@ mila: wat goed van je Jenna dat ze zindelijk is. ja die paar ongelukjes die horen erbij he, komt vanzelf. poepen lijkt me voor zo'n kleintje ook best een beetje eng. kan me voorstellen dat ze daar toch wat langer voor nodig hebben, voor dat goed gaat @ sofie21: welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap @ knuffel: wat fijn dat je echo goed was. ja idd als je bloedverlies krijgt moet je wel even vk bellen natuurlijk, maar het is wel iets makkelijker om nog even rustig te blijven als je weet dat het van je placenta kan zijn. wat een leuke echo foto en joh wat rot dat je nog eens moet gaan kijken over 10 weken haha @ hier: as dinsdag weer een echo van de boys. zo vervelend ik kan niet wachten hihi. vandaag een flinke migraine-aanval gehad. geslapen van 10.00 tot 14.00. daarna was het een stuk minder, maar helaas tegen 18.00 kwam het in alle hevigheid weer terug. het is hier echt een enorme drukte in mijn buik. die 2 zitten maar niet stil haha. je kan mijn buik ook goed zien bewegen aan de buitenkant, heel bijzonder. dat beloofd nog wat voor de komende maanden
Ligt er een beetje aan of je ouderschapsverlof betaald wordt of niet. In sommige COA (oa leraren) wordt het voor 40-100% betaald, dan heeft het natuurlijk zin. Het heeft ook zin als je voordag je ouderschapsverlof op je een volgende zwangerschap wilt zodat je verlof voor 100% wordt uitbetaald. Ook heeft het zin als je na bijv 1 jaar je weer full-time wilt gaan werken en dus niet twee keer je conctract hoeft aan te passen. In mijn CAO wordt er niets van mijn ouderschapsverlof uitbetaald. Ik ga mijn contract aanpassen naar 82.4%, ik ga 1 dag minder werken. Over 1 jaartje werk ik niet meer voor mijn huidige werkgeven en kan ik mijn ouderschapsverlof misschien goed gebruiken. Ik zou eens met de salaris-administrateur, of zo iemand praten over wat voor jouw situatie het beste is. Hierzo gaat alles zijn gangetje, ook ik heb erge hoofdpijn gehad. Maandag begon het op mijn werk rond de lunch en ik had natuurlijk geen paracetamol bij me.... eenmaal thuis om half 7 viel mijn hoofd er bijna af en ben ik meteen in ben gaan liggen en sliep tot kwart voor 9. Vriendlief had wat eten bewaard en na het eten ben ik om 10 uur weer naar bed gegaan. Had zelfs de dinsdag ochtend nog wat hoofdpijn. Gelukkig is het gisteren helemaal over gegaan. Ik heb zo'n hekel aan hoofdpijn hebben! De kleine trekt zich er niets van aan en is lekker aan het trappelen, steeds vaker hard genoeg dat ik het van buiten ook voel, mijn vriend zit nu steeds vaker met zijn hand op mijn buik en heeft haar gisteren weer een trapje voelen geven. Je zien mijn buik nog niet bewegen, maar ik heb er ook een lekker isoleer laagje over heen zitten,dus dat duurt vast nog even. Nog een half weekje werken en dan is het alweer weekend! Fijne dag allemaal
balen dat je ook zo´n hoofdpijn hebt gehad Rianne. gelukkig is het helemaal over. hier is de migraine gelukkig ook zo goed als weg. kwam wel goed uit, want denny besloot vanmorgen dat 6.45 toch echt tijd was om op te staan. hij ligt er nu net weer in
@Knuffel ik heb precies hetzelfde, plecenta laag. Ik heb dan ook al een bloeding gehad. Schrikken dus... gelukkig weet ik nu de oorzaak en is maar hopen dat het mee omhoog groeit. Ik mag ook over 10 weken terug komen voor een extra echo, super toch. Gelukkig heb ik over 3 weken en over 8 weken ook al een pretecho, dus dan kan ik ook zien hoe het vordert. Geniet ervan, je hebt een mooie echo! @Rian Bedankt voor je info, ik heb ook het een en ander nagekeken. wij krijgen ouderschapsverlof niet uitbetaald, daarnaast vervalt per 2013 de ouderschapsverlofkorting. Dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen. Het enige voordeel is als je inderdaad binnen het ouderschapsverlof een 2e zwangerschapsverlof hebt en wat voor ons belangrijk is, is dat mijn man zelfstandige is, dus als het bij hem slechter gaat, kan ik weer meer gaan werken. Gelukkig is je hoofdpijn weg, is inderdaad altijd vervelend. Wat fijn dat je vriend de kleine voelt, mijn man helaas nog niet. Jammer genoeg voel ik onze beeb ook niet zo heel vaak en nog erg zachtjes. Komt wel...
Vandaag lekker stukje gewandeld, +/- 45 minuten. Was wel erg warm maar ging prima. Toch lekker om zo in beweging te blijven! Verder is mijn spreekkamer op de eerste verdieping dus ik loop 20 keer per dag de trap op en af... pfffffft haha Doen jullie nog wat aan lichaams beweging?
ik wandel elke dag met denny door het dorp, te voet om boodschappen en naar mijn ouders en schoonouders. verder ben ik altijd druk met denny, die houdt me goed in beweging.
Goeiemorgen meiden! Klein vraagje he. Ik heb het nog nooit gehad, maar denk keelontsteking te hebben. Het is nu de derde dag en lijkt alleen maar erger te worden. Eerst gewoon pijn bij het slikken, nu amper kunnen eten/drinken, een mega rode keel met van die witte blaasjes. Normaal gesproken had ik al 10x een paracetamol genomen, maar nu dus nog niet gedaan vanwege de baby. Wat zouden jullie er tegen doen?
@lovelygwen ik zou maar even langs de ha gaan... het lijkt wel op keelontsteking hoe je het omschrijft. misschien kan de ha je wat voorschrijven wat je wel mag hebben ivm zwangerschap. @rian ik de elke woensdag spinning(al ben ik de laatste tijd weer eg moe!vooral na een dag werken) ik werk ook in een winkel waar er nog 2 trappen zijn.. die moet ik ook elke keer op en af en verder fiets ik elke x naar mn werk.. 8km per dag. hebben jullie ook pijn/gevoelige borsten? ik heb sinds giter ineens weer van die harde schijven en gevoelige tepels... al een tijd niet meer gehad.. ik had het toen ik de pil slikte wel altijd. gister weer een echo gehad bij de gyn n de baby lag weer lekker te duimen haha over 4 weken weer een groeiecho en ze hebben me nu officieel gezegd dat de baby met 38 weken gehaald word..
Hmm... ja misschien inderdaad toch wel een goed idee! Ik heb net toch maar even een paracetamol genomen. Weet dat het geen kwaad kan om dat in hoge nood eens te doen. Ideaal is natuurlijk anders. Als het hier niet beter van wordt, toch maar even langs de ha indd! @Rian: ik reed altijd erg veel paard, tot wel 4x per week. Dat doe ik sinds februari niet meer (helaas). Ga het overigens in het nieuwe jaar wel weer oppakken, waar ik nu al naar uitkijk! Verder doe ik nu vrij weinig eigenlijk. Ik woon in het park, dus wandel bijna dagelijks met vriendlief een halfuurtje en soms langer door het park. Verder op de fiets naar de winkel/stad en dat is het wel! Oja, en een buiten zwembad naast de deur, dus heeeeeeel af en toe een paar baantjes.
@Purple: nog even reageren op jouw berichtjes: nee geen gevoelige borsten. Wel lekken ze nog steeds 's nachts en worden m'n tepels al wel wat harder, maar verder niet veel bijzonders. Enne... heb ik gemist waarom je kleine met 38 weken al gehaald wordt? Heb je al een datum mogen kiezen? Vaak kan dat dan toch?
Nog even snel een vraagje.. heb sinds gisteravond ineens steken in mn onderrug.. net boven mn billen zeg maar.. niet zwaar getild geloof ik wel gestofzuigd enz.. iemand die dit herkent? wat zou het kunnen zijn?
Hee Purple, ik herken het. Ik heb zaterdag bijna 35 km gefietst en heb een aantal dagen daarna last gehad van m'n stuitje. Het kan dus een overbelasting zijn van iets waarvan je nooit zou denken dat dat een overbelasting zou kunnen zijn. Gewoon even rustig aan doen, trekt waarschijnlijk wel weer weg over een paar dagen!
Hallo allemaal Ik lees en kijk mee in hrt topic december buikjes en kwam per toeval bij dit topic terecht. Ik zou graag met jullie mee willen kletsen. Ik ben morgen 22 weken zwanger en alles verloopt tot nu toe heel goed. 20 weken echo was goed en we weten niet wat het word, een verrassing. Buik begint lekker te groeien en voel sinds een week of twee de baby, buik gaat savonds op en neer, zo prachtig, en mn vriend heeft het nu 1x gevoeld. Helaas kamp ik al weken met blaasontstekingen en ben momenteel herstellende van een nierbekkenontsteking, heb al 4 kuurtjes gehad, erg vervelend. Ik ben verpleegkundige van beroep en werk in het ziekenhuis op een verpleegafdeling. Fysiek soms best pittig maar ontzettend leuk en altijd uitdagend. Als er vragen zijn hoor ik het wel ga nu eerst lekker meekletsen. Best wel spannend allemaal Groetjes
de baby word met 38 weken gehaald omdat ik sinds 4 weken insuline moet spuiten.. ik had al diabetes type 2 maar al 2 jaar geen medicatie meer.. nu in zwanger ben helaas toch weer aan de insuline.. de kans is te groot dat het een grote baby word.. maar heb nog geen datum mogen kiezen, misschien komt dat nog
@ gwen: ik zou ook ff de ha bellen. kan hij een kuurtje voorschrijven. amoxyciline is een antibiotica die tijdens de zwangerschap geen kwaad kan. en keelontsteking moet je wel de kop indrukken @ purple: schattig dat je kindje lag te duimen. apart om te weten dat met 38 weken jullie kindje wordt gehaald.was daar een medische indicatie voor? oh ik lees net dat het ivm insuline is. betekent dat dan dat je een ks krijgt of dat je wordt ingeleid? dan weet je nu al dat je een novemnber mama gaat worden haha. spannend hoor. geen pijnlijke borsten hier gelukkig. ook nog geen lekkage deze keer. @ theebeeb: welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. wat fijn dat je 20 w echo goed was. heerlijk he die beweging in je buik? @ hier: net een extra keertje bij de fysio geweest. ik wist na het eten gisteravond niet meer hoe ik moest zitten van de kramp in mijn bovenbuik. zegt ze: ja dat is niet zo heel gek als je kindjes nu al tegen je ribben drukken. hellup!!!!! daar komt dus ws mijn hoge buikpijn en mijn kortademigheid vandaan. en dan nu al, hoe moet dat over 3 maanden? aaarggggg. zijn ook nog eens enorme druktemakers. oei oei, ik kan wel 100 keer op een dag naar de wc om te plassen en zeker 6 a 7 keer per dag voor het grote werk. mijn darmen worden echt intensief gemasseerd door de kindjes haha. vannacht eigenlijk helemaal niet geslapen. we gingen wat later naar bed, omdat we laat thuis waren. dan willen we toch altijd nog even ontspannen voor de tv. om 1.00 werd denny wakker en die ging pas weer slapen om 5.30. pfffff en de hele nacht heeft ie gehuild, dus de hele nacht zijn we bezig geweest om hem te troosten. om 7.00 moest mijn man er weer uit om te gaan werken (wat ik persoonlijk niet verstandig vind als je eerst 45 minuten moet rijden na 1,5 uur slaap) en ik werd om 9.15 weer gewekt door een hele vrolijke denny. oh ik kon mijn ogen echt nauwelijks openhouden vanmorgen.
@Purple wat vervelend dat je diabetes tijdens de zwangerschap weer is gaan opspelen. Groeien de babys daardoor sneller? Kun je je waardes wat goed op pijl krijgen/houden? Toch een extra punt van aandacht. Niet altijd leuk lijkt me maar als alles maar goed is met je babytje, dat is heel belangrijk. @Blinky wat bijzonder een tweeling op komst, een groot bezit! Straks twee van die lekkere frummels bij je. Weet je ook al wat het word? Wat naar dat je nu al last hebt van je ribben en kortademigheid. Is je buik al erg dik? Kan me voorstellen dat je moe bent na zo'n nacht en dan nog een kindje om je heen. Dit word ons eerste kindje. Voor wie ook?
ik fiets veel, ongeveer 3 x per week naar het werk (8 km heen en 8 KM terug) Ik wandel elke dag minimaal 30 minuten met de hond en dit soms 2-3 x per dag. aan echte sport doe ik 2 x per week fitness en 1 x per week BodyShake. Ik ben ook instructrice (nu gestopt met wekelijkse lessen) maar moet nog geregeld invallen bij de steps, BBB en spinning. Ik blijf dus wel bezig, al ben ik van 6 x per week sporten, naar 3 a 4 x gegaan.
@theebeeb ja het kan dat de baby's sneller daardoor groeien.. tijdens de 20 weken echo was het hoofdje en het buikje wel wat aan de grote kant maar binnen de normen. de waardes kan ik nu wel redelijk onder controle houden gelukkig. @blinky wat vervelend dat je nu al zo'n pijn hebt! kun je er wel wat tegen doen?
Hoi Allemaal, Lag geleden dat ik hier ben geweest(laptop kapot) nu eindelijk weer een nieuw kunnen aanschaffen Hoop dat iedereen een goede zwschap heeft. De meeste van ons hier al de 20wkn behaald Morgen ben ik zelf 21 wkn..Gaat snel ineens! Heb zelf 2 dgn in het ziekenhuis gelegen vanwege benauwdheid en heb verhoogde kans op nieuwe longembolie(in verleden ook gehad) dus zwaar klote maar gelukkig niets te zien... Vandaag 20wkn echo gehad alles was goed alleen klein hoofdje maar niet zorgelijk. En wij krijgen een meisje! Ze was een beetje cameraschuw en wou zich niet echt laten zien hahaha. Nu kunnen we gaan brainstormen over een mooie naam