1-15 augustus mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kim11, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brademarie

brademarie Fanatiek lid

17 dec 2009
    1.091
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd juf!
    Hoe heten de baby's .

2. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Gefeliciteerd juf!

Mooie foto niki.

3. juf85

juf85 Niet meer actief

het meisje heet L a u r a

ons neefje heet J e f t a

zo net in de tuin gesnoeid, dus nu even zitten.... pffff

4. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @Juf: Leuk, weer babytjes erbij! Mijn collega is gisteren bevallen van een dochtertje. Vorige week een andere collega ook. Nu is er nog 1 collega voor me en dan ben ik aan de beurt. Allemaal meisjes! :)

@NIki: Supermooi zeg! Heel stijlvol!

Je kan de foto later verwijderen bij Gebruikersinstellingen -> Bijlagen
    Dan foto selecteren en verwijderen kiezen.

5. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Die naam van je neefje is wel een beetje ehh bijzonder :)

6. mixje

mixje Actief lid

5 aug 2012
    475
    64
    28
    Vind die naam anders heel gewoon en ook mooi! gefeliciteerd!
    Maar dat wordt een drukke familie ja, 6 neefjes!

7. juf85

juf85 Niet meer actief

Het is een bijbelse naam, vandaar.

Ook niet mijn smaak, maar ik kies voor simpele Hollandse namen. Maar dan hebben we in ieder geval niet dezelfde naam.

8. Danitcha

Danitcha Fanatiek lid

4 mei 2011
    1.498
    102
    63
    Niki, mooie foto!!! Waar heb je die laten maken? Ik twijfel nog tussen 2 fotostudio's, maar meer opties zijn altijd welkom.
    Als ik jou was zou ik dezelfde fotograaf nu nemen ;)

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Zes neefjes is inderdaad druk maar wel heel leuk denk ik!

Hier nog helemaal geen neefjes of nichtjes. Geloof ook niet echt dat die er nog komen.

Mijn generatie bestaat uit 6 personen.

Eentje is al jaren getrouwd, willen geen kinderen..
    Eentje heeft al jaren een vriendin, gaan nu samen een huis kopen. Misschien daarna? Al is ze al jaaaren bezig met afvallen via het ziekenhuis. Verwacht het niet zo 123. (wonen ook aan de andere kant van de aardbol..)
    Eentje kan niet zwanger worden..
    Eentje heeft een veel oudere vriendin, kan dus ook niet.
    Eentje is net 18. Gaat samenwonen. Komt vast wel wat na de opleiding?
    Eentje is 15 dat zal nog wel even duren.

10. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Nee kim ik ga geen andere wagen kopen. We hebben er net 1 blijf
    Niet aan de gang!

JAAAAAAAAAAAA MEIDEN MIJN VERLOF GAAT NU IN :))!
    heerlijk.
    Ben lekkr verwend door een frikandel spec en een milkshake en een bon van de
    Pedicure. En dat midden in de winkel hahaha.

11. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Lekker mams :) geniet ervan!
    Ik moet ma en di nog werken en dan ook verlof.

12. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mams ik ben jaloers!! Ik moet nog 5 weken.

Niki: hele mooie foto!

Juf: gefeliciteerd! Ik vind Je.fta een mooie naam, heel apart. Had hem nog nooit eerdr gehoord.

Ik heb vandaag goed geshopt voor de baby, we moesten nog wat dingen voor de babykamer en ik heb een mooie wikkeldeken van koeka gekocht. En toen ik thuis kwam werd mijn bestelling van next geleverd, ben helemaal blij met alle nieuwe spullen :)

13. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Ik ga denk ik weer naar dezelfde fotograaf ja. Moet alleen nog een mooi plaatje bedenken van wat ik wil. Wil wel weer bedekt naakt zoals de vorige.

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dames hoe zit het met jullie gewicht?

Ik heb hier zo'n app waar ik t altijd op invul.

Vorige week was ik nog nét groen, deze week weer rood :(

Hij zegt dat 8 tot 11 kilo normaal is in de 31e week. Ik zit nu op 7.5 kilo. 300 gram meer dus dan vorige week.

15. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik heb die app ook. Vorige week was ik 31 weken en toen was het inderdaad 8-11 kg. Bij mij ook net in het rood, maar juist omdat ik 11,5 kg was aangekomen:(
    Ook niet leuk. Maar goed, zijn maar gemiddelden he.
    Zolang je gezond eet, hoef je je geen zorgen te maken denk ik.
    Ik houd schijnbaar wat meer vet vast tijdens mn zwangerschap (had ik vorige keer ook).

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Geeft je toch een beetje en prutgevoel he die app:p

Terwijl ik aan de andere kant wel weer opgelucht ben als ik van de weegschaal stap en het gewicht nog niet zo verschrikkelijk hoog was.

7.5 kilo is een hoop als je het kwijt moet raken, maar valt best mee voor een zwangerschap. Neem aan dat er bij de bevalling een kilo of 3 sowieso wel verdwijnt. (Baby zal hier niet meer dan 3 kilo wegen.. De rest is naar mijn idee verwaarloosbaar)

Merk trouwens wel dat ik de laatste dagen 's avonds wat vocht vast hou. Niet tot vervelends aan toe, maar ik merk dat als ik mn sokken uittrek er een soort michelinvoet tevoorschijn komt :p

Ik begin ook trouwens echt zenuwachtig te worden voor de bevalling, hebben jullie dat ook? Spookt de hele nacht steeds door mn hoofd, wanneer gebeurt het, hoe gebeurt het, waar gebeurt het, komt het wel uit op dat moment?! Is alles wel helemaal klaar dan?

Etc etc etc etc...

17. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik heb hier het maandblad van de verloskundige en die gaf me een hoop rust. Even de getallen zoals ik me ongeveer dachte te herinneren. Ik ben 13 kilo aangekomen. BMI is onder de 18, dus blijkbaar is dat heel normaal. Ben ik erg blij mee. Me viel op dat mensen met een hoog BMI niet tot weinig aankomen gemiddeld.

Als je BMI 18 of lager is kom je tussen de 12-18 kilo aan.
    Als je BMI normaal is 8 -16
    Als je BMI iets boven gemiddeld (dacht iets van) ongeveer 2 - 6 kilo
    Als je BMI overgewicht is dan komt je vaak niets aan.

Vandaag heb ik de piek vast gemaakt aan het wiegje, en het hemeltje opgehangen. Verder nog weer wat gewassen. Mn dekbed in de wasmachine gehad ( pas net...)

Verder is het hier erg rommelig. Stratenmaker voor een stuk stoep. Ben erg moe van een week te hard werken. Heb op een rare tijd even geslapen van 11 tot 12. Moesten er om kwart over 6 uit voor de stratenmaker. Best vroeg... :(

18. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik was 8 kilo aangekomen, nu misschien al iets meer, even niet gewogen.
    Vorige zwangerschap 20 kilo. Dus nu gelukkig nog niet zo veel. Dus de 20 kilo zal ik hopelijk niet halen.

De baby is erg druk, ik voel steeds van alles uitsteken. Geen idee of het ellebogen of voetjes zijn.

Verder weer wat dingen genaaid. Ik heb een luiertas gemaakt (zie blog).

Alle babydingen heb ik nu wel zo'n beetje gewassen. Nog wat dingen opruimen en het is klaar.
    Over een week of zo de tas maar eens gaan pakken (wil alles vroeg afhebben, zoontje kwam ook te vroeg).

Verder nog regelmatig het gevoel dat het kindje heel laag drukt. En ik heb nu steeds vaker steken in m'n buik. Ik moet echt heel rustig lopen, bijna sjokken.

En er moeten nog wat opruimklusjes in huis gebeuren. Doe ik tussendoor steeds wel een beetje. Ik heb er helemaal geen zin in. De vorige zwangerschap was ik echt flink van het opruimen en schoonmaken. De koelkast, de keukenkastjes, eigenlijk alles. Nu moet het, maar heb ik er geen zin in.

19. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Mijn bmi is 20/21 en ik ben nu 10 kilo aangekomen. Terwijl iedereen me nog zo slank vind en buik bescheiden. T zegt niet veel. Mensen die wat dikker zijn komen idd soms juist weer minder aan.

20. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik had een BMI van 20 (voor zwangerschap) dus voor mij is wat meer aankomen ook wel normaal. Bij de vorige zwangerschap ook zo'n 16 kg aangekomen.
    Na een week na de bevalling was ik al 10 kg kwijt, terwijl mn zoontje zelf maar 2,5 kg was. Ook mede daarom maak ik me iets minder zorgen, het komt wel weer goed. Maar neemt niet weg dat ik me allesbehalve sexy voel op het moment;)

Ik denk dat het bij mij ook meespeelt nu dat ik al sinds week 28 thuis zit en zoveel mogelijk rust moet houden. Ik kan dan ook niet verwachten dat ik niet veel aankom. Niet dat ik zoveel snoep of extra eet, maar ik beweeg gewoon nauwelijks.

Deel Deze Pagina