Ja dat is ook nog best een lange zit Hoe snel de eerste maanden voorblij vlogen, hoe langzaam de laatste dagen/weken gaan.
Ja verschrikkelijk. Zat van die warmte, bekkenpijn, harde buiken. En weer spannend hoe de bevalling zal verlopen...
Daar ben ik het helemaal mee eens, deze dagen kruipen voorbij. Helemaal met die hitte dat je ook nog eens niets kunt doen.
Nou, hopen dan dat het daar aan ligt! En dat het goed gaat doorzetten ben erg benieuwd, succes! Idd lekker metde benen omhoog op de bank niks doen..... tis echt niet te doen buiten!! Zoon vanmorgen opgehaald door opa en oma, gaat een weekje mee naar texel. Echt blij voor hem.... mama hoogzwanger en papa aan het werk, vriendjes uit de buurt zijn op vakantie of dagen op het strand. Had echt geen kant uit gekund met hem. Nu heeft ie een superweekje en papa heeft vanaf as maandag vakantie dus dan komt t allemaal goed vind het gek dat hij er de hele week niet is..... maar nu moet ikhet er maar van nemen... lekker rusten
Even update. Vandaag extra keer vk voor een check. Deze buikpijn is heftiger dan de bevalling. Vooral omdat het niet op en af gaat maar continue heel pijnlijk. Urine gecheckt, was goed. Vrijdag nog gewoon consult bij VK. De keer erna inwendig onderzoek en daarna afspraaak om te strippen. Doen ze eigenlijk niet voor 41 weken, maar in mijn geval willen ze het rond 40 weken doen. Als ik dan nog niet bevallen ben. Dus nog even tanden op elkaar hier. Iedereen sterkte met de hitte. Net uurtje bij zwembad gezeten (eigen tuin), maar zelf dat is niet te doen. Binnen 25 graden, buiten 40...
Ik had nog niks gezegd , ivm eventuele meelezers. Zondagochtend 8.30 braken mn vliezen een beetje. Echt weinig vocht. Smiddags begonnen de weeen. Het was heeldruk met bevallingen zei de vk. Om 00.30 had ik 3 cm ontsluiting. Het martiniziekenhuis waar ik wilde bevallen zat vol. Toen zei de vk, je kunt of naar het umcg of thuis bevallen. Ik twijfelde omdat ik eigenlijk in het ziekenhuis wilde. De vk zei dat het allemaal goed ging en dat jet wel thuis kon. Dus dat heb ik gedaan. Om 3.15 was de andere vk er weer. Toen 4 a 5 cm. Maar de onderste vliezne waren nog niet gebroken. Ze belde de kraamzorg en zei: als ik de vliezen breek heeft mevrouw zo een kind. De kraamzorg was er om 3.30. Toen zijn de vliezen gebroken. Ik had 5 cm. En om 4.10 is Luuk geboren! Het ging dus zeker snel na het breken van de vliezen. Ik heb maar 5 min geperst. Ik kan amper geloven dat ik thuis ben bevallen. Dat was namelijk helemaal niet de bedoeling. Ik vond het op een gegeven moment wel even eng, maar het ging goed en ik ben zelfs amper gescheurd. Hij weegt 3480 gram. Kraamzorg is al even naaar huis, dus tot morgenvroeg zijn we alleen. Morgen kome opa en oma met ons zoontje. Dus nog even een nachtje zonder hem, dat leek ons wel fijn, omdat we natuurlijk nog amper slaap hebben gehad. Ik lig op bed en het is megaheet hoer. Dus dat is flink zweten. Luuk heeft geen kruik, geen muts, geen sokken en maar een dun dekentje. Het is niet nodig met deze hitte. Hij drinkt heel goed em veel. Wel weer even wennen dat voeden. Best pijnlijk nog. Maar dat komt vast goed.
Gefeliciteerd juf! En succes alle meiden die nog hun baby verwachten.. Lijkt me heel pittig met deze warmte.. Succes! Hier is het best even pittig, we hebben veel aanloop al gehad, we zijn al enorm verwend, maar amper de tijd voor elkaar. Nu besloten de avonden lekker voor ons viertjes zelf te houden. Onze peuter is ook echt moe van alle nieuwe indrukken en al die mensen over de vloer.. Kleine meid doet het goed, spuugt niet meer, ze was helemaal blauw iin haar gezicht na de geboorte dat is nu gelukkig allemaal weg.. Nu word ze geel hihi, heel normaal allemaal. Blauw kwam door de stuwing van de nevalstreng om haar nekje.. Bah.. Gelukkig is alles goed gegaan en uit bloedonderzoek bleek ze geen zuurstof te kort gehad te hebben. Ik voel me helemaal super, heb geen scheurtje, hechting of wat dan ook dus loop al lekker rond en zit heerlijk met t kraambezoek in de tuin ipv de warme zolderkamer. Alleen nog veel last vd zenuwpijn in m'n armen maar daar mag ik nu ik bevallen ben hogere dosis gebruiken dus dat wachten we af, o ja en stuwing... Men.. Ben net lolo Ferrari aan het worden en het doet best zeer.. Dus nu loop ik heel charmant met een bh vol witte koolbladeren rond.. Grappig dat ik net zat met die dingen in en m'n schoonouders kwamen nog even gedag zeggen.. Meiden succes.. Geniet.. X
Brademarie jeetje gaat goed met jou daar! Juf gefeliciteerd! Heb je echt snel gedaan van 5cm naar geboorte! Hier nog helemaal rustig. Zo lekker proberen te slapen ondanks de hitte. Kim: ananashart gegeten? Was het te doen?
Kortecol, viel best mee.. Gewoon wat harder. Je kunt het niet lekker afhappen dus je moet het wel in stukjes snijden.. Geloof er niet in hoor maar dacht ach het kan ook geen kwaad