Hallo alles goed met jullie? Hier lijkt de misselijkheid minder te worden, maar of dat positief is weet ik niet. Ik vind het zo raar als je hcg de lucht in schiet ik er minder last van heb. Gisteravond een scheut in mijn baarmoeder en daar gaan mijn gedachten alweer... leeft hij/zij nog? Gaat het wel goed daar binnen? Pffffffff, moeilijk hoor zwanger zijn.
@didi jemig, heel veel sterkte! @rian ik zal voor je bidden Vandaag ben ik ook op1/4deel van mijn zwangerschap. De extreme misselijkheid en moeheid begint af te nemen gelukkig..is werken een stuk makkelijker. maandag 14 mei afspraak vk, vrijdag 25 mei prenatale diagnostiek en afspraak gyn.
Hey meiden, het zit gelukkig nog goed. de kleine was ook voor het eerst flink aan het bewegen. De armpjes en beentje bewegen en hij plopte in ene omhoog en dwarrelde weer naar beneden. Zag er prima uit. De echo kon al via de buik. Daar door wel wat mindere qualiteit van het beeld maar je kon het als nog prima zien! Maandag moet ik naar de gynaecoloog voor een nieuwe echo en evt inwendig onderzoek. Ze zag langs de placenta mgl wel een randje bloed. Dat was nog niet eerder op de echo gezien, misschien dat dit keer daar het bloed vandaan is gekomen, er zit dus nog een beetje bloed dus ik moest er rekening mee houden dat ik nog meer bloed (oud of vers) zou gaan verliezen. Maar in indier geval wel weer opluchting!
Zeker een opluchting! Ik was weer zo erg geschrokken... pfft wat een achtbaan zo. Ik zal blij zijn als ik strakjes de kleine gewoon voel bewegen, dan weet ik dat hij er nog zit en het goed doet!
@Didi heel veel sterkte! @rian wat een geruststelling! fijn dat het nog goed gaat! Ik heb een vraagje.. ik ga maandag op vakantie naar Florida en nu vroeg ik me af hoe dat nou precies zit met dat zwangerschapsmasker.. kun je dat al meteen in het begin krijgen als je in de zon zit of pas later in de zwangerschap? en mag je wel gewoon zonnen met je blote buik? ik las iets over dat je vruchtwater te warm kan worden als je gaat zonnen maar dat lijkt me nu nog niet echt van toepassing toch?
Wow Rian wat een supermooie echo! Wat fijn dat alles nog steeds goed zit! Geeft mij ook weer een wat geruster gevoel hihi! Blijkbaar kan bloedverlies ook niets ernstigs zijn! Ben echt blij voor je!
Hoi Dames, Wat een nare berichten de afgelopen tijd! Didi & andere dames heel veel sterkte en dikke knuffel voor jullie. @Katie hoe gaat het met het spuiten van de medicatie? @hier gister echo gehad en alles ziet er heel goed uit..gelukkig. ik was zenuwachtig maar vl nog meer haha was voor hem de 1ste keer vandaar voor de rest nog steeds heel erg moe maar begrijpelijk want mijn lichaam moet net iets harder werken.. Heb nog steeds me momenten van misselijkheid maar merk wel dat het gelukkig wat minder word. Zo ik ga nu even een tukkie doen mssn vnvnd of morgen plaats ik de echo's .
@ Justme! Oef, ik zag dat jij een berichtje had gedaan, maar omdat ik je gister al verwacht had, was ik even bang dat het bij jou ook mis was..Maar gelukkig..Ik ben ook zo'n zenuwpees momenteel... Tja, die medicatie, de 1ste week ging het eigenlijk heel goed, maar nu de laatste dagen vind ik het toch niet zo prettig gevoel meer...Misschien moet ik er nog even aan wennen..Waarschijnlijk helpt ademen ook terwijl ik spuit, maar ik ben dan zo geconcentreerd bezig dat ik dat vergeet, wanneer die spuit er dan in zit, ben ik gewoon buiten adem... Inmiddels ben ik eigenlijk best alweer bang voor morgen, dan mag ik voor nog een echo, hoop zo dat alles nog goed zit, heb geen redenen om te denken dat het niet goed is, maar goed er waren hier zoveel meiden die geen redenen hadden en waar het toch ook mis was.. Adem in! Adem uit!
Thnx meid! Ik hoop het inderdaad maar dat het bloedverlies niets voor de kleine betekend, want ik verlies op het moment weer bloed, echt helderrood bloed. Heb nu geen krampen oid, net thuis van de verloskundige had ik wel wat last van steekjes/krampen (mild). Blegh... maar goed, we wachten af tot maandag. Nu is er toch niets aan te doen. Nu kijken levert niets op en voorkomen kan ook niet...
hey, dat zwangerschapsmasker kun je ook in nederland krijgen, en er hoeft niet veel zon aan te pas te komen. Goed insmeren.... maar helaas is het (als je er aanleg voor hebt) niet te voorkomen. je krijgt het of je krijgt het niet! en de zon rechtstreeks op je buik kan volgens onderzoeken in dit stadium geen kwaad. In de later stadium kan het vervelend zijn omdat jij en je kindje al warm zijn en de warme zon erbij TE warm is. Maar schade richt het niet aan. Ik woon zelf in een tropisch land (dagelijks 30+ graden en volle zon) en heb hier goed onderzoek naar gedaan. Je lichaam heeft zelf al snel aan als het te warm is of wordt! Liefs Lief!
@katie ik was gister bezig met een berigtje maar kreeg onverwachts bezoek drna de laptop niet meer aangeraakt.. Tja het is nie fijn om jezelf te moeten injecteren soms krijg ik de naald niet door mn huid heen moet ik zelfs een beetje kracht voor zetten ook heb ik al een aantal blauwe plekken door het prikken maja trek wel weer weg.. Ja en je moet wel door blijven ademen he En hoop voor je op een mooi knipperlichtje morgen!(en natuurlijk voor de andere dames die morgen een echo hebben ook) Nou hierbij nog ff mn echo's
Wat fijn dat jullie allemaal mooie echo's hebben gehad. En Rian weer even gerustgesteld. Zie, jouw kleintje wilt echt niet weg hoor!