@purple wat vervelend van je suiker en dat je nu meer moet spuiten. Wat is het ook een nare bijkomstigheid. Is de oorzaak dat de baby ineens veel is gegroeit dat je meer moet spuiten? @colaatje wat fijn die sonde eruit. Gelukkig knappen die kleintjes vaak heel snel weer op. Hij moet nog wel een paar kilootjes aankomen natuurlijk maar lekker verwennen en ik hoop voor jullie dat ie gauw weer mee mag. @blinky wat irritant zoveel harde buiken. Had je dat de vorige zwschap ook? Als het wel teveel worden wat kunnen ze er dan aan doen? Ik heb net controle gehad bij de vk. Gister erg veel pijn gehad ik hing over de tafel te puffen ik dacht serieus dit is een wee Maar vanmorgen is gebleken waar de pijn vandaan is gekomen. De baby is 180 gedraait , vorige week volledig in stuit met benen naar links en nu met hoofdje naar beneden en ruggetje rechts. Heb 3 okt weer een echo ivm placenta. Rhesus is weer geprikt en bloeddruk 122/70. Ze was tevreden, dan ik ook Ik moet snachts wel 3 x eruit om te plassen en moet dan zo nodig datik gewoon krampen heb in mn blaas doet erg zeer. Moet dan ook erg persen op toilet en heb dan het gevoel dat ik niet goed uitplas. Komt dit bekend voor!?
Theebeeb, misschien even nalaten kijken voor een blaasontsteking.... Colaatje, fijn dat je mannetje van de sonde af is.. Blinky,hopelijk kan je nu wat bijtanken vandaag. Hier gisteren ook een lange pijnlijke harde buik gehad. Babyengel, prachtige buik meis, BEn blij weer wat van je te lezen., maakte me al zorgen om je. Hier gaat het redelijk, start volgende week met EMDR therapie. Ben benieuwd.....
Rian, je buikjje groeit goed ineens he. Het duurde even maar dat haal je nu in Hier denken ze dat ik al bijna uitgerekend ben hahaha. Net vk geweest en bleoddruk 140/50. Mijn bloeddruk is nog nooit zo laag geweest als deze zwangerschap. Gelukkig maar , wil niet weer preeclampsie krijgen...
net op het toilet wat druppeltjes roodverlies gehad. zal dus vandaag toch naar het ziekenhuis moeten, maar hoe als je geen vervoer hebt?
@colaatje, wat zielig zeg, veel sterkte voor jullie! @Blinky, ai meid niet goed, doe maar goed rustig aan. Veel succes in het ziekenhuis! @hier alles goed, vandaag in huis bezig geweest, poetsen, opruimen, dus nu rust. Vanavond nog werken. Heb wel last van mijn linkerbil, vanuit het stuitje, hebben meerdere hier last van?
he meiden mijn mannetje mag weer mee naar huis, op voorwaarde de eerste 4 dagen mag hij alleen maar kant en klare papjes en rijste bloem daarna langzaam opbouwen met een beetje wit brood gaat dat goed mag hij de 4 maanden potjes groente en fruit gaat dat goed de 6 maanden potjes enz. dus moeten rustig weer beginnen met opbouwen
We zijn weer onderweg naar huis. De harde buiken hebben deze week wel iets gedaan. Mjn baarmoedermond is ongeveer een vingertop verweekt. De bmm is nog wel mooi gesloten, dus geen reden tot paniek. Ctg van de kindjes was goed. En mijn bloeddruk was super 120/70
@Blinky, fijn dat het allemaal meevalt, maar wel vervelend dat je nu al wat verweking van je BMM hebt.... Rustig aan gaan doen voor zover dat lukt met jullie bijna 2-jarige! Laat die kleintjes zeker nog 6 weekjes broeden. Wel fijn dat verder alles goed is!
@ theebeeb: bij mijn vorige zwangerschap had ik de harde buiken ook wel, maar wel later en veel minder vaak. Van dat plassen ken ik niet. Wel dat ik heel nodig moet en dat er dan een paar druppels komen. Maar ik ga niet persen, want dan krijg ik juist last van mijn buik. @ lara: veel succes met de emdr therapie.
goedemorgen ladies @blinky oef dat was ff schrikken, gelukkig viel het mee! en net wat Rian zegt proberen rustig aan te doen want ze moeten nog zo lang mogelijk blijven zitten! @theebeeb tweelingen kunnen ook voldragen worden, maar vaak dienen ze zicht toch wat eerder aan en meestal worden ze met 38 weken wel gehaald. @kinderwens heb ik ook vaak die pijn die doortrekt vanuit de onderrug naar je bil, kan ischias zijn maar ook met je bekken te maken hebben. is toch vaak als ik te veel in 1 dag gedaan heb, dus dat is dan weer een sein van rustiger aan doen.
@rian: mooie buik hoor. Hij groeit ineens erg hard he? @lara: wow wat een verschil tussen boven en onderdruk. Is dat gewoon goed? @kinderwens: ik zou er ff mee naar de huisarts gaan. Kan een ischias zijn. @colaatje: wat fijn dat jullie ventje weer naar huis mocht en dat jullie ook duidelijke richtlijnen hebben gekregen
@Blinky, ja gaat in ene hard, die 4 weekjes hebben echt verschil gemaakt. Ik merk ook dat het lichamelijk wat zwaarder wordt, lang staan geeft pijn mijn bil met uitstraling in mijn linkerbeen en daar had ik voor mijn buik ronder werd geen last van! Plus dat ik in ene 2.5 kg ben bij gekomen in de laatste 2-3 wk.... Maar goed hoort er allemaal bij en ik geniet volop van mijn ronde buik en druktemakertje erbinnen in!
@rian ja ik merk nu ook dat het wat zwaarder word allemaal, vooral in mn werk. Dat is lichamelijk toch wel heel intensief. Ik ben na mn werk gewoon doodop soms te moe om te praten totaal niet leuk voor mn vriend maar moet dan eerst ff uurtje op de bank. @colaatje mooie buik zeg!
@Theebeeb, heel herkenbaar! vriendlief is meestal eerder thuis als ik en wilt graag als ik thuis kom even knuffelen. Ik heb daar zo geen zin in op het moment. Laat me eerst ff een uurtje bijkomen, beentjes op de bank en dan kan ik wel weer lieve vriendin zijn, maar daarvoor toch echt even niet.
Ik ga een poging wagen om op iedereen te reageren, maar niet "boos"zijn als ik iemand oversla hoor.... het is zo veel @Mila: Bij mij zijn de harde buiken dus wel een beetje vroeg. Gaat nu ik iets rustiger aan doe wel wat beter gelukkig! Maar voor jou geld ook: wat niet gaat, gaat niet. Dus als je een stapje terug moet doe dat dan, voor jezelf maar ook voor de beeb! @Babyengel: mijn paps was 66 toen hij overleed. Veel te vroeg... Is inmiddels 6 jaar geleden, maar nu wel weer heel "aanwezig", hij zal zijn kleinzoon nooit leren kennen... *slikt een paar keer en zucht diep*. @Wondertje: hier nog eigenlijk helemaal niets zelf gekocht... Blijft toch een drempel op de een of andere manier... Ik weet het, ik ben een beetje vreemd... @Blinky: goed dat je hulp van je moeder ingeroepen hebt! Soms lukt het even niet, daar moet je je niet schuldig om voelen hoor!!! *zwaait met vingertje* Wat naar dat je man niet zo denkt als jij.. Moeilijke situaties krijg je dan... Wel bliven praten met hem hoor (dat werkt hier uiteindelijk vaak dan wel). En dat was vast even schrikken dat bloedverlies.... Gelukkig bleek alles oke! @Kinderwens: tja, mijn VK had haar bui niet denk ik (snap alleen niet waarom ze dat op mijn moet afreageren:x:x). Fijn dat je bij de vk mag blijven!! @Rian: mooie jurk, maar vooral mooie buik!! Hier heeft de beeb wel een groeispurt gehad, ik gelukkig (nog) niet! @Colaatje: ook al zo'n mooie buik. Hoe is het nu met je mannethje? Zal wel even schrikken geweest zijn! @AnneCO: dieren hebben vaak door dat er iets bijzonders aan de hand is. Misschien daarom zo aanhankelijk? WEl gezellig hoor! @Wup: wat een goed nieuws! Gefeliciteerd!!! @Purple: balen van je suiker zeg. Enig idee waarom ineens die stijging? @Theebeeb: jemig, dat is schrikken denken dat je een wee hebt Het was dus een gymmende baby @Lara: gelukkig doet je bloeddruk nu dus wel geod mee, gelukkig maar! @lichamelijk zwaarder: ook ik merk dat mijn lijf nu wel ergens "last van heeft". Heb vanmiddag op advies van fysio en vk een ondersteunende buikband gekocht. Aan het einde van de dag lijkt het net of ik mikjn buik niet meer "omhoog kan houden". Dus beetje extra steun maar proberen... Gisteren weer voor controle bij de VK geweest. Alles was goed. De beeb heeft een enorme groeispurt doorgemaakt. Binnen 1,5 week van bm net boven navel naar net onder ribben boog. Dat is wel ook een soort verklaring voor mijn "super gevoelig buik"(zoals de vk het noemt) en de harde buiken. Toch echt rustig aan blijven doen dus... Ik merk dat alles nu zwaarder wordt. as vanmiddag bij de fysio, maar ook daar gaat alles nu toch echt wel een stuk moeilijker... Ach, op de rem en weer doorgaan (alleen dan op een ander tempo) Maar goed, verder weer door de apk en daar gaat het toch om!!! Dikke knuffels voor iedere!!!! Voor de lijst: we hebben 24 sep een pretecho met de oma's en de opa (die wilden zo graag) Edit: vergeet ik toch bijna het grootste nieuws van de afgelopen week.... Knuffelman heeft me te huwelijk gevraagd! 27 september gaan we trouwen
@rian ja kan het me helemaal vorstellen, hier precies zo. Gelukkig is mn vriend zo lief en gaat hij koken en dan word ik wakker en kan ik aanschuiven ik ruim dan de keuken op en daarna word er gekroeld @knuffel zozo een hele groeispurt idd! Super dat jullie beeb het zo goed doet. Een 3d echo is zooooo leuk. Hebben wij ook gedaan heb de dvd al 4 x gezien en fotoboekje ligt op tafel hihi. Van harte gefeliciteerd met jullie aanstaande huwelijk! Wat gaaf zeg! Ga je in een trouwjurk met je buikkie? Of hou je het simpeler!?