Oh balen Rose! Maar, er is een einde in zicht! En Kortecol, fijn dat ze nu met zn allen gaan kijken, wie weet komt er iets uit! Ik ga nu rennen, ben wel een beetje laat voor de vk...
Ojee mijn gyn had t ook over evt een ballonnetje. Kan lang duren dus... Sterkte. Hoop dat die van vandaag meer oplevert. Succes!!
Succes allemaal weer. Ik had alwat babys verwacht, maar de meesten wachten keurig tot na de 37 weken. Ik moet straks naar de vk.
Bedoel gewoon in de schede dus zit gewoon nog huid tussen. als je begrijpt wat ik bedoel. Klein stukje hoef je maar erin met je vinger en dan naar boven voelen
Steken heb ik ook had ik vorige zw ook. Is toch t hoofdje wat beneden drukt en nog iets verder indaalt/zakt
Nee hij was niet in paniek maar zat gewoon een boekje te lezen.. Hij houdt zn borst vast en zegt dan dat het pijn doen.. Alsof het ontploft zegt ie. Ik zie fysiek ook dat er iets gebeurt, ik voel zelf met mn hand dat zn hart als een gek tekeer gaat en de massa tussen zn ribben bestaat uit een kloppend hart. Als het dan voorbij is? Ligt zn hart ook weer meer onder zn ribben en is het rustig. Die zwelling is dan ook weg.
Baby is helemaal ingedaald. De rest was ook goed. Ik dacht dat hij overdwars lag gisteren. Maar hij ligt nu met zn rug aan de andere kant. De hele tijd kag zn rug rechts en nu opeens links. Ik vond afgelopen weekend al dat het allemaal zo anders voelde en dat klopte dus.
Volgens vk ligt hij er goed voor en ze zei dat ze wel verwachtte dat hij deze week kwam omdat mn placenta erg klein is, wel is hij nog goed maar hij is wel heel erg klein. Ze zei ook dat de placenta in 2 stukken zat.. Wist helemaal niet dat dat kon. Ik dacht altijd dat het 1 geheel was. Ze zei dat het normaal was. Vruchtwater was ook matig maar niet onvoldoende dus. Ik ben benieuwd. Die heks is trouwens ook verloskundige.. Ze was eerst alleen maar waarnemend maar kan haar nu dus ook naast mn bed verwachten. Volgende week gesprek erover maar dat duurt mij te lang. Ga straks even bellen. Wil haar absoluut niet naast mn bed..
Ik had vandaag eeni val verlosku dige. Heel jong meisje, maar wel aardig. Ik ziewel wie ikkrjg. Heb de helft van de verloskundigennog nooit ontmoet.
Rose, jammer dat het nog niet opschiet. Ik heb ook weinig positieve verhalen gehoord over ballonnetjes. Misschien gel vragen? Kortecol. Fijn dat je steun hebt van je man. Zorgt hij nu ook voor de kids? Misschien moet je je wel instellen dat je niet meteen morgen ingeleid wordt, dan kan het alleen maar meevallen Kim, let goed op je zoontje en laat je niet afschepen hoor. Wij zijn weer door de keuring gekomen vanmorgen. Woensdag weer...
Ballon 2 is er net uitgevallen we liggen weer aan de ctg. Arts komt zo kijken of er nu wel genoeg ontsluiting is. Pffff daar lig je dan al een paar dagen. *zet klaagmodus weer uit*
Rosé: succes! Kim: film het anders de volgende keer als het gebeurt met je zoontje, dan hebben ze er een beeld bij. Vervelend dat je geen klik hebt met die verloskundige. Danitcha: morgen inleiding daar geloof ik niet in, op zijn aller vroegst met twee weken denk ik. Placenta is goed, kind doet het goed en groeit goed. Bloedverlies hier stop
Ontsluiting s goed alleen kindje niet genoeg ingedaald om de vliezen te breken. Nu gel gekregen en maar weer afwachten. Kortecol sterkte! Fijn dat ze je serieus hebben genomen.
Hier ook goedgekeurd bij vk. Ik wilde dat ze ging voelen of ik ontsluiting had. Wil ik gewoon weten. Wilde ze niet doen. Bloeddruk meten en hartje luisteren nou zo kan ik ook wel verloskundige worden. Wordt nu lichtelijk geiriteerd daar! Vorige zw had ik een andere praktijk en die namen je veel serieuzer en maakte ook sneller een keer een echo tussendoor. Hier is t allemaal zo lopende band werk. Bah
@Kim: Klinkt best eng van je zoontje. Ik zou gewoon weer gaan als hij er weer last van heeft. Lijkt me niet goed voor zo'n ventje en hij zegt het niet voor niks! Raar dat ze je zo wegsturen. @Rose: Spannend zeg! Zal niet lang meer duren. @Kortecol: Hopelijk weet jij morgen ook waar je aan toe bent en hoef je niet meer zo lang te wachten. @Niki: Ze gaan niet zomaar kijken of je ontsluiting hebt ivm kans op infecties. Je bent nog niet eens 36 weken dus zou ook wel erg vroeg zijn toch. Waarom zit je niet bij dezelfde praktijk als de vorige keer?
Worden jullie trouwens ook gek van de vraag : "Hoe lang moet je nog?" Die vraag wordt mij al weken gesteld. Ik vertel dan maar weer hoe ver ik ben en wanneer m'n zoontje geboren was (die was er nu al geweest). Dat het ieder moment kan gebeuren, maar dat het ook nog weken kan duren. Vervolgens beginnen ze altijd over het weer. Dat ik maar moet hopen dat het geen snikhete zomer wordt. Want toen zij vroeger moest bevallen was het zoooo warm. Allemaal (oudere) mensen vinden het zo leuk om dan over hun bevalling te gaan vertellen. Dat vind ik soms best irritant. Vooral mensen die altijd maar weer over vroeger begonnen of over hun zwangerschap (oooh ik had nooit ergens last van). Net als de opmerking: vroeger hadden wij geen babyfoon, dat ging prima zonder. Nou ik vind het een handige uitvinding waar ik graag gebruik van maak. Ok een hoop gezeur. Maar ik word gewoon een beetje gek van die verplichte praatjes. Als je zwanger bent lijkt iedereen je wel te willen aanspreken.
@Juf: Nee van onbekenden die me aanspreken heb ik eigenlijk helemaal geen last. Niemand die vraagt hoe lang nog of die aan mn buik wil zitten. MIsschien kijk ik wel heel boos Wel echt iedere keer als ik mn schoonmoeder zie moet ze even zeggen hoe goed mn buik groeit. En dat is zo'n 2x per week. Daar heb ik inmiddels wel genoeg van. Maar ze bedoelt het goed hoor, maar ik voel me ' aangesproken' op mn extra kilo's En mn moeder die iedere keer weer beweert dat wij (mn zus en ik) ALTIJD doorsliepen en NOOIT wakker waren 's nachts.....Ja sorry maar dat geloof ik echt niet. Er zijn altijd momenten/periodes dat kindjes minder goed slapen en een keer wakker worden 's nachts. Zal er ook wel aan liggen dat zij geen babyfoon hadden....