@Brio welkom en gefeliciteerd! @mariahh gelukkig dat je weer thuis bent, ZH is niks he? hopen dat je nu gauw wat aansterkt en het eten goed binnen kan houden. @zoe wat mooi dat jullie een plekje in de tuin hebben waar jullie vlindertje begraven is, veel sterkte nog! heb je het al een beetje een plaats kunnen geven?
Bedankt! Tja.... een plekje geven kost veel tijd ben ik bang. Moet zeggen dat het nu wel een beetje begint te wennen aan het feit dat ik niet meer zwanger ben. Ik voelde me de eerste dagen echt heel leeg. Ik hoop zo dat ik helemaal "leeg" ben a.s. donderdag, wil zo graag weer gaan proberen om zwanger te worden. Al ben ik ook wel een beetje bang om weer een mk te krijgen...
@zoe ja dat kan ik me voorstellen, hopen maar dat as do. alles oke is en jullie er weer voor kunnen gaan. Sterkte en we horen het wel hoe het verder met je gaat. @hier ook zo gespannen voor de echo as. vrijdag. ik ben zooo bang dat er niks te horen is...
@ mariahh: he gelukkig zeg @ babyengel: oh dan ben je idd gewoon heel slank, niet verkeerd hihi. is idd hier ook dat ik van positiekleding een maat kleiner nodig heb dan van gewone kleding. dat is dan idd niet zo handig als je een klein maatje hebt @ brio: welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap @ zoe: heel mooi dat het kindje begraven ligt bij het beeld van je moeder. toch een heel speciaal plekje
Jeetje Didi jij ook al, wat rot zeg. Heel erg veel sterkte en dikke knuffel!! Ik heb al 2 goede echo's gehad maar blijf bang dat het hartje stopt met kloppen. Wou dat ik elke dag een echo kon krijgen, pfff toch maar afwachten tot rond de 12 weken, moet morgen echt even bellen voor een afspraak!
Hier blijft de angst ook wel dat het toch nog mis gaat. Ik weet niet hoeveel meer ik nog kan hebben na alles wat is gebeurd. Dit is mijn 6e zwangerschap, en er ligt boven maar 1 mannetje te slapen. En God, ik mis mijn dochter* zo. Een miskraam kan ik wel verwerken, maar haar dood, nooit. @ Zoe, geef het de tijd meid. Het duurt een tijdje voordat je kan zeggen dat je je beter voelt en dat je lichaam weer naar behoren functioneert. Ik kon pas zeggen dat het beter ging, toen de uitgerekende datum gepasseerd was. Je hebt bij een volgende zwangerschap nog steeds een veel grotere kans dat het goed gaat, een miskraam is vaak gewoon een aanlegfout bij het vruchtje. En je moeder is bij jullie kleintje en deze zal nooit vergeten worden. @ Blinky, geef jij nu eigenlijk nog steeds bv?
@babyengel; ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen wat betreft je dochter! Wat lijkt me dat erg zeg! Mijn man en ik zeiden nog tegen elkaar toen we het ziekenhuis uit liepen; hoe moet dat zijn als je kindje al echt een kindje is en alles erop en eraan zit. Dat je het al maanden bij je draagt. Pfff dat is niet voor te stellen! Daar kom je volgens mij ook nooit overheen. Ik vind het ook heel knap hoe jij nu in je zwangerschap staat! Ik denk inderdaad dat ik het een plaatsje kan geven na december... Mijn schoonzusje is ook zwanger, ze is 2 dagen later uitgerekend dan dat ik zou zijn. Merk dat ik dat nu best lastig vind, natuurlijk gun ik haar! Maar je word er nu nog meer mee geconfronteerd hoe het zou kunnen zijn. Hoe raar het ook klinkt, het idee dat ons kleintje bij mijn moeder is, geeft me een heel fijn gevoel...
@ babyengel: kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om je kindje te verliezen. dat is toch het allerergste wat een mens kan overkomen. ja ik geef nog steeds 2x per dag. hij vraagt er echt nog heel nadrukkelijk om en ik ben niet meer zo moe als de eerste weken, dus blijf het toch nog even aanzien. ik vind het zo zielig om het ineens te stoppen. het eerste wat hij zegt 's morgens als hij mijn stem hoort is tietie!!!
O dat is ook moeilijk! Ik kom op het forum wel meiden tegen met wie ik bij september 2011 mama's zat en bij de februari 2012 mama's.. ik zie dan de banner van hun kindje. Besef me dan even dat zij wel een kindje hebben gekregen, en ik met lege handen sta. Maar ik voel me geprijsd dat ik zo snel weer zwanger ben geworden. En de tijd met mijn dochter* was heel bijzonder. Ik ben ook weer dankbaar voor die herinneringen, hoe dubbel ze soms ook zijn. Heb het wel kunnen accepteren, hoe alles is gelopen. Ook al blijft het soms even pijnlijk bij sommige momenten, zoals vandaag zag ik een moeder met een peuter lopen van mijn zoons leeftijd en met een kinderwagen waar haar baby in lag. Zoiets kleins, maar doet dan toch even pijn. Ik probeer er positief in te blijven staan. Mijn dochter* is een beschermengel en waakt over haar broertje/zusje. Voor Lara zal deze zwangerschap ook pittig zijn! Zoe ik hoop dat je gauw weer zwanger zal zijn.. deze keer was je snel zwanger, dus ik denk dat het niet lang zal duren voor er weer een kleintje in je gaat groeien. En nu is alles moeilijk en heel verdrietig. Zolang je maar de ruimte geeft voor je verdriet. Hoe klein je kindje ook was het was een heel gewenst kindje! Als je droom uiteenspat doet dat veel pijn! Knuffel en sterkte en als je over je miskraam wilt praten mag je me altijd lastig vallen hoor ik weet hoeveel verdriet je erom kunt hebben.
Ahhh dat is wel lief!! Gelukkig voel je je minder moe, en kan je nog doorgaan! Petje af, gewoon bv geven en zwanger zijn van een tweeling. En ja het verliezen van je kindje is zo ongeveer het ergste wat er is. Het enige wat een schrale troost is, is dat ze echt niet levensvatbaar was. Maar ik wou echt dood de eerste weken, die waren zo verschrikkelijk zwaar. Ik kan me die tijd amper herinneren. Ik heb niet geleefd die eerste weken, lag alleen maar op de bank, te slapen en als ik wakker was te huilen.. als ik er aan terug denk vind ik het weer heftig! Er was niets meer om voor te leven, en dan had ik nog een mannetje hier rondlopen. Heb ook al die tijd niet voor hem kunnen zorgen, dat heeft mijn man en familie gedaan. Voel me daar soms nog schuldig over.. maar ja ik was gewoon alleen met mijn dochter* bezig.
Goedemorgen allemaal! Het is weer een nieuwe dag en het is nu gelukkig gestopt met regenen hier buiten.......moet ik toch op de fiets gaans tappen en naar m'n werk. Heb nu even thuis gewerkt, dat kan gelukkig.
Goede morgen dames, hierzo een onrustige nacht gehad. Gisterenavond voor het slapen gaan geen problemen, maar na twee uur moest ik even plassen, zie ik dat mijn broekje, inlegkruisje en bed bebloed zijn.... Daarstraks de verloskundige gebeld en ik mag en kwart voor 1 voor een echo komen, en als alles nog goed zit moet ik door naar de gynaecoloog een dezer dagen. Mijn vriend moet werken, maar gelukkig heeft 1 van mijn vriendinnen die hier in Venlo woont avonddienst en kan dus mee.
@Rian, Ach meid, alweer... damn, wat een spanning! Ik duim voor je dat alles goed is! Veel succes vanmiddag.
Wow, wat een hoop gebeurd weer in de tussentijd! Didi: wat ontzettend verdrietig! Ik denk aan je, heel veel sterkte toegewenst! Rian: jeetje, jij hebt ook veel te verduren zeg. Je wordt elke keer heen en weer geslingerd, dan weer goed, dan weer twijfels. Ben blij dat je zo snel terecht kan. Ik duim voor je dat het goed zit!
Jeetje Rian, alweer. Pff echt onbezorgd is het niet bij jou. Was zo blij dat we er allebei geen last meer van hadden, maar nu dus weer wel, bah. Zal voor je duimen dat alles goed zit!!
Rian wat een onzekerheid. Goed dat je naar de gyn mag. En hopelijk nog een mooi kindje op de echo te zien. Hier eindelijk 10 weken! Joepie in 2 cijfers zwanger voelt zoveel beter.
Thnx meiden! Het is weer even spannend, ik was best heel zelfverzekerd na de vorige echo van afgelopen donderdag. Zo'n mooi minimensje dat we te zien kregen! Nu weer spannend of het hartje nog steeds klopt. Het is in ieder geval niet afgekomen, daar was het bloedverlies niet genoeg voor. En nu is het ook lang niet zoveel als tussen 10 en 12 uur vannacht. Nu alleen roze/rood bij het afvegen, maar de hele rest van de nacht niets in mijn verbandje.... Ik ben ook wel blij dat we voor een check naar de gyn mogen, niet dat ze daar zoveel zullen zien waarschijnlijk, maar dan hebben ze wel even mijn baarmoedermond kunnen bekijken...