1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Wow blinky mooi!!! Nog kunnen slapen?

Gisteren heeft mn lief ook de beeb gevoeld :)

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hierzo heeft vriendlief de kleine ook voor het eerst gevoeld. Heb hem nog nooit zo breed zien glimlachen !! Erg schattig

3. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hallo dames,

Vriendlief heeft de kleine nog niet gevoeld, hij doet steeds zn best maar onze zoon plaagt graag. Zodra zn hand nl weg is geeft ie n megatrap haha.
    Hier een buikfoto, vers van de pers hihi

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ wondertje: mooie buik hoor. Denny kon ook altijd zo ontzettend zijn papa pesten.
    @ rianne: dat is vroeg elke keer zeg. Wat leuk dat je vriend de kleine ook heeft gevoeld.

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ purple : leuk dat je vriend/ man het kleintje heeft gevoeld. Maakt het allemaal net nog iets echter he?

@ hier: vannacht zijn we dan uiteindelijk om 1.15 gaan slapen. En we hebben geslapen tot 8.00. Toen kwam denny onze kamer op.

6. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Hallo dames. Weer thuis van vakantie. Helaas, die zit er weer op.
    Heb niet alles terug gelezen, is een beetje veel. Ik haak gewoon hier weer aan. Welk belangrijk nieuws heb ik gemist? Ik hoop dat het bij iedereen goed gaat!

Vraagje: zijn er hier meer meiden die ook nog steeds enorm onzeker zijn?
    Ik durf gewoon nog niet te geloven dat ik echt een beeb in mijn armen zal hebben aan het einde van dit jaar.
    Even ego, sorry hoor....
    Ik voel op wat "gevladder" na nog niet echt leven. Ik heb op de vakantie gedroomd dat we dinsdag a.s. bij de 20 wkn echo aan kwamen en dat de reactie was: "oh, maar dit is echt niet goed hoor", dat het hartje dus niet meer klopte. Dat gevoel kon ik niet echt van me af schudden. 4 weken zonder controle is dus duidelijk te lang. Toen ik gisterenmorgen alleen nog maar kon huilen omdat ik bang was dat het echt niet goed zat toch maar de vk gebeld (in Frankrijk ging dat wat moeilijk). Ik mocht vrijwel meteen langskomen, en gelukkig vond ze al heel snel het hartje! Tranen met tuiten bij haar op de bank. Pffff, wat kan een mens zich gek maken.
    Nu op naar dinsdag voor de 20 wkn echo. Zou het daarna dan "echter" gaan worden??
    Ik voel me nog steeds niet echt zwanger (weet natuurlijk ook niet hoe dat voelt:p).

Sorry voor het ego bericht. Ben ik de enige die zo "gek" doet, of komt dit toch echt door mijn "voorgeschiedenis" (alhoewel dat nou ook weer niet zo enorm dramatisch is...)??

7. fenyalara

fenyalara Actief lid

28 jul 2009
    463
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey knuffel

Welkom terug van vakantie, je gevoel is wel voor te stellen en wat fijn dat je dan meteen langs mag komen. Ik kan elke keer wel huilen als ik ze zie. Hihi hormonen. Voor ons werd het idd allemaal veel echter na de 20 weken echo, wij hoorde toen dat het 2 meisjes zijn en natuurlijk het allerbelangrijkst dat alles erop en aan zit en ze goed groeien..
    Hopelijk krijg je na de 20 weken echo een zekerder gevoel..

Wat een mooie buiken komen er voorbij..

Ik was woe met 21 weken 5 kg aangekomen van onze Twins. Ben er zelf blij mee. De meisjes doen het goed, voel alleen ook nog steeds alleen gefladder..

Helaas gaat het met werken echt slecht, baal er enorm van, kan het amper volhouden, afgelopen vrijdag half uur gewerkt. Gelukkig is iedereen lief, maar baal dat ze niet op me kunnen rekenen en ik niet vooruit kan.. Hopelijk snel oplossing. Werk nog maar 15 u en ga terug naar 12. Maar dat kan mijn lijf al niet aan Pff.

Hier komen straks de as knuffeltantes. Ze komen lekker eten en we gaan ze vragen doormiddel van gedichtje en hebben armbandjes laten maken. Ben zo benieuwd naar reactie.. Ze weten van elkaar niet dat ze komen en wat ze komen doen, spannend of ze het verwachten of niet..

Fijne zondag xxx

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ knuffel: welkom terug. ik heb het bij deze zwangerschap helemaal niet meer dat ik het me niet kan voorstellen. maar bij denny heb ik het bijna de hele zwagerschap gehad. ik vond het zo onwerkelijk dat er een nieuw mensje in mijn buik groeide. gelukkig mocht je bij de vk komen voor geruststelling en gelukkig was alles nog helemaal in orde. veel succes dinsdag bij de 20w echo
    @ fenya: wat leuk om het op die manier te vragen. wij zijn er nog niet helemaal uit wie we voor deze 2 kindjes gaan vragen. van denny zijn het mijn broer en zus, maar vind het bij nader inzien toch wel leuker als ze allemaal andere hebben. bij ons worden het peetooms en tantes, want de kindjes worden gedoopt net als denny. denny is in april 2011 gedoopt met bijna 7 maanden. de tweeling willen we weer in april laten dopen, dus die zullen dan een stukkie jonger zijn. vinden we wel leuk , omdat we zelf in april getrouwd zijn.

@ schoonmoeder: ze is sinds gistermiddag weer thuis. vanavond gaan we even op visite. manlief is de woonkamer van mijn ouders nu aan het schilderen. die krijgen dinsdag een nieuwe vloer.

zo lief vanmorgen. denny werd wakker en kwam bij ons de slaapkamer op. ik deed net of ik nog sliep en ik hoorde hem terug lopen naar zijn kamertje. komt ie meteen weer terug, trekt mijn hand opzij, legt er zijn knuffelaapje in en zegt "bliebt" (alsjeblieft). nou ik werd er helemaal week van. loopt ie gelijk door naar mijn man en begint hard op zijn voet te rammen "wakkerrrrrrr". haha verschil moet er zijn toch?

9. anoniemass

anoniemass Actief lid

9 apr 2011
    205
    8
    18
    NULL
    NULL
    hallo dames,

wat fijn dt sommige heren de baby ook hebben gevoeld!
    hier ook deze week voor het eerst gebeurd :D

hij begint lekker actief te worden! sinds de dark knight rises. volgens mij vond ie t geluid maar niks!! germ.

hopelijk gaat het erder goed met iedereen
    ben ff de namen kwijt, maar hopelijk is d jeuk nu overr!

babyengel neem je rust en tijd!
    verder alles goed met de damss?
    hier sinds het weekend alles af en geregeld voor de baby haha!
    jullie ook al veel in huis of moet er nog begonnen worden met aanschaffen en verbouwen?

groetjes!

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ anoniemass: wat lekker dat jullie alles al klaar hebben voor de baby. wij moeten nog een 2e ledikant hebben. dan gaan we de babykamer nog helemaal aanpakken. dan nog ons bad eruit slopen, want in de woonkamer is geen plek voor zo'n grote kinderwagen, dus die komt op de plaats van ons hoekbad te staan. dan moeten we nog 2 MC's halen en wat spulletjes voor in de kinderwagen en dingen als extra kruiken en hydrofilluiers etc. dan moeten we nog geboorteborden regelen en geboortekaartjes en oh ja nog even 2 namen bedenken haha

11. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Heb even snel een vraag aan de mama's die al eens borstvoeding hebben gegeven of dit weten..
    Kan me nog herinneren dat ik in de kraamtijd de harde plekken moest wegmasseren van mn borsten, of dat er een pijnlijk kanaaltje zeg maar was wat even leeg moest.
    Nu ik af en toe wat druppels vocht uit mn borsten verlies heb ik dat gevoel weer.
    Als ik dan vanuit die plek richting tepel duw dan komt er weer iets uit..
    Maar hoort dat zo? Voelt nl net als met borstvoeding geven.. ( oke dan wel veel minder heftig).
    De gevoeligheid is dan ook weer even weg tot n paar uur later. Dan loopt het weer 'vol' lijkt t en komen er weer druppels als ik erop duw

12. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    @anoniemass haha ik was van de week ook naar the dark knight rises en volgens mij vond mn beeb het harde geluid ook niet leuk.. kreeg vaker schopjes dan normaal :D

13. anoniemass

anoniemass Actief lid

9 apr 2011
    205
    8
    18
    NULL
    NULL
    @purple88, haha gek he. nja de film was ook wel erg hard en bruut :p

@blinky, ja jullie moeten alles dubbel hebben natuurlijk!

ooh jongens ik kan niet wachten tot de baby er is.!! ik word erg ongeduldig nu alles af is!

14. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ wondertje: dat had ik ook bij de zwangerschap van denny die harde gevoelige plekken. idd helpt het dan om richting de tepel te masseren en onder de douche maseren werkt nog beter. of met een warm washandje
    @ anoniemass: ja dat is dan weer een nadeel dat het wachten nu extra lang duurt nu jullie helemaal klaar zijn

15. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    hallo allemaal,

vorige week was een erg drukke week, ik heb amper tijd gehad om te reageren hier.

Rian wat een prachtig lief wiegje! als ze er eerst maar in ligt!

Babyengel wat een prachtige buik heb je, hier nog niet veel te zien. veel buren kwamen er vorige week achter dat ik zwanger was en als ik dan zei dat ik 21 weken was, konden ze het haast niet geloven! eerlijk gezegd vind ik het zelf wel best, mijn buik zit nu nog niet in de weg.

Wondertje jij ook al zo´n mooie buik... leuk al die buikfoto´s

hier ook vaak veel beweging in de buik, gisteren in de kerk was het kindje ook zo lekker actief, dus ik leg Jenna haar hand op mijn buik, fluistert ze: hij wil eruit! kinderen kunnen zo leuk reageren, Karine zei vorige week al, nu de baby eruit halen! haha ze kunnen niet wachten, ze willen ook zo graag weten wat het is. En Jenna komt iedere keer met de leukste namen langs voor een meisje, want ze wil weer een zusje!

Knuffel ik kan me die onzekerheid wel voorstellen hoor, ik heb er nu niet zo´n last van omdat het toch al de 4e is, maar ik heb het vaak ook aan het einde van de zwangerschap, dat ik me steeds zorgen maak of alles wel goed zal gaan. Gelukkig kon je lekker even langs bij je VK, en morgen de 20wkn echo, succes, hopen op positieve uitslagen!

16. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Zat trouwens te denken, ik wil ook wel meehelpen om de lijst up to date te houden.
    Dan hoeft Babyengel dat niet steeds te doen.
    Zit toch bijna de hele dag achter de pc wegens mn studie.
    Als je dat tenminste oke vindt, babyengel?

17. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hey ladies,

Zie dat er veel beweging in de Beebs zit :p hier ook.manlief en dochtertje hebben t ook van de week gevoeld. As we speak is beeb weer actief :D dat vind ik toch wel t mooiste van t zwanger zijn.

Knuffel: Ik kan me voorstellen dat je ook wel onzeker voelt. De een heeft dat ook meer als een ander en gelukkig begrijpt je vk dat. Volgens mij heb je vandaag je echo of niet?

Babyengel doe rustig aan. Neem je tijd. *knuf*

Mooie buikfoto's hoor.

Balen dat t werken niet goed gaat fenya maar t zij zo. Wat is die paar maanden op t leven van de gezondheid van jou en je beebs. Ik had t bij vorige zwschap dat ik 40 uur niet vol hield maar zelfs Arbo zei bovenstaande. Je draagt er wel 2 bij je hè.

Anneco: leuk hè hoe kids dan reageren op de baby in de buik. Mijn jenna vindt t ook prachtig. Noemt t: mijn baby en de baby krijgt haar speen als t geboren is (yeah rightM eerst zien dan geloven haha)

Wondertje: ik ken dat bv gevoel alleen bij bv vorige keer maar niet tijdens zwschap. Toen heb ik 3 borstontstekngen gehad en me suf gemasseerd. Jij bent er ws gevoeliger voor.

Blinky: fijn dat smoeder weer thuis is. Aaah lief zeg van denny, idd *smelt*

Anoniemas: wow zijn jullie al klaar met alles. Gevalletje nesteldrang haha. :D Maar fijn hoor, hier beginnen we over 2 weken. Dan hebben we vakantie.

Dan weten we ook wat t wordt. Poeh wil t wel heel graag weten hoor maar goed, 10e gaat vlopje open en dan weet ik ook what to shop voor de kamer en evt, voor beeb. Kan niet wachten;)
    Vanmiddag ff met smoeder naar jaarlijkse Braderie hier in de buurt. Bovendien kunnen we dan gelijk mijn auto weer ophalen van garage. Kost weer een boel geld :$
    Oh en ben super trots op mijn dochtertje, die heeft t zindelijk zijn helemaal door. Loopt al dagen zonder luier en druk met stickers verdienen. Op enkele ongelukjes na, gaat t boven verwachting goed, alleen t poepen nog niet maar dit is überhaupt moeilijk voor haar (verstopping en pijn).
    Ik ga ff lekker broodje eten nu met d'r. Fijne dag.

18. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @anoniemass; wat fijn dat je man de baby ook al gevoeld heeft.
    Hier helaas nog niet!
    wij zijn aan het wachten tot de babykamer er is, dan komt de schilder, ff kijken wat mooi is.
    Daarna gaat hij schilderen.
    We moeten nog het een en anders aanschaffen, maar de grote aankopen zijn (volgens mij) gedaan.

@Blinky; inderdaad 2 namen bedenken, ik ben blij dat we eindelijk eens zijn over 1 naam van elk geslacht.

Even een vraagje, misschien kan toevallig een van jullie me hierin helpen:
    Ik wil na het zwangerschapsverlof minder gaan werken, is het verstandig om ouderschapsverlof op te nemen of beter om mijn contract uren omlaag te laten zetten?
    Weet iemand de voor-/nadelen van beide?

19. sofie21

sofie21 Actief lid

25 jan 2010
    301
    0
    0
    haai meiden ik kom me ook even melden ik
    ben 10 december uitgerekend!

liefs sofie

20. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    @Fenyalara:hier dus ook vooral gefladder. Maar sinds dit weekend is er meer beweging. Wat balen van je werk, en hoe is het met de knuffeltantes gegaan (en wat houdt dat precies in:):))?
    @Blinky: het is inderdaad ook een groot stuk "ongeloof". Bedef zal vast wel een keer komen (hoop ik toch:p:p). En wat lief dat jij een knuffel kreeg en papa wakker moest worden, onderscheid moet er inderdaad zijn!!!:D:D
    @AnneCo: lijkt me wel heel bijzonder om dat soort momenten met je kids te kunnen delen! En die onzekerheid... ben erg blij met de vk's zeg maar, Ze doen gelukkig heel niet moeilijk!
    @Mila: yep vandaag echo gehad. Ik zal zo ff verslag doen... En wat zal je trots zijn op je dochter!
    @Kinderwens: je moet bij je werkgever even navragen of je na het eventueel gebruiken van je ouderschaps-verlof je direct je contract om kan zetten naar minder uren. In sommige gevallen moet je dan een deel van het )belasting'voordeel terug betalen, en dat zou zonde zijn.... (Ik moet er zelf ook nog achteraan).
    @Sofie: welkom maar vooral: gefeliciteerd!!!

Voel echt wel wat nu, en zelfs Knuffelman heeft het een keer gevoeld! Er zit toch echt iets...
    En dat hebben we vandaag dan ook weer gezien. Vanmiddag (eindelijk) de 20 weken echo.
    Alles zat er goed uit! Alle organen waren aanwezig en zagen er voor zover te zien goed uit. Wel ligt mijn placenta vrij laag. Dat zou eventueel problemen kunnen gaan geven, maar deze vk (niet onze eigen) verwachtte dat deze door de groei wel iets "omhoog" zou kruipen. Wel "waarschuwde" ze dat ik eventueel bloedverlies zou kunnen krijgen, en dat ik dan dus niet dircet in paniek moest schieten (ben bang dat ik dat toch wel doe, maar als je het weet is het denk ik net even minder eng). Voordeel hiervan is dat ik over 10 weken nog een keer voor een uitgebreide echo moet (he jammer, moeten we weer naar de beeb kijken:p:p).
    Verder is de beeb dus door de keuring, en da's toch het belangrijkste!

Knuffels voor iedereen!
    Hier toch even spammen:

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina