Hier de liggingsecho gehad. Kindje begint in te dalen. Wel een groot kindje waarschijnlijk, nu al 5,5 pond. Buikje was voor 37-38 weken (Ben vandaag 35). Dus een kleintje wordt het niet, zal toch wel rond de 8 pond wezen. Dus maatje 50 ga ik echt niet kopen heb ik besloten. Slijmprop verliezen zegt inderdaad niet echt iets over de bevalling. Juf, bij mijn worden me bekken juist erger als ik minder doe. Heb trouwens bijna geen last nu. Heb het meeste last van mn dikke buik die in de weg zit, zeker nu ik veel harde buiken heb. Ze zijn niet pijnlijk meer nu. Juf indalen zou kunnen bij jou, maar ik zou toch bellen als je het weer hebt, je bent vorige keer ook te vroeg bevallen dus je weet het nooit.
Gelukkig ik ben weer thuis! We blijven nu om de dag CTG houden en elke week doppler en controle gyn. Over 2 weken nog een keer groeiecho, en dan over 3,5-4 week al de keizersnee! Wordt nu wel heel spannend hoor!
Niki, vorige keer heb ik die hele slijmprop niet gezien. Hoop dat het hier nog wat langer duurt, met 33 weken is mijns inziens nog net een paar weekjes te vroeg!
Minime: goed nieuws! Waarom keizersnede? Annamama: wat een groot kind! Luvv: hoe gaat het met jou momenteel? Ik hoop dat alles nog steeds goed gaat bij je!
Kortecol, dat is snel, nu al de slijmprop kwijt. Ik hoop dat het voorlopig nog niets hoeft te betekenen. Wauh Anamama!!! Minime, fijn dat je weer thuis bent! Dus de ctg was goed vandaag? Blijkbaar verschillen de ziekenhuizen toch niet zo, vandaag moesten ze bij mij opeens ook overleggen of ik wel naar huis mocht . Dat was wel even schrikken, maar ik ben ook weer thuis. Moet wel rustig aan doen. M'n kindje weegt nu 1566 gram. M'n bloeddruk was opeens hoog, dus dat hebben ze wel geprikt. En ik heb ook een ctg gehad, maar die was gelukkig goed. Ook de flowmeting was goed. Zodra ctg of flowmeting af gaan wijken moet ik ook blijven en volgt een keizersnee. Voor niets al die puflessen gehad . Maar ik ga er nog steeds voor om de laatste 6 weken vol te maken en natuurlijk te bevallen....
@Kortecol: Ik heb bij mn zoontje een (spoed)keizersnee gehad ivm placenta loslating en mag nu kiezen. Ik kies dus weer voor een keizersnee. @Danitcha: Oh wat spannend ook voor jou! Fijn dat de ctg en flow helemaal goed was, houden zo! Dan houdt jullie kindje het nog wel even vol in je buik. Ik heb vandaag geen ctg gehad, morgen weer. Vandaag alleen controle bij gyn en alle resultaten besproken. Ze heeft het vandaag helemaal niet over opname gehad. Alleen dat ze de keizersnee bij 38 weken willen doen. Bij mn zoontje had ik placenta loslating bij 38+5 en ze willen nu zeker niet over die termijn, dus de keizersnee moet daarom iets eerder. Vind ik helemaal niet erg hoor, want kindje is dan ook al af en ik ben blij als ze straks gezond en wel uit mn buik is. Ik maak me nu steeds meer zorgen hoe verder ik in de zwangerschap kom (logisch denk ik).
Zijn jullie ook zo ontzettend moe? Pfff hele zwangerschap niet geklaagd maar begint het nu toch wel zwaar te vinden met hele dag een peuter om mijn heen.
Rose, je loopt ook iets verder dan ons nu he? 36 weken al weer! Je kan elk moment bevallen! Logisch dat het zwaarder wordt. Hier ook, beetje grieperig, keelpijn, hoesten, hoofdpijn, misselijk en diarree. En heel erg moe! Vanmiddag voor het eerst in jaren overdag anderhalf uur geslapen en ben er blij om!
Oh wat is het spannend bij iedereen! Wel fijn dat alle controles goed waren, hopelijk blijven ze allemaal nog even lekker zitten! Kortecol, lekker is dat he even dutten in de middag. Ik val tegenwoordig standaard even rond een uur of 6 in slaap. Half uurtje, en dan kan ik er weer tegenaan. Vandaag met school meegeweest naar een huttenbouwdinges. Zoonlief was in een spijker gesprongen,. Had eigenlijk nergens last van, maar aan het aan van de middag begon hij echt wel te klagen en weigert sindsdien om op zn voet te lopen. Tenen mogen niet, hiel mag niet, en hij gaat echt huilen als ik zeg dat hij het moet proberen. Eerst dacht ik dat het een beetje aanstellerites was, maar ook voor iets leuks gaat hij niet lopen. Volgens mij is het een beetje aan het zweren en vind hij dat gevoel gewoon een beetje eng. Het is niet gebroken ofzo, want hij heeft daarna nog een hele tijd gewoon gespeeld voordat hij stopte met lopen.
Kim, kijk uit met die voet. Als er daadwerkelijk een spijker door de huidbarriere is gegaan, dan kan het fors gaan ontsteken! Dat ontstaatmpas pas na een paar uur. Zwelling, roodheid, warmte....
Ja hij sprong er bovenop, een hele dikke grote vieze spijker.. Lag ook vol met ganzen/eendenstront overal. (lopen ook dieren rond) Ben wel na schooltijd naar de huisarts gereden voor tetanus, maar toen ik in de wachtkamer zat zei de assistent oh wat stom dat hoeft hij helemaal niet want hij heeft dktp gehad.. (Ik had gebeld om te vragen of hij het gehad had, volgens mij niet namelijk maar wist het niet zeker..) Dokter heeft t dus niet gezien, maar spijker was niet door zn voet heen, maar wel echt erin. Heb net nog even gekeken, zit wel een rode plek omheen, en dat doet zeer. Maar heet is het niet. Ik hou het nog even in de gaten, anders dan ga ik morgen even met m langs de dokter. Vond het wel raar dat ie echt niet wilt lopen. Eerst dacht ik dat t een beetje aanstellerij was, maar ook op onverwachtse momenten stapt hij er niet op, en ook voor leuke dingen gaat hij niet lopen. Dat betekend toch wel dat het echt niet lekker is voor hem.
Hier ook pittig met peuter eromheen hoor, is lekker aan t uitproberen en moet ik weer opstaan. Vandaag ook weer slechte dag qua bekken.
Gaaappp.... Zo moe maar niet kunnen slapen grrr. Had dat bij mijn vorige zwangerschap ook heel erg de laatste weken. Wat een regen zeg.
Kim, wat vervelend van je zoon. Hopelijk gaat het vandaag een stukje beter! Hoe oud is hij? Wat irritant dat jullie niet kunnen slapen. Ik heb dat ook wel af en toe. Gisteren nog, maar vannacht weer heerlijk wat uurtjes gemaakt. Ik ben afgelopen week niet aangekomen, maar 0,3 afgevallen, jammer! Ik snap er niets van, vorige week nog 1,7 erbij. Maar misschien was dat ook wel vocht van de hitte. De teller staat nu op + 11,8.
Wat fijn dat je t een keizersnee word. T lijk me heerlijk om tevreden wanneer je beval. Dan komt het niet zo onverwachts.. Ik begin t nu ook wel spannend te vinden vanaf maandag mag ik thuis bevallen. Vanmorgen ook wat steken gehad dat ik dacht van ho even doe jij is rustig kleine man Vannacht wel watbeter geslapen dat was wel fijn en ook net wakker.. Vandaag boven de doel ma even doen is al even geleden. Wat een weer he gelukkig hoef ik nergens heen zou met een vriendin na de ikea/renstal in amersfoort gaan ma omdat ik onze auto bijna niet in of uit kom heb ik gevraagd of zei wou rijden. Ma dat wou ze niet was te ver weg.... :s.kost teveel benzine blijkbaar. Tegen zulke dingen kan ik niet zo tegen. En vooral de lange afstanden.. ma goed miss ben ik nu aan het zeuren???? Fijne dag meiden
Hier een peuter en een kleuter. Best pittig, als ze elkaar zo af en toe de tent uit vechten en ik hoofdpijn heb. Verder zijn ze heel lief hoor... Probeer erg veel te drinken, misschien wordt hoofdpijn dan minder. Gisteren toch maar PCM genomen, moest 's avonds weg. Dus had even geen keus. Ik zat nog even na te denken over de liggingsecho. Is een verschil van 4 weken in een meting niet erg veel? dus 34 w hoofdje, 38 w buikje, 35 w beentje...
Als ze zich zorgen maken benoemen ze het. Met dit termijn is het heel anders dan 20 wekenecho. Er ontstaat meer variatie bij kinderen in lengte en gewicht.