he meiden ff snel, gisteren een geslachtsbepaling gehad en het lijkt erop dat we een meisje krijgen!!!!!!!!!
Hoi Hoi allemaal, @Blinky, wat spannend allemaal mbt je schoonmoeder. Kan je wel ook een beetje genieten van je bijzondere zwangerschap of overschaduwt dit alles? @Jamie succes bij de gyn! Hierzo gisteren bij de vlk geweest, alles is goed, hartje klonk prima, buik precies op groei. Met 1.5kg bijgekomen was ze erg tevreden (heb overgewicht) en mijn bloeddurk was ook prima. Mijn onderdruk was wat hoog bij de gynaecoloog maar verder is hij telkens keurig, dus moest ik me geen zorgen meer om maken. Nu we weten dat het een meidje wordt heb ik gisteren een kei lief pakje gekocht bij de prenatal! Hihi, vond het zo leuk om te doen. en zo schattig klein maatje 50... Nog 3.5 week tot de 20wk echo!
@AnneCo: over vertellen van jongen of meisje... Ik vroeg aan knuffelman wat hij wilde, wel of niet "wereldwijd" bekend maken. Zijn reactie: alsof we dan ons mond kunnen houden. Dus denk dat we het maar vertellen. @Blinky: wat enorm vervelend dat het zo loopt bij je smoeder. Af en toe een beetje goed nieuws maakt het net wat "makkelijker". En dtik met herinrichten dus. Leuk hoor! @Wondertje: hoe is het met de harde buiken. En misschien een hele vraag, maar hoe voelt dat een harde buik??? Heb echt 0 ervaring... sorry als het een hele domme vraag is. (en iik vind het niet zo erg dat het beetje rustig is hier, kan iik het tenminste bijhouden). @Jamie: ik hoop op goed nieuws bij de gyn. ZOu kunnen komen door het groeien van je buik natuurlijk (altijd zo makkelijk om tegen een ander te zeggen, maar als het dan over mezelf gaat brrrrr). @CVO: toch nog een meisje! Gefeliciteerd! @Rian: mooi dat alles goed was. Hier ook niet een slanke den, en nog niet aangekomen. Ben jij ook zo benieuwd hoeveel je totaal aan gaat komen? Moet er toch niet aan denken 20 kilo erbij te krijgen pffff Hier alles zijn gangetje. Net iemand van de opvang over de vloer gehad. Het wordt nu wel heel echt ineens... Het viel mij gisteren ineens op dat mijn buik best gegroeid is. Ik heb de afgelopen ruime week bijna alleen maar in trainings broek gelopen, gisteren weer mijn gewone broek aan. Geloof dat het nu toch wel zichtbaar is...
@Knuffel, ik had gelezen dat vrouwen met overgewicht/obesitas wordt geadviseerd max 6kg aan te komen... Mijn vraag gisteren aan de vlk was dan ook: "Hoe doe ik dat?" Ze zei gewoon gezond eten, en dat vrouwen met overgewicht vaker ook wat minder aankomen. Ik ben benieuwd! 20+ kg zou ik niet leuk vinden. 10 max anders kom ik boven de 100kg uit en dat zou ik echt NIET Leuk vinden!
hey hallo wat leuk dat sommige meiden het al weten en dat er ook meisjes bij zijn . Heb vandaag weer echo gehad maar ze lieten zich niet bekijken wat geslacht betreft,hebben het veel te druk in mijn buik, ze liggen met hun rugjes naar mij toe gedraaid. daarom voel ik wel wat maar niet echt schopjes ofzo. ze doen het verder prima Ik was 700 gram afgevallen en ben er eigenlijk wel blij mee. had niet gedacht na ons weekendje weg en weer 2 wken verder,maar is iig weer wat verder weg van 100 kg. haha ik ben ook niet de lichtste maar vind 100 kg toch zon mijlpaal zal er vast overheen gaan maar hoe langer het duurt hoe beter haha ik moet dinsdag ff bloedprikken ivm vermoeidheid en bijna flauwvallen steeds. fijne middag allemaal lekker genieten van de zon Had net een super lief pakje in mijn handen van feetje het was echt te schattig aan 1 stuk voor meisje maatje 40,was 2.50 dus dacht gok het maar als het dan 2 jongens zijn dan is het niet zo erg voor 2,50 maar 40 is wel heeel erg klein toch maar niet gekocht . 16 juli 15. uur 20 weken echo. xxx
@Knuffel: Een harde buik voelt net alsof iemand je hele baarmoeder heeeel strak trekt. Niet pijnlijk maar wel heel vervelend vind ik zelf. Urine is op kweek gezet maar geen blaasontsteking. Moet dus nog rustiger aandoen dan wat ik al deed ( doe al de hele dag niets pfff ). Bijkomende 'nadeel' is dat mn baarmoeder eigenlijk wat te hard groeit, daardoor ook meer last van harde buiken. In 1 week tijd van 1 vinger onder de navel naar 1 vinger boven de navel. Merk het ook dat ik weer last van brandend maagzuur nu krijg haha. @gewicht: Ik vertik het om op de weegschaal te gaan! Voor de 1e woog ik ong 65. Op het eind 90!!! En na de bevalling is er ontzettend weinig van af gegaan. Nooit eraf gekregen ook. Dus was laatst ergens rond de 85 volgens mij. Ga er gewoon niet opstaan puur omdat ik er echt depressief van raak. Ik eet normaal, vaak te weinig nog, snoep amper maar toch vliegen de kilo's er zomaar aan bij mij. Dus ben bang dat ik nu over de 100 ga.
Hey meiden! Wat leuk een paar meisjes! Stiekem gezegd moest ik echt wel even slikken toen bleek dat wij een jongen krijgen. Ben er wel superblij mee natuurlijk. (schiet me niet af hierom) Maar omdat mijn man al een zoon heeft, had ik hem heel graag een dochter gegeven, nu krijgt hij een 2e zoon en ik mijn eerste, voelt soms een beetje gek als jullie snappen wat ik bedoel. Nogmaals inmiddels ben ik helemaal gewend aan het idee dat ik een zoon krijg. En vind ik het ook heus wel heel bijzonder. Daarbij hadden we eigenlijk al besloten om het bij 1 kindje te laten omdat mijn man inmiddels wat ouders is en we eigenlijk voor dit kindje al te klein wonen en nog 1tje zouden we niet meer kunnen huisvesten (zolang onze woning niet verkocht is) Het is gewoon een beetje rare periode, en m'n hormonen maken het er soms ook niet makkelijker op Wat betreft gewicht, ik heb geen flauw idee wat ik ben aangekomen tot nu. Voor ik zwanger raakte (geheel onverwacht na 2 jaar proberen) heb ik begin februari tegen manlief gezegd dat we maar niet meer moesten proberen zwanger te worden, het vergde zoveel van me elke maand weer. Plus dat ik wat kilo's te zwaar ben. Toen dus besloten ermee te stoppen en m'n leven een andere rit op te gooien. Ben toen begonnen met sporten 3 keer in de week want ik woog met 1.80 aan lengte 110 kilo. Na 3 weken sporten woog ik 107.5 en toen kwam ik er achter dat ik zwanger was. Dus met 10 weken woog ik 107.8 en daarna ben ik niet meer op de weegschaal geweest. En eerlijk gezegd bevalt me dat voor eventjes prima. Na de bevalling ben ik wel weer van plan te gaan sporten want het beviel me eigenlijk heel erg goed, vooral dat het er toch zo redelijk vlot van af ging..
@ cvo: gefeliciteerd met waarschijnlijk een meisje @ rianne: gaat nu iets beter met genieten, juist doordat ik last heb van mij heupen. ik word er nu continue aan herinnerd dat ik zwanger ben en dat voelt in deze situatie fijn. beide kindjes zijn ook redelijk druk in mijn buik dus ze laten goed van zich weten. morgen komt mijn schoonmoeder naar huis. daar zijn we het geen van allen mee eens, maar we hebben er niets over te zeggen blijkbaar. ik ben nu heel bang dat ik straks voor alle zorg ga opdraaien, terwijl dat natuurlijk helemaal niet kan. ik moet dat dan weigeren, want mijn eigen huishouding is al zwaar en vanaf maandag gaat mijn man ook weer gewoon werken. ik heb dan ook weer zelf alle zorg voor denny. dan kan ik niet ook nog voor mijn smoeder en haar huis en haar hondjes gaan zorgen. maar ik weet dat dat wel van mij zal worden verlangt dus dat zal dan wel de nodige spanningen met zich mee brengen. maar ik moet mijn ppot daarin wel stijf houden anders loop ik mezelf voorbij en daar lijden de tweeling en denny onder. en mijn vader heeft me al gewaarschuwd dat ik alsnog een klap tegen mijn kop krijg als ik niet aan mezelf en de kindjes denk. geintje natuurlijk maar wel duidelijk @ knuffel: pas jij nog in je gewone broek dan? @ fenyalara: jij ook steeds bijna flauwvallen? vervelend he. je kunt er ook eigenlijk niks tegen doen als je het voelt aankomen @ katie: ik begrijp je wel hoor wbt het geslacht. dit is voor ons ook echt de laatste zwangerschap ivm ruimtegebrek. wij hebben een zoontje. ik zou er zoooooo graag iig 1 meisje bij willen hebben nu. maar dat hebben we niet voor het zeggen. ik denk dat ik stiekem ook wel even zal slikken als blijkt dat er 2 knullen bij komen. maar daar zal ik ook weer heel snel aan gewend zijn. alleen jammer dat ik dan nooit de ervaring zal hebben een meisje groot te brengen. maar zpuden het 2 knullen worden, ben ik ook een heeeeeeeeele gelukkige mama hoor, zolang ze maar beiden gezond ter wereld komen. en ik weet dat een jongetje heel erg leuk kan zijn haha ik heb vandaag ( nouja eigenlijk gisteren als ik op de klok kijk) een buikfoto gemaakt met 17+4. ik zal hem er zo eens opzetten
@cvo gefeliciteerd, gelukkig nog een meisje. Vandaag heb ik opeens een zeker gevoel dat ik een jongen krijg..had ik bij Sven ook opeens in zwangerschap. @katie voor je man kan het misschien wel anders zijn. Mijn man heeft voorkeur voor nog een jongen, omdat hij zo blij is met onze zoon en weet hoe dat is..ach ja ieder heeft zo zijn eigen wensen haha. Ik zou wel graag nog een meisje willen, maar ben ook super blij met een jongen erbij..voor zwangerschap Sven is bij mij eileider verwijderd en zou ik starten met IVF en in maand dat we mochten beginnen..gingen we op vakantie , dus werd week uitgesteld..bij terugkomst van vakantie bleek ik zwanger! En nu weer spontaan zwanger dus ik voel mij erg gezegend..zeker nu een collega geen kinderen kan krijgen en nu bezig is met adoptie...en het dubbele is juist dat zij het meest attent is naar mij toe.. @gewicht inderdaad niet meer op de weegschaal gaan staan is denk ik het beste.. ik heb geen overgewicht, maar wil ook niet meer dan 16 kg aankomen..vorige keer heb ik dit op 2 kg na eraf gekregen... @blinky ik vind het heel knap van je hoe positief je bent. Voor jou is deze zwangerschap iets om van te genieten, maar is denk ik voor je heel dubbel als je smoeder zo ziek is. @fenyalara maat 40 is wel heel prematuur maatje..sommige baby's passen na geboorte niet eens in maat 50. Sven heeft een paar weken maat 50 gehad. Maar inderdaad alles is zo schattig klein! @knuffel mijn buik is ook opeens aan het groeien..nu ziet iedereen duidelijk dat ik zwanger ben. @kleding..heb een zwangerschapskledingpakket op mp gekocht..en het is echt een super pakket..kan ik denk ik hele zwangerschap mee doen en dat voor 62 euro (11 broeken en 8 shirtjes/truien) Gisteren ook op mp een easywalker duo gekocht..moet nog wel ophalen maar ben er super blij mee. Zaterdag gaan mijn man en ik naar rockin popfestival in Nijmegen en daarna slapen in een hotel..even romantisch met zijn tweeën. Ik hoop op mooi weer, echt zin in. Nou tot laterrrr
Mooie buik heb je blinky. Zitten er natuurlijk ook twee in.. Dan heb ik maar een klein buikje.. Ik zal proberen ook een foto te plaatsen
dan ga je niet naar snel reageren, maar naar plaats reactie. dan kun je in de bovenste balk een paperclip aanklikken en dan kom je in een menu om een foto te uploaden. heel makkelijk. als dat gelukt ku je hem plaatsen door op je bericht vlak te tikken en dan weer de paperclip. dan krijg je je download die je kunt aanklikken. succes, maar zal wel lukken ( als ik het al kan haha)
Uitgerekende datum: 01-12: AnneCo, 31 jaar, zwanger van 4e kindje: een VERRASSING! (zoon 2005, dochter 2007, dochter 2009 & 1 *) 01-12: Katie04, 30 jaar, zwanger van 1e kindje: een JONGEN! (1 * & stiefzoon) 01-12: Luna82, 29 jaar, zwanger van 1e kindje 02-12: Anno24, 24 jaar, zwanger van 1e kindje 02-12: Blinky, 30 jaar, zwanger van 2e & 3e kindje (tweeling) (zoon 2010) 03-12: Cvo1986, 25 jaar, zwanger van 1e kindje: een MEISJE! 03-12: Mila77, 34 jaar, zwanger van 2e kindje (dochter Jenna dec 2009, 2-ling **) 04-12: Anoniemass, 22 jaar, zwanger van 1e kindje: een JONGEN! 04-12: Babyengel, 25 jaar, zwanger van 3e kindje: een VERRASSING! (zoon dec 2009, dochter* okt 2011 & 3 ***) 04-12: Rian85, 26 jaar, zwanger van 1e kindje: een MEISJE! 05-12: Lovelygwen, 22 jaar, zwanger van 1e kindje: een JONGEN! 05-12: Patriesss, 34 jaar, zwanger van 2e kindje: blijft GEHEIM! (zoon jan 2011 & 1 *) 06-12: Babs84, 27 jaar, zwanger van 1e kindje (1 *) 06-12: Fenyalara, 28 jaar, zwanger van 1e & 2e kindje (tweeling) 06-12: Natasja22, 22 jaar, zwanger van 1e kindje (5 *****) 07-12: Lana1980, 31 jaar, zwanger van 1e kindje 08-12: Wondertjenr2, 23 jaar, zwanger van 2e kindje: blijft GEHEIM! (dochter 2008) 09-12: Kinderwens2012, 27 jaar, zwanger van 1e kindje (1 *) 09-12: Purple88, 24 jaar, zwanger van 1e kindje 10-12: Lein79, 32 jaar, zwanger van 2e kindje 10-12: Volonta, zwanger van 2e kindje (1 *) 11-12: Knuffel, 36 jaar, zwanger van 1e kindje (2 **) 11-12: Lara1, 32 jaar, zwanger van 3e kindje (dochter nov 2009, zoon* okt 2011 & 1 *) 13-12: Lief 26, 26 jaar, zwanger van 1e kindje 13-12: Mariahh, zwanger van 1e kindje 13-12: Sandana, 30 jaar, zwanger van 1e kinde (1 *) 14-12: JustMe31, 31 jaar, zwanger van 2e kindje 14-12: Lac, 29 jaar, zwanger van 1e kindje 15-12: Jamie1986, 25 jaar, zwanger van 2e kindje 15-12: Tamara2703, zwanger van 2e kindje (1*) Afspraken: 30-06: Wondertjenr2, geslachtsbepaling 11.50 02-07: Knuffel, afspraak vk 03-07: AnneCo, controle HA 14.00 03-07: Knuffel, pretecho 05-07: Mariahh, controle vk 06-07: Babyengel, GUO 09.40 09-07: Lein79, geslachtsbepaling 09-07: Wondertjenr2, afspraak vk 15.15 12-07: Patriess2, 20 weken echo 12-07: Blinky, 20 weken echo 08.10 13-07: Katie04, 20 weken echo 16-07: Fenyalara, 20 weken echo 15.00 17-07: Babyengel, afspraak vk 11.20 17-07: Purple88, afspraak vk 21-07: Wondertjenr2, 20 weken echo 23-07: Purple88, 20 weken echo 24-07: JustMe31, afspraak vk 11.30 24-07: Rian85, GUO 08.30 25-07: Blinky, afspraak gyn 15.00 25-07: Kinderwens2012, 20 weken echo 25-07: Rian85, controle vk 09.00 30-07: Mariahh, 20 weken echo 31-07: Knuffel, 20 weken echo 02-08: JustMe31, 20 weken echo 14.15 06-08: Lovelygwen, afspraak vk 09.45 08-09: Wondertjenr2, 3D/4D echo Vlindertjes: 31-03: Noushi (5w) 04-04: Babywish84 (5w) 04-04: Iloiza (4w5d) 10-04: Danielle86 (nb) 10-04: Daylinn (5w5d) 11-04: Lunap (nb) 17-04: Mounia777 (5w6d) 21-04: MH1113 (6w4d) tweeling 23-04: Linda99 (7w5d) 01-05: Rossi85 (8w6d) 02-05: Frommel (9w0d) 03-05: Scarabee (8w2d) 03-05: Zoe1 (7w3d) 03-05: Tantan (nb) 08-05: Didi2502 (9w6d) 14-05: Wup79 (11w1d) 16-05: Lilotje (10w2d) veel sterkte voor de vlindermama's ______________________________ Heb je wijzigingen voor de lijst? Zet het dikgedrukt groen in een berichtje. Babyengel past de lijst aan!
@Rian: inderdaad een beetje "vreemde" opmerking van die 6 kg. Soms doe je er gewoon niet veel aan...Na blijven denken bij het eten is denk ik de beste optie, en verder moeten we het maar afwachten (ben alleen bangh dat als het te veel kilo's worden mijn rug het niet gaat houden). @Fenyalara: drukke boel dus in je buik. Ze houedn het nog even spannend (bij een ZP dinnetje van mij heeft het ook heel lang geduurt voor ze van beide het geslacht koneden zien). @Wondertje: thanks voor de info (weer wat geleerd). @Katie: ik vind jou avatar zo leuk. Was een ATWT-"fan". @Blinky: denk aan jezelf hoor! Uieteindelijk gaat men vast begrijpen waarom je dat doet, maar niet meteen misschien. Jij bent nu heel belangrijk (eigenlijk 3x zo belangrijk dan normaal...). En stoere buik! Die van mij bestaat vorrlopig nog wel even uit 2 rollen helaas @Patriess: leuk weekend voor de boeg dus! Veel plezier. En tja, zo ineens was die buik er . Die van mij lijkt wel op jou buikje (maar dan dus 2 rollen in plaats van 1 echte buik Oh ja, en een paar kilo meer op de rest van mijn lijf zeg maar). Hier vandaag gewerkt. Dan merk je pas hoe zo'n griep erin hakt. Maar goed, heb het overleefd. Verder weinig nieuws. Nog 1 weekje werken en dan lekker 3 weken vakantie!!!! Op naar La France! Knuffels voor iedereen!!!
Hai meiden, nou ik moet ook een nieuwe buikfoto nemen. Kan het niet meer verbergen (ging al moeilijk haha) Hier trouwens nog niks aangekomen, maar dat komt straks vanzelf wel. Ben bij mijn zoon in totaal 19 kg aangekomen. Maar heb dan ook een startgewicht van 52 kg, en was het na de bevalling zo weer kwijt dus ik maak me niet druk. Lees dat er hier een paar meiden wat overgewicht hebben. Hopelijk komen jullie niet teveel aan, lijkt me vervelend voor jezelf. En soms doe je er gewoon niks tegen. Ik at wel gezond toen ik zwanger was van mijn zoon en had die 19 kg kennelijk nodig, maar was na de bevalling gelijk 10 kg kwijt hoor . Ik heb ook wel voorkeur voor een meisje trouwens, ik had nooit echt een voorkeur maar sinds ik mijn dochter* ben verloren verlang ik echt weer naar een meisje. Het is een beetje het terugwillen wat ik heb gehad, en een soort van verbintenis tussen de kindjes. Maar natuurlijk staat de gezondheid van ons kind voorop hè. Het is wel 1 van de redenen dat ik het geslacht niet wil weten, zodat ik me daar niet op hoef te focussen en ik weet zeker dat als ons kindje geboren is dat ik overal blij mee ben Hier trouwens weer gaan werken woensdag en donderdag, vandaag was ik gelijk weer kapot heb niks gedaan.. zo lekker naar bed! @ Blinky, zo jouw buik is goed gegroeid! Jij was er nog laat bij vannacht. Jongens zijn inderdaad leuk, weten we allebei maar al te goed maar lijkt me ook een leuke ervaring om een meisje groot te brengen. Nu wil ik in de toekomst ook nog wel een kind, maar snap dat het voor jou zo even genoeg is met 3 kids thuis Lijkt me best een gedoe zo alles passend maken voor 2 babietjes. Gaan ze eerst bij jullie op de slaapkamer of gelijk in eigen kamertje? @ Cvo1986, gefeliciteerd een dochter! Leuk hoor @ Fenyalara, bedoel je maatje 44 misschien? (40 bestaat niet nl) Jij krijgt een tweeling, over het algemeen worden die eerder geboren en zijn ze wat kleiner dus misschien moet je straks toch aan maatje 44. @ Jamie, jeetje leukemie dat is niet niks, was je toen nog erg jong? En gelukkig kunnen jullie kinderen niets krijgen van de spierziekte. Deze zwangerschap is dan toch wat geruster voor je denk ik. @ Katie, snap wat je bedoelt hoor, en denk dat niemand je af kan schieten voor bepaalde gevoelens en gedachtes over het geslacht zolang je gewoon wel blij kan zijn met wat je krijgt. Ik zou ook even moeten slikken als dit een jongen is. En doe je nu niet meer sporten sinds je zwanger bent? Als je 2x per week rustig sport kan het toch gewoon. @ Patriess, jij hebt nog een klein beschaafd buikje voor een tweede zwangerschap Maar je ziet het wel. Voor jou ook een wondertje lees ik? Fijn dat je toch nog zonder hulp zwanger bent geworden. Ik zou ook niet zwanger kunnen worden van mijn man door zijn slechte zaad maar toch snel gelukt de laatste keren, 't zegt niet alles. Veel plezier alvast voor morgen. Vind je het wel fijn om zwanger naar zo'n festival te gaan? (ik durf dat niet zwanger vandaar) @ Wondertjenr2, vervelend die harde buiken. Het hoeft trouwens niet iets ergs te zijn, maar als je ze iedere dag voor uren hebt is dat niet de bedoeling nee. Heb je stress, of heb je het erg druk? Misschien alleen in je hoofd? Zou gewoon pas weer naar je gewicht kijken als je bevallen bent. Sommige vrouwen houden ook veel vocht vast in de zwangerschap, daardoor kom je alleen maar meer aan. Is er trouwens geen kans dat je zwangerschapsdiabetes hebt? Dan groeit je buik ook zo hard en je gewicht ook. Mijn baarmoeder ligt ook op de navel trouwens, en gaat echt in spurtjes, maar ik heb de pijn dan onderin mijn buik beetje vreemd