meiden met echo's vandaag; heel veel succes. Ik hoop op goed nieuws vandaag. Hier hopelijk vandaag een goeie dag. Heb gister op het werk lekker genant in de prullenbak over gegeven. Het gerucht gaat al dat ik zwanger ben dus ga zo mijn baas maar inlichten. Ben gister ook naar huis gegaan en hele dag op bed gelegen, was ook van mijn stokje zowat gegaan. Vandaag weer een nieuwe poging op het werk maar als het dan niet gaat, weet mijn baas in ieder geval van hoe of wat. Met mijn miskraam reageerde hij ook heel begripvol (scheelt, hij heeft zelf 2 kids).
@hier, vannacht echt misselijk geweest. Hoefde gelukkig niet over te geven. Wel vaak wakker en met daarbij ook nog eens koppijn. Hopelijk volgende week een mooie echo, alhoewel ik iets gespannen ben na de berichtjes van gisteren. Was dus eigenlijk blij dat ik zo misselijk was/ben. Voor iedereen die vandaag een echo heeft: hopelijk een mooie echo. Ik zal voor jullie duimen.
@frommel wat een verdrietig nieuws! Ik schrok er echt van! 2 op 1 dag waar het niet goed bij gegaan is. Heel veel sterkte. Knuffel ik word al behoorlijk zenuwachtig voor volgende week de echo! ik ben zooo bang dat er ook niks te horen is. alle meiden die vandaag een echo hebben: veel succes en ik hoop op positieve berichten!! er is mij hier al teveel misgegaan in dit topic!
Wups79 & Blinky, bedankt! Jullie ook! Succes voor alle meiden die vandaag een echo krijgen. De spanning is inderdaad groter na deze vreselijke berichten, begrijpelijk! Ik mag zelf aan het begin van de middag. Kan haast niet wachten. Nogmaals heel veel sterkte voor Rossie & Frommel.
Nou zoals belooft hier is hij dan, je kan nog niet heel veel zien maar er is duidelijk een kindje en een hartslag
ik heb redelijk geslapen ik denk dat het nu pas begint te bezinken ik kan niets anders zeggen als dank je!
Bedankt allemaal voor jullie berichtjes.. Ben er kapot van.. weet ff niet meer hoe nu verder.. Op de foto van de echo is zo'n mooi compleet kindje te zien, hoofdje, rompje met armpjes en beentjes, alles precies op termijn.. Ik was toen de echo begon juist opgelucht dat we zo'n goed gegroeid kindje zagen.. Alleen zo stil, het lag bovenin de vruchtzak.. en er bewoog helemaal niets. We zagen de plek van het hartje.. doodstil.. Ben ook bang voor wat komen gaat. De verpleegkundige zei dat ik een wat heftigere menstruatie kon verwachten..Ik ben bang dat het meer gaat zijn dan dat.. Ik heb wel af en toe buikpijn sinds 2 dagen.. maar geen bloedverlies en er zet nog niets door. Vraag me af hoe lang het zal duren en hoe het zal verlopen. Ben bang. Ook voor wat ik zal verliezen als het begint.. of ik het herken. Of het heel blijft.. Of dat het al weg is en ik het door de toilet spoel.. Ik kon altijd bellen als ik toch doorverwezen wou worden naar de gyn. Aan de ene kant wil ik graag dat iemand dit overneemt.. dat we het niet alleen hoeven te doen. Aan de andere kant leeft het kindje pas 2 dagen niet meer... en vindt ik dat ik het moet afwachten omdat het waarschijnlijk vanzelf wel komt.. ben alleen doodsbang voor dat moment. Hoop dat het niet te lang gaat duren. Stom genoeg had ik vanmorgen weer kwaaltjes en voelde ik me erg zwanger.. Ga dan toch twijfelen, ookal hebben we het heel duidelijk gezien.. het kan maar beter beginnen.. Ik hoop dat iedereen een sterk kloppend hartje op de echo's te zien krijgt! En dat jullie in december allemaal een gezond kindje mogen verwelkomen.. Liefs,
Voor de afsprakenlijst 22 Mei om 9:00 uur 1e deel nekplooimeting Voor het tweede deel komt nog een afspraak.
Pfff vind het echt heel erg voor je mijn kindje overleed 2 dagen na de echo met 8,4 weken niks van gemerkt pas een week later toen dacht ik dus dat ik nog zwanger was, verloor ik echt een veegje oud bloed toen weer een week niet en toen weer een veegje oud bloed, dat werd toen steeds meer, geen stolsels ofzo maar ik maakte me ongerust dus na het weekend kreeg ik een echo en idd net zoals wat jij omschreef, volmaakt maar geen hartje! Het duurde nog een week voordat het eruit kwam, ik had maandag een afspaak voor curretage staan maar dat deed ik alleen omdat ik op vakantie ging, ik wilde eigenlijk geen curretage! Gelukkig toen ik op een donderdag opstond voelde ik een enorme drang dat ik naar de wc moest, toen kwamen de krampen ik herkende het als weeen, zoals bij mijn dochters bevalling maar veeeeeel minder heftig. Ik kon het vruchtje opvangen in een emmer. Er kwam een hele vruchtzak uit nog helemaal intakt zelfs het vruchtwater zat er nog in. In de zak zat ons kindje zo mooi en klein helemaal zoals bij dat termijn hoort. Ik heb de navelstreng doorgeknipt en het in een doosje gedaan in de vorm van een hartje. Ik heb voor mezelf een foto gemaakt als herinnering. Ik zag ook gelijk dat de nekplooi veel te dik was en mijn verloskundige zag het ook (heb gisteren de foto laten zien) dus wellicht was er toch iets niet in orde. Ik heb een mooi plekje voor ons kindje gevonden bij mijn moeder in de tuin, lekker dicht bij ons. Ik vond het een ingrijpende ervaring maar ik ben zoooo blij dat ik afscheid heb kunnen nemen op mijn manier en dat er geen curretage is geweest, want dan was er geen afscheid. Meid ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt voor iedereen gebeurt het anders maar wie weet heb je er wat aan. Ik wens je onwijs veel sterkte en neem dat afscheid, dat helpt echt. Knuffels marjolein
Hallo dames, Ik heb wel meegelezen maar niet meer gereageerd. De misselijkheid begint eindelijk af te nemen!! godzijdank.. Het overgeven is nu beperkt tot 3-5x per week, beter dan de hele dag! Jeetje wat een vervelende berichten hier. Ik wens jullie heel veel sterkte dames. Ik hoop dat jullie de kracht vinden om dit te verwerken. Houden jullie ons op de hoogte mocht het in de toekomst helemaal goed zitten bij een nieuwe zwangerschap? Andere dames gefeliciteerd met de echo's! Ze zijn prachtig Hier erg druk met verslagen typen, zit midden in mn afstuderen en moet nog veel verslagen en presentaties maken -.- Gelukkig nog vakantie tot volgende week woensdag! Vandaag maar een lekker rustig aan en dalijk n filmpje kijken, jullie nog leuke plannen? Groetjes
@Rossi: zwakkeling??? Net zo gek gaan doen. Verdriet en zwakte niet door elkaar gaan halen hoor. Je hebt een beslissing genomen die jou het best past, niemand anders kan hier wat anders over zeggen. Ik vind het een super knappe beslissing. Is er ook al een datum afgesproken? Geniet nog even van het feit dat je kindje bij je is en neem nog een momentje samen.... Dit heeft mij toen erg goed gedaan. Niet dat je het moet doen hoor, (zo staat het er nu wanneer ik het terug lees ) @Mila: En weet je baas het ondertussen al? Benieuwd naar de reactie!! Uuhm, ja, overgeven in de prul, dan maak je jezelf wel verdacht ja haha! @Frommel: zo herkenbaar hoe jij het beschrijft. Je hebt helaas geen keuze en je moet het zelf doen, maar geloof me, als het moment daar is dan kan je het echt!!! Het is zeker niet leuk, maar wanneer ik er nu op terugkijk was het minder eng dan ik had verwacht. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je het niet herkent. Ik schrok zelf wel van "de rest" het vruchtje is een van de... Ik had zelf van te voren opgezocht hoe het eruit zag en op die manier ben ik er niet van geschrokken, al had het wel een grote impact. Ik had gelezen dat wanneer je het vruchtje in een bakje met water doet, je het goed en schoon kan bekijken.Ik heb even getwijfeld of ik dit alles wel moet plaatsen hier.... Hopelijk heb je er iets aan. @Anoniemas: Wat fijn dat misselijkheid afneemt, ook al is het voor een goed doel, prettig is anderrs @Scarabee: Welkom!! En ik begrijp dat jij ook vanmiddag je echo hebt! (of ondertussen al hebt gehad?) Succes! @Lein: MOOI!! Vandaag heel wat echo's! Eens even in de lijst kijken wie allemaal! Alvast succes!
Lovelygwen, Zoe1 en Rian, spannend! Veel succes! @Wondertjenr2: Jeeh, wat een goed nieuws! Gefeliciteerd meid! Was wondertjenr1 ook mee naar de echo? Hoe oud is hij/zij? Hier stik zenuwachtig voor morgen! pff, niet misselijk van de zwangerschap maar van de zenuwen. maar ja zo echo geeft helaas geen garantie.... maar toch... Hier wel wat last van mijn buik, geen krampen, niet echt zeurend, maar voel wel zo nu en dan wat. Ik kan mij dit niet herinneren van vorgaande zwangerschappen... Wanneer ik in de auto zit, last van mijn onderrug, soort menstruatiepijn. Herkent iemand iets van dit?
Sorry meiden, ook van mij slecht bericht. Had me net aangemeld bij dit topic kort geleden, gisteren de schrik gevoeld van Frommel en Rossi en nu was ik het vandaag zelf Heb spijt dat ik me heb aangemeld hier want als je zwanger bent en al onzeker is het zoooo angstaanjagend om dit soort berichten te lezen, en nu moet ik het zelf vertellen. Vruchtje is 4 dagen geleden gestopt met groeien en er was geen hartactie meer te zien.
Hihi wondertje nr1 was niet mee naar de echo. Ze is 3,5. We hadden zoiets stel dat je slecht nieuws krijgt... Volgende echo gaat ze wel mee. Dan zie je echt al een baby'tje dus misschien begrijp ze het dan beter Het is nu nog wat onwerkelijk voor dr. Jij ook heel veel plezier bij de echo he! Had trouwens de echo gewoon via de buik gisteren ( ondanks mijn speklaag haha ). Beter beeld dan vaginaal. Terwijl dat normaal zo vroeg omgedraaid is haha. En jullie allemaal?
@wondertje2 ik had hem eerst via de buik maar toen zag je erg weinig. Vaginaal zag je veel meer maar ook minder dan in het ziekenhuis die hebben echt zoveel betere apparatuur jammer dat wel maar het belangrijkste zagen we het hartje en ging wel 160 beats per min!
@Scarabee: Pffff sterkte zeg!! Wat is dat toch in ons topic Het houdt maar niet op. Vreselijk voor jullie allemaal..
Scarabee: wat verschrikkelijk zeg!! Heel veel sterkte toegewenst voor jou!! Ik vind het lastig, maar gelukkig kan ik wel goed nieuws vertellen: hartje klopt en alles is helemaal mooi op schema. Precies 9 weken gemeten met 2,35 cm!
Scarabee, sterkte meid, Jeetje, wordt echt heel angstig nu. Vandaag ook een aantal scherpe steken in mijn baarmoeder gehad en krijg nu toch wel erg de kriebels.. Nog ruim een week wachten ...