@blinky nee hoor meid je bent dan geen klager mijn verloskundige zegt altijd beter 1000 keer voor niks bellen dan 1x niet bellen en het is niet goed, geen risico's nemen meid, een strakke band om je buik klinkt als Pre-eclampsie en dat kun je met een 2ling vroeger in de zwangerschap krijgen en een zwangerschaps vergiftiging is gevaarlijk voor zowel jou als de kleintjes. De sympthomen van pre- eclampsie en hellp syndroom zijn verhoogde diastolische bloeddruk (70%); misselijkheid en/of braken (50-85%); pijnlijk band-gevoel in de bovenbuik ter hoogte van de lever (85-95%); hoofdpijn (50%); vocht vasthouden in de vorm van perifeer oedeem (55-65%); eiwituitscheiding in de urine (85-95%) en tintelende vingers.
Wanneer je zwanger bent van een meerling is het gevaar groter, dan wanneer je zwanger bent van één kind; Er is een aantal ziekten die de kans op zwangerschapsvergiftiging vergroten. De belangrijkste zijn suikerziekte en een hoge bloeddruk. Ook wanneer je lijdt aan stollingsafwijkingen, afwijkingen in de bloedsomloop of bepaalde stofwisselingsstoornissen, behoor je tot de risicogroep. Als je weet dat je aan één van deze ziekten lijdt, kun je het beste contact opnemen met je arts. Deze kan je dan vertellen of er een relatie bestaat tussen jouw specifieke aandoening en zwangerschapsvergiftiging. Als dat zo is, kan er meteen rekening mee worden gehouden en zal er bij eventuele klachten die wijzen op zwangerschapsvergiftiging eerder een juiste diagnose kunnen worden gesteld;
Wat gezellig weer een paar nieuwe meiden erbij. Ik kan het echt niet hoor, hier bjjhouden met schrijven Ik lees snachts bij met mijn mobiel als ik weer eens wakker lig...en reageren is dan heel irri. Blinky, bel nou maar meid, daar zijn ze voor. Je moet wel op jezelf passen he, met je 2 kanjers in je buik, Babyengel, hoe gaat het meis... Hopelijk ok ? Cola , dat zal schrikken geweest zijn! Rian, schattig ledikantje! Hier wel ok, vind het heel moeilijk om te genieten, voel mijn kleine man nu wel vaker en dat ik wel prettig. Iedere 2 weken mogen we even kijken naar hem en we worden goed in de gaten gehouden door de gyn en de psych. Volgende week ook een GDC prikken, zal wel weer goed zijn. Heb alleen verschrikkelijke hartritmestoornis nu, heel irritant. De naam weten we wel, maar houden we voor ons, we gaan hem wel vernoemen naar zijn broer* op 1 of andere manier....
hoi dames wow wat wordt er veel geschreven zeg. welkom nwe en gefeliciteerd.. Blinky echt bellen als je twijfeld hoor. daar zijn ze voor,je kan beter bellen dan met rotgevoel rondlopen. wij weten ook de namen voor onze meisjes,maar houden ze nog ff voor onszelf. hier gaat het wel oke, beetje onrustg heb opeens de behoefte om aan babykamer te beginnen. druk weekend gehad, zaterdag mijn verjaardag gevierd en flink verwend, en zondag feestje van vriendin die 30 werd. allemaal leuk maar ook erg vermoeiend. vandaag dus niet veel meer als wasjes draaien,boodschapjes beetje hangen en met de hondjes naar het veldje. morgen eten bij tante en woensdag hopelijk wat leuks met mams omdat dan mijn echte verjaardag is hihi.. hier ook niet echt speciale eetbehoefte, eet meer fruit maar komt ook dat ik thuis ben en dat toch lekkerder is dan hele dag in tas te hebben gezeten. fijne avond allemaal kuzz
Wij weten de namen ook al! Niet voor te stellen dat er straks een babytje geboren word met de speciale naam die we samen hebben bedacht. Ik heb constante harde buiken, is echt pijnlijk (kramperig)kandan haast niet lopen. Pijn zit vaak aan 1 kant. Pcmol en een kruik helpt niet en het houd soms uren aan. Ga dan vaak liggen met kussentjes her en der maar het gaat niet echt weg. Mn buik is dan 2x zo dik, keihard en heel gevoelig. Ik word er ook erg onzeker van. Gister dacht ik als dit maar niet het begin is van een Veel te vroege bevalling. Ik heb pas over 3 wk weer een afspraak bij de vk. Ben net weer uit de ziektewet vandaan maar als ik dit Op mn werk krijg weet ik niet wat ik moet doen :-s Wat zouden jullie Doen?
@theebeeb: Zou toch even de vk bellen. Beter een keer voor niets dan te weinig. Normaal gesproken hoort n harde buik niet pijnlijk te zijn, al voelen ze niet prettig aan.
@ theebeeb ik zou ook de vk bellen, daar zijn ze ook voor, en voor je gevoel is het natuurljk al belangrijk, en ja werk is niet het belangrijkste als je bij vk bent geweest kan die je ook een advies geven, wat je mee kan nemen naar werk of bedrijfsarts. jij en je kindje zijn het allerbelangrijkste en pijn hebben is niet de bedoeling. xxx
@ colaatje: ik ben misselijk en heb die pijnlijke band in mijn bovenbuik. hoofdpijn heb ik eigenlijk altijd, dus dat is voor mij geen duidelijke indicatie. vocht vasthouden doe ik een klein beetje, maar niet meer dan je met dit weer met zo'n buik zou verwachten. ik heb geen tintelende vingers, maar wel tintelende tenen. ik heb wel al 2 dagen een heel erg menstruatie gevoel. extra risico zou voor mij dus kunnen zijn met de zwangerschapsdiabetes. ik had gehoopt dat het og wat minder zou worden, maar zal morgen toch maar even bellen dan. kan eignelijk ook niet echt kwaad natuurlijk. ik heb nu zo veel buikpijn, dat ik niet weet hoe ik de komende maanden door moet komen. is niet echt leuk zo. @ lara: mooi dat jullie zoon vernoemd gaat worden naar zijn grote broer @ theebeeb: harde buiken heb ik ook de hele dag door. zullen we dan maar samen afspreken dat we morgenochtend allebei de vk bellen?
@colaatje; voor ons wordt het ons 1e kindje. De namen zet ik niet hier neer, er zou nog wel eens een bekende bij kunnen zitten. @purple88; klinkt als bandenpijn, misschien te veel gedaan? Bij mij voelde ik de kleine gisteren ook niet veel (maar had ook een drukke dag), hopelijk vandaag iets meer. @wondertje; hopelijk is er geen aanwijsbare reden, maar vervelend is het natuurlijk wel. Fijn dat je de lijst doet updaten. @Mila; gefeliciteerd, leuk zeg een meisje! Geniet van je vakantie. @theebeeb; hmm heerlijk, water loopt me nu al in de mond! Ik heb nog geen verslaving, zal dat nog komen? Ik zou als ik jou was even de verloskundige bellen, die is (volgens mij) niet normaal. Gewoon bellen he... @AnneCo; ik heb dat met slapen ook inderdaad, eventueel een voedingskussen gaan gebruiken? Fijne vakantie alvast, waar gaat de reis heen? @blinky; ik zeg altijd: bij twijfel de verloskundige bellen, dus ik zou gewoon even bellen. Daar zijn ze toch voor. Mooi buikje zeg, groeit behoorlijk met 2 kleintjes erin he! @Hier; bij mij gaat alles prima, nog 4 weekjes en dan komt de kinderkamer en ook de schilder. Dan kunnen we beginnen, heb er zo'n zin in. Onze hond is nu verplaats naar een ander plekje in de kamer, op zijn oude plek komt namelijk de box te staan. Kan hij nu alvast wennen en dan legt hij niet meteen de link dat hij weg moet ivm de box. Zijn er nog meer meiden met een hond? Doen jullie iets met de hond om hem voor te bereiden? Hoe reageert jullie hond op jou en je buik?
Wij hebben 2 hondjes. T maltezertje is vanaf t begin mega aanhankelijk naar mij. Nog meer dan dat i al was. Verder zijn ze nog.even lomp. Lopen net zo hard over me heen (letterlijk) als voorheen haha. Wij hebben de naam ook al . Ben er echt megablij mee!! Dames al de vk gebeld? Hier is t wel goed. Ik was ja in t begib opgenomen ivm uitdroging door aanhoudenx overeven. Nu nog maar 2-3x per week. Wel veel last van 2 blaasontstekigen gehad en nu n nierbekken -.-. Hoe voelt de rest zich? Xx
@blinky en colaatje wat een prachtige buiken! Ik zal straks ook even eentje maken Ik heb de vk gebeld. Ik heb goed met haar gesproken. Ik had vannacht bloed bij de urine en vermoed dat ik nu weer blaasonst heb. Daardoor ook zon zere buik. Ik heb 15.00 een afspraak met de huisarts en dan word de urine ook gelijk bekeken. Mocht dit niet et geval zijn kan ik direct doorlopen naar de vk, die zit ernaast. Ben benieuwd maar wel blij dat ik gebeld heb. ( heb nu 4 blaasonstekingen gehad en 1 nierbekkenontsteking tijdens mn zwangerschap) niet leuk meer
@theebeeb oeh dat is niet fijn en blaasontsekingen tijdens de zwangerschap voelen ook heel anders dan als je niet zwanger bent . tijdens de zwangerschap van mijn oudste 6x blaasontseking gehad (strepto B ) en door de ab ook nog eens elke keer een schimmel infectie erbij @hier sinds vandaag voel ik de kleine echt schoppen geen kriebels meer maar gewoon schoppen zo mooi en fijn gevoel
@Theebeeb: Ohh ben jaloers op jou figuur. Echt zo'n figuur wat na de zwangerschap weer heel snel in shape is, in tegendeel tot mijne waar de zwangerschapskilo's van de 1e er nog steeds aanzaten Hier voel ik de kleine echt heel duidelijk. Zo leuk, je ziet mn buik ook echt op en neer gaan als hij druk is. Pff lees overal dat je rond deze termijn energie hebt, nou bij mij toch niet... Kan mn ogen amper openhouden elke dag.
@ wondertjenmr2 en colaatje ja fijn he dat je de kleine zo voelt! Vind het zo gezellig zo samen. Gister zat ik even alleen op het terras uit te puffen en toen voelde ik de baby ook steeds toen dacht ik nog ik zit hier niet alleen. Jullie buikjes zijn prachtig hoor meiden! Elke buik is weer anders. En dat vind ik mooi om te zien. @blinky heb je de vk Al gebeld?