1-15 augustus mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kim11, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelique1603

27 jan 2012
    96
    0
    0
    NULL
    Hoi meiden..

ik lees ook nog wel mee hoor..
    Heb niet altijd veel te melden want alles gaat gewoon super goed en heb ook nergens last van.. onze dochter doet het nu al heel goed!! hihi

Het komt allemaal wel steeds dichter bij en begin het best wel spannend te vinden..

Verder heb ik zwangerschapsbegleiding samen met mijn man, is echt heel leuk om te doen!

2. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 - 15 augustus 2013 mama's bevallingslijst♥

22 juli 2012
    mams123, 24 jaar, 1e kindje, zh/thuis?, kolven/fles

25 juli 2012
    rose1982, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles

31 juli 2013
    mixje, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, zm borstvoeding, verassing!

1 augustus 2013
    annamama, 3e kindje

2 augustus 2013
    babystew, 22 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding, verrassing!
    brademarie, 32 jaar, 2e kindje, fv, zh, omgeving den haag

3 augustus 2013
    senna82, 30 jaar, 1e kindje, thuis, bv
    juf85, 28 jaar, 2e kindje, zh, bv, jongen
    peony84, 28 jaar, 1e kindje, thuis, borstvoeding, verrassing
    dragonbaby, 23 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, bv,jongen

4 augustus 2013
    minime81, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles
    anne19791980 32jaar, 2ekindje, ziekenhuis, flesvoeding verrassing!

5 augustus 2013
    marszie, 23 jaar, 1ste kindje

6 augustus 2013
    angelique1603,25 jaar, 1e kindje, thuis, bv, meisje
    2dewolk, ? Jaar, 2e kindje, zh, bv, jongen

7 augustus 2013
    kim11, 23 jaar, 2e kindje, thuis/zh?, flesvoeding, am.ster.dam
    sm1990, 23 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, flesvoeding, d.en he.lder

8 augustus 2013
    19susanne87, 25 jaar, 3e kindje, ziekenhuis, kolf
    danitcha, 35 jaar, 1e kindje, zh, fles
    suusje83 29 jaar, 2e kindje
    gigi85, 28 jaar, 1e kindje, zh/thuis?, bv meisje

10 augustus 2013
    love84, 28 jaar, 2e kindje, thuis, borstvoeding
    luvv, 31 jaar, 3e kindje, zh, fv
    redhead, 28 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding

11 augustus 2013

12 augustus 2013
    pcomama, 30 jaar, 2e kindje, zh, bv, almere
    cappuccino, 26jaar, 1e kindje, zh/thuis, bv verrassing!

13 augustus 2013
    kortekol, ? Jaar, ? Kind

16 augustus 2013
    niki86, 26 jaar, 2e kindje, bv

(?) meisje, (?) jongen, (?) verrassing

afspraken
    10-06: Minime81, groeiecho + doppler
    11-06: Minime81, controle gyn
    12-06: Brademarie, controle gyn + placenta lokalisatie
    13-06: Danitcha, controle gyn + groei-echo
    19-06: Gigi85, controle vk
    24-06: Danitcha, controle cyste

bevallen:

15-05: Cmvmens, noah jayden (28+3)
    19-05: Micloveally, kasper* (27+3)

wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ 2dewolk: ik heb het aangepast op de lijst.

@ angelique: Kan me voorstellen dat zwangerschapsbegeleiding samen leuk is om te doen, wij hadden deze week de partnerles van de zwangerschapscursus en was ook erg leuk! Mijn man vond het erg fijn om te horen wat hij kan doen om mij te ondersteunen bij de bevalling.

@ dragonbaby: ik heb eigenlijk hetzelfde als jij, ik word de laatste tijd soms heel kort wakker als ik me probeer om te draaien of als ik kramp heb, maar ik val eigenlijk direct weer in slaap. Ik ben sowieso altijd een heel vaste slaper geweest, ik hoop dat als de baby er is, ik wel wakker word als ze zih meld!

Gaan jullie de baby in eerste instantie bij jullie op de kamer laten slapen of direct in zijn eigen kamertje?

4. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal!

Zoooo ff uitpuffen, net even heerlijk uitgebreid la gedoucht, heerlijk zonder een peuter erbij ;)

Vanmiddag om 13u Controle bij de gyn. Ben benieuwd, ga aangeven dat ik regelmatig overdag, maar met name savonds zo benauwd ben, niet zomaar buiten adem wat logisch kan zijn met de zwangerschap, maar amper een gesprek kunnen voeren... Lijkt me niet echt gezond.. Bij de minste inspanning ben ik echt helemaal op zoals bij een eind hardlopen ofzo, lastig uit te leggen. Maandag mijn infuus gehad, die dag zelf was echt dramatisch kwa benauwdheid nadien, gisteren iets minder, maar nu neemt het alweer toe.. Ik maak me nu een beetje zorgen omdat toen m'n infuus net liep maandag, de hartslag vd baby zo oppervlakkig was, de gyn kwam ook nog even la ga dat het niet helemaal lekker liep, na een uur ofzo tijdens infuus ging het weer goedl met de baby's hartslag.. Als ik het dan zo benauwd heb, zou de baby dan ook moeite krijgen? Even vragen straks en krijg ook de placenta lokalisatie. Op m'n werk is een client overleden, vrijdag is er een herdenkingsdienst maar als ik me zo blijf voelen, ga ik echt out daar denk ik, je bent toch emotioneel en met die benauwdheid en lage bloeddruk dan ben ik bang dat ik tegen de vlakte ga, wat nu savonds ook bijna gebeurd.. Nem in elk geval denk maar even e and met me mee, want op steun van m'n collega's hoef ik toch niet te rekenen, helaas.

5. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe maar rustig aan Brademarie! En vraag het inderdaad goed na bij de gyn, want zo benauwd voelen kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Ik zou denk ik niet naar die herdenkingdienst gaan, lijkt me niet zo goed voor je. Denk aan jezelf en de baby!

6. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had daarstraks nog een berichtje getikt maar deed het tot 3 x toe verkeerd dus toen was ik even helemaal klaar haha. Maar sorry voor de tikfouten in m'n eerdere post, zit op de iPad en die leid af en toe een eigen leven, met spaties en spelling Controle..

Ik geniet echt wel van ons ukje hoor, maar het is echt enorm zwaar als je je meer rot en beroerd voelt dan dat je er van kunt genieten en daar voel ik me dan weer schuldig over enz enz..

7. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ja van mijn eerste zwangerschap heb ik 2 rokjes die ik nu gewoon niet pas.. Het is een positie wit spijkerrokje net boven de knie van Miss etam maat 42 en een blauw korter positie spijkerrokje maat 40 ook Miss etam. Amper gedragen dus, maar wellicht heeft iemand van jullie interesse, gratis tegen verzendkosten mogen ze weg! Als je interesse hebt, wie het eerst reageert, mag ze hebben.

8. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    2ewolk en Angelique, leuk om weer even wat van jullie te lezen en top dat de zwangerschap zo voorspoedig gaat!

Brademarie, succes vanmiddag! Ben je zo benauwd omdat de baarmoeder zo hoog zit?

Ik ben gisterenavond door het ledikant gezakt :(. Ik wilde de gordijnen ophangen en het bedje zag er zo stevig uit dat ik geen seconde heb getwijfeld of dat wel stevig genoeg was. Nou niet dus! Ik baal echt enorm...

Morgen heb ik controle bij de gyn en ik ben best wel zenuwachtig. M'n buik is afgelopen 2 weken niet gegroeid en m'n gewicht ook niet. En de kleine moet natuurlijk wel groeien!
    Ik heb trouwens weer wat buikfotootjes in m'n album gezet.

9. Angelique1603

27 jan 2012
    96
    0
    0
    NULL
    Gigi85 mijn man vind het idd ook erg fijn om te weten wat hij het beste voor mij kan doen als ze bevalling begint..

Danitcha toch weer spannend he die controle's.. ik zou me niet zo'n zorgen maken hoor om dat gewicht en buik.. ik heb ook echt niet zo'n grote buik en ben nog steeds helemaal niks aangekomen in mijn zwangerschap maar de kleine doet het perfect..

10. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Danitcha, bij mij zei de vk dat het nu ook heel afhankelijk is van hoe de baby ligt, hoe groot je buik is. Mijn buik was de laatste keer enorm gegroeid, maar dat kwam eigenlijk alleen doordat de baby zich gedraaid had en nu als het ware rechtop zat in mijn buik. En mijn gewicht is ook al een week of 2 stabiel, dat is heel normaal in deze fase volgens mij. Probeer je niet te veel zorgen te maken.
    Vervelend zeg, dat je door het ledikant bent gezakt! Kun je het wel nog repareren?

11. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Exact hetzelfde hier! De terugweg van de wc gaat meestal makkelijker dan de heenweg, maar dan moet je weer in bed zien te komen.

Vandaag fitness gedaan. Ging aardig. Nu wel zat, maar goed hoort erbij. Merk dat ik minder energie heb, hartslag gaat veel sneller omhoog. Dus ik ga zo langzamerhand aan een soort afbouw schema werken.

Brademarie, ik ben snachts ook benauwd. Het begint in de avond en wordt dan steeds erger. Ik weet dat heftige benauwdheid gevolgen kan hebben voor je kindje. Jouw zuurstofgehalte in je bloed, gaat namelijk rechtstreeks naar je kindje. Dus ik zou het zeker bespreken en ook deze vraag voorleggen. Ik heb astma en heb me bij de eerste zwangerschap daarin verdiept. Tegen benauwdheid zijn best eenvoudige medicijnen die vrij snel werken. Dus wie weet is dat voor jou een optie. Het zit je allemaal niet mee he? Ik zou die dienst echt laten zitten, jij en je baby gaan gewoon voor. Hoe lig je snachts? Ik slaap nu half zittend. Plat op mn rug gaat gewoon niet, dan ben ik nog veel benauwder. Op mn zijn wil ook nog wel even.

12. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Wij doen ook samen een zwangerschapscursus, Samen Bevallen. Ik vind het ook wel zo prettig dat vl weet wat hem zo ongeveer te wachten staat met de bevalling en het is gewoon erg leuk om te doen samen.

De lattenbodem van het ledikant is stuk. Dus vl gaat vanavond naar de bouwmarkt hout halen om zelf een nieuwe lattenbodem te maken. Gelukkig is hij wel handig!

Fijn om te lezen dat de buikomvang en het gewicht niet alles zegt over het kindje!!!

13. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik heb periodes van weken gehad dat ik niet aankwam en wel groeide. En andersom dat ik wel aankwam en niet groeide. En nu beide... Zit al op 13,5 kilo erbij. Ga dus wel richting 17 a 18 totaal denk ik.

Volgens mij draag ik dit kindje echt heel anders dan de andere 2. Ik ben echt veel dikker. Zo dik als ik nu ben was ik bij de andere op het einde niet eens. Ik heb minder last van mn ribben, dus kindje zit er minder onder te trappelen. Ook beweegt deze nog veel meer, blijkbaar de ruimte nog. Dus ik zou me echt geen zorgen maken hoor!

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik heb net overijverig een paar volle verhuisdozen de trap af getild die moesten ergens anders in een kast. Eigenwijs..niet fijn voor mn bekken. Vanavond bbq hopelijk blijft t droog.

Heb echt t idee dat t nu allemaal zo vlot gaat, wil nu echt zo goed als alles af hebben voor de beeb. Gister nog wat newborn luiers gekocht en shampoo en wasgel etc van zo een organisch merk van de etos. Dat zwitsal ruikt lekker maar mijn eerste kreeg er wel ecxeem van. Zitten zoveel geurstoffen ed in zwitsal. Verder wil ik even een goede lijst vinden waar ik de uitzet nog even op kan nalopen. T meeste heb ik al wel maar zekere voor t onzekere.

Denken jullie ook aan muntjes voor rolstoel in t ziekenhuis!

15. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Pas je wel op Niki?! Het laatste trimester mag je maar 5 kg tillen! Mijn moeder is destijds 4 weken te vroeg bevallen omdat ze zo nodig verhuisdozen moest tillen.

Hier ook het idee dat het dichtbij komt, dus vandaag een dagje in teken van de beeb;
    Kleertjes wassen... check!
    Geboortekaartjes bestellen... check!
    Zwangerschapsshoot regelen... check!
    En weer verder met m'n lijstje... :D

16. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh hou op, jullie maken me zenuwachtig ;) Ik moet nog zoveel doen. Zwangersschapsshoot regelen heb ik wel vorige week gedaan, maar kleertjes wassen en kaartjes bestellen, dat moet ik nog. Het kamertje is ook nog altijd niet helemaal klaar.

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik moet ook nog zoveel heb ik het idee, maar ik heb ook nog 7 weken (als het goed is;))
    Geboortekaartje staat 'klaar' , alleen nog bestellen straks. Wel moet ik nog een lijst maken met wie we allemaal een kaartje willen sturen EN adressen verzamelen....
    Verder nog ziekenhuistas klaar maken, slaapkamer netjes maken (voor kraamzorg straks), kleertjes wassen en vast nog veel meer dingen waar ik nu niet aan denk....
    Maar vooral nog even GENIETEN van ons wondertje in mn buik!

18. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Hoi meiden!
    Heb de afgelopen tijd helemaal geen zin/puf om mee te lezen of te reageren. Soms kom ik nog wel ff kijken hoor of er nog iets bijzonders is...
    Heb ook niet veel te melden. Alles gaat perfect. Geniet lekker van die kleine druktemaker in m'n buik. Eigenlijk helemaal geen nieuws te melden. :p
    Gaat de laatste tijd opeens wel hard. Heb een lijstje met dingen die ik nog graag wil doen voor die kleine er is, mijn man en ik gaan nog lekker een week naar de camping enz enz... Bedacht mij afgelopen weekend opeens dat ik met 5 weken al thuis mag bevallen.... dat klinkt dan opeens wel erg kort! :p
    Kom na de vakantie waarschijnlijk wel ff vaker neuzen hier!
    Veel liefs!

19. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Hee meiden

Hier ook alles goed ben vandaag wel wat moeier als anders terwijl ik
    Niks gedaan heb.
    Ik ben ook sneller buiten adem en kader ook erg hard vooral als ik slaap.
    Morgen na de vk ben benieuwd nog 1x over twee weken en dan elke week.

Ik heb het gevoel dat de beeb aan zakken is moet zoveel plassen sinds gister dus ben benieuwd...

Verder weinig nieuws

20. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hier staan de geboortekaartjes ook al klaar om besteld te worden. Ontwerp is opgeslagen bij desbetreffende site.

Wassen doe ik over tijdje

Shoot ook toevallig vandaag geregeld.

Slaapkamer is netjes

Heerlijk als er steeds wat meer af is

Deel Deze Pagina