Hey meiden, Even een dagje afwezig geweest gister, moesten eerst langs oma, daarna langs moeder en schoonmoeder, volle dag dus. Het gaat hier niet zo lekker eigenlijk. Na de echo van zaterdagochtend nog veel meer bloedverlies gehad, echt inlegkruisjes vol en ook met naar de wc gaan af en toe een plasje bloed. Maak me echt zorgen omdat er niks bleek uit de echo waar het vandaan kan komen. En dan ook niet zo ver teruggezet op de echo, maakt dat mn vertrouwen dat het goed is een beetje weg is. Bovendien heb ik nu sinds 2 dagen enorme pijn in mn rug. Heb er vorige nacht echt uren van wakker gelegen, zo erg. Vannacht gelukkig wel goed geslapen maar werd er net ook weer gelijk mee wakker. Daarnaast ook nog een rotdag vandaag. Moet werken (das niet erg op zich, alleen niet lekker met de rugpijn) en naar de tandarts om 2 gaatjes te laten vullen, heb enorme tandarts angst.. En ik moet ook de trouwjurken winkel bellen om te vragen of ik nog kan annuleren. Officieel hoeven ze dat niet te doen maar ik hoop dat ze een beetje met ons mee willen denken. Het was echt een enorm dure jurk en zou echt zo zonde zijn! Maar vind het een beetje eng om te bellen, het is een erg gereformeerde winkel (daar is niks mis mee hoor) maar om dan te vertellen dat ik zwanger ben voor ik ga trouwen.... Ach ja ze zullen ook wel weten dat iedereen op een andere manier/volgorde leeft hihi. Maar vind het toch spannend. Zo een heel verhaal alweer. Ik ga ook de vk in het ziekenhuis maar weeeeer bellen vanwege dat vele bloedverlies, ik zou eigenlijk wel willen dat er gekeken kan worden naar waar het vandaan komt. Daarnaast ook de huisarts bellen om te vragen van de rugpijn en welke pijnstillers ik mag gebruiken daarvoor. Sorry voor mijn negatieve berichtje van vandaag, maar mn positieve gevoel is eigenlijk totaal verdwenen even..
En ohja, fijn als ik hier gewoon mee kan blijven schrijven, zou het nu niet leuk meer vinden om 'weg' te gaan eigenlijk, ken nu jullie verhalen allemaal al en jullie de mijne!
He Bah Lilotje. Ik hoop echt dat het geen kwaad kan meis. We raar dat ze niet kon zien waar het bloed vandaan zou moeten komen. Ik zou inderdaad gewoon de VK bellen en je angsten kenbaar maken. En die rugpijn, ik kan je niet zeggen of dat goed of slecht is, alleen dat het heel vervelend is en dat ik hoop dat je snel geen pijn meer hebt. Heel veel succes vandaag bij de tandarts en succes met bellen. Dikke knuffel
En lilotje, je moet gewoon hier blijven kletsen hoor, je hoort er hier bij! @ Babyengel. Gisteren je dag een beetje doorgekomen? Ik heb heel wat afgehuild, maar probeerde toch ook wel te genieten van het nieuwe leventje in mijn buik, maar phoeee het gemis was heel erg hard gisteren. We hebben een wensballon opgelaten, was heel mooi! En hoe is het met je bloedverlies? Is het nog steeds of wel minder al? Je gaat nu toch niet werken neem ik aan? @ Anneco, al weer ruim 11 weken , het gaat hard he. @ Rian, lekker gebrunched gisteren? @ Katie, wat een schattige kadootjes. Lief datje man daar aan gedacht had. MIjn vader had 3 jaar geleden een taart laten maken en die kwam hij langs brengen op moederdag. Er stond op " Nog niet gebaard, toch een taart " Was zo lief hihihi @ BLinky, wat leif dat je man een foto is laten maken van Denny. En je kan dus lekker taarten gaan bakken, wat gaaf. Wij hebben er de oven niet voor, maar vind het wel heel gaaf. Hoe gaat het trouwens met de BV? @ Knuffel, hoe was het om het te vertellen? @ Lief, spannend meis. Ik ga duimen voor een mooi hartje. En zo gauw het kan gelijk skypen, kan me voorstellen dat je niet meer kan wachten. Ben je ook van plan om op Aruba te bevallen? @ Hier, gisteren een hele emotionele dag. Ik had er geenbehoefte aan om bewust voor moederdag op visite te gaan bij mijn ouders of schoonouders. Het was even te pijnlijk dit jaar. We hebben dus een ballon opgelaten met ons 3tjes en verder van het weer genoten. Wat wel heel fijn was is dat ik gisteren met de angelsound het hartje weer gehoord heb, voelt fijn om te kunnen luisteren als het weer zo onzeker wordt. En vandaag 10 WEKEN, is ook wel een prettig idee. Na de goede echo van zaterdag begin ik er wel wat meer vertrouwen in te krijgen gelukkig
3D echo; Ik heb een heel pakket gedaan. Bij 12 weken, bij ongeveer 23 weken, bij ongeveer 30 weken en bij 37 weken. Leuk he... @Rian, dat doe ik in Blerick, ken je die.. www.echoscopie.nl Echt super leuk en mooi! @Blinky; Ja echt super he... heb nu elke dag wel iemand aan wie we het gaan vertellen. Geweldig gewoon! Nu de komende dagen aan vrienden en dan einddeze week/begin volgende week aan de collega's. Vervelend dat je nog last hebt van de migraine, lijkt me ook echt vervelend. Krijg je er geen extra medicatie voor, imigran of zo? Wat eenn leuke kado's voor moederdag! En het hartje gehoord, geweldig! Mij lijkt dat ook zo leuk, ben alleen bang dat ik in paniek raak als ik het hartje niet meer hoor! @Knuffel; Leuk, hoe ging het met vertellen? @Katie; Ahh geweldig! Super leuk! @Lief; Spannend... ik zal vanavond voor je duimen!! @Lilotje; Damn meid, wat een pech! Hopelijk kun je snel bij de VK terecht en kijg je duidelijkheid! Dit is erg vervelend! Veel sterkte en ssucces, ik zal aan je denken! En lekker hier blijven hoor Lilotje... gezellig meekletsen!
@ Kinderwens, gaaf he om te vertellen. Nu is de tijd om iedereen op de hoogte te stellen. Al weten er een aantal van mijn werk het al wel, morgen krijgt de rest het te horen. Vanavond bellen we een nicht die in de MMM zit, nadat we daar voorzichtig het nieuws gebracht hebben zetten we het daarna op Facebook. Ik wil nu ook dat iedereen het maar weet....
@katie wat een lieve kadootjes heb je gehad van je man, leuk hoor. @lara ik kan me voorstellen dat moederdag voor jou heel emotioneel is, dan kun je maar beter rustig aan doen, mooi dat jullie een wensbalon hebben opgelaten. @lilotje bah wat vervelend dat je weer bloed verliest, wat een onzeker gedoe allemaal. ik kan me voorstellen dat je het dan niet allemaal meer zo positief kan zien. succes meid, ik duim voor je! @blinky een tante van mij had ook altijd last van migraine, en ze kreeg daar wel 4 verschillende soorten medicijnen voor, nu is ze in ZH geweest en de dokter zei dat ze moest stoppen met de medicijnen, ze mag geen koffie, chocola, champignons, kaas, chocomel, bep.soort noten, en sommige soorten fruit niet, en ze heeft er geen last meer van gehad. Je zou het eens na kunnen vragen. wie weet helpt het, maar het kan idd ook wel van de zwangerschap komen. @hier gisteren met moederdag van m´n zoontje een mooi versierde placemat gehad met daarop, moeder ik hou heel veel van jou! van m´n dochtertje kreeg ik het donderdag al, want ze stond bij school met het kadootje onder haar jas. Zegt ze: eigenlijk moet ik het nu al geven want anders gaat ie dood! oke... het was een mooi versierd potje met daarin kleine rose bloemetjes, echt heel lief. En als ze dan het gedichtje opzegt dan schieten de tranen in de ogen. Zooo lief! verder hadden ze samen nog bij de drogist een lekker verwenpakketje gekocht voor in de douche, het is gewoon al leuk dat ze het zelf uitgezocht hebben. en een ontbijtje, en ik hoefde niks te doen zeiden ze verder ook gisteren het aan de familie verteld, ze waren allemaal blij verrast! m´n zoontje had een tekening gemaakt met daarop de tekst: Fijne moederdag! vandaag zijn wij heel erg blij, want bij ons komt er een kindje bij! Ook hadden we als kadootje rose en blauwe bonbons. en voor de kinderen een snoepspeentje... was wel geslaagd. Nu nog woensdag aan m+n vriendinnen vertellen...
goedemorgen lilotje wat balen en vervelend die onzekerheid voor je. ik duim en bid voor je dat het goed gaat.. wat leuk voor de meiden met kids die lekker verwend zijn met moederdag.. en ook leuk voor degene die het gisteren verteld hebben.. @ hier is het nieuws al bijna helemaal rond omdat mijn buik al zo gegroeid is. morgen de echo en gesprek met gyn als dat goed is.zetten we het op fb.. we hebben op onze vakantie hele aardige mensen ontmoet met een tweeling van bijn 6 en hebben nog veel spullen voor een babykamer die mogen we morgen op gaan halen echt mooi en leuk en een goed begin.. @ lilotje we lopen echt precies tegelijk met onze twins haha.. hopelijk gaat de migraine snel minder worden. sorry dat ik niet zo veel schrijf,lees wel alles maar kan het bijna niet bijhouden. onze bevaldatum is 7 december van een tweeling. fijne dag allemaal geniet van de zon. xxx
@Lilotje, wat naar telkens dat bloedverlies.... Ik weet hoe je je voelt, gewoon maar weer bellen, al bel je voor je gevoel veels te vaak. Tenminste dat gevoel had ik een beetje, dat ik weeeeer aan de bel hing... Maargoed, gewoon doen daar zijn ze voor! Heel veel sterkte meid. Ik moet morgen naar de gynaecoloog voor verder onderzoek.... @Lara, het brunchen was erg gezellig, lekker gegeten! En mijn vriendinnetjes het goede nieuws verteld. Ze wisten dat ik met de mirena was gestopt en 1 vroeg er gewoon naar hihi, die vroeg in ene enne? met haar hand op mijn buik.. Mijn reactie 10 WEKEN!!! Haha, erg leuk! @Kinderwens, die link doet het niet, maar volgens mij heb ik gekeken voor hetzelfde! Wij willen namelijk graag met 17 weken een geslachtsbepaling laten doen. We zijn er nog niet uit of we ook een 3d echo willen laten doen.... Moeten we nog even over denken! Verder gaat het hier prima, sinds donderdag ochtend geen bloed/bruin/rozig meer gehad dus al 4 hele dagen!!!! Ik krijg er weer vertrouwen in! De afspraak van de gyn is verzet naar morgen om 14.00uur ik kom dan ook bij de gynaecoloog zelf en niet de echoscopiste. Vind het wel prima, alleen jammer dat ik die man erg goed ken door een stage die ik een jaar daar heb gelopen.... (en hij mij niet heeft aangenomen als arts aansluitend aan de stage!!!) Ik had vandaag mijn presentatie over psychiatrie en SOA's. het was erg leuk! En ging gelukkig supergoed, leuke reacties van iedereen! Pfft opluchting, nu nog maar 1 presentatie, maar dat is pas na mijn vakantie! Fijne dag allemaal!
@Rian, ja idd je kunt er ook geslachtsbepaling doen. Op tijd een afspraak maken is aan te raden! Echt leuk... Jammer dat de link het niet doett, anders ff google echoscopie Blerick. Mijn schoonzus en vriendinnen hebben daarr ook de echo's gedaan, echt super!
Ik heb gegoogled, en ik had die idd al eens gezien, we gaan daar na morgen, als het nog goed zit een afspraak maken voor de geslachts bepaling! Superleuk, ben erg benieuwd!
@ lief: veel succes en plezier morgen @ lilotje: he nee toch, weer bloedverlies. ik snap dat je er angstig van word. heb je al wel aangegeven aan de tandarts dat je zwanger bent? want het kan zijn dat het vullen dan nog even wordt uitgesteld. was bij mij wel het geval. wordt pas gedaan als ik pjin krijg en anders tussen 5,5 maand en 7 maanden zwangerschap. idd spannend om te bellen voor je jurk. ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen. veel sterkte met je rug. @ lara: haha wat een leuke tekst op die taart haha. met de bv gaat het nog steeds supergoed. hij vindt het nog altijd heeeerrrrrrlijk . ik ben er ook niet meer mee bezig om f te bouwen. denny heeft zo'n ernstige KMA dat ik het wel een prettig idee vind dat ie zijn melk van mama krijgt. mooi dat jullie een wensballon hebben opgelaten voor je zoon. lijkt me zo moeilijk vooral de eerste keer na zo'n verlies. @ kinderwens: imigran zou ik sowieso niet mogen gebruiken ivm zw en bv, maar ik heb daar ook hele erge bijwerkingen van. ik gebruik nu alleen pcm. maar ik moet bekennen dat ik zaterdag zo ziek was , en dan een huis vol visite, dat ik ook een ibuprofen 200 heb gepakt. hartstikke slecht natuurlijk, maar op een gegeven moment moet je iets. @ anneco: ja dat hoor je vaak dat het met voeding samenhangt. helaas alles al geprobeert en ook alle medicijnen al gehad. maar voor de medicijnen werd ik resistent en voedingsstoffen schrappen heeft voor mij ook niet geholpen helaas. het nagt bij mij ook samen met PTSS. sinds traumain 1999 is het begonnen. allerlei soorten therapie ook al gehad, maar nog geen resultaten helaas. wat leuk die cadeaus van je kindjes. @ fenyalara: idd grappig dat we precies ook nog op dezelfde dag uitgerekend zijn van onze 2-ling. succes en veel plezier morgen met je echo
@ rian: veel succes morgen. das wel leuk dat je dan zo'n antwoord kan geven aan je vriendin.wat fijn dat je presentatie goed ging. lijkt me idd wel een beetje vreemd om dan bij die arts te komen.    
@Rian, Toevallig weet ik dat ze over 7 weken vakantie heft, maar met de 16 weken kun je ook een echo maken voor het geslacht te bepalen.
Met 16 weken zou ik nog geen geslachtsbepaling doen denk ik, is best vroeg hoor. Bij ons hadden ze het met de 17 weken zelfs nog mis...
Ik bel wel om te horen, ik zou ook liever iets later dan te vroeg komen! Maar goed ik overleg wel zodra ik morgen een mooie echo heb met een lief beebje... Ik ben vandaag echt kots en kots misselijk... pfffttt en zo moe. Ik wil naar huis, naar bed toe! gelukkig hierna nog maar 1 dagje werken (waarvan deel vervalt ivm zkh) en dan bijna 2 weken vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!
Hey meiden, Bedankt voor al jullie lieve reacties vandaag, doet me echt goed. Nog steeds bloedverlies helaas. Niet echt helderrood, maar beetje bruin/rood. Het loopt er ook niet heel erg uit maar wel telkens veel met afvegen. Lage rugpijn was vanochtend even weg maar nu weer terug. Heb de vk nog niet gebeld vandaag, want heb eerst morgen een afspraak bij de huisarts, maar eens kijken wat zij erover zegt. Ga eigenlijk voor de rugpijn en vragen welke pijnstillers en hoeveel daarvan ik mag. Ben bang dat het mijn bekken is, komt erg overeen namelijk met wat ik vind over bekkenpijn. Bah. Voor de rest goed nieuws vandaag gelukkig. De trouwjurk kon geannuleerd worden, zo lief van die mensen want officieel hoeven ze dat niet te doen, had er al voor getekend! Hij was 2300 euro, had al 500 euro aanbetaald. Die kunnen ze niet meer teruggeven want de jurk was al besteld enzo, maar krijg dan wel een tegoedbon van 500 euro van de winkel, dys daar kan ik dan eventueel sluier/schoenen/sieraden/enz van kopen. Dit is echt goed nieuws want scheelt ons dik 2000 euro en dat is toch echt veel geld (voor ons iig wel hihi) dus kan nu nog op zoek naar een jurk waar een dikke buik in kan. Hopelijk heb ik die namelijk op 31 augustus! De 2 gaatjes zijn ook weer gevuld, kon volgens hem tegenwoordig wel tijdens zwangerschap. Ben ik daar gelukkig ook weer vanaf en het viel erg mee, niks van pijn ofzo gevoeld! Sorry dat ik zoveel over mezelf praat hoor, zal weer ff wat meer bijlezen en reageren! Ik zit gewoon erg met het bloedverlies en rugpijn en durf nog steeds niet te genieten of er vertrouwen in te hebben. Ik wil weten waar dat bloed vandaan komt al 5 weken!
Fijn dat de jurk en de gaatjes geregeld zijn! Dat is alweer een last minder. En je hoeft je niet te verontschuldigen dat je over jezelf praat. Ik snap heel goed dat je een plek nodig hebt om je zorgen en je frustraties en je verhaal kwijt te kunnen en dit is daar de perfecte plek voor! Ik snap heel erg goed dat je je niet kan genieten of vertrouwen hebt. Heel herkenbaar! Ik snap echt goed hoe je je voelt, ik krijg ook elke keer dat er weer bloed zit een klap, met veel onzekerheid, vaak naar de wc gaan, teleurstelling, boosheid (waarom moet dit nu zo!!!) en angst en onzekerheden. Je durft niet te vertrouwen dat het goed gaat omdat het teveel pijn doet als het dan toch neit goed blijkt te gaan. Wat natuurlijk geen irreele angst is met het bloedverlies telkens. Dus meid, klaag maar raak hier. Ik (we) snappen het heel goed. Ik hoop zo dat je spoedig geen bloedverlies meer hebt, en goede echo's zodat je uiteindelijk wel kan genieten van je zwangerschap. Want naast dat dit een spannende tijd is, is het natuurlijk ook een hele bijzondere en mooie tijd! Heel veel sterkte en succeS!
Dames! @lilotje tjee wat een dag, gelukkig komt het toch allemaal weer goed! sterkte! @hier ik ga hier inderdaad bevallen, ik hoop thuis! De medische zorg is hier goed, al hebben ze wel snel de neiging om te 'snijden'.... maar goed dat is allemaal nog ver weg, eerst vanmiddag de verloskundige! allemaal sterkte (sorry dat ik niet op iedereen reageer... ik heb het wel allemaal gelezen hoor!) en een fijne middag/ avond!! Liefs Lief!
Omdat jullie allemaal zo mee hebben geleefd wil ik jullie ook even vertellen dat ik zwanger ben!!! Vandaag één dag voor NOD getest en voila: http://www.zwangerschapspagina.nl/attachments/zwanger-worden-clubs/245334d1337010811-nod-na-miskraam-maart-kom-op-dames-dsc00267.jpg