1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Hoi allemaal...

even een kleine update van mij: ik heb eke ochtend dat ik wakker word een scheve buik :D dan ligt hij/zij blijkbaar met zn hoofd of billen duidelijk aan 1 kant.. heel grappig om dat te zien.

Verder heb ik van de week te horen gekregen dat ik insuline moet gaan spuiten:( ik had al diabetes type 2 maar had verder geen medicatie meer. nu zijn mijn waardes net aan de hoge kant. Maar weer goed op mn eten letten.
    Waarschijnlijk word de baby 2 weken eerder gehaald omdat je kans hebt dat de baby te groot word.. dus dan word ik een November mama ipv December..

Ik vind het wel heel vervelend, maar het moet maar voor de baby :D

2. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Purple88: Ik ben uiteindelijk bij mn 1e ook een novembermama geworden. Was 2 december uitgerekend en 26 november is ze geboren. Toen vond ik dat wel fijn ivm feestdagen.
    Nu hoop ik echt dat deze baby niet in november komt, gaat nog erom spannen... De verjaardagen gaan echt heel dicht bij elkaar liggen.
    Ik kan totaal nog niet zien waar de baby ligt. Komt denk ik omdat ik nogal een vetlaagje heb van de 1e haha.

@Babyengel: Kan me de voorkeur heel goed voorstellen hoor!
    Zelf had ik aan het begin van de zwangerschap ook een voorkeur voor nog een meisje, puur omdat een jongen zo 'onbekend' is. Nu maakt het me echt totaal niets meer uit! Denk zelf nu dat het een jongetje is.
    Over de harde buiken, ik doe enorm rustig aan en heb ook geen stress in mn hoofd. Laatste 2 dagen is het ietsjes minder geworden. Zwangerschapsdiabetes ben ik bij de 1e ook toen op gecontroleerd vanwege mn enorme gewichtstoename ineens.
    Ga het nu weer eens vragen of het nodig is.
    Waarschijnlijk is het indd weer enorm veel vocht wat ik vasthoud.

Zometeen de pretecho en eindelijk weten we dan het geslacht. Ben zoooo benieuwd, heb zenuwen haha.
    Daarna lekker babyshoppen, uit eten en naar de bios.
    Lekker dagje met zn 2 vandaag.
    De kleine begin ik nu echt goed te voelen, gisteren de hele dag gevoeld, heerlijk! Ben benieuwd dadelijk bij de echo of hij/zij ook actief is.

Fijne dag dames!

3. lovelygwen

lovelygwen Actief lid

11 nov 2008
    378
    0
    0
    Studente
    Nijmegen
    Lekker dagje zo wondertje! Geniet ervan! En spannenddd wat het wordt! :) Vertel je het wel?

4. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Gelukkig dat jullie het begrijpen, voelde mezelf er wel slecht om eigenlijk, natuurlijk ben ik blij met een ventje, het is zo bijzonder!

En de eerste weken van m'n zwangerschap was ik zo ontzettend energieloos, en moe. Ik zag het niet zitten om verder te gaan met sporten, bovendien had/heb ik een conditie van niks en om dan nog met een zwangerschap verder te gaan leek me geen goed plan. Ik doe nu thuis regelmatig wat oefeningen en step veel op de wii. Ga regelmatig een rondje lopen, na de bevalling ben ik de eerste die weer in de sportschool staat;)

't is een beetje een rare dag vandaag hier, de schoolvakantie is begonnen en dat betekent dat m'n stiefzoon zo voor 3 weken naar z'n moeder gaat, het is de laatste keer dat m'n man en ik echt met z'n 2en zijn, want volgend jaar hebben we natuurlijk een kindje wat geen papa of mama ergens anders heeft en altijd bij ons is. (gelukkig)!! Maar 3 weken zijn altijd erg lang en omdat hij al 11 is, vind hij het ook steeds minder leuk om te gaan, dat maakt het ook niet makkelijker voor ons. Dus ben bang dat er zo de nodige tranen gaan vloeien..:(

5. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Hey allemaal..
    Ik ben er weer, na een heerlijke vakantie zijn we weer thuis!
    Hoe gaat het met jullie? Ook al mooie buikjes op komst?
    Sommige zullen waarschijnlijk ook al weten of ze een jongen of meisje krijgen he! Super...
    Hier is het heerlijk...
    Liefs..

6. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    hey dames

blinky mooie buik heb je al! bij mij begint het nu een beetje te komen...:D

wondertje leuke dag vandaag!

het maakt mij niet uit wat het wordt, ik heb nl. al van beide soorten... alleen mijn zoontje wil heeeel graag een jongen, dus voor hem zou ik het leuk vinden. Maar ik snap heel goed hoor dat er zijn die graag een meisje zouden willen. dat wil waarschijnlijk iedere vrouw wel.;)

gisteren de hele dag weggeweest, schoolreisje met mijn zoontje...was echt leuk, maar wel vermoeiend :D

en deze week voel ik de baby echt heel duidelijk bewegen, heerlijk dat zachte gevoel van binnen. op het laatst vind ik het vaak niet zo heerlijk meer, dan kan het gewoon wel eens pijn doen.

mooi weertje hier, ik zit lekker onder het parasolletje te tikken:cool::cool:

nog een fijn weekend allemaal!

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ patries: je buikje begint nu ook lekker te groeien.
    @ knuffel: ach die rollen vormen straks ook gewoon lekker een dikke toeter hoor, was bij mij met denny net zo. ja ik ben nu wel vastbesloten om niet toe te geven aan de eisen van anderen, maar echt naar mijn eigen lichaam te luisteren. als ik merk wat een klein kamertje verven al voor inspanning is pffff.
    @ babyengel: ze komen eerst lekker bij ons op de kamer. denny heeft 8 maanden bij ons op de kamer gelegen en dat vonden we heerlijk. zal waarschijnlijk met de 2-ling wel wat korter zijn, omdat je ook meer risico loopt om elkaar wakker te maken/houden. ja eigenlijk mocht er wat mij betreft ook nog een 4e kindje komen in de toekomst hoor, maar dan moeten we zelf op het dak of in de schuur gaan slapen, want met denny en de 2-ling is het huis echt vol haha
    mijn buik komt inmiddels een cm boven mijn navel, maar ja dat is wel een beetje valsspelen met 2 kindjes haha
    @ purple: he jammer dat je nu al insuline moet gaan spuiten. ach joh dat van die 2 weken eerder is niet erg, dan heb je je kindje ook lekker 2 weken eerder in je armen. en ik wordt ook een november mama uiteraard. zijn er hier meer die sowieso eerder gaan bevallen
    @ wondertje: ik hoop voor jullie dat jullie inmiddels weten wat jullie mogen gaan krijgen. leuke dag gewenst verder
    @ katie: wel rot voor jullie dat het afscheid van je stiefzoon wat moeilijker wordt. probeer wel zoveel mogelijk te genieten van deze tijd met zijn 2tjes. is ook heel bijzonder

wat leuk dat de kindjes zo lekker actief beginnen te worden in de buiken. heerlijk gevoel toch he?

hier is het grappig als ik op mijn rug lig en ik rol naar links gebeurt er niks. als ik naar rechts rol zakt mijn buik helemaal naar rechts. beide kindjes liggen blijkbar net iets meer naar rechts. is voor mijn man ook leuk om te zien

wat de borstvoeding betreft is het hier voor nu over en sluiten. maandag heeft hij zijn laatste voeding gehad bij mama en daarna was hij er gewoon klaar mee. heeft er niet meer om gevraagd. kan nu zelfs in blote borsten lopen zonder TIETIE te horen. wel een heel dubbel gevoel, maar ik ben ook wel weer supertrots dat we het samen zo lang vol hebben gehouden. nu over ongeveer 4 maandjes weer opnieuw beginnen in 2 voud

8. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hallo dames,

Even heel snel.
    Toch besloten het iedereen te vertellen.
    We krijgen een JONGEN!!!
    Super blij, kom strax nog even of morgen

9. lovelygwen

lovelygwen Actief lid

11 nov 2008
    378
    0
    0
    Studente
    Nijmegen
    Van harte gefeliciteerd!!! Super gaaf!!!!! :D

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ wondertje: super zeg van harte gefeliciteerd

vannacht wilde denny absoluut niet in zijn grote bed slapen. hij raakte lichtelijk in paniek. dus hebben we zijn campingbedje erbij gezet in zijn kamertje. vanmiddag heb ik hem gewoon in zijn grote bed gelegd en ben rustig weggegaan. hij is er wel even uitgeweest (konden we horen op de babyfoon) maar net even samen gaan kijken en hij ligt prinsheerlijk te slapen in zijn grote jongens bed. best wel trots op mijn kleine grote ventje.

11. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    sorry dames,

ben weer een tijd afwezig geweest , kan nu nog niet uitgebreid reageren omdat ik bij vrienden op bezoek ben maar wou het hier graag even melden..

wij verwachten een dochter!!

12. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    @ wondertje en mariahh gefeliciteerd!! :Dik kan niet wachten totdat ik weet wat het word..

ik heb een foto geplaatst van mn buik in t buikentopic:)

vanmorgen weer wakker geworden met een scheve buik.. ben wel heel benieuwd of t nou het hoofdje of de billen zijn die zo omhoog steken:D

13. lovelygwen

lovelygwen Actief lid

11 nov 2008
    378
    0
    0
    Studente
    Nijmegen
    Gefeliciteerd!!!! Super leuk! :)

Nog voor de lijst: 18 juli 20-weken echo

14. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ mariah: van harte met jullie meisje

arme denny hij is in een klap zo verkouden net als ik. hij ligt steeds in zijn bedje en gloeit behoorlijk. hopelijk wordt hij er niet te ziek van. 1 ding is zeker, we zullen smoeder niet veel zien deze week

15. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    @blinky beterschap! ook voor je zoontje.

ik heb al een tijdje dat ik 'plopjes' voel in mn buik maar heb er nu al 4 gevoeld die wel heel duidelijk waren! wat een apart gevoel zeg! ben er helemaal vrolijk van nu :)

16. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mariah gefeliciteerd!
    Purplle mooie buik heb je.
    @buik dit weekend zagen mijn man en ik de buik bewegen, echt super om te zien..ik voel de baby al vanaf 12,5 weken. Ik denk dat de baby heel duidelijk bij de ..buikoppervlakte ligt. Dus voorin zeg maar.
    @babyengle waarom zou je dat eng vinden een festival? Er liepen ook jonge kinderen rond..
    We hebben echt super genoten, heel mooi weer en heerlijk qualitytime met mijn man gehad. Het ging bijna niet door, Sven was ook ziek..lichte bronchitis en twee kiezen komen door..maar hij bleef er vrolijk onder en ach ik kon natuurlijk altijd terug rijden..
    Nog 1,5 week en dan weten wij ook wat het wordt....

17. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @wondertje een jongen! leuk gefeliciteerd!

en @Mariahh jullie een meisje! ook gefeliciteerd!

@purple gek zo´n scheve buik! heb ik ook af en toe. en mooi he dat gevoel als je kindje beweegt!:)

@blinky hoop dat jij en denny gauw over de verkoudheid heen zijn, dus zijn kamertje is al klaar? dat is vlot gefikst!

18. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Even snel een reactie van mj. Heb niet veel tijd dus excuus als ik de helft vergeet:)

@Purple: balen van de insuline, maar gelukkig zijn ze er wel vroeg bij!
    @Katie: is het goed gegaan met het vertrek van je stiefzoon? Ne nog even tijd voor jullie twee! Probeer ervan te genieten!
    @Kinderwens: welkom terug!
    @Blinky: goed zo, voet bij stuk houden hoor (ik weet hoe moeilijk dat is, maar tegen een ander zeg je dat toch makkelijker;);)). Wilde Denny vanavond wel in zijn grote bed?
    @Wondertje: een jongen!! Leuk hoor!
    @Mariahh: een meisje, je houdt het mooi in evenwicht zo!! Leuk hoor!

Hier voel ik wel iets in mijn buik, maar geen idee of het de beeb is. Het voelt als een spiertje dat trilt (zoals je vast weleens in je oog hebt gehad). Geen idee of het dat is, we wachten maar af.
    Hier vandaag nog even bij de VK geweest. Alles was gelukkig weer oke!
    Mijn bloeddruk is nog nooit zo mooi geweest als nu :D, goed plan dat zwanger zijn:D. Morgen echo, spannend, spannend, spannend!!!

Knuffelsss

19. Amann

Amann Actief lid

22 jun 2012
    312
    8
    18
    Vrouw
    Zuid holland
    Hoi dames,

Ik wil me ook melden bij dit onderwerp.
    Ik ben in verwachting van mijn eerste kindje en uitgerekend op 09-12 :)

Groetjes

20. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ purple: leuk he die schopjes enzo. heerlijk gevoel
    @ patries: leuk dat jullie het zo naar je zin hebben gehad. fijn dat Sven niet teveel last heeft van zijn ziek zijn en zijn kiesjes.
    @ anneco: ja snel he? tis ook maar een heel klein kamertje haha. ik zal van de week de foto's wel even plaatsen
    @ knuffel: nee we leggen hem de komende dagen even in zijn campingbedje. hij is ziek geworden, dus nu wennen aan het grote bed gaat niet lukken. komt vanzelf. veel plezier met je echo.
    @ amann: welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
    @ hier: denny werd vanmiddag gillend wakker na 1,5 uur slapen. ik ging bij hem kijken en hij was ontroostbaar. hij riep AU en pakte naar zijn oortje, dus ik heb de huisarts gebeld. we mochten gelijk komen, want hij zat oorverdovend te huilen bij mij op schoot en de assistente vond het te zielig om te wachten. de huisarts heeft even gekeken en hij heeft links een beginnende oorontsteking en rechts een dubbele. lekker dan, niet gek dat het ventje zo huilde. dus verdovende oordruppeltjes, neusspray en pcm voorgeschreven. maar wat is ie stoer, want hij had vanavond alweer de grootste lol. hopelijk slaapt hij goed vannacht, ook als zijn pijstilling is uitgewerkt.

Deel Deze Pagina