Onze eerste nacht was ook vreselijk! Ik was blij dat onze dreumes 'pas' de volgende ochtend thuiskwam. Baby heeft zo ongeveer de hele nacht gehuild.
Onze eerste nacht, in zh, kleine heeft me nog geen 15 min aaneengesloten laten slapen. Heeft in 24 uur tijd 23 voedingen gehad. Was intensief, maar ook zo intiem en mooi. Ik wist wat ik me op de hals haalde, dus hebber van genoten Maar kan me voorstellen dat sommigen het zwaar kunnen vinden
Ik dacht al dat ik de enige was... Pf. Ze is net een uurtje rustig en precies daarop volgend is de peuter begonnen met 80x eruit klimmen. Heb nog geen oog dicht gedaan. Pff
Hopelijk slapen jullie baby's de aankomende nacht wat beter en kunnen jullie vandaag een beetje bijtanken. Succes en sterkte! Wel genoeg steun van partners/familie/vrienden/kraamzorg? Hier; een goede nacht! Slechts 2 keer eruit geweest om te plassen en van 0.15 tot 6.00 kunnen slapen. Gisteravond vanaf een uur of zes tot ik ging slapen aldoor regelmatige harde buiken/voorweeën. Om de 5 minuten, had een heel klein beetje joop dat dit het begin was maar helaas. Het is nu weer rustig en ik ga straks naar de laatste controle bij de verloskundige. Mocht de baby er na het weekend mog niet zijn dan word ik begin volgende week gestript (indien mogelijk). Bij geen resultaat later die week nog eens en mocht er daarna niets zijn dan word ik overgedragen aan de gynaecoloog (op eigen verzoek). Ben zo benieuwd! Hopelijk is het allemaal niet nodig en komt ze spontaan!
Hier sliep onze meid gewoon de hele nacht, het s dat ze om de paar uur geprikt moest worden op suiker controle en daarna sliep ze gewoon weer verder. De andere 3 dames op zaal hadden ook huilende baby's hoor! Is ook wel logisch eigenlijk, de geboorte, indrukken, licht, geluiden, voeding.. Terwijl ze eerst lekker veilig vertrouwd in de baarmoeder lagen. Onze kleine meid kreeg gister om half 11 de laatste voeding en kwam vanmorgen om kwart voor 6... Heerlijk! Wel overdag veel kramp, gaan nu toch de infacol proberen, eerst 2 x ofzo, niet gelijk voor alle voedingen (was advies kraamhulp) Gelukkig liet onze Peuter ons eindelijk slapen, die was ziek de afgelopen week, gebroken nachten ? Ja door een peuter, niet onze baby.. Zij kwam natuurlijk wel 1x voor een flesje, maar de gebroken nachten door een spokende huilende peuter zijn echt veel zwaarder vind ik zelf..
Hier heb ik de eerste nacht gewoon geslapen.. 2e en 3e nacht was rommelig. Daarna weer redelijk geslapen. Eerste nacht was hij juist heel moe van de bevalling en sliep hij bijna de hele nacht door.
Moeilijk en wennen die eerste nachten lijkt me weer Controle bij vk gister was weer prima! Baby ligt nu vibi (vast in bekken) ipv los. Had na bezoek aan vk wel erg naar gevoel in buik en inde avond een heel irritante pijn in mijn onderrug, net of ik ongesteld moest worden! De harde buiken voelen ook anders, drukkender en pijnlijker. Ik denk dat hetdoor het voelen en drukken in mijn buik/bekken komt wat de vk had gedaan. Heb geen inwendig onderzoek gehad, mocht gestript worden maar hadden besloten nog af te wschten, zolang duurt het niet meer! Voor volgende week staat de afspraak voor 41 wk. Aangegeven dat wanneer baby er nog niet is dan wel gestript wil worden, en dat was okee. Vind t erg spannend nu.... bij mijn zoon was ik op de uitgerekende datum spontaan bevallen. Dus eigenlijk stiekem verwacht dat ze nu miss wel wat eerder zou komen. Tis een klein meisje word verwacht, dus ze kannog wat extra vetjes kweken nu hihi.
Nou we hebben hetzelfde vooruitzicht voor volgende week ben benieuwd!! Hoop zelf ook dat ze spontaan komt, lijkt me toch het fijnst!
Hoe doen jullie het met een baby en dreumes/peuter met het verdelen van de aandacht? ' s ochtends wil luuk wat meer drinken,maar moet ik ook dreumes verchonen, aankleden en eten geven. Dus ligt luuk even te huilen. Als ik aan het voeden ben, gaat dreumes met eten klieren of met speelgoed gooien of hij wil op schoot klimmen. Dat soort momenten vind ik erg lastig. Ik ben pas voor de derde dag alleen (vriend werkt weer sinds maandag), dus het is sowieso nog wennen, maar het zijn niet echt leuke dagen zo. Dreumes schreeuwt en is snel boos engooit met van alles. En ik kan niet steeds met luuk aan de borst ingrijpen. De wijkverpleegkundige zei datik duidelijk moet aangeven wanneer ik tijd voor koen heb en wanneer ik tijd voor luuk heb. En duidelijk grenzen aangeven. En als luuk slaapt,extra tijd aan koen besteden. Op zich doe ik dat wel, maar het gaat nog niet zoals ik zou willen. Koen daagt ontzettend uit en weet precies wanneer hij dat kan doen.
Nachten gaan hier eigenlijk best goed. Echt huilen/krijsen doet ze niet, wel af en toe wat onrustig (tussen fles van 23.00 en 2.00/03.00 uur soms). Vannacht ging heel goed, heerlijk geslapen. Ze had om 01.30 de fles en toen vanochtend om 6.00 uur weer @juf: Ik probeer het zo te plannen dat Nova 's ochtends eerst de fles krijgt, voordat mn zoontje wakker is. Als hij wel al wakker is, mag hij in het grote bed bij ons tv kijken. Als ik klaar ben met voeden leg ik Nova terug in haar bedje, en ga ik met mn zoontje naar beneden om hem aan te kleden en eten te geven etc. Hij gaat 2 dagen per week naar het kdv en 1 dag naar opa en oma. Dus ik heb 2 dagen dat ik alleen met beide kids thuis ben. Tot nu toe gaat het goed. Zoontje speelt heel goed alleen. Ik merk wel dat hij af en toe wat extra aandacht vraagt, net als ik met Nova bezig ben, maar hij is niet lastig ofzo (nog niet...). Nova slaapt veel, dus in die tijd heb ik alle aandacht voor mn zoontje. En als ik net even bezig ben met mn zoontje, en Nova wil ook aandacht, dan mag zij ook best even wachten.
@ juf, daar pieker ik nu zelf ook over, hoe ga ik dat doen?! Dus ik volg jullie tips en tricks graag ik ga geen borstvoeding geven (misschien op het moment dat ze geboren is denk ik daar anders over, want dat was bij mijn zoontje ook die wou ik toen ineens weer wel borstvoeding geven) maar heb het als zeer stressvol ervaren, en echt geen leuke kraamtijd gehad. En nu geef ik dus liever de fles en probeer mijn zoontje zoveel mogelijk te laten helpen als hij dat wil. Vanmorgen liep hij ineens met een knuffel en een luier, hij ging mij wel even voordoen/leren hoe ik dat moest doen. Als het straks eenmaal zover is hoop ik dat hij nog steeds zo lief is, zl ben ik bang dat het ook wel eens anders kan zijn! Mijn man heeft gelukkig zoveel vakantie uren opgebouwd (werkte 6dg p.w.) was echt niet leuk zoveel werkte hij, maar nu komt het goed uit omdat hij tot eind Oktober maar 1 en soms 2 dagen per week hoeft te werken. Daar ben ik erg blij mee nu.
Na de ochtendvoeding blijft luuk wakker, hij gaat niet in wieg slapen. Dus zet ik hem bij het ontbjt in de tripptrapp newbornset. Dan ligt hij rond te kijken. Alleen vandaag was het dus huilen. Helaas geen tv boven, maar ik laat mn zoontje ook wel op ons bed spelen als ik aan het voeden ben. Alleen wel goed opletten, soms is hij wat te wild. Het zal straks wel makkelijker worden als we een beetje een schema/ritme krijgen
@Susanne: Oh wat een luxe dat je man zoveel vrij heeft! Maar daar heeft hij dan ook hard voor gewerkt. @Juf: Ja, hier is zoontje ook wat druk soms. Als hij 's ochtends wakker is, is hij ook echt wakker! Dus ook soms springen op bed etc. Maar hij weet dat hij met mij ook voorzichtig moet doen (keizersnee) dus hij let wel een beetje op (meestal...)
Juf, Koen is gewoon zn grenzen aan het opzoeken. Het is belangrijk dat hij inderdaad weet dat Luuk hem niet vervangt en je ook tijd voor hem hebt. Hier waren de eerste dagen ook even wat onwennig, en dan is die van mij een heel stuk ouder en kun je die van mij ook wat meer uitleggen dan een dreumes. In elk geval, wees duidelijk."Mama moet nu even Luuk de fles geven, ga jij vast even beginnen met de duplo, dan kom ik zo even bij je kijken!"... Of "Mama moet nu even Luuk een flesje geven, zullen we samen daarna voor jou wat drinken gaan pakken?"... Roep maar wat, maar ik denk dat je het zo moet doen, dus duidelijk zeggen dat je NU even iets anders aan het doen bent, en dat je DAARNA wat met hem gaat doen. Dan kan hij misschien het geduld opbrengen. Wat ook misschien helpt, is juist wanneer Luuk slaapt, dan heel duidelijk tegen Koen zeggen dat je samen iets gaat doen, en dat mama nu even tijd heeft voor Koen, en geen tijd voor Luuk.. Luuk slaapt dan en heeft je niet nodig, maar dat bedenkt Koen niet, die hoort alleen maar dat je nu even tijd voor hem maakt. Ik moest ook even wennen hoor, Ik had ook opeens het gevoel dat ik mezelf in 3en moest splitsen, 1tje bij de oudste, 1tje bij de jongste en 1tje bij mezelf. Die laatste heb ik nog wat moeite mee maar verder is het nu automatisme geworden. Ik weet nog niet zo goed wanneer ik bijvoorbeeld mezelf moet douchen, of lekker moet tutten.. Tot nu toe ben ik alleen maar bezig met spelletjes, baby, huishouden, beetje noodzakelijk wat doen zo nu en dan en dat was het. Ohja, en bezoek bedienen.. Oh en boodschappen doen ennnn.. Kan vast nog 301 dingen bedenken
Hij krijgt borstvoeding, dus dat duurt wat langer dan een fles. Maar ik wil proberen om dan wat drinken en een koekje/rozijntjes/cracker oid voor koen neer te leggen. Dat hij ook wat heeft. Ik noem wel dingen waar koen dan mee kan spelen, maar hij zit in een 'nee' fase, dus alle ideeën die ik opper zijn 'nee'. Ik weet ook niet wanneer ik moet douchen. Denk dat ik dat maar savonds moet doen als mn vriend er is. Dan kan hij de jongens vermaken (als die niet willen slapen). Nu slapen ze allebei, dus ik heb een broekje genaaid, even tijd voor mijzelf. Normaal deed ik dat savonds, maar dan is luuk meestal aan het clusteren, dus ben ik steeds aan het voeden.
Ja, tijd zoeken om zelf te douchen is lastig met 2 kids. Ik douche dan ook 's avonds of bv tijdens het middagslaapje van mn zoontje. En als hij naar het kdv gaat, douche ik als ik hem weggebracht heb.
Ben benieuwd hoe het met Lolliebol is... zal ze in inmiddels al bevallen zijn? Hoop maar dat alles goed gaat...
Hier ook hetzelfde met de peuter. Hier pas edn dag gezinsuitbreiding maar gisteravond letterlijk 20x uit bed gekomen en vannacht om 05.00 weer spoken. Ze vraagt gewoon ( op verkeerde manieren) aandacht. Snap t ook wel het is zo een verandering... Ze wordt ook sneller driftig joh! Verder is ze heel lief voor de baby en erg enthousiast. We geven haar nu ook lekker extra aandacht en proberen alles heel goed uit te leggen. Dat helpt wel! Vanavond leg ik dr zelf wel in bed kijken of dat beter gaat. Ze hecht veel waarde aan dr vaste rituelen.