1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    @knuffel gefeliciteerd!! :D wat een leuk nieuws! al een datum geprikt?
    @colaatje de test klopt bij mij :D haha wel grappig.. maar ja 50% kans he ;)

mn suiker gaat omhoog door de hormonen e.d en word alleen nog maar erger.. vanaf week 36 gaat ie pas weer een beetje zakken. Mijn buik is ook ineens flink gegroeid dus denk dat de kleine een groeispurt heeft gehad, waardoor mn suiker ook weer omhoog gaat.

sorry dat ik niet altijd op iedereen reageer, maar als ik altijd alles heb gelezen ben ik de helft alweer vergeten.. zwangerschapsdementie ;)

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Oh meiden ik ben ineens zo vreselijk aan de diarre. En dan continue zo' keiharde buik. Ben ff helemaal stuk nu.

4. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Oh nee blinky! Krijg je dat er ook nog bij :(
    Beterschap! Hoop dat t snel over is!

5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Blinky, wat balen zeg. Hopelijk gaat het snel wat beter met je!

6. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    @blinky helaas gaat buikgriep rond.
    hopelijk doen de harde buiken die je nu hebt verder niks

7. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@blinky hoe is het nu meid?

Ik heb de hele dag al een harde buik. Het voelt alsof er een ballon veel te hard word opgepompt in mn baarmoeder heel vervelend gevoel.
    Het enige wat ik dan wil is liggen maar dat gaat wat moeilijk als je aan het werk bent.

8. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @knuffel gefeliciteerd! leuk zeg, trouwen, en de grote dag is dus al over 2 weekjes?

@blinky nou dat kan er ook nog wel bij. ´t zit je niet mee, meid! hoe is het nu?

@theebeeb ook al steeds een harde buik, dat voelt echt niet lekker he? hopelijk gaat het snel weer over.

@hier gisteren naar ikea geweest, en vandaag merk ik gelijk dat ik daarr een halve dag gelopen het. Ik heb heel veel pijn in m´n onderrug, ik kan af en toe amper lopen. Voel me net een oud vrouwtje :p maar ja het was wel ff leuk, samen met mijn zusje en schoonzusje.

9. JustMe31

JustMe31 Actief lid

12 okt 2011
    183
    0
    0
    regio zuid holland
    hoi dames,

ik lees veel hier zoals vele wel van jullie weten maar reageer soms...

moet ff me verhaal van afgelopen dgn kwijt

afgelopen maandag erg last van me linkeronderrug en trok door naar me lies dinsdag naar de huisarts geweest pijn was toen meer naar me lies en been gegaan en kon hee erg moeilijk lopen huisarts zei je bekken zijn aan het protesteren.. woensdag ruzie met de dokterassitent gehad omdat zij mijn klachten niet erg genoeg vond voor huisbezoek.(ik kon ondertussen niet meer lopen van de pijn in me lies en kuit) uiteindelijk is de huisarts bij me thuis geweest en tja lijkt toch wel heel erg op een trombosebeen ben toen naar de ehbo gestuurd echo van been is gemaakt en ja hoor een erge trombose been begint vanaf baarmoeder tot aan me enkel:$ dus opgenomen in het zh en sinds vandaag weer thuis.
    gebruikte al bloedverdunners ter voorkoming van en dan krijg ik het alsnog:$ ppff naja de kleine doet het gelukkig goed en is een kleine druktemaker haha.
    Nu heb ik hele sexy(ahum) steunkous en krijg er nog 1 speciaal op maa gemaakt en die mag ik de komende 2 jaar gaan dragen lkkr dan!!
    en gelijk me dosis bloedverdunners verhoogd.

zo moest het ff kwijt hoor

hoop dat voor de rest met iedereen beetje goed gaat....laatste loodjes dames(wegen het zwaarst)

10. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    wow wat een verhaal! dat was dan wel even schrikken! en zo´n steunkous is ook niet fijn en dan 2 jaar lang:$:$ sterkte meid!

11. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Knuffel gefeliciteerd!
    Colaatje hopelijk knapt je zoontje snel op.
    Blinky sterkte
    Just me heftig, goed dat je hebt doorgezet en niet hebt laten afschepen door dr. Ass.
    Met een kleintje rondlopen is het nu wel duidelijk zwaarder dan de vorige zwangerschap.. Sven heeft 1,5 uur lopen huilen en is om 21.20 in slaap gevallen..tot die tijd hele dag al aan de sjouw..dan is het wel echt heel pittig.. Waarschijnlijk laatste tijd 's avonds te makkelijk bij ons mogen zitten..omdat hij niet kon slapen..nu maar besloten om dit proberen weer te veranderen.. Vanavond elke keer naar zijn bedje..dan was hij meteen stil...kamer uitlopen meteen weer huilen...maar heb hem er niet uitgepakt..

12. Hee meiden, hier deze week een ziekige peuter gehad.. vooral een lange sluimerperiode met haast niets doen en willen, slecht eten en plots dinsdagochtend overgeven arm mannetje. Dat overgeven was snel voorbij maar het echt weer willen eten komt langzaamaan weer op gang.

Bij VK alles goed, ik hoefde me geen zorgen te maken om de harde buiken, moet rustiger aan doen (niet dat dat lukt maar ja..) Ze mogen niet om de 5 minuten komen dan moet ik bellen. Meestal is het 10 minuten. Verder kon ze niet meer vinden waarom ik een groeiecho moest krijgen :( ik vertelde ivm gewicht zoon en de schouderdystocie. Vroeg ze aan me die heb je vorige zwangerschap toch ook niet gehad?? :x Had ze niet eens gezien dat ik met 23 weken was bevallen.. je kan toch wel even een dossier doornemen voordat je iemand binnen roept. Niet zo veel zin meer om nog naar de vk te gaan in de toekomst maar ja.. ;)
    Verder baarmoeder al een week of wat in mijn ribben ook lekker.. ademen wordt ook al lastiger he! Kan niet wachten tot ik mag bevallen ben het zo zat :)

@ Blinky, vervelend die diarree en harde buiken :( weet niet of je ook buikkrampen hebt van de diarree maar daar reageert je baarmoeder ook op. En ja de buikgriep heerst inderdaad :(. Gelukkig zit je bmm verder nog dicht, hopelijk blijft dat nog even.

@ Colaatje, gelukkig is je mannetje weer thuis, knapt ie weer een beetje op in eigen omgeving?

@ Justme, getver wat naar een trombosebeen, en dat ook nog ondanks de bloedverdunners. Gelukkig met de kleine nog alles goed, als ik lees trombose rinkelen gelijk de alarmbellen ivm placenta-infarct.. maar je hebt een hogere dosis bloedverdunners nu, gelukkig maar.

@ Kinderwens, hier ook zo vaak last van mijn stuitje, bil en been, als het ver doortrekt je been in is het meestal ischias anders valt het onder bekkenpijn. Als je veel last krijgt ervan is fysio misschien fijn.

@ Knuffel, wow wat gaaf, gefeliciteerd met jullie verloving! :D En wow in zo'n korte tijd alles regelen?

@ Lara, ik hoop dat de therapie je goed gaat helpen. Zodat je straks met frisse 'moed' en energie voor je derde wonder kan zorgen. Jullie verdienen het enorm. Geen zorgen maken om mij hoor, ben gewoon druk.. heb wel m'n huilbuien, het is bijna een jaar geleden, maar het zijn momenten hier.

@ Theebeeb, hier ook wel pijn gehad bij mijn blaas maar was toch door bandenpijn. Laat wel een blaasontsteking uitsluiten. Goed voor je blaas is trouwens cranberrysap of tabletten. Ligt jouw placenta ook laag?

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ colaatje: mooie buik hoor
    @ knuffel: wauw gefeliciteerd. ik wens je alvast een hele mooie huwelijksdag
    @ purple: handige tip: kladblokje van je bureaublad gebruiken. ik kan het anders ook echt niet onthouden
    @ theebeeb: hoe is het verder gegaan met je harde buik? is het weer gezakt?
    @ justme: jee dat is balen, daar slik je dan die medicijnen voor pff. gelukkig gaat het met je kindje goed. wat rot dat je nu 2 jaar zo'n akelige steunkous moet dragen
    @ patries: balen he als ze zo'n moeite hebben met in slaap komen. denny heeft ook regelmatig van die periodes gehad. zullen er vast nog wel meer volgen. vooral als je zwanger bent is dat zoooo slopend. sterkte ermee.
    @ babyengel: nou lekker is dat idd als je vk niet weet tegen wie ze het heeft en wat je geschiedenis is. ik zou idd toch wel staan op een groeiecho hoor.
    @ hier: diarree is helemaal over. harde buiken zijn er nog steeds volop, maar ik vermoed dat dat wel zal blijven tot de kleintjes zich aandienen. ik moet het er maar mee doen vrees ik. zijn vaak ook nog erg pijnlijk, maar gelukkig niet meer allemaal. geen bloedverlies meer gehad gelukkig, dus dat stelt gerust. ik heb nu continue als ik op de bank zit aan 2 kanten een kindje in mijn ribben drukken. heerlijk ahum. erg gevoelig nu op mijn ribben, maar ach dat zal vast ook nog veeeeeel erger worden haha

14. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    zoiets geks meegemaakt. een paar weken geleden waren we eindelijk uit de namen voor onze mannekes. een week later komt mijn moeder er ineens mee dat ze een voorgevoel heeft over 1 van de namen en ze noemt hem. is het dus daadwerkelijk 1 van onze namen. ik dacht dat mijn hart even stopte met kloppen. man wat schrok ik. 2 dagen later belt mijn zusje: ik weet hoe 1 van jullie kindjes gaat heten, want dat heb ik gedroomd. noemt ze exact dezelfde naam aaarrrrrgggggg. eergisteren was ik bij mijn ouders. zit ik met mijn moeder een beetje aan de computer en zegt ze ineens: ik heb allemaal zomaar het gevoel dat ik een van de namen van jullie kindjes weet. oh ja? zei ik nog denkend dat ze nooit allebei de namen kon raden. wat denk je?????? noemt ze naam nummer 2. nou breekt mijn klomp. komen wij met 2 namen die volgens ons niemand bij ons zou verwachten. raad mijn zusje 1 van de namen en mijn moeder gewoon allebei de namen. das toch niet normaal?????

15. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@blinky jeee das echt bizar zeg!
    Zijn ze paranormaal begaafd ofso iets?

16. purple88

purple88 Actief lid

5 apr 2012
    451
    0
    16
    Ik ben net tante geworden van een jongentje! :D zijn naam is Thijs.. ik had echt verwacht dat het een meisje zou worden.. haha mijn stiefzus verwacht ook een jongen.. 3 jongens in korte tijd!

17. Uitgerekende datum:
    01-12: AnneCo, 31 jaar, 4e kindje, BV, Thuis
    01-12: Katie04, 30 jaar, 1e kindje
    01-12: Luna82, 29 jaar, 1e kindje
    02-12: Blinky, 31 jaar, 2e & 3e kindje (tweeling), BV/FV, Ziekenhuis (medisch)
    03-12: Cvo1986, 25 jaar, 1e kindje, BV/FV, Thuis
    03-12: Mila77, 34 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    04-12: Anoniemass, 22 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    04-12: Babyengel, 25 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    04-12: Rian85, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    05-12: Lovelygwen, 22 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    05-12: Patriesss, 34 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    06-12: Babs84, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    06-12: Fenyalara, 28 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling), FV, Ziekenhuis (medisch)
    07-12: Lana1980, 31 jaar, 1e kindje
    07-12: Theebeeb, 26 jaar, 1e kindje, BV, Thuis
    08-12: Wondertjenr2, 24 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis
    09-12: Kinderwens2012, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    09-12: Purple88, 24 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    09-12: Amann, 23 jaar, 1e kindje
    10-12: Lein79, 32 jaar, 2e kindje
    10-12: Volonta, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    10-12: Lara1, 32 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    11-12: Knuffel, 36 jaar, 1e kindje
    13-12: Lief 26, 26 jaar, 1e kindje
    13-12: Mariahh, 1e kindje
    13-12: Sandana, 30 jaar, 1e kindje
    13-12: Colaatje, 27 jaar, 4e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    14-12: JustMe31, 31 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    14-12: Lac, 29 jaar, 1e kindje
    15-12: Jamie1986, 25 jaar, 2e kindje
    15-12: Tamara2703, 2e kindje

12 jongens, 12 meisjes, 9 verrassingen/geheim/onbekend

Afspraken:
    17-09: Patriesss, afspraak vk
    17-09: Blinky, groeiecho + gyn 10.15
    17-09: Kinderwens2012, 2e pretecho
    19-09: Babs84, 3D echo
    19-09: Wondertjenr2, nieuwe poging 3D echo 12.00
    20-09: Kinderwens2012, controle vk
    21-09: Purple88, groeiecho gyn 9.30
    21-09: Patriesss, pretecho
    22-09: Lara1, 3D/4D echo
    24-09: Knuffel, pretecho
    24-09: Rian85, controle-echo GUO
    27-09: Mila77, controle vk
    02-10: Anneco, groeiecho
    04-10: Babyengel, afspraak vk 11.40
    10-10: Kinderwens2012: groeiecho + controle placenta
    18-10: Mila77, controle vk
    31-10: Mila77, liggingsecho
    01-11: Mila77, controle vk

Vlindertjes:
    31-03: Noushi (5w)
    04-04: Babywish84 (5w)
    04-04: Iloiza (4w5d)
    10-04: Danielle86 (nb)
    10-04: Daylinn (5w5d)
    11-04: Lunap (nb)
    17-04: Mounia777 (5w6d)
    21-04: MH1113 (6w4d) tweeling
    23-04: Linda99 (7w5d)
    01-05: Rossi85 (8w6d)
    02-05: Frommel (9w0d)
    03-05: Scarabee (8w2d)
    03-05: Zoe1 (7w3d)
    03-05: Tantan (nb)
    08-05: Didi2502 (9w6d)
    14-05: Wup79 (11w1d)
    16-05: Lilotje (10w2d)
    veel sterkte voor de vlindermama's

18. @ Blinky, dat is wel bizar ja! Lijkt me dat je dan even met je mond vol tanden staat en niet weet hoe je moet reageren. Jullie willen toch wel de 2 namen gewoon houden? Gelukkig is de diarree en het bloedverlies gestopt, en tsja de harde buiken, wat doe je er tegen hè.. hier blijf ik ze ook houden. Zolang het maar niet doorzet. O en groeiecho krijg ik wel gewoon anders had ik daar niet weggegaan :p

@ Purple, leuk, gefeliciteerd! Je hebt echt van die jongens/meisjestijden he merk ik altijd. Toen ik mijn zoon kreeg lagen er alleen maar jongens op de kraamafdeling!

Allemaal lekker weekend gehad? Hier wel druk maar morgen gaat zoonlief gelukkig naar oma+opa dus kan ik wat doen in huis.

19. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ theebeeb: haha niet dat ik weet.
    @ purple: van harte gefeliciteerd. Wel een leuke verrassing als je een meisje had verwacht.
    @ babyengel: ja hoor wij houden de namen gewoon. Heel even hebben we gedacht dan toch maar andere namen te zoeken. Maar eigenlijk vinden we dit wel heel bijzonder

20. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @ Blinky, wat bizar dat ze de namen goed hebben gegokt! Hierzo ook een paar mensen die gelijk zijden dat ze het wel wisten toen we vertelden dat het een meidje werd. Toen ze de naam zeiden kon ik ook geen recht gezicht meer houden dus tja... Maar goed, maakt niet zoveel uit, ik had van te voren ook zo vaak gekletst over mooie babynamen dat het wel te verwachten was.

@Purple gefeliciteerd!

Voor de lijst:

3 okt 31+1wk Partus gesprek vlk
    19 okt 33+3wk controle verloskundige

Deel Deze Pagina