ja die gekleurde vlakken worden nog wel andere kleuren we hebben zo gekocht maar we zijn nog niet uit over welke kleuren... ligt er ff aan wat ukkie in mijn buik voor geslacht is haha...
@Micloveally: Jeeh wat heftig zeg, ongelooflijk! Verschrikkelijk als iemand dat mee moet maken Heel verdrietig, gewoon geen woorden voor. Ik heb morgen de 20-weken echo....ben nu ook nog wel een beetje extra zenuwachtig. In principe ga je ervan uit dat alles goed uit....maar wat als het niet zo is??
gigi nou idd.. dan word je toch wel weer even met de neus op de feiten gedrukt.. mensen zeggen ook altijd veel plezier met je 20 weken echo. ik denk dan, plezier? eerder suc6 lijkt mij! marszie leuk kamertje!! mag ik vragen waarom je buik een gevoelige punt voor je is? minime spannend! veel suc6 vast morgen! wel vroeg voor de 20 weken echo of niet? ik dacht dat het echt pas met 20 weken of eroverheen kon.. tja en ik ben nu ook nog wel nuchter, en vragen als: wat als? haal ik snel uit mijn hoofd.. anders maak ik mezelf al helemaal gek. ik zit nog altijd in mn vroege fase van stel dat ik een miskraam krijg.. maar ook dat moet ik eens van me afzetten. mn vriend is er gelukkkig wel heel lief mee en als ik weer eens vraag: zou frummel het nog goed doen?? dan zegt ie altijd: tuurlijk!!! het is er een van mij!! en die doen het tot nu toe altijd goed (hij heeft al 4 kids uit eerdere relatie)
@ Marieke: de 20 weken echo kan volgens mij tussen week 18 en week 22 gedaan worden. @ Kim: helemaal met je eens, als er iets mis is, zien we dat dan wel weer! Maar toch ben ik ook wel al zenuwachtig voor die echo hoor, blijft gewoon spannend.
Ja ik was eigenlijk helemaal niet zenuwachtig, en zag het als iets leuks... Haha.. Nu kijk ik er toch met iets minder vrolijke oogjes naar.. Je kunt je zo gek maken over iets, zonder dat het daadwerkelijk zo is. Ik probeer mezelf dat echt af te leren. Vroeger kon ik scenarioschetsen zonder einde. Dat betekende dat ik altijd perfect voorbereid was. Echter had ik me dan wel een periode druk gemaakt over iets, terwijl het misschien niet eens zo zou zijn! Dussss, over de echo, we zien wel! Gaan er gewoon met een goed gevoel naartoe! De kans dat het gruwelijk mis is, is niet zo heel groot hoor. Het is wel een volgende mijlpaal he.. Tenminste zo voelt het voor mij. Voorheen maakte je je druk of je wel zwanger bleef.. Of het niet alsnog mis ging.. Er vielen meiden weg uit de groep hier, heel naar allemaal. En zometeen komt er dan eigenlijk weer een soort mijlpaal moment. Gelukkig is de kans vele malen groter dat er dan niks aan de hand is..
Hebben jullie trouwens ook dat je opeens heel snel moet plassen? Als ik moet plassen, moet ik ook NU plassen anders pies ik gewoon in mn broek bij wijze van spreken haha .... Dat was een paar weken geleden nog niet zo.......
Ja heb ik ook! En ik moet heel vaak plassen, is vooral op mijn werk best irritatant als ik de hele tijd heen en weer moet lopen
gigi oo oke hihi ik dacht dat het pas vanaf 20 weken kon, maar heb t net zelf bij mij even gekeken en ik heb hem met 19 weken en 6 dagen haha. kim ik moet ook veel plassen en dan ook echt meteen.. ik ben helaas ook al vanaf het begin incontinent. zeker bij hoesten/niesen of het overgeven wat ik erg heb gehad en soms nog heb. moet er snachts om de 2 uur uit om te plassen.. best irri
Oh dat uit bed moeten hoef ik niet meer zo nodig.. Soms nog, of juist 2 uur eerder dan ik normaal zou opstaan.. En dan moet ik echt even rennen haha Voorheen duurde een plas hooguit 20 seconden.. nu zit ik er 1,5 minuut ofzo..haha
ik heb er juist in t begin niet zon last van gehad, wel dat ik juist moeilijker kon plassen omdat alles aan het groeien was ofzo (uitleg vk) nu plas ik gelukkig weer goed uit en geen last van ook.. alleen wel vaak..
@ marieke natuurlijk mag alles vragen ( of je antwoord krijgt is altijd een 2de vraag. maar als niet wil antwoorden dan geef dat gewoon aan) ik heb een aantal zware jaren achter rug en was nog steeds niet happy met mijn lichaam... heb ook veel overgewicht dus vind mijn lichaam eerder lelijk dan mooi zeg maar.. voor dat er achter kwam dat zwanger was was ik ook best streng aan dieeten en dat ging harstikke goed... was al 12 kilo afgevallen... maarja nu ik zwanger ben kan natuurlijk niet meer bewust afvallen zeg maar... maar ik was nog lang niet happy met mijn lichaam.. dus ja dan een foto van mij op internet zetten is best wel een mega ding voor mij... klinkt misschien stom maar denk dat ik uit eindelijk het wel wil delen maar nu nog even niet! @ plassen... ohw ik heb de laaste 1,5 week het idee dat beter gewoon op de wc kan blijven zitten want ik blijf gaan... van mij mag de tijd wat sneller gaan zodat ik de 20 weken echo gehad heb... hmmm trouwens fietsen was vandaag niet heel fijn... het voelde niet echt fijn daar beneden zeg maar hahaha...
marszie dat kan ik wel begrijpen .. ik heb ook overgewicht en maak dan ook 100 fotos van mn buik en dan kijk ik of ik m laat zien of niet.. wel toppie dat je 12 kilo was afgevallen joh! als ik mezelf zie in een schaduw of spiegel wil ik ook steeds mn buik inhouden.. alleen dat gaat dus niet meer haha.. maar kan je dus wel begrijpen!
Wij dames hier zouden de laatste zijn om je te beoordelen hoor Marszie Wat maakt ons het nou uit of je een wat dikkere buik hebt ja of nee? Mij niets in elk geval... Babybuik=babybuik
@Marieke: 20-weken echo is inderdaad tussen 18-22 weken. Ik vond het ook al zo vroeg, maar volgende week maandag moet ik weer naar de gyn, en ze vond het handig als ik dan de echo had gehad, zodat we dat gelijk konden bespreken. @KIm: Je hebt gelijk, nu al druk maken over iets wat er niet is, heeft geen zin. Ik ben er zo eentje die dat dus vaker doet.... @Plassen: Ik moet wel veel vaker plassen dan normaal, maar ik kan het nog wel gewoon ophouden 's Nachts moet ik er tot nu toe 1 x uit. IK weet bij mn vorige zwangerschap dat het op het laatst elke 2 a 3 uur was.... @Marszie: Je bent niet verplicht om een foto te posten he. Als jij je er niet goed bij voelt, dan gewoon niet doen. Maar wat Kim ook zegt, wij zullen je zeker niet beoordelen. Hopelijk kan je toch genieten van je dikker wordende buik, want je hebt een wondertje in je groeien en dat is altijd geweldig mooi !
@ Marszie: ik ben het eens met de reacties hierboven. Je moet helemaal zelf weten of je een foto neerzet of niet, wij zullen je echt niet veroordelen. Ik snap je gevoel wel. Zelf zal ik nooit een foto van mijn blote buik plaatsen. Ik heb een huidaandoening waardoor ik allemaal lelijke rode vlekken op mijn buik heb, maakt me heel onzeker. Vind het al vervelend om bij de gyn of de vk mijn buik te moeten laten zien.
oke dames jullie hebben mij overtuigd want stiekem ben best wel trots op mijn buikje.. is echt al een babybuik echt geen vet buikje! eerst was echt een zwemband zeg maar! maar het is nu echt een ronde buik en hard zeg maar niet zacht.. weet niet echt hoe ik kan omschrijven.. ik zal geen blote buik doen dat is wel wat te voor mij ik moet ook echt trotser worden op mijn buikje... ik ben wel trots op het feit dat een wondertje in mijn buik heb en dat zwanger ben en mamma mag worden alleen dat dikker worden en aankomen is een dingetje aangezien ik zo bezig was om af te vallen... omdat niet happy was/ben met mijn lichaam...