Oke, dan doen we het niet slecht. We komen op 1 euro per kaartje. Enveloppen heb ik bij de Hema gekocht en komen op 4 cent. Wel hebben wij rond de 125 kaartjes, dus we zijn ongeveer even duur uit denk ik...
Wij kwamen uit op 230 euro voor 75 kaartjes, exclusief postzegels . Ik geloof 1,55 per kaartje, maar dan kwamen er nog drukkosten, kleurkosten, dubbelzijdig bedrukken, enveloppen bij. Maar we hebben wel een heel leuk kaartje Ik hoop dat alle stuit-baby's nog uit zichzelf draaien! Denk goed na over het eventueel draaien, want daarmee kunnen ook de vliezen breken en je dus snel bevallen. Hier is de kraamzorg geweest. Fijn om te weten dat als de beeb nog in het ziekenhuis moet blijven, we evengoed nog recht hebben op couveuse-nazorg. Luvv. Sterkte vandaag! De rest, succes met alle kwaaltjes!
Kortecol, het mag een wonder genoemd worden dat je het nog zolang gered hebt. Hoe zwaar en rot het ook is, probeer je voor te blijven stellen dat het beter is voor dat kleintje in je buik. En,.. Aan alle ellende komt een einde, nog hooguit een week of 5.. Al zou ik denken dat ie wel iets eerder komt ) Luvv, heel veel sterkte vandaag. Rare dag natuurlijk, en waarschijnlijk helemaal in tweestrijd. Blij met de baby in je buik, maar verdrietig om de baby die er niet mocht zijn. Brademarie, balen joh dat je zo'n last van je polsen hebt! Maar wel fijn dat ze er iets aan kunnen doen.. Enne, geen superwoman hier hoor, maar wel technisch onderlegd. Juf, ja hier wordt slapen ook steeds leuker. Ik moest vannacht onwijs nodig plassen, en ik kon me gewoon niet 123 omdraaien -_- Ik heb een of andere spier links onder mn buik die steeds zeer doet, en soms gaat die spier echt in staking, dan mag ik niks. Hoop dat ik er geen last van heb met de bevalling. Annamama, dat lijkt me best lastig zonder persweeën, kan me er ook weinig bij voorstellen. Hoe halen ze de baby eruit dan? Met een tang of zuignap? Of lukt dat toch zelf? Geboortekaartjes doe ik helemaal niet aan, dat scheelt wel een hoop gedoe haha.. Gigi, geniet van je verlof! Zo hopelijk niemand vergeten Hier wakker geworden in een keurig net huis. Erg laat geworden gisteravond, maar afgezien van de twee keukenkastjes die nog niet hangen is er niks wat nog perse gedaan moet worden voor mn bevalling. Vandaag ga ik lekker schoonmaken en poetsen. Oh en de deuren moet ik nog in de boekenkasten hangen, daar ga ik zo mee beginnen. Aan het eind van de dag ziet het er hier weer uit als een plaatje uit een magazine Fijn gevoel dat alles weer lekker is zoals het zou moeten zijn. Oh, alleen zoonlief moet zn speelgoed nog even een beetje opruimen, maar goed das zijn taakje, en als ie t laat liggen gooi ik t morgen in de bakken.
Ik heb trouwens nog echt helemaal niets gehoord van die hele kraamzorg. Zijn er meer rond deze termijn die nog niks gehoord hebben? Het kan mij persoonlijk niet heel veel schelen of ze bellen of niet, want ik ga na de bevalling gewoon bedenken of ik er behoefte aan heb ja of nee. Zo nee, dan bel ik ze gewoon niet.
Kim, we gaan voor volgende week en direct mee naar huis! Knap van je dat je alles alleen voor elkaar hebt gekregen. Brademarie: heel veel sterkte, voor jou ook een grote uitdaging. Luvv: sterkte vandaag met de gemengde gevoelens en de heftige herinneringen. Gigi: heel fijn verlof toegewenst!
Ja spannend he! Vliegt hier ook steeds door mn hoofd.. Nog even en ik heb gewoon een baby in mn handen. Ergens een onwerkelijk idee. Waar is mn zwangerschap gebleven?..
tja, zonder pers weeenkan wel, maar dan moet je het gewoon zelf doen. Je mist de oerkracht die aangeeft wat je doen moet. Dus je moet je hoofd erbij gebruiken en zef maar een beetje aanvoelen wanneer je wat gaat doen. Ik vond dat beide keren best pittig, maar ik hoor van andere dat persweeen ook pittig zijn, zeker als je ze nog nie mag gebruiken. Nou dat ken ik dan weer niet. Het gebeurt inderdaad vaak dat zonder persweeen er weeenopwekkers of hulpmiddelen gebruikt worden. Gelukkig was dat bij mij niet nodig. Eerste keer 70 min geperst, 2e keer 20 minuten. Volgens mij VK zeer netjes zonder persweeen, en zeker bij de tweede die verkeerd lag. Bij m'n tweede had ik nog wel gewonen weeen, die gebruikte ik dan om te persen. Lastige was wel dat die hele vaak kwamen, dus dat ik de ene moest puffen en dan weer persen. Komt vast goed, ook deze keer. Net een nachtje weg geboekt voor eind van de week. drie kwartier rijden hiervandaan. Ben dan 37 w 3 dagen. Zouden julie dat nog aandurven? Vind ene kant eng, andere kant geloof ik echt niet dat het van de week al komt, maar toch.
Thanks allemaal! Het is idd wel een lastige dag vandaag en de dagen hiervoor ook. Veel gehuild, maar goed soms moet t eruit he?? Geboortekaartje hebben wij niet zo duur via kaartje2go. Daar betaal je volgens mij alleen voor t kaartje. Geen drukkosten, waar je bij anderen vaak extra kosten hebt voor kleur enz. Hebben jullie de naam allemaal al vast staan eigenlijk? Ben erg benieuwd hoe alle kindjes hier gaan heten. Laatst is er bij ons in t ziekenhuis een jongen geboren met de naam Legend. Echt verschrikkelijk en dan een oer Hollandse achternaam erbij natuurlijk haha. Grappig dat smaken zo enorm kunnen verschillen.
John Legend? Ik heb hier iemand waar ik gewoon niet op kraambezoek ben geweest vanwege de meest ingewikkelste naam ever. Weet nogsteeds niet wat ik erover moet zeggen..... Nu is ze weer bevallen, dit kindje heeft wel een normale naam haha. Dus ga van de week toch maar eens even langs.
Hier nog geen zeiltje maar wil ik wel deze dagen in bed gaan leggen.heb een hoeslaken die waterdicht is en bovenkant badstof dus niet zo zweterig. Vandaag gesprek bij vk over bevalling. Komt toch wel dichtbij zo. Ze zei hou maar rekening met weer een ths bevalling aangezien ik vorige keer na 3 en half uur klaar was... Beeb is al goed ingedaald.
De meiden die het moeilijk hebben sterkte !!! Soms is het leven ook niet altijd makkelijk en eerlijk........ Legend wat een naam...... Haha! Nee niet mij 1ste keus Wij hebben de kkaartjes ook bij kaartje 2 go gedaan was nog een1 van de goedkoopste ... ben der ook wel blij mee.. . We hebben zelf nog een apart kaartje gemaakt voor het kraamfeest super leuk! Wat zo grappig is dat iedereen na de naam gaat gokken Haha en ze hebben hem allemaal al een x genoemd gelukkig kan ik nu goed me mond houden. T is alweer drie uur nog even en de dag is voorbij.... Dunne jullie t houden vandaag met de warmte? Hier onder de verander gaat t wel goed met soms een lekker windje ga effect lekker aardbeien eten.
Annamama, lekker weggaan en van genieten! Anders zou je 5 weken thuis moeten zitten? Ik heb ook nog 2 afspraken een uur vanaf huis staan. En m'n lief moet nog voor z'n werk naar Duitsland en België. Met 4 uurtjes is hij thuis, dat moet te doen zijn toch? Ik ga ervanuit dat het toch gepland wordt bij ons... Ik kan niet slapen van zo'n krakerig matje in m'n bed, dus ik neem het risico. En anders maar een ander matras... Ik zit wel op een matje in de auto van m'n lief. Dat risico durven we dan weer niet te nemen... Legend?! Pfff. We hebben wel een aparte naam, maar niet zó. Ja, de naam staat vast, maar ik hou m'n ogen geopend. Kim, wat voor naam heeft dat kindje dan?
Hier de naam ook vast staan. Wel pas sinds paar weekjes moest er nog aan wennen vond voor de eerste veel makkelijker een naam verzinnen. Luvv veel sterkte vandaag. Hier in de omgeving hoor ik ook veel aparte namen ik zelf hou er niet zo van maarja ieder zijn ding Zijn jullie ook zo nieuwsgierig wanneer het gaat gebeuren de bevalling? Ik kan echt niet wachten! wil me meissie zien haha
Hier is de naam ook al bepaald. Eigenlijk heel toevallig, want m'n vriend vind dus heel weinig leuk en deze naam stond al heel gauw op mijn lijstje. Ik had hem dus al eens opgenoemd, maar zei toen een keer voor de grap; ik noem hem gewoon lekker zo tot we een naam verzonnen hebben. Toen vond hij het eigenlijk toch een hele leuke naam, sindsdien is het daarbij gebleven. Wou eigenlijk nog een tweede naam, maar daar komen we echt niet uit.. Dus de vraag is dan of die nog gaat komen of niet. Ik vrees het niet, maar ach.. Hou eigenlijk meer van de wat apartere namen, dit is dan niet echt zo'n naam maar ik vind hem wel heel leuk. En mijn vriend houd helemaal niet zo van de apartere namen, dus ik heb zo'n vermoeden dat als we deze naam niet hadden we nu nog steeds niet waren uitgekomen over de naam Van de warmte heb ik hier nog steeds veel last. Airco staat nu wel aan, ventilator blijft in de nacht aan staan.. Maar toch blijf ik het hartstikke benauwd hebben. Maar we hebben ook een huis die de hele dag in de zon staat, babykamer is alleen nog het ergste.. Vraag me echt af hoe dat straks gaat lopen als ie er is, of het dan wel te doen is.. Moeten we maar even afwachten. Was droogt er in ieder geval wel erg snel nu, dus die laten we daar nog wel even hangen. We houden niet van buiten ophangen, dus dat is een prima alternatief En qua kaartjes, ik heb er echt op z'n max maar 10 nodig ofzo, zelfs dat haal ik denk ik niet eens.. Dus ik twijfel nog steeds of ik het nog moet doen of niet, maar ik denk dat ik misschien zelf nog wat in elkaar ga zetten, ligt helemaal aan de situatie, want ik heb nu geen flauw idee waar ik moet beginnen.. Hebben jullie trouwens ook nog het idee dat er iets ontbreekt aan de uitzet? Morgen komt de box hier eindelijk binnen, overmorgen komt de luiertas binnen.. Ik dacht dat ik dan alles had, op een eetstoel en wipstoel na maar die wil ik later pas bestellen. Maar ik heb echt zo het idee dat ik nog iets heel belangrijks vergeet, maar ben toch echt tien lijstjes nog extra doorgegaan en mis niets..
Mijn voeten zijn zo dik, dat de binnenkant dikker is dan de buitenkant. Zo'n raar gevoel. Soort platvoeten maar dan nog iets erger..
Verlies trouwens al een tijdje stukjes slijmprop, hebben jullie dat ook? Ik vraag me af wanneer hij 'op' is.
Ik vind het nu heel spannend, o dat mn vorige bevalling over een paar uurtjes zou beginnen. Ik denk datik alles wel in huis heb. Ik heb weinig hoeven kopen. De naam was hier lastig. Voornaam waren we redelijk snel uit. De tweede naam was een stuk lastiger. Die hebben we pas sinds een paar dagen. Kaartje is al lang klaar. Vandaaf was mn schoonzusje er met haar zoontjes. De baby is 5 weken. Ik zag een buurvrouw kijken toen ze een baby hoorde huilen, ze dacht vast dat ik bevallen was of zo.
Kim: herkenbaar. Heb ik ook in stukken verloren. Nu amper meer iets. Wel hele tijd zeurende buikpijn en hoofdpijn.
Ik heb me slijmprop nog niet verloren. Moet je die eers verliezen voordat de bevalling begint??? Hier ook super dikke voeten en worsten teentjes en een vriend die zl vervelend is.. Mjaaa laten we t op de spanning houden