Theebeeb, mij lijkt t ook bandenpijn. Een harde buik mag geen pijn doen. Anders eerder naar vk. Er zit wel heel lang tussen bij jou, bij mij max 4 weken. Justme: spannende dag voor je dochter. Weer een mijlpaal. Cvo: mooie buik hoor. Hier trouwens nog niet uit over de naam. Er staan er een paar op lijst maar we vinden t best moeilijk. Voor jongen waren we er net als vorige keer al wel aardig uit. Ps. Goed hè, zit op de bank. Wil eigenlijk nog ff naar de winkels.
@Mila lijkt me idd lastig als je ineens niet zo veel meer mag doen! hier was gelukkig toch alles goed met de baby.. hoofdje en buikje waren nog iets aan de grote kant maar binnen de lijntjes net als bij de 20 weken echo. en bij de grafiek lag hij precies op de gemiddelde lijn. Valt weer een last van mn schouders af!
@ Purple fijn te horen dat alles goed is! Weer een geruststelling. Ik ben in het begin 3 kg afgevallen die zitten er nu weer bij en 1 extra kilo. Buik is wel dikker dus groei wel goed! @colaatje wat een prachtige boys! Wat een bezit zulke mooie kindjes @mila ja lastig he rustiger aan doen. Ik ben net de hele stad doorgelopen a 2 uren en 10 km gefietst; resultaat een harde buikz Ik begrijp je helemaal wat dat betreft!
@blinky wat gezellig dat je kindjes zo druk zijn. Hier voel ik over het algemeen alleen de baby savonds en soms sochtends. Kleine schopjes zijn het. Gelukkig viel het mee bij de tandarts! Tis mijn vriend ook niet hihi
Uitgerekende datum: 01-12: AnneCo, 31 jaar, 4e kindje 01-12: Katie04, 30 jaar, 1e kindje 01-12: Luna82, 29 jaar, 1e kindje 02-12: Anno24, 24 jaar, 1e kindje 02-12: Blinky, 31 jaar, 2e & 3e kindje (tweeling), BV/FV, Ziekenhuis (medisch) 03-12: Cvo1986, 25 jaar, 1e kindje, BV/FV, Thuis 03-12: Mila77, 34 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch) 04-12: Anoniemass, 22 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis 04-12: Babyengel, 25 jaar, 3e kindje 04-12: Rian85, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis 05-12: Lovelygwen, 22 jaar, 1e kindje, BV, Thuis 05-12: Patriesss, 34 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch) 06-12: Babs84, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis 06-12: Fenyalara, 28 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling) FV, Ziekenhuis (medisch) 06-12: Natasja22, 22 jaar, 1e kindje 07-12: Lana1980, 31 jaar, 1e kindje 07-12: Theebeeb, 26 jaar, 1e kindje, BV, Thuis 08-12: Wondertjenr2, 24 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis 09-12: Kinderwens2012, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis 09-12: Purple88, 24 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch) 09-12: Amann, 23 jaar, 1e kindje 10-12: Lein79, 32 jaar, 2e kindje 10-12: Volonta, 2e kindje, FV, Ziekenhuis 10-12: Lara1, 32 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch) 11-12: Knuffel, 36 jaar, 1e kindje 13-12: Lief 26, 26 jaar, 1e kindje 13-12: Mariahh, 1e kindje 13-12: Sandana, 30 jaar, 1e kindje 13-12: Colaatje, 27 jaar, 4e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch) 14-12: JustMe31, 31 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch) 14-12: Lac, 29 jaar, 1e kindje 15-12: Jamie1986, 25 jaar, 2e kindje 15-12: Tamara2703, 2e kindje 12 jongens, 11 meisjes, 5 verrassingen/geheim, 6 (nog) onbekend Afspraken: 28-08: Justme31, controle vk + groeiecho 10.10 30-08: Kinderwens2012, afspraak vk 30-08: Patriesss, afspraak gyn + vpk + echo 31-08: Anoniemass, 4D echo 04-09: Blinky, afspraak gyn+groeiecho 10.15 06-09: Fenyalara, afspraak vk 8.30 06-09: Cvo1986: controle vk (bloedbepaling) 07-09: Fenyalara, groeiecho + gyn 8.30 08-09: Wondertjenr2, 3D/4D echo 14-09: Wondertjenr2, afspraak vk 10.15 17-09: Patriesss, afspraak vk 19-09: Babs84, 3D echo 22-09: Lara1, 3D/4D echo 24-09: Rian85, controle-echo GUO Vlindertjes: 31-03: Noushi (5w) 04-04: Babywish84 (5w) 04-04: Iloiza (4w5d) 10-04: Danielle86 (nb) 10-04: Daylinn (5w5d) 11-04: Lunap (nb) 17-04: Mounia777 (5w6d) 21-04: MH1113 (6w4d) tweeling 23-04: Linda99 (7w5d) 01-05: Rossi85 (8w6d) 02-05: Frommel (9w0d) 03-05: Scarabee (8w2d) 03-05: Zoe1 (7w3d) 03-05: Tantan (nb) 08-05: Didi2502 (9w6d) 14-05: Wup79 (11w1d) 16-05: Lilotje (10w2d) veel sterkte voor de vlindermama's ______________________________ Heb je wijzigingen voor de lijst? Zet het dikgedrukt groen in een berichtje of stuur een PB. Babyengel of Wondertjenr2 passen de lijst aan!
Zo, de lijst is weer aangepast. Wil toch nog even aangeven dat aanpassingen liefst in het felgroen neergezet worden. Kom soms aanpassingen gewoon in normale letters tegen en zo zie ik veel over het hoofd of vergeet ik het. PB mag ook. @Kilo's: Pfff ben niet meer gaan wegen. Laatste keer zag k dat ik al richting de 10 kilo ging. En als je zou zien hoe weinig ik eet en al helemaal niet snoep... Maar weet dat het bij mij o.a. komt door juist te weinig eten. @Bewegen: Hier ook een heel druk mannetje. Zodra ik plat ga liggen gaat hij altijd bewegen. Ook protesteert hij als ik hem niet genoeg plaats geef als ik rechtop zit hihi. Schopjes zijn ook best hard. @Woning: Weet niet meer wie het vroeg, volgens mij Blinky. Maar nog niets op het oog. We moeten wachten tot we aan de beurt zijn en ze n woning vrij hebben Kan nog heel lang duren. En ik studeer nog tussendoor dus hebben maar 1 inkomen, kunnen dus ook niets kopen of particulier huren. Baal ervan maar komt wel goed.. Moeten jullie ook zo vaak plassen 's nachts? Pfff vreselijk. Is hier iemand creatief? Ik dus totaal niet! Maar zwangerschap doet rare dingen met me. Wil nu zelf schilderijtjes en lampenkap decoreren met stof. Maar vroeg me af of iemand tips heeft want heb t nog nooit gedaan. We krijgen ook een mdf boom die ik met behang ga decoreren ( de blaadjes althans). Daarin maak ik een vogelhuisje met een lampje. Ben zo benieuwd hoe het gaat worden.
Leuk wondertje dat je zo crea word! Ik vind haken en breiien en zpaghetti haken heel leuk. Maak tassen en kussens en heb mandjes gehaakt voor op de commode. Ook vind ik met stofjes werken erg leuk. Naai met de hand leuke hartjes en sterren en daar doe ik dan lint aan. Ook canvasdoeken kun je heel leuk bekleden met stof, lint, vilt, knopen etc. Op internet staan wel voorbeelden. Heb sindskort een naaimachine op de kop getikt. Heb een boxkleed genaait, labeldoekjes en visjes die ik heb opgevuld met fiberfill. Wil graag nog een badcape maken. Leuk die boom! Weet welke je bedoeld. Je kunt hem ook schilderen maar behangen is ook leuk!
@Theebeeb: Het is geen behang maar een boom van mdf. We hadden hadden helaas te grove muren voor een behangboom. Heb jij een tip hoe ik het stof het beste op de canvas krijg vastgezet. Heb nl niet zo'n tacker of hoe noem je dat. Alleen een gewoon nietmachine of lijm.
Ik heb een electrisch nietmachien van bosch dat is erg handig maar toen ik die nog niet had deed ik het met hele kleine spijkertjes en een hamer, lukt ook wel maar wat meer werk. Misschien kun je hier en daar nog wat lijm gebruiken. (spijkertjes kun je natuurlijk alleen aan de achterkant in de houtrand slaan ) Ik naai van te voren verschillende stukjes stof aan elkaar en naai daar applicaties op.
Even een vraagje tussendoor. Mijn bovenbuik doet zo' n pijn dat ik niet meer normaal rechtop kan komen. Heeft iemand tips voor me hoe ik dat kan verminderen?
@Lovelygwen, ik krijg de groeiecho ook pas met 30 weken. @Blinky, ja nieuwsgierigheid is op en top aanwezig, hihi... maar vind de spanning ook nog super leuk. Fijn dat je nu liever in de spiegel kijkt, waar een zwangerschap niet allemaal goed voor is he! Zou de pijn kunnen komen door maagzuur? Heb ik vaker gehoord. @Theebeeb, dat had ik inderdaad ook, is bandenpijn waarschijnlijk, vaak een teken dat je teveel gedaan hebt. Bij mij heeft een osteopaat de banden 'los' gemaakt en nu zijn de klachten echt minder. @purple, 8 kilo is echt niet teveel hoor. Gemiddeld kom je 13 kilo aan, de een meer en de ander minder. Dan zou je nu op 8,1 of zo mogen zitten. @colaatje, wat een schatjes die m annetjes van jullie! Heerlijk... @Hier nu 7,7 kg aangekomen, al zie je dit gelukkig niet, alleen buikje aan de voorkant. Morgen weer naar ons schatje luisteren, ik heb nu elke 3 weken controle bij de VK. Denk rond 28 weken weer een pretecho en met 30 weken (maar probeer iets later) een controle echo in het ziekenhuis. Met 20 weken lag de placenta te laag, maar op de pretecho gezien dat ie al naar boven mee gegroeid is. Maar ja, een extra echo is altijd leuk he!
Hallo meiden, ik ben terug van een lang weekend naar Dublin met mijn vriendinnen! Het was erg gezellig, wel erg vermoeiend, met name het vele slenteren, winkelen en musea bezoeken. Zaterdag ook echt even pijnlijke harde buiken, maar met wat rust trokken ze weg. En voor de zondag de oplossing! De meiden gingen hiken en ik op de mountenbike er achter aan. Ik kon de hele tijd lekker zitten en mijn buik ontspannen naar voren laten hangen. Eenmaal thuis (maandag) heeft vriendlief handen op mijn buik gelegt en wat een feest van binnen. Alsof ze wist dat haar papa er weer was! Nu moe maar voldaan al weer twee dagen aan het werk 4 daagjes er tussenuit is heerlijk! Nog maar 10wk tot verlof. Ik begin er wel naar uit te kijken. Gisteren commode in elkaar gezet en in ene lijkt de babykamer al een stuk meer "af".. Verder staat alleen het ledikantje pas, vanavond de kast en dan kunnen we kleertjes gaan wassen en opvouwen/hangen. Dan komen de decoraties! Ik heb er zin in. Vannacht gedroomt dat met 36+5wk de baby al kwam, gelukkig deed ze het prima. Fijne woensdag allemaal!
Voor de dames met lekkende borsten: Ik had eerst doorzichtige druppeltjes wat eruit kwam maar nu echt wit/geel (echt zoals de 1e melk), hebben jullie dit ook? Vind t zo gek, heb dit bij de 1e helemaal niet gehad. Volgens mijn ticker nog 100 dagen te gaan, spannend! Duurt nog zo lang hihi
Ja heb ik ook hoor en idd ook t gelige al (Dus echt t colostrum al). Dit bij 1e ook wel gehad maar pas veel later (vanaf 32 weken).