@ rianne: welkom terug. jammer dat jullie veel onweer hebben gehad, maar gelukkig in toscane wel goed weer. lekker genoten? fijn he die beweging in je buik. bij mij is het nu zo heftig dat mijn buik heel erg beweegt al, alleen als mijn man zijn hand erop legt zijn ze muisstil haha. stelletje bandieten. kotm vast wel dat hij ze nog flink zal voelen. het zijn echte druktemakers. deze zwangerschap heb ik nog gen productie van melk gehad, komt mss doordat ik tot 4 weken terug nog bv gaf. bij de vorige zwangerschap had ik het vanaf 18 weken ook. begon met een klein beetje net als bij jou. met een week of 25 was het zoveel dat ik met onderleggers en handdoeken moest slapen en dat het er op de wc zo weleens uitliep, dan was mijn buik helemaal drijfnat. wel grappig, maar niet erg handig haha @ hier: wij hebben vandaag een kid sit gekocht. is een soort kiddyboard voor denny als we met de tweelingwagen op pad gaan. met een zitje erop. we hebben hem in de babydump uitgeprobeerd. nou hij had de grootste lol en alle mensen moesten met hem lachen. dat zit dus wel goed. we hebben ook voor de zekerheid rompertjes gekocht maat 44-48. we waren op zoek naar 47, maar konden daarvan geen overslagrompers vinden en die zijn toch wel erg handig in de kleinste maatjes. dus dan maar op de goeie gok deze maat meegenomen.wat is dat dan superklein zeg. maar ook als ik nu weer mt 50 in handen heb, kan ik me niet voorstellen dat denny daar 22 maanden geleden nog in verzoop. zoooooooo schattig!!! Denny is trouwens vandaag 22 maanden oud jeeeeejjjjj. nog 2 maandjes en dan is ie alweer jarig, wat gaat dat snel zeg
Rian welkom terug! Ik voel de baby nu ook dagelijks en de ene keer beter dan de andere keer.. Van de week bijnde vk geweest.. Ik heb ook sochtends altijd n scheve buik, dacht ook dat t de billetjes waren maar de vk zei dat t de baarmoeder was die omhoog of scheef gaat door de blaas... Vond ik wel n teleurstelling Maandagochtend heb ik de 20 weken echo.. Vind het heel spannend.. Hoop niet dat de baby nu al te groot is ivm diabetes. We gaan ook vragen of ze het geslacht in een envelop willen zetten. Dan maken we m (hopelijk) dinsdagavond open als we gaan uit eten ( ligt eraan of mn moeder dan weg is ) dinsdag gaan we ons ook laten registreren als partner krijg ik n mooie ring! Helemaal zin in! Mn buik is trouwens ook al flink gegroeid! Is het bij jullie ook al zo goed te zien?
@ purple: spannende dagen maandag en dinsdag. iig heel veel plezier. ja ik zie er inmiddels ook best wel zwanger uit haha. ik zal morgen manlief eens een foto laten maken
@Rian: mijn boobs lekken sinds een paar dagen ook. Vooral 's nachts en dan word ik wakker met mega vlekken in m'n shirt. Het is volstrekt normaal, maar niet handig als je bh en tshirts moet gaan wassen natuurlijk. Je kunt zoogcompressen gaan gebruiken. Ik heb ze ook gehaald (nog niet gebruikt overigens).
Thnx meiden. Ik ga ook voor compressen maar moet eerst wachten tot de meegroei bh geleverd wordt. Bij de prenatal gingen ze niet tot mijn maat... dus online besteld. In mijn gewone bh's passen mijn borsten nog maar nauwelijks laat staan een compres
Allemaal voor het goede doel. Hier via cantaloop een besteld kreeg nog 5 euro per kledingsstuk vergoed van mijn aanvullende zorgverzekering....
lastig zeg die grote borsten haha. heb ik niet zo´n last van gelukkig. vroeger eerder last van kleine borsten, nu netjes een c/d cupje. kun je eigenlijk overal wel vinden. compressen vond ik ´s nachts een ramp. die bleven maar verschuiven, ook die met plakrandjes. dus toen maar overgestapt op bloot slapen met handdoeken
Plakrandjes? Hmmm, ik zal het allemaal gaan ontdekken denk ik, bloot slapen gaat niet, dan heb ik het gevoel gewurgd te worden door mijn borsten haha! Draag meestal een wat strakker hempje dat de boel een beetje op de plek houdt. C/D is prima, ik zat voor de zwangerschap tussen E/F waarbij de E Bh die ik heb echt nu te klein is, en de F begint over te lopen aan de bovenkant...
Hallo iedereen, Weer even niet gereageerd, beetje druk gehad. Zaterdag de 20-weken echo gehad, alles was goed met onze kleine kerel! Vandaag jarig maar gisteren mijn verjaardag gevierd. Leuke dag gehad. @Borsten: Hier geen lekkende borsten, bij de 1e ook niet gehad. Had toen wel al meteen melkproductie toen ik borstvoeding ging geven. Nu zijn mn tepels wel wat vettiger, en dan denk k steeds dat er iets uit lekt maar (gelukkig) is dat nog niet zo. Lijkt me niets om nu al met die compressen te lopen. @Kindje: Hier beweegt de kleine volop. 'S middags is hij meestal rustig. 'S ochtends voel ik m altijd laag onderin en 's avonds overal. Vooral als ik plat lig.
@ wondertje: van harte gefeliciteerd met je verjaardag. je hebt echt stralend weer op je verjaardag, geniet ervan. wat fijn dat je 20w echo goed was. is altijd een enorme geruststelling vind ik. @ hier: eindelijk is het zomer, heerlijk, maar ik kan wel janken. ik zt helemaal onder het warmte eczeem en heb de hele nacht liggen krabben. vannacht nog beneden gezeten met koude washandjes om de brand uit mijn huid te krijgen. ik zou zo graag genieten van het weer, want ik ben echt een zomermens, maar dit is echt ellendig. en mijn arme kleine ventje begint ook alweer helemaal onder te staan met eczeem. vanmiddag maar lekker een lauw badje voor hem vullen en lekker in zijn blote billen laten lopen
@wondertje gefeliciteerd met je verjaardag! @blinky wat vervelend zeg! Hoop dat het snel overgaat.. @hier vanmorgen 20 weken echo gehad en gelukkig geen afwijkingen gezien.. Hoofdje en buikje waren iets aan de grote kant maar wel binnen de normen gelukkig! Morgen avond weten we het geslacht.. Ze wilde het eerst niet in een envelop zetten omdat dat volgens de regels niet mocht.. Voor het geval ze het verkeerd gezien heeft.. Maar gelukkig toch gedaan! En nog 6 mooie foto's meegekregen
Rian misschien vind je de lilypadz wat? Die plak je gewoon op je tepels en dat houd het lekken helemaal tegen. Alleen niet geschikt bij veel melkverlies en ingetrokken tepels. Ik heb ze bijna een jaar lang gebruikt toen ik BV gaf aan mijn zoon, veel makkelijker dan compressen (die moet je dan weer gaan wassen, en ruik je telkens die melkgeur weer)
blinky: gefeliciteerd met de 22e vermaanddag van Denny. Oeh dan komt de verjaardag al dichtbij he. Hier zit mijn meisje ook weer helemaal onder de eczeem. Nee dit weer is voor jullie niet gunstig. Ik vind het ook erg sneu voor d'r (en voor jou). Het jeukt als een gek bij d'r. Purple: spannende dag dus morgen (vandaag al maar gelukkig was alles goed) met de partnerregistratie en het openen van het envelopje. Hier is mijn buik ook al flink gegroeid hoor. Is niet te missen. (.)(.) hier geen last van borsten die me s nachts wurgen haha. Ik heb nu een kleine C-cup,normaal B. Ik heb wel veel jeuk aan 1 tepel van de (.), irriteert me mateloos. Wordt er beetje gek van. Om daar nou de hele tijd te gaan krabben, is ook zo wat. Gefeliciteerd Wondertje met je verjaardag en de goeie echo. Hier wel ok. Beetje moe omdat ik vannacht vanaf 4.45 wakker lag en pas tegen 6 uur eindelijk weer in slaap viel. Tja en wekker gaat om 6.30 uur. Ik kon er dan ook niet uit komen en had de hele dag last er van op mijn werk. Vanavond maar weer op tijd naar bed. Lag er gisteren ook wel op tijd in maar goed... Mijn man is ook ziek en ik werd dus wakker vannacht van zijn gesnurk Hopelijk knapt hij gauw weer op. Morgen iig weer lekker dagje vrij voordat ik dan de rest van de week weer aan de bak moet Is het eindelijk mooi weer, moet ik veel werken maar ja in de pauze maar lekker buiten zitten. Morgen eerst qualitytime met mijn meisje, lekker in de tuin en een badje neerzetten. Gisteren naar Burgers Zoo in Arnhem geweest. Heerlijk weer gehad en Jenna heeft zich prima gehouden ondanks dat ze haar middagslaap moest missen (ze was vandaag wel aan de moeie kant maar goed, morgen kan ze uitslapen). Ze vond vooral de leeuwen, vissen/haai en de speeltuin erug leuk hihi. Fijne avond all.
Pfft hier eerste dag terug aan het werk na lekkere vakantie, viel toch wel even zwaar! Fijn om te horen dat de 20 wk echo's goed waren! Wij moeten/mogen morgen, ik ben er best een beetje zenuwachtig voor. @Babyengel, zeker het proberen waard, ik ga het eens googlen wat het precies is, bedant voor de tip! @Eczeem, wat balen zeg blinky en dochtertje van Mila. hopelijk voelen jullie je snel weer wat beter! Zo... ik ga lekker naar bed, morgen beetje uitslapen want we hoeven pas om half 9 in het zkh te zijn voor de echo! En het zkh is hier om de hoek, normaal zit ik om 7 uur al in de auto. En morgen alweer 21 weken, wat gaat het hard in ene he?!
@ purple: gefeliciteerd met de goeie echo. veel plezier morgen met openen van de envelop @ mila: zo zielig voor je meisje die jeuk. vandaag werd denny er ook weer knettergek van. we hebben dus allebei niet fatsoenlijk geslapen. kunnen we volgende keer net zo goed op zp komen haha @ babyengel: ik heb in het begin ook lilypads gebruikt toen ik nog niet zoveel melk verloor. dat werkte toen idd erg goed. alleen later had ik geen keus en moest ik wel op gewone pads over @ rianne: ik vind ook dat het nu ineens supersnel gaat. veel succes morgen met de echo
Meiden, even snel moet naar mijn werk. Maar gisteren de guo gehad en alles zag er prima uit bij ons mannetje.. Wat een opluchting!!!
@ lara:wat een opluchting. goed nieuws zeg, gefeliciteerd @ rianne: gefeliciteerd met je goeie echo. @ hier: vannacht beter geslapen. ik heb mijn pyama aangehouden. bloedheet, maar ik heb wel minder last gehad van mijn eczeem. hele opluchting. dus nu op zoek naar een positiepyama die heeeeeeel dun is haha