Hier dubbel dubbel goed nieuws! Ik mag thuis bevallen! Ben zo heel erg blij. Geen streptokok B gevonden gelukkig. Net gebeld door kraam. Ik krijg 12 uur extra omdat ik op een bepaalde manier verzekerd ben. Wist ik niets van... dus krijg nu 49 plus 12 uur extra! Echt luxe. Ik kan de warmte nog wel aan op zich. Hier beneden is het 22 graden. Rolluiken dicht etc. Za vandaag nog wel oplopen. Boven is het wel 25 nu denk ik.
Even de lijst weer omhoog halen voordat we hem weer kwijt zijn Werken jullie zelf de afsprakenlijst even bij, voor wie wil? Annamama: wat een fijn nieuws! 1 - 15 augustus 2013 mama's bevallingslijst♥ 22 juli 2012 mams123, 24 jaar, 1e kindje, zh/thuis?, kolven/fles 25 juli 2012 rose1982, 30 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles 31 juli 2013 mixje, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, zm borstvoeding, verassing! 1 augustus 2013 annamama, 3e kindje 2 augustus 2013 babystew, 22 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding, verrassing! brademarie, 32 jaar, 2e kindje, fv, zh, omgeving den haag 3 augustus 2013 senna82, 30 jaar, 1e kindje, thuis, bv juf85, 28 jaar, 2e kindje, zh, bv, jongen peony84, 28 jaar, 1e kindje, thuis, borstvoeding, verrassing dragonbaby, 23 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, bv,jongen 4 augustus 2013 minime81, 31 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, fles anne19791980 32jaar, 2ekindje, ziekenhuis, flesvoeding verrassing! 5 augustus 2013 marszie, 23 jaar, 1ste kindje 6 augustus 2013 angelique1603,25 jaar, 1e kindje, thuis, bv, meisje 2dewolk, ? Jaar, 2e kindje, zh, bv, jongen 7 augustus 2013 kim11, 23 jaar, 2e kindje, thuis/zh?, flesvoeding, am.ster.dam sm1990, 23 jaar, 1e kindje, ziekenhuis, flesvoeding, d.en he.lder 8 augustus 2013 19susanne87, 25 jaar, 3e kindje, ziekenhuis, kolf danitcha, 35 jaar, 1e kindje, zh, fles suusje83 29 jaar, 2e kindje gigi85, 28 jaar, 1e kindje, zh/thuis?, bv meisje 10 augustus 2013 love84, 28 jaar, 2e kindje, thuis, borstvoeding luvv, 31 jaar, 3e kindje, zh, fv redhead, 28 jaar, 2e kindje, ziekenhuis, borstvoeding 11 augustus 2013 12 augustus 2013 pcomama, 30 jaar, 2e kindje, zh, bv, almere cappuccino, 26jaar, 1e kindje, zh/thuis, bv verrassing! kortecol, 29 jaar, 2e kindje, zh, bv 13 augustus 2013 16 augustus 2013 niki86, 26 jaar, 2e kindje, bv (?) meisje, (?) jongen, (?) verrassing afspraken 24-06: Danitcha, controle cyste 4-7: Gigi85, liggingsecho bevallen: 15-05: Cmvmens, noah jayden (28+3) 19-05: Micloveally, kasper* (27+3) wil je de lijst aanpassen, zoek dan de laatste lijst op en haal de quotes weg zodat de opmaak behouden blijft.
Gigi, maar de baby kan toch nog uit zichzelf draaien tot 37 weken? Annamama, wat een goed nieuws!!! Thanks girls! Ik doe vrijblijvende cadeautip en bovenaan het lijstje op die website zet ik de regel van Kim. We gaan morgen een weekendje weg! Balen dat het weer omslaat...
Klopt, maar aangezien ze al vanaf week 20 ligt zoals ze nu ligt, lijkt het een voorkeurshouding te zijn. Maar ze kan inderdaad uit zichzelf nog draaien. Maar aangezien het handmatig draaien mij helemaal niks lijkt, wil ik die moxa therapie gewoon voor de zekerheid doen en het werkt het beste als je rond de 33 weken ermee begint. Waar gaan jullie heen op jullie weekendje weg? Veel plezier alvast!
@ annamama: wat fijn! Mn schoonzusje had wel streptokok B (vorige bevalling werd de baby daar erg ziek van). Dus dit keer is ze ingeleid. Eerst twee infusen antibioticum en daarna wee opwekkers. Haar tweede kindje is hierdoor niet ziek geworden en mocht na 2 dagen al mee naar huis.
Wat is dat streptokok b? Ik heb dat vaker hier voorbij horen komen, is dat hetzelfde als GBS? Die heb ik ook een aantal keer voorbij horen komen.. No idea wat het is..
Bacteriële infectie van vagina waar kindjes indien geen antibiotica gegeve wordt erg ziek van kunnen worden. Hier veel last van maagzuur en kan niet echt meer een lekkere houding vinden om te zitten of liggen laatste dagen. Anna heerlijk voor je! Kindjes kunnen uit zichzelf tot 39 weken nog draaien. Ik zou me er niet zo druk om maken. De mijne heeft ook vanaf week 17 in stuit gelegen. Week 31 even gedraaid en nu weer in stuit😌. Als stuitbevalling wordt ga ik ervoor. Hoewel het minder ideaal is past het wel. Heb genoeg stuitbevallingen gezien om te weten dat het kan
Dat is goed om te horen. Ik vind een stuitbevalling namelijk een beetje eng klinken. Maar goed hopelijk draait ze gewoon alsnog.
Kortecol, werk jij zelf in het ZH? GBS is inderdaad het zelfde als streptokok- B (staat voor Groep B Streptokokken). Google maar eens, dan weet je het ook. bij beide andere kinderen ben ik in het ZH bevallen met antibiotica. Nu dus waarschijnlijk thuis. Alleen als ik vermoed dat hij als nog actief wordt (aan afscheiding kan ik het zien) dan alsnog ZH. Maar nu nog niet in elk geval.
Gigi, we gaan naar de Ardennen. Eigenlijk wilde ik een weekje naar de zon en had van de gyn wel toestemming om te vliegen, maar durfde het toch niet aan. Nu ga ik in oktober een weekje met de baby naar Egypte. Over de stuitbevalling, mijn gyn zegt ook dat het prima kan. Dat er net zoveel mis kan gaan als met een normale bevalling. Toch zou ik het zelf niet aandurven, maar dat is persoonlijk.
Ook spannend dus... Ik heb herpes.. Ben echt als de dood dat ik m straks perongeluk besmet. Ze doen er allemaal zo luchtig over..
Herpes heb ik ook, is meesta in de zomer niet zo actief. En anders gewoon goede hygiene, zit er niet zo over in. Praktisch is het niet natuurlijk, maar goed.
Ik dacht dat ik de enige was! Ik vind het doodeng.. De kans dat het overgedragen wordt is maar heel klein, maar als het wel overgedragen wordt kan het dodelijk zijn. Punt is een beetje, dat ik het zelf al amper herken, waarom zou die vk het dan wel herkennen? Ik heb het een jaar nu ongeveer, gekregen van iemand waar ik al jaren mee sliep, hij wist niet dat hij het had. Heel lullig dus, mjah kun je niet meer terugdraaien. Ik ben dus niet a-symptomatisch.. Maar die gruwelplaatjes die je op google ziet zijn het absoluut niet bij mij. Meestal merk ik dat ik iets meer afscheiding heb, en dat het een beetje jeukt voor een paar uur.. Dat was het dan. Je ziet ook helemaal geen blaasjes. Mjah, wat zit er binnenin? Dat kan ik niet zien. Tijdens deze zwangerschap heb ik het nu al een keer of 4 gehad. Ik ben echt bang dat het er straks ook is tijdens de bevalling. En hoe weet ik of die vk dat dan? Als ik zelf al niet eens precies weet hoe of wat... Ik vind het steeds maar twijfel gevallen, de eerste keer dat ik het had zakte ik door de grond, sjemig wat een pijn... Dat was echt niet normaal. Maar die uitbraakjes die je daarna krijgt stellen helemaal niks voor. (Bij mij dan..... Google zegt wat anders..) Het is zo'n als-als-als-als-dingetje.. Je moet maar geluk hebben bij een ongeluk ofzo, zo voelt het een beetje..
Ik heb jaren bij de gynaecologie gewerkt als arts. Daarom ook bij voorkeur niet in zh bevallen maar bij onbekenden thuis. Helaas is dat me niet gegund... Om met collega's met de billen bloot te gaan voelt toch anders... Herpes is alleen wanneer er blaasjes zijn gevaarlijk voor het kind. Gaat ook geregeld goed.
Oke, ik heb hem niet daar. Ik heb hem als koorstlip, dacht dat je dat bedoelde. Dat is ook het herpes-virus toch?
Zou je dan niet voor een ander ziekenhuis kiezen? Kan me voorstellen dat het niet echt prettig is om bij collega's te bevallen.
Veelal door de klachten die de vrouw heeft. Heb je geen klachten dan is het lastig. Uitbraken variëren ook enorm per persoon. De een heeft er maar 1 keer een uitbraak, terwijl een ander elke maand last heeft. Als ze tijdens bevalling goed opletten en het is actief dan zien ze de blaasjes zitten