Zo vd week weer opgelapt aan het ijzerinfuus, heb er de hele middag gelegen in het ziekenhuis en was om half 7weer eens thuis.. Nadat verpleegkundige 1 twee keer had misgeprikt, vervolgens verpleegkundige nummer twee, 2 x had mis geprikt, vervolgens de arts 1 poging heeft gedaan is vervolgens de anesthesist er maar bij gehaald.. Het was echt geen pretje, dus bont en blauw, en nu ook een aderontsteking als bonus... Maar m'n ijzer is weer aangevuld en heeft nu 2 weken nodig om aangemaakt te worden geloof ik door het lichaam. Ben gelukkig ietsjes minder benauwd.. Vanmiddag maar even een zwembadje kopen voor zoonlief en mijzelf voor de komende dagen, ik ben bang dat ik geen stap buiten de tuin zal zetten met die hitte die word voorspelt en m'n benauwdheid, gelukkig wonen we aan zee dus altijd wel wat frisser dan in het binnenland. Vanmorgen de proefdruk besteld van het geboortekaartje en de meubels voor onze zoon zijn gebracht, dus manlief wacht een leuke klus om alles in elkaar te zetten
@ Brademarie: gaat bloedprikken bij jou altijd zo lastig of had je gewoon een paar horken die het moesten doen? Irritant zeg. Gelukkig dat je je wel wat minder benauwd voelt! @ Luvv: moet een spannende week voor je zijn. Geen stress en geniet van het getrappel in je buik! @ scheren: ik vind het ook een hels karwei, niet alleen de bikinilijn maar ook mijn benen vind ik erg vermoeiend om te doen. Moet eerlijk zeggen dat ik het dus ook niet meer zo vaak doe Maar ja, nu het blote benen weer wordt, moet ik wel. Heb van de week ook mijn teennagels gelakt, ik kwam er nauwelijks bij door die buik! Mijn hele tenen zaten uiteindelijk dan ook onder de lak
Ik kan m'n bikinilijn ook nog scheren, zelfs m'n teennagels lakken lukt nog. Maar eerlijk is eerlijk, het gaat wel minder makkelijk en absoluut minder charmant . Brademarie, dat kan toch eigenlijk niet dat ze zo verkeerd prikken! Gelukkig zit het er weer op. Luvv, het is een emotionele week voor je, begrijpelijk. Volgende week kun je hopelijk wat meer genieten! Ik ben met alternatieve teksten bezig voor het geboortekaartje als ik eerder moet bevallen en dus een ziekenhuiskindje krijg. Ik google heel wat af en word best wel emo van alles wat ik tegenkom. Maar ik probeer het wel luchtig te houden, een geboorte-aankondiging moet wel blijdschap inhouden vind ik...
Misschien even stoppen met googelen? Het is maar een kaartje.. Niemand verwacht meteen een kaartje als het eerder gebeurt.
Hier ben ik het mee eens. Het is toch geen probleem om het kaartje wat later te versturen? Wat voor tekst zit je dan aan te denken, Danitcha?
Toevallig heeft me vriend me gister geschoren dat scheelt wel heel veel. Ik zie helemaal niks de bovenkant ziek niet eens. Vanavond doek me benen even. Denk ik.... Waar zit je aan te denken dan danitscha??? Er zijn ook gedichten met vroege geboorte.
Ons zoontje was niet supervroeg (36,5 weken), maar wij hadden: Hoezo te vroeg? Ik ben toch groot genoeg!
Tsja, ik heb meerdere ideetjes. Of ik laat het kaartje bij het oorspronkelijk idee en zet er ipv "bel, kom en bewonder" iets van; (Omdat ons ventje zo vroeg is gekomen, Zal hij voorlopig in een ziekenhuisbedje moeten dromen)??? Bezoek vinden we heel fijn, Maar liever als we met zn drietjes thuis zijn Of ik verander het hele kaartje...en dan inderdaad een gedichtje/spreuk over vroeggeboorte. Ik wil liever dat er 2 versies bij de drukker liggen (thuiskindje/zkhkindje). Is een kleine moeite en geeft mij rust. Ik heb ook een kraamcadeaulijstje gemaakt op een website en een link daarvan komt (misschien) op het kaartje. Maar is dat niet hebberig? Ik bedoel het alleen maar om nutteloze cadeaus te voorkomen, niet omdat mensen iets moeten geven.
Dat gedichtje is best een goede optie! Zo geef je aan dat je toch nog even een beetje rust wilt hebben voor de kleine voordat iedereen jubelend langskomt. Persoonlijk heb ik niets met de kraamcadeaulijstjes, sommige mensen doen dat ook met hun verjaardag. Zelf hou ik er helemaal niet van, want als ik iets bedacht heb, moet ik opeens iets van een lijstje kopen. Dat vind ik persoonlijk niet leuk. Ik zou dus geen lijstje doen, maar laat je gewoon verrassen.. Zorg gewoon dat je alles in huis hebt wat je echt nodig hebt, en de cadeautjes zijn allemaal origineel die je krijgt. Bij mijn oudste kreeg ik van iemand bijvoorbeeld een aantal stukjes zeep voor in de kast. Nou ik heb ze echt jaaa-aaaren bewaard. Hoe ze erop kwam geen idee, maar vond het wel heel grappig. Ook kreeg ik van de een een dekentje, van de ander een spaarpot, en weer van de ander een lekkere reep chocolade. Het is juist leuk als mensen je verrassen. Tenminste, dat vind ik.. Ook kreeg ik een tuinbroekje in maat veel en veelste groot. Had ze op een rommelmarkt gekocht, heb het heel lang moeten bewaren, maar het stond mn zoontje fantastisch, heel vrolijk en totaal niet allerdaags. Zou het zelf nooit op een lijstje gezet hebben.
Als je zoiets doet is het handig voor mensen zonder inspiratie. Dan zou ik wel erbij aangeven dat ook creatieve eigen inbreng erg gewaardeerd word en het zeker geen verplichting is iets mee te nemen.
Hadden wij ook bij onze eerste zo een website met kado ideeen en op het geboortekaartje de link. Vonden veel mensen erg fijn en je krijgt geen rommel.
Ik vind t ook ideaaal zoon site. We hadden dus laatst verjaardag van een kindje die drie werd en die Alles al had. Nou wat moet je dn nog bedenken???? Dan kan je niet meer met iets origineels komen.... Ik heb er ook aan zitten denken ma ik dacht ook miss ben ik dan wat hebberig. Vooral ook omdat we kraamfeest geven en ook omdat Ik zelf al heeeel veeel kleertjes gekocht heb. Laatst kreeg ik een geboorte kaartje en die geven ook een kraamfeest En daar stond op spaargeld. Zou ook nog kunnen ma zou zelf dan eerder voor Zoon lijst gaan met kadotjes. Kga er toch nog over nadenken! Meiden succes met dit weer ik ga straks lekker na t water..
Goedemorgen, wordt een warme dag! Succes allemaal vandaag. Gisteravond te horen gekregen dat mijn schoonzus van een op andere dag op straat staat. Wegens recessie wordt haar kantoor morgen gesloten. Neemt jullie gewicht ook zo hard toe de laatste dagen? Ik ben in 12 dagen 2 kg gegroeid, nu 13,3 kg met 32 weken zwangerschap!
Ik ben nu 9,5 kilo aangekomen. In de laatste 3 weken 1,4 kilo (ik weeg alleen als ik naar de vk ga, dus kon mooi even op de kaart kijken). Valt me nog mee. De vorige keer was het 20 kilo en dat vondik toch wel veel.
Ik moet nu om de twee weken na de vk en dan Kom ik elke x 2kilo aan. Probeer er wel een beetje na te kijken want ik heb steeds meer Adem te kort!
Gisteren bij de verloskundige, alles is nog steeds goed Ze zegt dat ik een 'normale' baby krijg, dus niet te groot en te klein.. Dus hopelijk klopt dat dan ook! Kleine is inderdaad aan het indalen, zegt ze dat ze het knap vind dat ik dat voel Ik kan niet anders he Hij zit nu lekker de hele tijd weer te schuiven. Was gisteren grappig, zat met een foldertje die net m'n buik aan raakte, schuift hij zo ineens dat er ineens een hele ruimte tussen het foldertje en m'n buik zat Maar heb vandaag wel weer énorm last van m'n bekken Merkte het gisteren al, heb een beetje gelopen en was echt gewoon kapot na een klein stukje. Maar merk ook dat ik weer pijn krijg in m'n buik met lopen, dus dat is ook minder. Maar merk dus vandaag ook weer dat ik gisteren toch teveel gedaan heb, want kon vanochtend ook haast geen stap zetten. Even strek-oefening en het gaat wel weer.. Maar toch.. Cadeaulijst doe ik hier ook niet aan. Maargoed, ik ken dan ook geen eens een handje vol mensen, dus veel cadeautjes krijg ik dan ook niet. Geboortekaartje zat ik ook aan te twijfelen aangezien het maar iets van drie of vier adressen zijn.. Ga daarom ook maar gewoon zelf wat maken als het er van komt, komt het er niet van dan is het maar pech. Ze weten toch allemaal al veel eerder hoe en wat, dus eer dat kaartje dan aankomt... Mijn gewicht blijft nu een beetje hangen. Ik sta op mijn eigen weegschaal nog steeds op -7 kilo. Bij de verloskundige sta ik nu op -1 kilo sinds de eerste keer dat ik daar gewogen heb. Gewicht was nu precies hetzelfde als twee weken geleden, dus dat gaat dan denk ik ook niet heel erg veel meer veranderen. Maar dan heb ik van mezelf uit dan ook een hoge BMI, dus heb gehoord dat het daar dan ook door komt dat het niet zo hard gaat. Hoef me in ieder geval niet druk te maken volgens de vk.
Goedemorgen deze zonnige morgen! Zooo het badje is opgepompt, staat klaar om gevuld ge worden maar moest eerst ff bijkomen, dus mooi even hier spieken. Ik ga straks met mijn zoontje eerst even langs de fotograaf, ben zó benieuwd hoe de fotoshoot is geworden! Was bij de super arkt een fotograaf, dus ben erg benieuwd naar het eindresultaat is het niks, pech dan komt het wel straks samen met z'n kleine broertje of zusje. We gingen boodschappen doen en toen werd er ineens gevraagd of we foto's wilden laten maken, ik zei al succes.. Meestal moet hij toch een beetje voorbereid worden, nou meneer lag te poseren alsof hij nooit anders doet!! Haha Gisteren weer een actie hoor.. Liet m'n telefoon in de wc pot vallen... Deed natuurlijk niks meer, dis m'n man alles uit elkaar gehaald en ligt nu te drogen.. Ik laat veel uit m'n handen vallen door vocht vast houden en heb r aal al carpaal tunnel syndroom, dus dat word nog wat met die warmte.. Veel komkommer eten, drijft wat vocht weg, bleekselderij lust ik niet.. Gisterenavond super benauwd... Echt irritant.. Moet oppassen dat je niet in paniek raakt want dan krijg je helemaal geen lucht, dus zennnnn en focussen op buikademhaling en meer kan je niet.. Nou Ik ga ff richting de fotograaf! Doeg meiden sterkte in de warmte!! En geniet van de mooie wondertjes in de buik..
Mijn gewicht is juist de afgelopen 2 weken bijna niet veranderd, maar tussen week 20 en 30 ben ik echt een kilo per week zo ongeveer bij gekomen. Succes allemaal met de warmte! Hopelijk zwellen we niet te veel op