in de bijna 2 jaar dat hij op de wereld is, 1x echt ziek geweest (spugen / diarree etc), en verder alleen af en toe verkouden (vooral in het begin toen hij net naar het kdv ging). Dus het verhaaltje over betere weerstand bij borstvoeding geloof ik niet helemaal.....(ik ken namelijk veel kindjes die WEL borstvoeding hebben gehad, en om de haverklap ziek zijn!) Maar nogmaals: respect voor ieders keuze
Minime, of je kind wel of niet vaak ziek is zegt inderdaad niets. Zeker niet op individueel niveau. Mijn jongste is heel vaak ziek geweest, zeker ook in de eerste maanden. Terwijl ik dus wel borstvoeding gaf. Af je echt onderzoek doet bij een grote groep kan het natuurlijk anders zijn. Maar ik ga voor borstvoeding omdat ik het de meest natuurlijke manier vind. En ik ben het met je eens dat borstvoeding niet vanaf de eerste dag genieten is. Ik heb beide keren een pittige start gehad, maar na een aantal weken ging het steeds beter. Dus inderdaad iedereen zijn keus. Kortecol, fijn dat het je gelukt is 10 maanden.
@Annamama: Ik heb er ook echt respect voor als vrouwen het doen en lang volhouden. Naast dat het vooral in het begin volgens mij bij de meesten gewoon echt even doorbijten is, moet je ook met veel meer dingen rekening houden wanneer je een keertje weg wilt. Afkolven etc, maar ook voeden in openbare ruimtes bv.
Klopt, daar groei je vanzelf in. Leek mij ook niets, maar het ging eigenlijk vanzelf. Vond dus vooral de eerste weken pittig, daarna niet meer. En kolven, ja een hobby zal zeker niet worden... Maar goed, zoals zoveel dingen bij babys heb je de lusten en de lasten. Kolven schaar ik dus onder het laatste kopje... Net zoals poepluiers bijvoorbeeld.
Haha hoort er allemaal bij inderdaad. Net als de gebroken nachten.....kijk ik absoluut niet naar uit. Maar voor zo'n mooi schattig minimensje heb ik het graag over!