1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linde90

linde90 Niet meer actief

Mila, dat doen ze niet standaard.
    Ik zou voor de zekerheid maar bloed laten prikken, dan weet je het zeker.
    Z ekeromdat je jezelf niet lekker voelt

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ anneco: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. maak er een mooie dag van
    @ patries: veel succes met de 20w echo
    @ mila: balen dat je jezelf nu ook niet lekker voelt. idd niet wachten, maar gelijk ff bloed laten testen. beter het zekere voor het onzekere nemen

@ hier: 20w echo was super. alles ziet er goed uit. rechtse kindje ligt met hoofdje omlaag, is qua groei bijna op gemiddeld en alles ziet er goed uit. lag nog lekker een beetje te slapen
    linkse kindje ligt met hoofdje omhoog, is qua groei net iets achter op het andere kindje, maar nog prima binnen de grenzen en ook daarbij zag alles er goed uit.dit kindje was echt super wakker, wat een kleine draaikont is dat. en we weten het geslacht van beiden.
    eerst wilden we dat voor ons houden, maar onze ouders waren zooooooo nieuwsgierig dat we het toch maar hebben verteld.

wij krijgen 2 jongetjes erbij!!! :D wordt hier dus een echt mannenhuis

3. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Gefeliciteerd Blinky!! Fijn dat alles er zo goed uitziet!!

4. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd bliny. fijn dat het allemaal goed was, en dat je weet wat ze zijn. had je voorgevoel of helemaal niet??

Patries hoe was je 20 weken echo??

mila beterschap met je meisje en hopelijk valt het mee voor jezelf.

hier vandaag 19 weken. iig op de helft voor een tweeling zeggen ze, maandag de 20 weken echo kijk er naar uit. hoop dat alles goed is en ze zich laten zien, ben wel benieuwd wat ze zijn..

xxx fijne avond

5. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blinky gefeliciteerd met een goede echo en leuk druk een mannenhuis.
    Echo was bij mij ook goed. De mevrouw Gaf wel aan dat baby aan kleine kant was, maar wel binnen marge..dat blijft dan wel in je hoofd zitten.. Daarna had ik afspraak bij gyn. En heb ik dat geuit.. Of ik misschien ook rustiger aan moet doen... Heeft ze nog een echo gemaakt en ze zei dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken en dat de buikomvang er prima uit zag. Ze vond ook dat die echo-vrouw dat niet had mogen zeggen..ik helemaal gerustgesteld gelukkig.

Kindje was heerlijk beweeglijk en we weten wat het wordt. Ik zou het jullie wel willen vertellen, maar ik ben bang voor meelezers xx

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ fenyalara: gek genoeg had ik nu geen goed voorgevoel over het geslacht. ik dacht een jongen en een meisje. meestal klopt mijn voorgevoel wel, maar deze keer was het maar 50 % goed haha. jij alvast veel succes as maandag
    @ patries: jij ook gefeliciteerd met je goeie echo. leuk dat jullie het geslacht ook weten. als je je echt niet kunt inhouden mag je me altijd een pb sturen om het me te vertellen hoor, vind ik helemaal niet erg gniffelgniffel.tegen mij zei ze ook dat ze beiden binnen de marge zaten, maar de een iets onder het gemiddelde en de ander nog ietsje kleiner. maar ach dat zeiden ze bij denny ook bij de 20w en was ook een heel normale baby hoor hihi

7. Hee meiden gefeliciteerd met de goede echo's!

Hier zat ik ook altijd vrij onderin de marges met het geschatte gewicht, bij mijn dochter* helemaal die werd echt klein geschat. Maar toen ze geboren was, bleek daar niks van te kloppen. Haar hoofd zou te smal zijn, benen te kort.. nou dat was allemaal normaal en goed! En de tijd tussen het meten op de echo en de geboorte was 1,5 week dus ze had het echt niet kunnen inhalen in die tijd.
    Dus als je kindje wat kleiner is binnen de marge hoeft dat helemaal niks te zeggen!

Ik kom morgen even verder reageren. Trusten allemaal

8. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    goedemorgen ladies

hier gisteren een leuke dag gehad, nu zaterdagavond nog voor de rest van de clan :D samen met mijn zwager die zaterdag jarig is.

en blinky fijn dat alles goed was met de 20weken echo! en 2 jongens erbij gefeliciteerd! hier de buurvrouw heeft ook een tweeling 2 jongetjes, echt leuk!

en patriess fijn dat bij jou ook alles in orde leek, en je mag mij ook wel PB´en hoor voor het geslacht! ;) grapje...

mila heb je je al laten testen op de 5e ziekte? ik zou het ook maar even doen,als je je ook niet lekker voelt!

en met die metingen met echo´s, klopt vaak niks van, karine zou ook klein zijn, was gewoon 7 pond en 50 cm!

allemaal alvast een fijn weekend, groetjes

9. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    fij dat je een leuke verjaardag hebt gehad Anneco.
    denny ligt nu op bed, maar weigert te gaan slapen. ach zolang hij niet huilt vind ik het best. hij moet er wel om 13.00 uur alweer uit voor wegen en meten bij het CB. ach dan doet ie vanmiddag nog maar vlug een dutje als ie dat nodig heeft. na het CB ga ik naar mijn oma om te vertellen dat we 2 jongetjes erbij krijgen. ze is daar zo ontzettend nieuwsgierig naar.

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    wat een rust hier. het is weer weekend jjjeeeeeeejjjjjj
    fijn weekend allemaal

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Goeiemorgen meiden. Even een vraagje aan de mama's die al een zoontje hebben. Denny heeft sinds vanmorgen een vuurrood gezwollen piemeltje. Iemand een idee wat dat kan zijn?

12. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    hoi blinky,

dta heeft mijn zoontje ook eens gehad, was toen ook pijnlijk. Ik had er wat zalf (sudocrem?) opgesmeerd en het is wel zelf overgegaan.
    ik weet dus niet wat het is, maar ik denk van misschien een soort schimmelinfectie ofzo. ik zou het even afwachten of het zelf minder wordt anders toch even aan de ha laten zien?

is hier trouwens een rustige boel!

hoe is het meiden??

13. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    Hoi iedereen.

Ik ga me ook bij jullie voegen. Ik ben 3 december uitgerekend! Het gaat wel spannend worden tegen die tijd want mijn vriend is 4 december jarig en ik hoop eigenlijk niet dat ze op dezelfde dag jarig zijn maar ja.

Wie van jullie heeft er volgende week nog meer de 20 weken echo? Die van mij staat gepland op 18 julie. Vind het toch wel erg spannend en ben erg benieuwd!!! En hopelijk kunnen we ook zien of het een jongentje of een meisje wordt! :D:D:D

14. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi christa welkom

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Idd spannend maar de kans is maar heeeel klein dat het de uitgerekende datum wordt of de dag erna.. Spannend 20 weken echo.. Wij hebben hem maandag en ben echt aan het aftellen hoop dat Ze zich goed laten bekjken..

Blinkt beterschap met je zoontje..

Xxx ff dutje doen hier hihi

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ anneco: het was ons iig duidelijk dat het geen schimmeltje was, want het rode zit echt van binnen. we zijn toch maar even naar de HAP geweest en zijn wel blij dat we even gegaan zijn. we hebben een antibiotica zalf gekregen voor 2x daags gedurende 10 dagen. is licht ontstoken door een te kort voorhuidje. meestal lost het zichzelf uiteindelijk wel op,m aar soms moet het voorhuidje worden ingeknipt of verwijderd. voor nu moeten we het ff aanzien met die zalf en ze zei ook dat het nog wel een paar keer kan terugkomen. maar blijft het echt te vaak gebeuren dan moeten we even naar de uroloog.
    @ christacloots: welkom en gefeliciteerd. succes volgende week met je 20w echo

16. Hey meiden, ik kom ook weer even langs piepen hoor. Hier de afgelopen dagen een vervelende peuter (als ik niet wil eten dan eet ik lekker niet! ;)), en was echt ontzettend moe.. had weer teveel gedaan, dan word ik gelijk gestraft door mijn lichaam. Nu maar alles rustig op zijn tijd. Ook naar de tandarts geweest, menn wat doet mijn tandvlees zeer, met enige regelmaat een paracetamol..
    Zie dat sommigen alweer 20 weken zijn, lekker op de helft! Kan zelf niet wachten tot de volgende 20 weken voorbij zijn. Ik heb echt al een dikke buik en die zit nu soms al in de weg :) ook is dit kleintje echt een drukke trappelaar, vaak bij mijn baarmoedermond en dat is niet erg lekker!

@ AnneCo, beetje laat maar niet minder gemeend, maar nog gefeliciteerd met je verjaardag. Jeetje 32 alweer hihi.
    Had jij de rode hond gekregen toen je zwanger was van je zoontje?? Jeetje, lijkt me ook eng. Ik ben ook onvoldoende beschermd dus moet uitkijken maar dacht dat rode hond amper voorkwam!

@ Blinky, als het topje van zijn piemeltje (bij de eikel) rood is dan is het een ontsteking heb ik me laten vertellen en kan je het beste gewoon even naar de huisarts gaan voor een zalfje oid. Als het alleen aan de boven- en/of onderkant is, kan je gewoon wat bepanthen op smeren. *lees dat je een zalfje hebt gekregen gelukkig*
    En wat leuk dat jullie twee jongens krijgen. Was/is vast even wennen dat er nooit een meisje komt.
    Jouw schoonmoeder heeft ook telkens wat met haar longen he.. zo naar!

@ Katie, jij klinkt als een lieve stiefmoeder. Je stiefzoon boft met jou :)

@ Mila, hoe gaat het nu? Testen op de 5e ziekte is niet standaard, wel handig om het even aan te vragen via de huisarts!
    Hier ook zo last van de lage bloeddruk. Geen hoofdpijn, maar zie constant sterretjes.. Voor als ik buk, dan val ik gewoon weer on.

@ Patriess, nu ben ik zo nieuwsgierig of het een jongetje of meisje is! Zo gek bij anderen ben ik veel benieuwder dan bij mezelf.

17. Uitgerekende datum:
    01-12: AnneCo, 31 jaar, zwanger van 4e kindje: een VERRASSING! (zoon 2005, dochter 2007, dochter 2009 & 1 *)
    01-12: Katie04, 30 jaar, zwanger van 1e kindje: een JONGEN! (1 * & stiefzoon)
    01-12: Luna82, 29 jaar, zwanger van 1e kindje
    02-12: Anno24, 24 jaar, zwanger van 1e kindje
    02-12: Blinky, 30 jaar, zwanger van 2e & 3e kindje (tweeling): beide JONGENS! (zoon 2010)
    03-12: Cvo1986, 25 jaar, zwanger van 1e kindje: een MEISJE!
    03-12: Mila77, 34 jaar, zwanger van 2e kindje (dochter Jenna dec 2009, 2-ling **)
    04-12: Anoniemass, 22 jaar, zwanger van 1e kindje: een JONGEN!
    04-12: Babyengel, 25 jaar, zwanger van 3e kindje: een VERRASSING! (zoon dec 2009, dochter* okt 2011 & 3 ***)
    04-12: Rian85, 26 jaar, zwanger van 1e kindje: een MEISJE!
    05-12: Lovelygwen, 22 jaar, zwanger van 1e kindje: een JONGEN!
    05-12: Patriesss, 34 jaar, zwanger van 2e kindje: blijft GEHEIM! (zoon jan 2011 & 1 *)
    06-12: Babs84, 27 jaar, zwanger van 1e kindje: een MEISJE! (1 *)
    06-12: Fenyalara, 28 jaar, zwanger van 1e & 2e kindje (tweeling)
    06-12: Natasja22, 22 jaar, zwanger van 1e kindje (5 *****)
    07-12: Lana1980, 31 jaar, zwanger van 1e kindje
    08-12: Wondertjenr2, 23 jaar, zwanger van 2e kindje: een JONGEN! (dochter 2008)
    09-12: Kinderwens2012, 27 jaar, zwanger van 1e kindje (1 *)
    09-12: Purple88, 24 jaar, zwanger van 1e kindje
    10-12: Lein79, 32 jaar, zwanger van 2e kindje: een MEISJE!
    10-12: Volonta, zwanger van 2e kindje (1 *)
    11-12: Knuffel, 36 jaar, zwanger van 1e kindje: een JONGEN! (2 **)
    11-12: Lara1, 32 jaar, zwanger van 3e kindje: een JONGEN! (dochter nov 2009, zoon* okt 2011 & 1 *)
    13-12: Lief 26, 26 jaar, zwanger van 1e kindje
    13-12: Mariahh, zwanger van 1e kindje: een MEISJE!
    13-12: Sandana, 30 jaar, zwanger van 1e kinde (1 *)
    14-12: JustMe31, 31 jaar, zwanger van 2e kindje
    14-12: Lac, 29 jaar, zwanger van 1e kindje
    15-12: Jamie1986, 25 jaar, zwanger van 2e kindje
    15-12: Tamara2703, zwanger van 2e kindje (1*)

8 jongens, 5 meisjes, 3 verrassingen/geheim, 16 (nog) onbekend

Afspraken:
    16-07: Fenyalara, 20 weken echo 15.00
    17-07: Babyengel, afspraak vk 11.20
    17-07: Purple88, afspraak vk
    18-07: Lovelygwen, 20 weken echo
    20-07: Mila77, 20 weken echo
    21-07: Wondertjenr2, 20 weken echo
    23-07: Purple88, 20 weken echo
    24-07: JustMe31, afspraak vk 11.30
    24-07: Rian85, GUO 08.30
    25-07: Blinky, afspraak gyn 15.00
    25-07: Kinderwens2012, 20 weken echo
    25-07: Rian85, controle vk 09.00
    30-07: Mariahh, 20 weken echo
    31-07: Knuffel, 20 weken echo
    02-08: JustMe31, 20 weken echo 14.15
    06-08: Lovelygwen, afspraak vk 09.45
    08-09: Wondertjenr2, 3D/4D echo

Vlindertjes:
    31-03: Noushi (5w)
    04-04: Babywish84 (5w)
    04-04: Iloiza (4w5d)
    10-04: Danielle86 (nb)
    10-04: Daylinn (5w5d)
    11-04: Lunap (nb)
    17-04: Mounia777 (5w6d)
    21-04: MH1113 (6w4d) tweeling
    23-04: Linda99 (7w5d)
    01-05: Rossi85 (8w6d)
    02-05: Frommel (9w0d)
    03-05: Scarabee (8w2d)
    03-05: Zoe1 (7w3d)
    03-05: Tantan (nb)
    08-05: Didi2502 (9w6d)
    14-05: Wup79 (11w1d)
    16-05: Lilotje (10w2d)
    veel sterkte voor de vlindermama's

18. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hey ladies,

Ik ben donderdag rond 14.30 uur naar huis gegaan. Had de piep leeg. Had ass. vk nog gebeld en die zei idd niet getest in begin maar is niet nodig. Zit zo dicht tegen 20 weken aan, daarna is t niet gevaarlijk meer. Dit tegen mijn man gezegd maar die was er toch niet gerust op. Dus vrijdagochtend toch weer naar ha geweest. En toch maar laten testen. Jenna had natuurlijk net weer een poepbroek dus imagine the Smell in de wachtkamer :( arme mensen. Had niks meegenomen dus daarna eerst naar huis en daarna weer door naar poli om te prikken. Ik dacht al als t druk is, doe ik t maandagochtend wel maar t viel reuze mee, leve de vakantie. Jenna vond t iig ook interessant haha.volgende week donderdag/vrijdag de uitslag. Had ook mijn pols laten checken. Er zit ergens een ontsteking in de kokers waar de pezen doorlopen. Maar kan geen medicijnen er voor krijgen maar gelukkig is t niet zo pijnlijk dat ik niet zonder meds kan. Hij dacht dat fysio niet echt zou helpen! Moet met de band overdag lopen en ontzien (is net makkelijk want ti's mijn rechtse die k veel gebruik). Hopen dat t dan vanzelf over gaat.

Leuk Blinky een mannenhuis en dat echo super was. Ah sneu dat denny ontstoken piel heeft. Hopelijk werkt ab snel.

Anneco: rode hond lijkt me idd ook niks tijdens zwangerschap. Weet eigenlijk ook niet of ik dat gehad heb!

Succes morgen fenYalara met de echo, leuk je kindjes weer zien.

Patries: je mag me ook pb-en hoor hihi ;) Welmfijn dat gyn je weer gerustgesteld heeft. T zou bij mij ook door me hoofd blijven spoken hoewel,ik toch vrij nuchter ben ingesteld.

Welkom christa? Ik ben ook 3-12 uitgerekend. En heb al een dochter die 11-12 jarig is. Ik hoop ook dat deze die datum niet gaat redden ;) maar die was 2 weken te laat dus ti's altijd spannend wanneer t komt hihi. Voel je je goed en is t je eerste kindje?

Babyengel: jij ook zon lage bloeddruk, irritant hè. Ik heb ook last nu van bloedend tandvlees maar gelukkig niet zo erg als jij. Hier ook flinke buik hoor. Kan merken dat en al een kleintje heb gehad en dat ik kortgeleden ook zwanger was. Als je dan bedenkt dat we nog een eind moeten, hoe groot wordt ie dan wel niet !! Doe rustig aan hè.

Vanmiddag nog ff naar vrienden en blijven we ook eten. Die hebben ook 2 kids dus is voor Jenna ook leuk. Ze hebben een grietje van bijna 2 en dat is een halfbloedje en dat is me een mooi fijn ding joh mooie krulletjes en ogen. Schattig hoor.
    Gisteren voor dochterlief nog allerlei kleding en schoenen in de sale gekocht. Mooi dingen die ze in de herfst ook aan kan. Altijd leuk.
    Fijne zondag nog.

19. 5e ziekte geeft een verhoogde kans op vroeggeboorte en bloedarmoede Mila..

Als jij ook bloedend tandvlees hebt, heb je dan geen zwangerschapsgingivitis? (dat heb ik)

20. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Ja klopt ha zei dat 5e ziekte dat kon veroorzaken dus daarom wel getest.

Ik weet niet of ik dat heb aan tandvlees. T doet verder geen zeer zoals bij jou. T bloedt alleen altijd en soms best veel. Spuug ik alleen rooie tandpasta uit zeg maar (sorry voor ranzigheid).

Net gelijk ons meisje op bed gelegd en nu nog ff rustig zitten, wasje opvouwen en op tijd weer naar bed. Morgen weer werken helaas. Ik wil gewoon vakantie maar heb gelukkig nu 3 daagse werkweek. Nog 4 weken en vrijdag de echo.
    T was trouwens gezellig vanmiddag en heerlijk gegeten. Fijne avond nog.

Deel Deze Pagina