1-15 augustus mama's deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kim11, 3 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Risu

Risu Fanatiek lid

13 jul 2012
    1.245
    0
    0
    Veel succes gigi en ann!! Ben erg benieuwd :) spannend hoor

2. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @gigi: als het goed is is jullie kleintje al geboren! Hopelijk is alles goed gegaan:)

@ann: Veel succes! !

3. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ann en gigi succes vandaag!

4. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ann ook succes vandaag!
    Kim: hoe gaat het nu met je kleine man? Volgens mijn kennis moet een baby na 10 dagen weer op zijn geboortegewicht zitten.

Hier: de stuwing doet zijn werk goed! Onze zoon is nu al 20 gram zwaarder dan bij geboorte op dag 4! Jemig dat had ik nooit kunnen verwachten hij is in een dag tijd een ons gegroeid alleen op borstvoeding.

5. juf85

juf85 Niet meer actief

Ja gaat snel he? Stuwing is niet fijn, maar het is wel nodig. Hier ook zo'n zuiplapje. Het gaat steeds beter en doet steeds minder (lang) pijn bij het aanhappen.
    Het is zo anders dan bij de eerste. Die kwam te vroeg en kon nog niet aan de borst drinken. Hij kreeg afgekolfde melk en kunstvoeding. Na een dag of 4 kon hij een beetje aan de borst drinken en na een week kreeg hij alleen nog borstvoeding en geen kunstvoeding meer.

6. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend is onze dochter L.ola geboren! Ze weegt 3790 gram en we maken het allebei goed. Ze is zo mooi!!!

Ik was enorm gespannen vanochtend maar de keizersnede is me tot nu toe enorm mee gevallen. Het was vooral een hele mooie gebeurtis, mijn man heeft haar geboren zien worden en ik heb haar vrijwel direct eventjes bij me mogen houden. Ze heeft vanochtend al goed aan de borst gedronken, maar ivm haar glucosewaardes heeft ze wat bijvoeding gekregen. Hopelijk is dat nu goed en drinkt ze zo gewoon weer aan de borst!
    Ik kan het allemaal nauwelijks bevatten, ze is zo prachtig, gewoon ons meisje :)

7. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Gigi gefeliciteerd met jullie dochter :)

8. Doowske

Doowske Lid

16 dec 2012
    67
    0
    0
    Enschede
    Gefeliciteerd Gigi...... Geniet er van

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Gefeliciteerd! Mooie naam!

10. juf85

juf85 Niet meer actief

Gefeliciteerd!!!

11. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd gigi!

12. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    @gigi: gefeliciteerd met jullie dochter! ! De eerste echte augustus baby:)
    Wat goed te horen dat de keizersnee is meegevallen. Nu lekker genieten! !

13. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Balen zeg! Hier hele zwangerschap heel weinig last en nu erg veel. Fysio is geweest, nu weer tips en zo gekregen. Baal er erg van. Snap dat jij er ook van baalt.

Verder hier redelijk. Onze Mirthe drinkt erg goed. Ze was maar 200 gram afgevallen de eerste dag, en nu al niet meer af gevallen. Dus dat is heel snel. Ze komt zelf wanneer ze nodig heeft. 1e nacht was echt heel pittig, maar de tweede nacht ging al veel beter. Ze liet bijna 5 uur er tussen. Ben benieuwd naar vannacht. Met die warmte pak ik haar wel zelf naar uiterlijk 5 uur.

Hoe doen jullie kindjes het met temperatuur? Mirthe zit steeds op 37,5 dus moet haar echt laagjes uit doen. Ze ligt met een dun jurkje onder lakentje en het is hier denk 25 graden of zo.

Onze oudste is goed ziek. Boven de 39 koorts. dat is wel vervelend voor hem en ook voor ons. Erg huilerig steeds.

Gefeliteerd voor alle mama's met een kindje. Fijn dat het achter de rug is. Aanstaande mama's, nu echt nog even! Hou vol!

14. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Nova zit steeds rond 37-37.2 graden. Heel constant.
    Ze heeft nu rompertje met spaghetti bandjes, dun truitje en broekje en sokjes aan. Morgen wel iets minder denk ik want dan wordt het hier 39 graden!

Zo irritant dat ik nu tussen positie kleding en eigen kleding in zit.
    Ik weet echt niet wat ik aan moet met dit weer, en het duurt ook nog wel even voordat ik mn korte broeken en leuke jurkjes weer aan kan vrees ik. Langer dan dat het zo warm is althans.

15. juf85

juf85 Niet meer actief

Luuk heeft zo'n boxpakje/jumpsuit aan. Geen romper, geen sokken.
    Ik leg hem onder een lakentje of omslagdoek (of allebei)
    De echte wiegdekens heb ik niet in gebruik. Te warm.

Zelf zit ik inderdaad een beetje tussen kleding in. Dus ik doe gewoon een korte legging met rokje (tricot) aan en een voedingsshirt.
    Ik heb dus vooral rokjes/jurkjes aan. Andere kleding pas ik nog niet.

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Gefeliciteerd Gigi!

Hier is temperatuur tussen de 36.9 en 37.3 gemiddeld.

Heeft hier rompertje met broekje en sokjes aan. In huis soms wat minder, buiten met mutsje op, en hangt het er net even vanaf. Vandaag ging hij zonder jasje, gisteren met..

Slapen doet hij hier in een rompertje onder een wiegdekentje van de hema. Is een wollending, niet te koud en niet te warm. Al moet ik zeggen dat gisternacht een rompertje alleen eigenlijk wat te koud was, heb hem toen ook bij mij gelegd, daar was het veel lekkerder.

17. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Zijn jullie nog geen augustus 2013 mama topic begonnen?

18. Kortecol

Kortecol Bekend lid

6 sep 2012
    872
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een pakje aan zonder romper met mutsje, af en toe dekentje.

19. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dat jullie dat allemaal zonder rompertje doen...

Juist dat rompertje is zo belangrijk. Dat geeft ze geborgenheid, en omdat het 'strak' zit, is het een soort tweede huidje. Die pakjes en dergelijke zijn allemaal veel te ruim voor zo'n klein lijfje joh..

20. 2deWolk

2deWolk Actief lid

25 mei 2012
    272
    0
    0
    Assen
    hoi hoi ik kom nog even me verslag doen,

ik ben blij dat ik die zondagochtend de vk gebeld had (op advies van sommige dames hier) want ik bleek inderdaad gebroken vliezen te hebben, toen ik in het ziekenhuis aankwam en de ctg gehad had, bleek dat ik niet zoveel vruchtwater meer had.

de afspraak was om mij de volgende dag in te leiden omdat niet duidelijk was hoelang ik al zo rond liep.
    maandag middag zijn we naar het ziekenhuis gegaan en daar kreeg ik een ballon ingeplaatst. binnen 3uur had ik 3cm ontsluiting en konden ze me vliezen breken, inmiddels was het 21u savonds. en toen bleef het stil, ook met weeënopwekkers geen teken van ontsluitingom 4u snachts had ik nog maar 4cm en zat me baarmoedermond nog veel te hoog, er werd zelfs gesproken over een eventuele keizersnee.
    de vk vroeg of ik een ruggeprik zou willen om te ontspannen en eventueel dat dan de ontsluiting zou vorderen, dat heb ik gedaan en toen ging t heel snel ik begon persween te voelen en om 8u is onze B.oaz geboren. ik heb maar 7min geperst. niet ingeknipt of gescheurd gelukkig, dus behalve de vermoeidheid voel ik me helemaal de oude.

ik moet wel zeggen dat ik heeeeel er moet wennen aan een 2de, vooral omdat de oudste moeite heeft met alleen slapen die komt nog elke nacht aan ons bed dat t niet eerlijk is dat wij met zn 3 liggen en zij maar alleen.
    ze vraagt ook megaaaa veel aandacht, ze vind haar broertje geweldig, maar ik denk dat ze nog heel erg moet wennen aan zijn aanwezigheid.

ik ook trouwens, ik denk dat het de hormonen zijn maar vind het nog moeilijk dat er een klein wezentje is die volledig van jou afhankelijk is, daarbij liep de borstvoeding voor geen meter! ik had genoeg melk maar het deed zoooo een verschrikkelijke pijn, dat ik maar ging kolven en ook dat deed pijn en ik voelde me net een koe (sorry hoor) maar ik was de hele dag bezig met me borsten en de voeding! ik voelde me er helemaal niet goed bij dus ben ik nu aan het afbouwen, maar ook daarover heb ik me twijfels, want nu voel ik me schuldig dat ik m geen moedermelk kan geven!! je hoort ook van alle kanten dat het zooo belangrijk is, maar ik kan gewoon echt niet meer :( .

so heel verhaal lees ik nu, maar moest ff me hart luchten.

alle bevallen dames gefeliciteerd! er blijven zo niet veel aug baby's meer over hahaha

Deel Deze Pagina