Ik vond het juist ideaal om de voeding altijd kant en klaar en op temperatuur bij je te hebben. Heb overal gevoed, in een net hoekje met voedingskledjng en hydrofielluier
Ik heb vorige keer 7 maanden gevoedt en in t begin was t ook echt doorzetten en pijnlijk. Maar heb wel volgehouden! Het is toch t beste van t beste! Er wordt vaak te snel op gegeven en gezegd dat t niet lukte. Tuurlijk is dat soms ook zo maar niet vaak. Aangezien er vroeger niks anders wordt gedaan. En anders nutrilon. Ga er ook niet naar kijken die euro verschil dan een ander pak. Een kind kost nou eenmaal geld.
Ik heb geen borstvoeding gegeven en ga dat nu weer niet doen. Heb vorige keer nutrilon gebruikt denk deze keer weer ga proberen.
Daar gaaaan we weer.... Wordt dit ook zo'n mc-verhaal... Wat betreft bv, wil het heel graag proberen weer, vorige keer na een poosje opgegeven. Wel bemoedigend te lezen dat voor veel vrouwen het in het begin pijnlijk en moeilijk is. Hopelijk gaat het dit keer wel lukken! Lijkt mij toch heel fijn, altijd bij de hand, gratis natuurlijk en ook de intimiteit. Hoewel flesvoeding de vorige keer echt een opluchting was, en dat kolven vond ik echt vreselijk! Tijdens kolven voelde ik me echt een melkkoe, bah...
Je betaald voor het "merk". En ook dat is geheel persoonlijk, ik vind mercedes vreselijk Mijn man vind het wel een mooie naam voor een meisje. Maar dat krijgt ie er echt niet door hahaha. Borstvoeding.... Geprobeerd.... weet niet of ik nu met nog een peuter in huis daar de rust voor kan hebben/vinden. Kolven ga ik wel weer proberen.. iig de eerste weken. Woensdag 3D echo in Nijmegen samen met mn vriendin, zij is dan als het goed is bijna 24 wk! Superzin in.... En Donderdag de echo weer in AMC met mn man samen
Hee meiden, Ik ga ook geen borstvoeding geven. Ik ga de voeding van t eeigen merk proberen.. want als t niet goed is brengen ze t ook niet op de mark. Dan mag t niet eens verkocht worden. Dus de eigen merk meedingen zijn net zo goed als friso en nutrilon. En als je t zeker wil weten kan je de stoffen die erin zitten nog vergelijken. De auto Haha, tsaa wij rijden nu een auto dies super maar wel een 3 deurs Haha manlief ziet nog niet in dat dat een beetje onhandig word en is helemaal gehecht aan zijn audi... ik kan hem nog niet kriebelen om voor een andere auto te gaan. Mij maak t merk niks uit goed is goed als ik achterin maar deuren heb anders zit je zo te slepen. Ma goed misschien als k dadelijk een klein krasje heb gemaakt met de maxi cosi ziet tie t wel in misschien of als tie zelf sta te hannese... Verder een rustig weekend vnaaf bij me zwager en schoonzus op visite ef bespreken wanneer ze t kamertje komen brengen. Ik hoop volgend weekend ofzo. Fijn weekend allemaal
Merk maakt niks uit idd Maar ik snap de reactie Fiat vs Mercedes niet op Kruidvat vs Nutrilon. Vooral niet als je een tijdje terug twijfelt tussen een tweede hands stokke en tweede hands ander merk. Allebij waren ze mooi en goed, maar de stokke was toch wel heel wat duurder, toch Kim? (Wij hebben ook tweede hands hoor, ik gebruik de wagen alleen in het begin tot kindje goed kan zitten.... daarna moet t toch echt op de fiets en met de buggy mee, geen rijbewijs!)
Mams123 Daar komt hij nog wel van terug als hij zelf moet gaan klooien met die maxi cosi haha. Wij hadden dat bij mijn dochtertje ook in he begin gelukkig nu allebei een 5 deurs auto Leuk susanne die echo in Nijmegen wij mogen 14 maart Laat je weten hoe het was? Ben druk opzoek naar een mama fiets vind ze alleen zo prijzig misschien toch maar via marktplaats kijken.
BIj Nutrilon en Friso betaal je inderdaad voor het merk en de marketingkosten die zij daarvoor maken. En het is niet een euro verschil, het scheelt inderdaad bijna de helft! Als er een pak per week doorheen gaat, vind ik dat toch wel de moeite hoor. Net als met Pampers vs Kruidvat luiers. @Auto: Wij hebben ook 1 auto, (lease, stationwagon gelukkig), dus ik ben ook vaak aangewezen op de fiets. Ik heb een maxicosi drager voor achterop, werkt perfect voor kleine stukjes, dus ik kan de kleine straks gewoon zo naar het kdv brengen. @Mamafiets: Ik heb de Montego Liberty. Echt een hele fijne fiets, en niet zo duur als Gazelle of Batavus. Ik heb hem wel nieuw gekocht, via het fietsplan op mn werk, dus dat scheelt ook heel veel. Ik heb bijpassende fietstassen en fietsstoeltje incl windscherm. Als de kleine straks ook kan zitten, haal ik nog een stoeltje voor achterop erbij.
Ja ik hoop t zo!! De auto staat gewoon th bij mij vriendlief heeft een werkauto gelukkig. Ik wil ook een mama fiets ma indd ze zijn zo superr duur
Dames.. Het is niet alleen het merk. Friso en Nutrilon doen onderzoek! Dat doen de huismerken niet. Koop je een huismerk dan is dat prima, maar in verhouding koop je een Friso of Nutrilon van 2 jaar geleden. Als het echt allemaal hetzelfde was, dan zouden Friso en Nutrilon vast niet de enige merken zijn die in ziekenhuizen gegeven worden. Ze zijn continue bezig om flesvoeding te optimaliseren. De Nutrilon van 5 jaar geleden is niet de Nutrilon van vandaag. De huismerken staan stil en de A merken ontwikkelen zich continue. En iemand riep iets over de kinderwagen.. Klopt..Ik heb de goedkopere gekozen. Maar niet alleen vanwege de prijs. Hier kan een tas boodschappen in, en kan in 1 geheel worden opgevouwen. Daarnaast moet ie opgehangen worden en de Stokke is daar onhandig voor.
Zieknhuizen worden gewoon gesponsord hoor. Ze hebben ook pampers in het zieknhuis, omdat ze die gratis van de fabrikant krijgen.
Ik voel de baby trouwens beduidend beter de laatste 2 dagen. Eergisteren had ik mn hand op mn buik en toevallig op dat moment draaide hij zich helemaal om alsof ie met zn ruggetje in mn hand ging liggen. vanmorgen lag ik op bed.. en toen draaide hij ook helemaal... had een hele scheve buik en kon zo mn hand over zn rug doen. Ik weet niet wat het hoofde is en wat de billen zijn, maar voel wel de rug heel duidelijk met 2 bolle kanten zeg maar haha
Het is hier ook nog niet veel hoor! Maar zo nu en dan wel, en sinds 2 dagen steeds duidelijker... Leuk!
Nou dat geloof ik niet. Friso en Nutrilon zijn de enige twee firma's die daadwerkelijk onderzoek doen en dus een voorloper zijn met nieuwe ontwikkelingen. Friso en Nutrilon zijn ook al wat oudere en gedegen merken, Kuidvat en Etos en dergelijke zijn huismerken, en die verbeteren zich eigenlijk ook helemaal niet. En Pampers, die komt wel als beste uit de testen, al jaaa-aaaren. Ik denk dat de kraamafdeling niet zozeer een leidraad is voor wat ze inkopen, maar de NEO en dergelijke wel. Dat zijn kwetsbare kindjes, en die hebben betere spullen nodig dan "goed-genoeg".
@ bv of fv ik twijfel heel erg. Aan de ene kant vond ik t heel fijn. Die intimiteit met je kindje idd, maar ik had te weinig voeding waardoor ik bij moest voeden met flesvoeding. Op een gegeven moment was ik voor mijn gevoel alleen maar aan het voeden. En nu loopt er natuurlijk ook nog een peuter rond dus ik twijfel nog even. @ mamafiets ik heb de batavus mambo deluxe. Duur maar kon m via t fietsplan kopen via m'n werk. Wel een hele fijne fiets moet ik zeggen en het stuur is niet zo overdreven groot waardoor ie er ook prima uitziet als 'gewone' fiets.
Bv versus fv. Ik vind dat je een ieder haar keuze moet respecteren. Ik ga fv geven. Als mensen dat horen krijg ik echt een hele melkmaffia over me heen. Ze weten niet eens de reden dat ik geen bv kan geven. Alsof ik nu een minder goede moeder ben, belachelijk! Ik geloof wel dat a-merken het onderzoek doen en huismerken het namaken. Dus in dat opzicht zouden a-merken een stapje voor zijn. Maar voor huishoudens die het niet zo breed hebben, lijkt het huismerk mij een goede optie. Wederom een keuze. We hoeven elkaar daar niet op te veroordelen! Ook zo met kinderwagens. Ik denk dat een Stokke ook beter is dan een Mutsy. De vering bij de wielen is beter (Mutsy heeft volgens mij ook geen vering), de baby ligt in een hoek van 11%, dat is precies de hoek dat baby's niet spugen (dan gaat het huigje dicht), en in de andere zithoudingen is daar ook onderzoek naar de juiste houding gedaan. Bij de Stokke moet inderdaad de boodschappentas aan de voorkant, voor de juiste balans. Bij de Mutsy aan de achterkant. De Stokke kun je ook heel makkelijk als "kruiwagen" maken, zodat je makkelijk de roltrap of tram in kunt. Je betaalt dus niet voor het merk, maar ook daadwerkelijk voor een betere kinderwagen. Toch zou ik zelf niet voor een Stokke kiezen, omdat ik hem spuuglelijk vind. De Mutsy Igo vind ik wel een heel mooie wagen. Maar ja, ieder z'n mening.... Mamafiets. Leuk! Ik fiets alleen bijna nooit. Dus als ik er eentje zou kopen zou het zijn voor de heb, om vervolgens na 2 keer fietsen in de schuur te belanden. Zo ging het ook met m'n huidige fiets. Dus voorlopig koop ik nog maar geen mama-fiets
daar ben ik weer!! Bedankt voor de vele reacties wbt het welkom heten, voel me helemaal welkom nu We zijn vandaag voor een pretecho geweest, een soort van vervroegd verjaardagskadootje, ben volgende week jarig, was heel bijzonder!! We weten dat het een jochie gaat worden!! Ben helemaal hyper, raar hoor, nu is de twijfel weg, wat zal het gaan worden, we weten het nu gewoon! Mijn eerste ingeving was ook een jongen, later ben ik overgeslagen naar de andere kant, misschien een wensgedachte, vind het nl wel erg leuk; een dochtertje.. Maar nu ik weet dat het toch een jongentje gaat worden ben ik er natuurlijk heel erg blij mee, het zag er ook allemaal goed uit, ik voel de baby nog niet, placenta ligt voor maar het kereltje was erg beweeglijk op de echo, een zeer goed teken!! Toch een gerustellend gevoel nu richting de 20 weken echo, heb ook al een combi test laten doen met 12 weken (gezien mijn leeftijd) en deze was ook zeer goed dus ga genieten van mijn zwanger zijn!!!
Mijn mutsaerts geeft wel vering hoor. En ik vond die kleine wieltjes juist een nadeel, de mutsaerts geeft grote luchtbanden. En met het opvouwen is het heel vervelend dat je altijd een los onderdeel hebt. Maar, daarentegen is hij wel wat hoger, dat is wel heel fijn. Over de fiets, ik heb hier nooit een moederfiets gekocht. Ik kocht wel een stevige goede fiets. Mijn zoon heeft tot hij niet meer in het zitje kon voorop gezeten. Ik geloof tot zn 5e. Heel lang dus, en heb geen last gehad met sturen of iets dergelijks. Tegenwoordig zit hij wel achterop natuurlijk, want het past gewoon echt niet meer haha.. Vond het wel altijd gezelliger voorop.. Je kletst dan veel meer, en knuffelt ondertussen nog een beetje. Achterop is dat een heel ander verhaal.