1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Wat vervelend zeg van je zoontje. Hopelijk gaat hij nu toch weer snel opknappen. Zou me ook ongerust maken.
    Qua meisjesnamen hebben wij t ook lastig. We komen er nog niet uit. Mij dochter heet Jenna en dat vinden wij nog steeds een super naam. Maakt t ook extra lastig om nog zo'n leuke naam te vinden ;) we willen bij voorkeur ook geen top 20 naam. Maar goed, we hebben nog ff....

Babyengel: wat raar dat je was zo stinkt? Misschien de wasmachine eerst ff heel heet doorspoelen met een goedje die je bij bijv. Kruidvat kan kopen (reinig je m ff goed mee door) en dan nog eens proberen. Misschien dat er ergens iets verstopt zit.

Blinky: fijn dat alles weer goed was.

Sorry dat ik op rest nu ff niet reageer. Ik beloof altijd bij te blijven maar lukt me niet ;-( denk pas als ik met verlof ben haha. Komende 2 weken zal ik er denk ik ook niet veel zijn. Ik moet nu 2 weken 4 dagen werken en privé ook drukjes. Ben benieuwd of ik t volhoud want mijn harde buiken zijn ook nog steeds aanwezig. Begin ook last van rug en bekken te krijgen maar mijn buik is ook zooo groot pffff. Bij mijn dochter was dit formaat met 36 weken ofzo. Krijg ook heel veel commentaar er op: je hoeft nog maar ff zeker of zijn er echt geen 2? Ik ben best bang dat er een reuzenkind in zit ;-( ben heel benieuwd naar de groeiecho met 34 weken (als ik dan al niet omgevallen ben naar voren haha). Ik ben nog steeds pas 3 kg aangekomen en zit dus allemaal aan/in buik :-|

Ik ga ff verder hier. Fijne avond.

2. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Haha babyengel mijn gedachten qua megakind ;)

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ colaatje: gelukkig is ie niet verder afgevallen. hopelijk wil de roosvicee stop wel goed helpen. Jaylinn vind ik wel een mooie naam en past ook erg goed bij Yorick en Quinten.
    @ babyengel: ga ik zo weer ff spieken bij de buiken. wel balen idd als je energie er ineens mee kapt. heb ik hier ook weleens dat de was er stinkend uitkomt. ik heb helaas nog geen oplossing gevonden
    @ mila: die tip ga ik dan ook maar eens proberen voor de wasmachine.
    vervelend dat je ook steeds zulke harde buiken hebt.

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    nieuwe afspraken:

02-10 om 11.30: groeiecho's en gyn
    15-10 om 9.30: groeiecho's en gyn

wel jammer dat ik nu 2 keer andere gyns krijg. eerste afspraak had zij al geen plek meer en 2e afspraak heeft ze vakantie.

moet nu 2 keer naar een ma, beetje jammer als er 12 vrouwelijke gyns werken;)

5. @ Mila, dus bij jou gaat het ook zo hard. Ik zat toevallig net buikfoto's te vergelijken, 32 weken was kleiner hier en 35 nog net wat groter (qua hoogte). Kan je niet minder werken? Ik vind dat echt nog veel, toen ik nog werkte had ik zoveel harde buiken, dat scheelt nu enorm. Heb jij ook moeite met ademhalen.. en ja die rugpijn en bekkenpijn herkenbaar ook..
    Ik vind Mila wel een mooie meisjesnaam eigenlijk :)

Mijn was stinkt trouwens niet meer. Ik had dus dit weekend de wasmachine gereinigd met vaatwastablet en azijn op 90 graden maar daarna stinkt de wasmachine altijd, kennelijk het vuil dat is losgeweekt wordt dan niet goed afgevoerd ofzo. Dus had nog een keer de wasmachine op 90 graden laten draaien maar zonder iets erbij. Daarna de was opnieuw gedaan en alles rook weer normaal.

@ Blinky, vind je mannelijke gyns niet fijn? Hier nooit problemen mee gehad.. mijn favo vk is ook een man! Leven meer mee vind ik.

6. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ babyengel: heb wat moeite met ontspannen bij mannelijke gyns. vind het erg lastig om daardoor onderzocht te worden. is een dingetje uit het verleden. de 2 gyns die ik nu krijg zijn wel hele aardige mannen hoor, dat scheelt wel wat. mijn eigen gyn is een super lief mens. leeft erg mee en denkt ook goed mee. is wel heel doortastend en neemt geen blad voor de mond, maar dat siert een arts wel vind ik.

7. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden vraagje aan jullie.
    omdat nederland financieel steeds verder achter uit gaat ( verhoging zorg premie enz. ) zat ik er aan te denken om een soort dozen te maken voor de minder bedeelden met kinderen dus een soort voedsel bank maar dan met kinder spullen kleding speelgoed iets lekkers enz.
    het zou dan wel afhankelijk zijn van giften, zijn er mensen die ons willen helpen?
    door te doneren of door ook 1 in jullie regio te beginnen?

8. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @colaatje wat een mooie actie! ik zou ook wel mee willen helpen. Hoe gaan jullie dat organiseren?
    Ik had ook al vaker aan zoiets zitten denken. Dus ik hoor er graag meer over!

9. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    we willen kleding spullen zoals speelgoed luiers luier doekjes bad capes enz. verzamelen die mensen dus kunnen doneren wat hun kindje te klein is niet meer mee spelen niet meer gebruiken over is enz. of wat ze ond gewoon willen geven, dit willen wij in dozen doen per leeftijd. die kunnen mensen dan afhalen bij een afhaal punt ergens in nl.
    dus we zoeken mensen die willen doneren maar ook mensen die zelf een punt willen beginnen

10. anoniemass

anoniemass Actief lid

9 apr 2011
    205
    8
    18
    NULL
    NULL
    Wat een mooi idee om zo'n doel te beginnen. Ik zou best willen doneren :)

Even kwijt of ik dit al gezegd had, maar ben met verlof sinds vorige week. teveel harde buiken en BI. Dus nu met verplicht rusten thuis.

Jeetje wat is dat moeilijk om niks te doen!! Heb al 3 wassen gedraaid en verveel me weer haha.

Fijne dag dames!

11. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    @anoniemass ik ben ook al bij huis (stond alleen op de markt en werd te zwaar ) en verveel me ook de reden waarom ik hier nu mee begin

12. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Ik vind t een mooi initiatief maar heb nu alles nog een keer nodig en heb laatst al een deel weggebracht naar iemand die t minder heeft.

@babyengel: Jij ook dus zelfde klachten. Tja hoe groter de buik, hoe meer klachten las ik ergens. Nee ik kan nog niet minder werken. Omdat het op t werkt nu heel druk is doordat er nog 2 op vakantie zijn. Vindt t dan lullig voor mijn collega. Als ik deze 2 weken door kom dan ga ik afbouwen en overdragen. Volgende week moet ik nog naar vk en zal dan nog wel een keer op de donder krijgen ;-( mijn man zei ook al dat als ik t niet meer red, het dan jammer is voor t werk. Hij houdt me dus ook goed in de gaten.

Hihi Mila gaat t niet worden voor ons. De kat van mijn vader (mijn oude kat eigenlijk maar is daar blijven wonen) heet zo.

Trouwens laarzen gekocht voor mijn dochtertje vanochtend. Wat een dramaaaaa. Had al een paar enkele weken terug gekocht en gepast in winkel en paste toen. Ikke blij. Wil ik ze van t weekend aantrekken, mooi niet dat ze nog paste. Ik snapte er geen reet van. Gelukkig geld terug gekregen. Vanochtend heeft ze wel 15 paar aan gehad. Niks paste. Ze heeft hoge wreef en chubby enkels en nagenoeg alles is laarsjes. Uiteindelijk t laatste paar paste. Ik vind ze niet heel geweldig maar goed, iig iets gevonden.

Zo langzamerhand maar met eten beginnen. Pa komt vanavond ff voor t behangen en dan gaat hij morgen beginnen aan babykamer. Ik de rest van de week werken pfff.
    Fijne dag nog.

13. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Kiekeboe dames!
    Ik ben er nog hoor. Alles gaat op zich ook best geod, ben alleen weer zo moe. Echt gesloopt aan het einde van de dag. Moet dus weer flink op de rem, maar vind dat zooooo moeilijk. Dus kom ik mezelf vooral 's avonds tegen...

Ik ben jullie dus niet vergeten en lees ook vaak wel mee, maar heb vaak geen puf over om te reageren. Sorry:)

Dikke knuffels voor iedereen!!!

14. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ colaatje: wat een mooi initiatief. ik zou ook graag doneren als de tweeling straks ergens uitgegroeid is en bepaald speelgoed niet meer gebruikt. is voor ons geen optie om zelf een punt te beginnen al zou ik het wel heel leuk vinden om te doen.

@ anoniemass: jammer dat je zo'n last hebt van harde buiken en BI. is lastig he om dan ineens rust te houden.

15. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    vandaag een flinke inzinking gehad. ik kan alleen nog maar huilen. alles in huis ligt overhoop en niets lijkt op tijd af te raken. zo'n puinhoop hier dat ik nauwelijks door het huis kan lopen en denny kan hierdoor al helemaal niet spelen thuis. hierdoor en door mijn stress is denny onhandelbaar geworden voor mij. zodra hij met mij is begint hij te slaan en haren te trekken. hij smijt alles wat hij tegen komt door het huis en begon vanmorgen zelfs met iets tegen de tv te rammen. zo ken ik mijn anders zo lieve kind niet terug. ik heb hem zelfs al een flinke tik op zijn vingers gegeven. en dan lacht hij me vierkant uit. ik moet hem nu heel veel onderbrengen bij mijn ouders en dat doet zo'n pijn. ik wil zo graag nog even van hem genieten voor de tweeling komt, maar dat lukt gewoon niet. mijn man en ik hebben nog helemaal niets samen gekocht voor de tweeling. we zijn er nog geen enkele keer eens gezellig tussenuit geweest om babyinkopen te gaan doen en nu gaat het al bijna niet meer. komt erbij dat de woonkamer niet af is, de babykamer is nog lang niet af. de badkuip moet er nog steeds uitgesloopt worden en dan moet de badkamer betegeld worden. dit moet gebeuren, want de tweelingwagen moet in onze badkamer komen, omdat we zo klein behuisd zijn. zit er psychisch even helemaal door. ik had een hysterische paniekaanval vanmorgen en kwam er niet uit. mijn moeder is meteen denny komen halen. mijn zusje en zwager en mijn vriendin zijn naar me toe gekomen om in huis te helpen en om me wat te steunen en mijn man heeft morgen vrij gepakt.

16. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Blinky heel herkenbaar meid. Ik heb dat soort momenten ook. Ik zat net te googlen waar in hemelsnaam Ossendrecht ligt om je te komen helpen vanmiddag. Helaas is het ver van Limburg af.... Een hele dikke knuffel, het komt echt goed, al is dat nu moeilijk te zien. Probeer wat momenten voor jezelf en je man en je kindje te pakken. En durf om hulp te vragen...
    Houdt hoop en moed! Zet em op!

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Aaah zie net mijn banner voor het eerst jeetje wat een vreemdsoortig stuk groente heb ik nu in mijn buik! En dat moet nog zeker 10wk groeien..... en er dan nog uitkomen haha! Ben benieuwd...

Maandag hebben wij de tweede GUO, erg leuk om de kleine nog eens te zien. Laatste keer was met 25 wk toen ik dacht dat mgl mijn vl iezen waren gebroken. Voor mijn vriend was de laatste keer bij de eerste GUO bij 21 wk!

Gisteren wezen zwangerschapszwemmen. Ik was het enige slachtoffer! Dus heb een prive les gekregen op maat gemaakt, ik heb altijd wedstrijdzwemmen gedaan als kind/tiener dus hij heeft me lekker getraind zonder teveel te vragen, maar ik was wel voldaan en moe na de tijd! Meteen vanuit zwembad mijn bed ingedoken...

@MIla, tja ik heb hetzelfde probleem als je dochter, iets beters dan enkellaarsjes kan ik nooit vinden!
    @Knuffel, lastig he de rem erop! Ik heb er ook moeite mee, gelukkig begin ik wel te wennen aan het moe zjin en te accepteren dat niet alles meer lukt zoals voorheen!

18. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @knuffel heel herkenbaar hoor dat gesloopte gevoel aan het eind van de dag, hier ligt er ook eentje iedere avond voor pampus op de bank ;)

@colaatje ik heb net 3 zakken kleding enz. weggebracht hier naar een plaatselijk goed doel, ikmoet nog wel de babyspullen uitzoeken en daar zal ongetwijfeld wel wat tussen zitten. Dus zodra ik daar aan toe ben, hoor je het van mij. En kan ik het dan gewoon naar jou toesturen? Helaas heb ik ook niet echt ruimte over om zo´n project op te zetten,maar ik vind het wel een heel goed idee.

@blinky oh meid ik heb het met je te doen! ik kan er wel inkomen dat je het niet meer ziet zitten, vooral als er nog zoveel gedaan moet worden! En je weet met een tweeling nooit wanneer ze zich aandienen, dus dat lijkt me ook een stukje extra spanning. Ik hoop dat je man vandaag dan wat doen kan, zodat je er weer een beetje positief tegen aan kunt kijken. Knuffels van mij!

Ik kan hier ook nog niks doen aan de babykamer, omdat mijn man eerst het kamertje voor Jenna af moet maken, voordat we verder kunnen met de babyspullen. Dat frusteert me ook af en toe een beetje. Maar mijn man kan er ook niks aan doen, hij heeft heel weinig vrije tijd, dus duurt het allemaal wat langer dan normaal.

@Rian haha ik moest wel even lachen om jou vreemde fruitstuk! grappig..:) en ja nog maar 10 weekjes, dat is zoveel niet meer. December lijkt nog ver weg, maar als je het in weken bekijkt is het zoveel niet meer.
    Leuk zo´n privezwemles, alleen jammer dat er dan niet meer zwangeren zijn.

19. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @rian: wat lief dat je wilde komen helpen, maar idd is limburg wel wat ver van ossendrecht. We rijden het af en toe, omdat mijn man zijn familie in en bij venlo woont. Leuk zo'n priveles, maar ik kan me voorstellen dat meer dikke buiken toch gezelliger is.
    @ anneco: ja idd bij de tweelingmama's is er nu alweer 1 waarvan de vliezen geknapt zijn met 33+2. Dan bedenk ik me dat ik over 3+6 ook al zover ben. En dan schiet de stress weer omhoog. Ook frustrerend dat jullie nog niet aan de babykamer kunnen beginnen zeg. Wil het kamertje van jenna wel een beetje opschieten?
    @ hier: redelijk geslapen, maar wel heel erg moe nu. En veel pijn in mijn buik en mijn rug. Maar dat is begrijpelijk na zo'n dag als gisteren.

20. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden weten jullie of dit kwaad kan?
    heb beslist geen honger en moet mezelf elke keer dwingen om wat te eten wat dus niet veel is en wat ik ook eet heb daarna meteen last van maagzuur kan het kwaad om zo weinig te eten?

Deel Deze Pagina