1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Hai,

Heftige verhalen van degene die een kindje hebben verloren. Lijkt me echt zo erg.

Hier ook net zo lage bloeddruk als van anneco en babyengel. Voor kindje maakt t niet uit, ti's voor jezelf alleen vervelend. Duizelig/flauwvallen.

Blinky: auw, verbranden is idd erg pijnlijk. Wel fijn dat tumor sm geslonken is.

Hier een buikslaper bij in slaap vallen maar dat lukt me niet meer met die enorme pens van me ;)

Honger valt hier wel mee. Heb wel zin in vette hap iedere keer (cheeseburger, broodje shoarma/doner dat soort dingen)

Colaatje: hoe gaat t nu na de val van de trap? Nog veel spierpijn?

Ik doe geen pufclub deze keer. Heb er de puf niet voor ;) toevallig zie ik morgen de oude groep van mijn dochter. Vindt t leuk dat we na 3 jaar nog steeds contact hebben.

Babyengel: ja mijn meisje is een zware idd. Was ze al vanaf begin. Krijg dat ook iedere x te horen op cb maar ze krijgt niks extra's (behalve uitzonderingen uiteraard) en heeft een normaal menu!
    Her wel aan babykamer begonnen. Volgende week hopen we dat behang binnen komt. Dan nog afwerking (gordijn, lamp) en alle kleertjes weer inpakken.

Knuffel: dat was ff schrikken met die harde buiken. Raar dat vk zo reageerde trouwens. Gelukkig dat de harde buiken niks doen.
    Ik heb hetzelfde qua harde buiken en kreeg echt op mijn donder dat ik rustig aan moet doen. T kan leiden tot vroeggeboorte als je niet rustiger doet. Ik kreeg te horen dat ze pas vanaf ca. 33 weken mogen komen. Daarvoor maar af en toe een harde buik!

Hier deze week weer voor t eerst gewerkt na de vakantie en moest dus vergelijken of de harde buiken dan ook blijven. Anders moet ik op de rem. Ik heb t al aangegeven op t werk dat ik niet weet hoe t gaat lopen.
    Ik ben helemaal kapot nu s avonds na t werken. Ik moest 4 dagen deze week en op mijn vrije dag ook druk geweest met huishouden/dochterlief en dat gaat niet meer. Ik heb ook niet super geslapen de afgelopen nachten. Werkt ook niet mee.
    Ik kom mezelf zo tegen en t frustreert me enorm. Ik voel me bezwaard tov werk en man/dochter dat ik me niet fit voel. Ene kant denk ik stel je niet aan, je bent alleen maar zwanger maar ik ben echt geen piepert dus dan weet ik dat t nu eenmaal zo is en me rust moet nemen. nu eerst lekker weekend houden ;)

2. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Wow 47/48 is zeker jong haha.
    Ikzelf 34(bijna 35) en vader is 61. Moeder is er niet meer.
    Smoeder wordt volg. Week 61 en svader is er niet meer. Dus valt qua leeftijd nog wel mee ;) en ze voelen zich ook nu jong :D

3. @ Blinky, auw pechvogel hoe krijg je je vingers nou aan het strijkijzer geplakt. Het liefst urenlang in koud water. En daarna inderdaad dat spul dat anoniemass het over heeft. Ik ben ook zo'n pechvogel, brand me zo vaak aan 't strijkijzer.

@ Colaatje, inschrijven mag wel en begraven of cremeren ook maar het kost veel meer moeite voor de 24 weken.. de wet zegt dat er geen zwangerschap en geen bevalling is geweest als je voor 24 weken bevalt. Zodoende mag je wel je kind inschrijven maar krijg je van het ziekenhuis niet standaard papieren ervoor mee. Begrafenisverzekeringen dekken de kosten meestal pas vanaf 24 weken. Verder heb je geen recht op zwangerschapsverlof. Dáár gaat die petitie om.
    Wow wat lekker dat jouw zoons nog slapen 's middags. Dat feestje is hier helaas al een tijdje voorbij. Maar ja, ik kan gerust op de bank slapen als hij tv kijkt of op de iPad filmpjes kijkt.

@ Knuffel, zo hee :$ wat een oude ouders/schoonouders :D mijn ouders zijn dan niet zo jong als die van wondertjenr2 maar was ook de jongste thuis. Mijn zus is 5 jaar ouder en mijn ouders ook 5 jaar ouder dan die van wondertjenr2. Maar inderdaad wat zegt leeftijd nu verder hè.. jouw vader is ook al vroeg overleden zo te lezen.
    Hier ook wel vaak pijnlijke harde buiken. Vandaag ook weer, heb dan echt te veel gedaan.. kan zijn dat wanneer je met verlof gaat, het ineens veel minder wordt. As I speak komen ze hier ook weer..
    En nope hier niet in de ziektewet, ben ontslagen ;) maar dat ontslag gaat pas in na mijn verlof hoor en tot die tijd mocht ik thuis zitten. Dus doe ik dat met alle liefde :p

@ Rian, je moet het eigenlijk omdraaien, dat je je werk nog kan doen na je het huishouden hebt gedaan. Wat je zelf al zegt, door die veel uren werken en daar leg je je energie in, ben je als je thuis komt kapot.. Misschien als je 2 uurtjes minder zou werken dat het wat makkelijker zou gaan allemaal. Moe zijn is niet erg, maar niet tè moe.
    Volgens mij slapen wij in dezelfde houding :D lig ook een beetje zo schuin. Al wordt dat ook moeilijker met mijn buik nu.

@ Wondertjenr2, heb jij echt al zoveel geshopt?? Ik heb nu 2 setjes :) vind het voor jongens moeilijk en voor meisjes makkelijk. Durf nu niet echt te shoppen omdat ik het geslacht niet weet.. En babywas, pas met 34/36 weken ofzo.
    Ben jij bij Famke zonder pijnstilling bevallen? Hier bij mijn zoon, 1e bevalling, wel een ruggenprik gehad, en dat stilzitten tijdens een wee is inderdaad verschrikkelijk. Die naalden schijnen giga lang te zijn (niks van gemerkt). Bij dat programma vind ik het zo bizar dat die artsen soms echt gewoon een ruggenprik opdringen :( hier is dat zó anders..

4. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Babyengel: Ja heb heel veel geshopt (ook via marktplaats, vind ik zo leuk altijd haha) en gekregen.
    Komt denk ik vnl. doordat bij de 1e ik helemaal niets heb kunnen kopen, zwangerschap was ongepland en hadden daar geen geld voor.
    Vond dat toen zo erg... Als ik babyfoto's terug kijk van haar doet het me gewoon pijn in wat voor verschrikkelijke kleding ze af en toe erbij lag. Dus denk dat ik nu een beetje doorgeslagen ben hihi. Meisjeskleding is indd gemakkelijker dan jongens.
    Maar moet nu ook echt niets meer kopen want heb echt teveel haha.
    @Pijnstilling: Nou heb toen wel erom gevraagd maar was te laat. Die naald lijkt me veel te eng + evt complicaties daarna. Weet niet, eng gevoel erover.

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ anoniemass:mijn moeder heeft bij de apotheek vanmiddag al wat gevraagd en heeft toen fenistil meegekregen. werkte eerlijk gezegd voor geen meter in het begin, maar nu is het al een stukkie minder pijnlijk gelukkig

@ knuffel: goed van je dat je eerder bent gestopt toen je harde buiken had. ik had vandaag ook zoveel harde buiken. ze waren zo pijnlijk dat ik ze moest wegpuffen. rond 18 uur kon ik niet eens meer rechtop komen.

@ leeftijd: ik ben 31, mijn man 32. mijn ouders zijn 57 en 58. mijn schoonmoeder is 70. mijn schoonvader (stiefvader van man ) is 57. de vader van mijn man is op 36 jarige leeftijd overleden. die zou nu 63 zijn

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ mila: ja je bent alleen maar zwanger, maar dat neemt niet weg dat dat behoorlijk pittig kan zijn en ook vaak goed zeer kan doen. daarbij hebben we nu de plicht om voor onszelf te zorgen, zodat onze kindjes veilig en gezond kunnen groeien. dus je bent zeker geen piepert en moet absoluut je rust houden
    @ babyengel: haha jij betn dus net zo'n kluns als ik haha. ik heb het nog nooit eerder gehad met het strijkijzer, maar echt al zooooo vaak met de oven en die is toch echt altijd weer heet als je er iets in hebt gebakken haha

@ hier: ik zat er vandaag helemaal doorheen. denny bleef me aar uitdagen en haalde allemaal hele gevaarlijke capriolen uit. ik was zo boos en zo moe dat ik in huilen ben uitgebarsten en mijn moeder heb ingeschakeld. het is gewoon teveel nu. we moeten nog zo veel doen in de woonkamer. dan nog deny zijn verjaardag en dan moeten we nog gan beginnen aan de babykamer. dan moet ook nog de badkuip eruit en een nieuw stuk vloer en wand in de badkamer. en dat moet echt allemaal gebeuren voor de kindjes er zijn, maar besef me heel erg goed dat dat al heel snel zou kunnen gebeuren. mijn man is zo traag in dingen aanpakken en zegt steeds heel gemakkelijk, maak je maar niet druk, komt allemaal wel goed. maar gisteren heeft ie lekker ziten keuvelen met mijn broer tot 20.30. hij had me beloofd om een muur te schilderen en een kast te verplaatsen, zodat ik eindelijk weer eens de vaat in de kast kon ruimne. staat namelijk al ruim een week opgestapeld op de eettafel. en toen mijn broer om 20.30 wegging besloot hij dat hij daar helemaal geen zin in had en ging om 20.45 naar zijn moeder om pas om 22.30 weer thuis te komen aankakken. ik ben er zo vreselijk klaar mee. hij weet toch ook dat ik rust moet houden van de gyn? hij weet toch ook dat ik in 9 dagen tijd 5 migraine dagen heb gehad? hij weet toch ook dat ik overmorgen 28 weken zwanger ben van ONZE tweeling?

7. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    vanavond zou hij houten panelen in de grondverf zetten voor tegen de woonkamermuur. dat zou hij in de schuur doen. in plaats daarvan heeft ie zijn schuur opgeruimd. hoor ik getik buiten zit ie lekker bij de tuinhaard op zijn gemakje vuurtje te stoken. dus weer niks uitgevreten. en erg gezellig dat ie mij ook even uitnodigd buiten

8. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ blinky heb je met je man al op rustige manier aangegeven wat het allemaal met je doet? Rot voor je dat hij niet meedenkt.
    Gelukkig is mijn longontsteking over. Ik moet nog 1 week hard werken en dan houden ze op mijn werk er rekening mee, hopelijk helpt dat qau energieniveau..
    Verder heb ik onwijze nesteldrang, allemaal plannen voor het huis..verder toch besloten om ledikant en extra commode op mp te kopen.. Sven ligt nog zo lekker in zijn bedje en die ziet zijn grote bed nog echt niet als bed.
    Ik ben 34 mijn man 43, mijn s ouders zijn 80 en 76 en mijn ouders 62 en 67, maar mijn souders zijn fitter dan mijn ouders.
    Verder hebben we hier nu feestweek. Ik ga wel overdag wat kijken maar sla dit jaar de feesten over.
    Ik ben ook sven zijn kledingkast (nesteldrang) aan het uitruimen. Kijken of er wat bij zit voor baby en de rest ga ik op mp zetten. Sven heeft namelijk zoveel kleding!!
    Fijne dag dames!

9. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Blinky; fijn dat je geen insuline nodig hebt(voorlopig).
    Nu maar echt proberen rustig aan te doen he.
    @Colaatje; meid, kan me je angst voorstellen. Kunnen ze daar niet naar kijken?
    ow, van de trap gevallen, gelukkig dat alles goed is.
    @Knuffel; schandalig dat je VK zo reageert, dat kun jij toch niet plannen.
    Fijn dat toch alles goed is, doe maar rustig aan!

@babyengel; wij hebben gisteren de kamer gekregen, comode is opgebouwd, vandaag de rest nog.
    Dan komt de schilde rkijken welke kleur mooi is en daarna mag hij schilderen, dus we moeten nog ff.

@Hier; ik heb niets meer gehoord, dus mag gelukkig gewoon bij de verloskundige blijven.
    Verder gaat het hier prima, nog altijd lekker bezig, waardoor ik weinig tijd heb.
    Ik ben aan het teruglezen en nu tot 4 september gekomen, vanmiddag lees ik verder en reageer ik op de rest!
    Nu aan het werk...

10. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Zo net even de rest bijgelezen.

@Blinky; wat een goed nieuws van je schoonmoeder, fijn zeg.
    Ik heb ook steeds een gevoel dat ik in november beval, waarom weet ik niet. We zullen zien.
    @BabyEngel; ik slaap ook nog op de buik half, heerlijk, de buik in het matras duwen! hihi..

Ik heb nu echt een dip, poh, zo lui/moe. Gisteren ook een erg lange werkdag gehad. Ik wou elke keer eerder gaan, maar dan kwam er weer iets en uiteindelijk pas om 19.30 uur naar huis gegaan.. pff... vanochtend even gewerkt, maar om 12 uur was ik er helemaal klaar mee. De rest doe ik maandag wel weer.

Voor op de lijst:
    17 september 2012 2e pretecho
    10 oktober 2012 groeiecho en controle plecenta

Ons babykamer is nu helemaal opgebouwd, echt mooi, ben er zo blij mee. De schilder is net geweest en we hebben de kleur voor de muur uitgekozen, licht grijs.
    Hij gaat ook meteen de gang verven. hij laat ons nog weten wanneer hij kan komen, hopelijk lukt het snel.

11. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    harde buiken af en toe, echt als ik me te druk maak... dus af en toe gas terug!

shoppen ik heb nog helemaal niks geen kleertjes gekocht voor de baby, ik heb voor de eerste dagen nog wel wat en we weten niet wat het wordt, dus dan is het lastig.. wij krijgen trouwens altijd heel veel kleertjes kado tijdens de kraamdagen, dus dat komt wel goed.

leeftijd mijn ouders en schoonouders zijn ongeveer even oud tussen de 54 en 59, nog allemaal lekker gezond en fit gelukkig.

Blinky wat kunnen mannen soms hun eigen gang gaan he? volgens mij vergeten ze af en toe dat we zwanger zijn :D
    en ik bedacht me net dat Danny en Karine op dezelfde dag jarig zijn? 21 sept. zij wordt dan 3 en danny 2. leuk he?

Kinderwens fijn dat je je nog zo goed voelt! en ook al lekker met de babykamer bezig... leuk om te doen!

vandaag mijn zoontje zijn 1e voetbalwedstrijd, hebben ze met 15-0 verloren, zo sneu! maar hij vatte het gelukkig goed op! hij vertelde het aan iedereen die het maar horen wilde, :cool: zo gaaf om die kleine jochies te zien voetballen.

allemaal nog een fijne avond toegewenst! veel liefs van mij

12. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    @leeftijd ik ben 27 en mijn man is 32 mijn ouders zijn 57 schoonvader is 62 en schoonmoeder is 56

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Even kort berichtje vanaf mijn telefoon. Heerlijk weekend aan het vieren en vrijdag uur eten geweest met mijn vriend. Nieuwe jurk aan die mooi mijn buikje liet zien. Fijne zondag allemaal!

14. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rianne, mooie jurk en mooi buikje!

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @patries: wat fijn dat je longontsteking over is. Als sven nog zo graag in zijn ledikant slaapt zou ik het ook ff lekker zo laten hoor. Tis niet praktisch pm nu gebroken nachten te krijgen. Denny had er de eerste weken ook echt gern zin in. En ineens vond hij dat grote bed toch wel erg stoer. Denny heeft ook heel veel kleren, dus komt best wel goed uit dat er hier 2 jongens bijkomen.
    @kinderwens: wat lekker dat je gewoon bij je vk kan blijven. Pff tot 19.30 doorwerken is ook veel te lang. Moet je niet doen hoor.

16. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @anneco: wat leuk dat ze op dezelfde dag jarig zijn. Een vriendin van me heeft een dochter die op 21 sept. 4 wordt. Dat is niet helemaal praktisch, want we vieren het op dezelfde dag. Maarja tis niet anders.
    @rian: mooie jurk en mooie buik. Hij gaat nu ineens hard he?

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Blinky, het gaat in ene hard, ook in gewicht! Ik was tot 24/25 wk maar 2.5-3 kg aangekomen en nu ben ik bijna 28wk en +4.5kg!!! In korte tijd in ene 2 kg aangekomen, dus baby heeft groeispurt, mijn buik en de rest van mij ook een beetje haha!

Hoe was het weekend van iedereen. Hier heerlijk rustig. Vrijdag uit eten met mijn mannetje( vandaar de jurk) nog even lekker met z'n tweeen erop uit. Zaterdag avond eters en zondag bij mijn moeder langs, oma was er ook dus erg gezellig.

@Leeftijd ik ben 26jr, Mijn moeder is 57 en mijn vader wordt 59. Mijn oma is 82 ;)

18. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    26 weken en 4 dagen valt me nog mee voor de 4e

19. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Colaatje inderdaad mooi bescheiden buikje voor de 4de!
    Wij gaan toch een pretecho maken..21 sept. we zijn benieuwd!
    Ik ben wel blij dat de warmte over is..pff ik had het wel heet de afgelopen dagen

20. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@rian hier ook ineens 2 kg bijgekomen. Heb ook veel te veel geschranst doe het nu even rustig aan althans dat probeer ik ;)
    Vriendlief vroeg waar de ijsjes en de chocokoekjes steeds bleven:)

@colaatje prachtig buikje! En dat voor de 4e. Hoe gaat het verder met je?

Hier ligt de baby verticaal dubbel gevouwen. Hoofdje onder mn borstbeen. Heel grappig. Donderdag weer voor controle en bloed prikken.

Deel Deze Pagina