@ Danitcha: sterkte en succes de laatste weken!! Gisteren was m'n schoonmoeder er en was m'n zoontje heel vrolijk en lief en zo. En vandaag is het weer een draakje: met eten gooien, slaan, bijten, overal om huilen. Ik begrijp er niks van. Ik probeer hem af te leiden met speelgoed en boekjes en zo, maar hij wil gewoon niks. We zijn met de fiets naar de winkel geweest, vindt hij normaal hartstikke leuk, maar in de winkel was hij ook vervelend. En toen ik weer terug wilde kreeg ik hem niet in het fietsstoeltje, zo hard werkte hij tegen. Sta je daar voor de supermarkt een krijsend kind in een stoeltje te proppen... Hij slaapt nu net gelukkig. Dus ik ga zo ook maar even liggen. Gelukkig is het alweer donderdag (m'n vriend heeft op vrijdags ouderschapsverlof), dus dan is het vanavond weekend. Dit weekend de laatste klussen doen. De grote schoonmaak en nog wat dingen. Dat wilde ik met 35 weken al af hebben, maar toen gingen wij een weekend weg. Dus nu moet het echt. De vorige keer waren we net te laat. Het huis was nog een bende en ik lag in het ziekenhuis met een te vroeg geboren zoon op de kinderafdeling. Toen heeft m'n schoonmoeder het hele huis schoongemaakt en dat vond ik zelf erg vervelend, omdat het best wel een troep was (in mijn ogen dan). Dus nu moet het gewoon af zijn.
Gigi ik heb net de neurochirurg gesproken en hij wil me op korte termijn zien dus als het goed is word ik zo teruggebeld door de poli om een afspraak in te plannen.
Herkenbaar juf, mijn zoon doet soms ook zo als er een dag ervoor iemand anders voor hem heeft gezorgd. Lekker grenzen verkennen, en zeker en juist op de momenten dat jij al genoeg aan je eigen hebt om net zo maar te noemen gaan de peuters lekker lopen stieren. Gelukkig zijn het fases, maar toch..nog paar uurtjes en dan heb je weekend lekker hoor als straks alles gesopt is, dat duurt hier echt nog even en moet er niet aan denken dat bijv m'n schoonmoeder hier gaat struinen en soppen..
Ik kan vandaag ook niet stilzitten. Ondanks hele slechte nacht gevoel dat alles gedaan moet worden! Planten water, afwassen, wassen, geboortekaartjes in l teksten uitgezocht. Zoon geholpen met leren lezen en boekje voorgelezen. Folders allemaal doorgelezen en opgeruimd. Koelkast schoon. Zo was ophangen, geboortekaartjes bestellen, boodschappen, fruit uit tuin plukken.... Hoezo heb geen nesteldrang???
Danitch, ontzettend logisch! Je hebt je al zo taai gehouden en altijd positief. Het zou bij velen misschien al veel eerder gebeurt zijn. Hou je taai.. En een hele dikke knuffel!
P.s. Danitch, wel een heel fijn idee he dat de controles steeds zo goed zijn! Hij doet het goed onder omstandigheden.. Mag je heel trots op zijn!
Luvv sterkte de komende dagen. En wat vervelend dat niemand in je omgeving er aan denkt. Als je van je af wil schrijven dan moet je dat gewoon doen. Kim1 ik durf het niet te zeggen of het de slijmprop is bij mijn vorige zwangerschap was het een groot dik stug stuk met roze erdoorheen. Danitcha sterkte ermee!! Snap wel dat je even geen zwp wil doe het rustig aan. Digi knuf! Vanmorgen vergeten te dansen 37 weken al weer aftellen is begonnen laat madam maar komen
Kortecol doe je wel beetje rustig aan. Haha klinkt wel heel erg als nesteldrang. Vanmiddag maar eens mijn ziekenhuistas pakken.
@Luvv & Danitcha, heel veel sterkte! Nouja, hier begon dus gisteren ook wat ellende.. Heel veel pijn in m'n rug, weer steken bij m'n stuitje/rechterbil. Heb nou ook enkele keren een felle steek daaronder.. Weet iemand wat dat is? Doet gewoon heel even heel zeer en is daarna dan weer over. M'n kleine was ook echt heel erg druk ineens gisteren, weet niet of het daar ook mee te maken heeft.. Zat echt de hele tijd de schuiven en m'n buik uit te duwen leek wel. Was echt zo'n wave-idee gisteren, want m'n buik ging iedere keer naar voren en weer terug. Maar schuiven doet ie hier ook heel veel. Lijkt net alsof ie maar geen houding weet de vinden.. Is ook irritant als die dan de hik heeft. Maarja, voel hem in ieder geval dan nog bewegen. En gisterenavond voor de ellende begon ben ik weer in de weer geweest met z'n kamertje Was weer een wasje klaar, dus heb alles een beetje opgeruimd nu. Heb daarnaast ook weer even alle gekochte spulletjes opgeruimd. En heb een mandje gekocht voor verzorgingsspulletjes, die heb ik nou helemaal ingericht Nog een aantal wasjes te gaan, dan kan ik echt alles een vaste plek gaan geven. Ga van het weekend mijn koffer klaar zetten. Geloof dat ik dan wel zo'n beetje klaar ben.. Of nouja, z'n bedje moet ook nog wel even opgemaakt worden nog, maar dat is alles dacht ik.
Zo even boodschappen gedaan, opgeruimd en direct maar een zwembad gekocht voor het hete weekend. Als het te heet wordt zit ik er zo in! Vanavond is manlief de hele avond op ruim een uur rijden... Dus helaas niet gezellig samen in de tuin zitten! Vanavond alle planten in de tuin water geven, kas water geven en tomaten opbinden... Aardbeien, frambozen en kersen zijn geplukt. Dit jaar 2 maanden later dan anders klaar! Zo jammer dat het voorjaar zo slecht was... Verder zal ik vanavond de onderdelen van de borstkolf nabestellen. Komt de kleine wel eerder of wordt het een opname, dan kan ik met eigen kolf bezig!
Vandaag ontzettend last van maagzuur, alweer vergeten rennies te halen. Het brandt in mn keel en is echt vervelend. Hebben jullie nog huis tuin en keukentips? Cola helpt niet, melk heb ik helaas niet in huis.
Geen frisdrank, geen koffie, geen sinaasappelsap. Kleine beetjes eten. Daarnaast af en toe een slokje zuivel.
Ik heb net heerlijk boven de pot gehangen.. Drink water.. En eet langzaam een droge boterham, las net iets over suiker, ook schepje suiker gegeten... Het zit zo hoog, dat maakt het zo vervelend,..
O kim wat vervelend. Ik heb t ook zo erg gehad. Ik neemnu omeprazol rennies help op den duur niet meer en daar nam ik er zoveel van dat ik er onderhand verslaafd aan was. Omeprazol hoef k er ma 1 van te nemen en klaar.... heb ik de hele dag geen last van t zuur. Een droog beschuitje help soms ook nog wel. Volgens mij hebbe we allemaal de poets drang gehad vandaag. Ik heb er erge na weeen van. Heb zoon last in me kruis. Ik kon niet meer normaal zitten op de stoel. En traplopen wat deed dat zeer. Me schoonvader is jarig vandaag ma ik ben mooi eerder na huis gegaan was t helemaal zat. Nu lig k lekker op bed tv te kijken. Vraagje, moet een kindje zakken voordat t geboren word??? Onze kleine man zit echt nog erg hoog. Hoor k van iedereen.
Mams hier ook last van mijn kruis al paar dagen vooral als ik overdag druk ben geweest. En volgens mij hoeft een kindje niet eerst te zakken, mijn vk vertelde dat een kindje nog bij de bevalling kon indalen en vooral bij een tweede kindje gebeurde dat vaak.
Mams idd kan kindje tijdens bevalling nog zakken bij meerdere zwangerschappen. Pijn in kruis kan bekkenpijn zijn, maar ook indalingsween. Hier houd de menstruatiepijn niet op. Ben der zo zat van! Kim extra kussens op bed heb je al?