1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja ik vind het lastig. ergens is het wel verstandig om te doen, stel dat er met beide kindjes iets niet goed is. maar ja aan de andere kan t is die kans natuurlijk wel erg klein. ik hoop maar dat ik volgende week vrijdag goed nieuws krijg wat betreft de dikte van de nekplooitjes zosat ik het kan loslaten

2. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even een "ego" berichtje...

Net terug van de gyn.
    Alles was goed!!!! 4.18 cm, 11w1d, en hartje ging als een gek tekeer!
    We gaan nu officieel over van de gyn naar de VK.
    Zal dan nu het besef gaan komen???
    Ik ga zo maar eens op jacht naar een positie-broek, mijn broeken zitten echt niet lekker meer, krijg ik kramp van in mijn buik...

Volgende week woensdag 30 juni, echo+uitslag combinatie test

3. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Blinky: moeilijke keuze! Wij gaan wel voor de combi-test, maar bij ons is het er natuurlijk maar 1... Ik hoop voor ons beide op een mooie uitslag, dan kunnen we het inderdaad loslaten!!!!

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ knuffel: van harte met je goeie echo. heerlijk nieuws. en wat leuk dat je nu naar de vk mag. bij mij is het straks precies andersom . zodra bij ons de spannendste periode achter de rug is gaan wij juist over naar de gyn haha. wel leuk om toch de eerste tijd nog even bij de vk te kunnen.

oh onze zoon is vandaag alweer 20 maanden hoera!!

5. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Gefeliciteerd met je zoontje!!!
    Jullie gaan naar de gun omdat het een tweeling is, of zijn er nog andere redenen?
    Dat we naar de VK mogen is inderdaad goed nieuws. Maar ergen vind ik het ook wel engig... Een gyn heeft er per slot van rekening alle verstand van... Ach, de gyn zei al: zodra er ook maar iets aan de hand is kom je gewoon weer terug!

6. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hallo dames,

De verminderde kwaaltjes komen natuurlijk ook omdat we allemaal de 12 weken naderen. Rond die tijd gaan veel vrouwen zich juist wat beter voelen.
    Ik godzijdank ook haha.
    Misselijkheid is er nog maar lichtjes.
    Moeheid nog wel erg.

Ga zo naar de huisarts. Ben zelf aan het studeren voor doktersassistente dus was eens op zoek gegaan naar mijn klachten. Nu lijkt het erop dat het helemaal geen bekkenpijn is maar ischias. Heb ontzettende pijn in mn bil, heup en been. Maar aan 1 kant. Het straalt echt uit en krijg mn been amper opgetild. Kan er amper nog op lopen of wat dan ook. Dus ben eens benieuwd wat de dokter zegt maar vooral wat tegen de pijn te doen...

Nog 2 nachtjes + heeeel veel uurtjes wachten en dan hebben we eindelijk onze 2e echo! Mn dochtertje en mijn vader gaan mee. Ben eens benieuwd hoe ze gaat reageren. Ze blijft nu steeds zeggen dat ze ook een baby in de buik heeft....
    En als ik dat ontken wordt ze heel boos haha.
    Ben ook elke dag even naar het hartje aan het luisteren van onze uk. Heerlijk!

7. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Ff ego

Hier een super echo gehad met een hele goeie nt meting. Ikke is blij. De wereld mag t nu weten. Straks werk inlichten en dan op fb zetten. Net nog wat vriendinnetjes ingelicht en die waren super blij.
    Alleen termijnecho kon niet meer. Was toch te laat. Mooiste is rond 10 weken. Baal ik wel van. Nu wordt dus 1e echo aangehouden en die stond op 3-12 maar die was beetje snel snel gemeten omdat ik toch nog voor termijn moest. Maar goed, belangrijkste is, alles goed. Reageer hopelijk straks ff meer op rest.

8. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Wondertjenr2: hier lijken de klachten wel erger te worden;);). Ach, mijn lijf houdt zich nooit aan regels.... Klinkt als heel onpretttig dat been/heup/bil. Ik hoop voor je dat ze er iets mee kunnen (ik weet alles van een been dat niet goed werkt door mijn 2 hernia's). Laat je het weten? En de uren tellen herken ik hoor! Kan nu al niet wachten tot de echo van volgende woensdag terwijl ik net terug ben:D:D:D.

@Mila: Goed man!!! En jammer van de termijn echo. Ik heb nooit geweten dat dat maar tot een bepaalde tijd kon. Waarom is dat (misschien heel domme vraag hoor, maar ben nog niet eerder zo ver gekomen als nu en durfde ook niet vooruit te kijken). Maar zoals je zegt: dat alles goed is is het belangrijkste, en de meeste kids komen toch niet op de uitgerekende datum.

9. @ Blinky, gaat snel he, kleintjes zijn groot voor je het weet. Hier de kleine man al bijna 2,5 jaar.. 30 maanden dus!
    Krijg je niet meer echo's als je zwanger bent van een tweeling? Daar kan je ook veel op zien. En als 1 of 2 nekplooien verdikt zijn, krijg je ook vervolgonderzoek (vruchtwaterpunctie bijv) maar weet niet precies hoe dat gaat met 2 kindjes.

@ Knuffel, jij ook een B12 tekort van jezelf? Als ik weer nodig heb ben ik vooral slap en moe en krijg last van neurologische klachten.

@ Mila, wat raar dat er nu geen termijn meer gemeten kon worden? Naar mijn weten kan het tussen 9-13 weken namelijk. Wil je op 1 of 3 december staan?

@ Wondertjenr2, klinkt voor mij ook als ischias, als je er niet goed op kunt staan zeker.

Meiden met minder kwalen: dit zegt niets over verloop van de zwangerschap. We zijn allemaal minstens 10 weken, met deze termijn went je lichaam meer aan de hormonen en krijg je minder klachten.

10. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Whoehoe goed nieuws!! Gefeliciteerd meiden! En ik wist ook niet dat de termijnbepaling binnen een bepaalde tijd moet gebeuren. . Heb hem zelf met 12w5d namelijk. . X

11. Mariah, kan gewoon hoor. Tot 14 weken groeien kindjes even hard, maar het is het makkelijkst om termijn te stellen tussen 9-12 weken schijnt

12. babs84

babs84 Lid

30 jun 2011
    16
    0
    0
    NULL
    amsterdam
    Hallo meiden,

ik vind allemaal erg eng na mijn miskraam om er nu echt in te geloven dat ik zwanger ben vandaar wel veel mee gelezen maar niet gekletst.
    vanmorgen bij de verloskundige geweest voor de intake eingenlik zonder echo maar uitgesproken dat ik erg onzeker ben heb ik toch even mogen kijken het hartje klopte prima.
    Donderdag heb ik nekplooimeting om 07:30 me bloed was in iedergeval al goed...
    verder nemen mijn kwaaltjes nu erg af wat me zorgen baat maar ook oplucht ik wist niet dat ik een relatie met de wc kon krijgen!;)

13. Lief 26

Lief 26 Actief lid

13 mrt 2012
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    dag dames!!

we hebben 4 dagen geen internet gehad (heel normaal hier) dus weer een hoop bij gelezen! Veel positief maar ook helaas negatief! STERKTE!!

Hier hebben we het aan iedereen verteld maar niet op facebook gezet, we vinden dat erg onpersoonlijk en willen het graag zelf vertellen! verder zijn we nog steeds onder de indruk van het horen van het hartje, en woensdag hebben we de echo, dat wordt helemaal een feestje! (als alles goed is natuurlijk) Ik merk erg dat ik regelmatig moet eten want anders gaan mn darmen op hol (had ik voor de zwangerschap ook wel, maar veel minder. Ik ben blij dat het alleen dit maar is, als ik hier lees kan het nog VEEL erger!

Een hele fijne dag allemaal!!

14. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hey dames,

Even een update.
    Huisarts vertelde dat het toch ischias was.
    Nu rustig aan doen, niet teveel en kijken of het vanzelf over gaat.
    Zo niet dan weer terug...

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ knuffel: ja is echt alleen vanwege de 2-ling. vorige zwangerschap was ik ook doorverwezen naar de gyn, maar was ivm zwangerschapssuiker. zou nu dus gewoon weer bij vk komen en toen bleken het er 2 te zijn ;)
    @ wondertje: he bah een ischias is zo pijnlijk. ik heb het gehad toen denny een paar maanden oud was. hopelijk ben je gauw van de pijn af. wat schattig van je dochtertje. ze is zich helemaal aan het inleven. ze heeft er ook echt een leuke leeftijd voor denk ik
    @ mila: super meid, van harte gefeliciteerd met je goeie echo. heerlijk dat je het nu lekker kunt gaan vertellen. jammer idd dat de termijn nu niet helemaal duidelijk is, maar zal nooit erg veel afwijken.
    @ babs84: welkom en van harte gefeliciteerd. wat fijn dat je nog even een echo hebt gehad en dat alles goed is

nou nog ff en dan gaan we voor dat record om 20.30!!!

16. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Baalde idd ook van die termijnecho. Waarom stuurde vk me dan door naar echocentrum (zij kunnen zelf ook echo's maken) om het gelijk met nt-meting te doen. Zo sloegen we 2 vliegen in 1 klap. Echoscopiste zei dat het ideaal was rond 10 weken en dat het vooral na 12 weken al onbetrouwbaarder werd omdat er dan al verschillen ontstonden. Maar goed, ik kaart dit nog wel ff aan bij gyn en vk. Ff voor het afsprakenlijstje.

29 mei afspraak gynaecoloog
    7 juni afspraak vk (weet niet meer of deze al op lijst stond)

Tja babyengel, anders zet maar 3 december neer als datum. (ben er nog niet mee eens maar goed haha)

Zo nog ff teruglezen. hoe het met de rest is.

17. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    symptomen: tja, met vlagen nog misselijk en avondeten kan ik nog steeds niet. Ook wel moe nog steeds en verder veel duizelig. Toch lijkt het allemaal wel minder te worden. Kan zelfs af en toe weer cappucino drinken ;) En idd we komen al richting 12 weken dus symptomen worden dan veelal ook minder (hope so).

blinky: tja qua nt-meting is het met 2 kindjes wel lastiger idd. Doe je verder wel beetje rustig aan!

Gefeliciteerd Knuffel met je goeie echo. Ik denk niet dat je nt-meting op 30 juni is, of wel? ;)

wondertje2: ischias, oei pijnlijk. Doe maar rustig aan. haha mijn dochter heeft het ook over haar baby in haar buik. Terwijl ze ook zegt dat er in mijn buik ook 1 zit. Schattig he.

Babs: fijn dat het hartje klopte en met de termijn waar je nu op zit, is de kans op miskraam nog maar heel klein. Ik was ook onzeker na mijn miskraam maar nu heb ik de knop omgezet.

Ik laat het ff hierbij. Wil nog ff wat andere zaken regelen en wil op tijd naar bedje. Ben moe van deze intensieve dag. Morgen gelukkig weer dagje vrij. Had afgelopen nacht ook niet heel goed geslapen door de spanningen. Fijne avond nog.

18. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Even een vraagje.
    Het is toch onmogelijk dat je nu al iets kunt voelen toch?
    Heb al een paar keer deze week heel licht iets gevoeld. Precies op de plek waar ik ook altijd het hartje vind.
    Lijkt precies op de 1e schopjes, ofja het plopjes gevoel, lichte kriebel. Tenminste zo herinner ik me het van de 1e. Heel anders dan mn darmen (en die zitten ook niet bij mn schaambot haha)
    Mn moeder vertelde me dat bij n 2e dit zeker kan maar dat zou toch wel heeeel vroeg zijn?!
    Eens even navragen bij de vk woensdag.

19. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Babyengel: ja hier een B12 te kort ja. Ik neem het (blijkbaar) niet op in mijn darmen. Daarom iedere 4 wkn een injectie, maar denk dat dat nu niet genoeg is... Jij ook een te kort?

@Babs84: heel herkenbaar! Ik durf het ook nog steeds niet te geloven (en ik heb vanmorgen toch echt een hartje zien en horen kloppen in mijn buik). Ben nog steeds er bang dat dit geluk ons afgenomen wordt...

@Lief: 4 dgn geen internet!!!:$:$ Dat was afkicken!!! Wij zetten het (voorlopig) ook niet op FB hoor. Ik vertel het veel liever zelf.

@Wondertje: auw.... pijnlijk. Kon hij iets aan de pijn doen? veels meds zl je niet mogen hebben... Sterkte en rustig aan dus!

@Blinky: nou ja, da's op zich niet een hele nare reden op bij de gyn te lopen:D:D

@Mila: balen van die echo.Idd bij de gyn nog even navragen. Wat is een nt meting? Is dat de nekplooi? Die is nl de 30ste.

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ wondertje: nou dat is heel toevallig , maar ik dacht gisteren ook wat te voelen en we zijn precies even ver. zouden we het ons verbeelden of zouden we zo supergevoelig zijn?

Deel Deze Pagina