He meiden, Yorick blijkt een parasiet in zijn darmen te hebben, heeft daar nu AB voor gekregen extra zware, hoop dat het werkt
Meiden ik ben net weer thuis van de vk. Ze was erg betrokken en heeft heel goed geluisterd. Bij het voelen van de buik was de onderbuik pijnlijk een gevolg van extreem veel langdurige harde buiken. Ze schrok ervan en heeft getoucheert om de baarmoedermond te voelen maar die zat goed dicht. Het hartje klopte ook mooi. Ze heeft mij geadviseerd om nu echt rustiger aan te doen en mn werk te bellen dat ik voor halve dagen kom. Want als ik zo doorga komt het niet goed en ben ik straks helemaal kapot. Ik ben heel opgelucht maar voel me zo schuldig tegenover mezelf. Ik ben telang doorggaan en geef verkeerde signalen af zodat mensen niet weten hoe ik me voel. Ik ben nu goed wakker geschud en heb direct mn werk gebeld.
@colaatje hopen dat je zoontje nu snel opknapt met die kuur. zielig he? als zo´n kleintje zo ziek is? @theebeeb gelukkig alles nog goed met je kindje en dus toch maar rustiger aan doen. het valt niet mee om dat te doen, maar je moet goed naar je lichaam blijven luisteren. @hier zo nog ff slingers en ballonnen ophangen en dan kan het feest morgen beginnen. Het is zo leuk hoe ze zich bewust is van haar verjaardag morgen.. echt genieten
Colaatje sterkte mwt yorick, gelukkig weet je nu wel waarom hij ziek is en hopelijk knapt hij snel op van abkuur. Anneco geniet lekker van de verjaardag morgen! Theebeeb goed dat je nu rustiger aan gaat doen. Heb ik ook na lang toch doorgaan uiteindelijk op werk gezegd en deze week 1/3de minder gewerkt, waardoor ik meer heb kunnen rusten en ik heb al minder klachten en voel me niet meer helemaal op..(soms nog wel haha) hebbenjullie ook last van wat meer kortademigheid? Ik merk wel dat mijn longen minder ruimte krijgen. Iedreen die moe is/in de put sterkte! Morgenochtend hebben wij de pretecho, echt zin in! We twijfelen ook nog een beetje of geslacht goed is gezegd tegen ons, ging zo raar..dus morgen vragen we ook even of ze daar naar wil kijken. Slaap lekker iedereen en als ik een mooie echofoto heb zal ik die morgen proberen te plaatsen
pfff ik zit er ff doorheen.. vanmorgen groeiecho gehad. Elke keer denk ik weer dat hij te groot zal zijn door mn suiker.. nu loopt zn hoofdje en buikje precies op de gemiddelde lijn alleen zn beentjes zijn aan de korte kant.. helemaal aan de onderste lijn.. nu willen ze over 2 weken weer een echo laten maken door de echoscopiste.. ben echt heel ongerust! op internet gezocht (stom natuurlijk! ) en daar vind ik verhalen over down syndrome.. gyn zegt dat ik me geen zorgen moet maken, maar ze willen wel voor de zekerheid over 2 weken weer een echo maken... hoop dat jullie me gerust kunnen stellen
@ purple: ff gauw op jou reageren. Een van onze kindjes heeft ook een kortere beenlengte. Dat hoeft lang niet altijd iets te zeggen. Tuurlijk moet je het in je achterhoofd houden, maar je niet te druk maken over wat je op internet leest. Zeker als je vk zich verder geen zorgen maakt. Juist fijn dat je een extra controle krijgt. Probeer je niet te druk te maken. Hier hebben we al heel lang elke 2 weken een groeiecho. @voor de andere meiden: sorry ik reageer later. Heb het druk en wil me niet stressen vandaag. Ik reageer later natuurlijk. @ hier: HOERA onze zoon is vandaag 2 jaar. Anneco gefeliciteerd met je meisje
@Blinky gefeliciteerd!!!! @ Purple idd wat Blinky zegt, het hoeft helemaal niets te betekenen. Bij de 20 wk echo hier ook korte beentjes gezien en normaal hoofd (zelfs beetje groot) wat papa aan zijn enorme hersenen wijdt.... De baby krijgt blijkbaar zijn herseninhoud.... Maar goed, ook hier geen extra zorgen, ik krijg maandag bij 30 wk pas de volgende echo voor de groei. Niet te veel zorgen maken. Een klein meetfoutje kan al zo een aantal weken eronder... Succes!
haha groot hoofd hebben slime mensen altijd in teken films, hier een zoon die hoogbegaafd is met juist een heel klien hoofdje zijn hoofd lag en ligt onder het gemiddelde
ik heb weer iets gevonden wat ik kan eten zonder misselijk te worden chocola gelukkig maar want heb daar steeds zo'n zin in )
@colaatje wat vervelend zeg zon parasiet. Hopelijk pakt de ab snel en knapt hij wat op. Moet je ook weer voor controle met hem? @anneco van harte met je meisje! @patries veel plezier met de echo vandaag! Het is geweldig! Wij hebben hele mooie fotos en dvd. Ik heb vooral na het eten last van minder lucht. Mn buik is dan dik en opgezet en drukt omhoog. Goed rechtop zitten en diep in en uit ademen helpt me wel. @blinky gefeliciteerd met denny! Een hele fijne dag met zn allen en lekker genieten meis. Ik hoopdat het weer wat beter met je gaat. @purple kan me voorstellen dat je schrikt van zon bericht maar probeer je niet teveel in je hoofd te halen. Als de vk zich niet teveel zorgen maakt is dat een goed teken. Als ze zelf iets afwijkende vermoeden zullen ze jou heus niet naar huis sturen, en aanvullend onderzoek verrichten!! Ons hoofdje was te klein met de 20 weken echo maar delen die achterlooen op groei, trekken vaak weer bij. Probeer je daar aan vast te houden. Dikke knuffel voor iedereen.
Ja, hier ook moe steeds, colaatje.. kom momenteel nergens aan toe, zit een beetje te niksen. Mijn lichaam voelt moe, ik wil slapen. Gelukkig heb ik een rustige peuter in huis en geen giga drukke.. Hebben jullie ook van die rare dromen soms? Van de week droomde ik dat mijn vliezen een stukje gescheurd waren er kwam telkens wat vruchtwater uit.. de vk wilde alleen niet kijken :x Hier ook wel weer een dubbele periode het is een jaar geleden dat de ellende begon met mijn dochter* en moet toch telkens terugdenken.. toen was ik zwanger, nu ben ik zwanger.. had dat een jaar geleden nooit gedacht natuurlijk. Heel veel kleine dingetjes herinneren me er ook weer aan. Ik trok omdat het zo koud is weer een trui uit de kast en zag dat het de trui van mijn laatste buikfoto was. Het weer is hetzelfde. etc. Eventjes weer dubbel en pijnlijk allemaal. Het voelt momenteel gewoon heel leeg en betekenisloos in me. Kan nu moeilijk blij zijn met wat ik wel heb.. @ AnneCo, gefeliciteerd met je dochtertje! Hopelijk hebben jullie een leuke verjaardag. Bij jullie is het dus ook nog even stressen om de babykamer. Wij moeten ook eerst de nieuwe kamer van mijn zoon klaar hebben voor we wat aan de babykamer kunnen doen, maar als het goed is komt er binnenkort wel schot in de zaak, want dan komen de nieuwe gordijnen. Hopelijk krijgt je man het allemaal op tijd af @ Blinky, van harte met de 2e verjaardag van Denny! En niet stressen meid.. Helpt je man inmiddels wat beter mee in huis? Net gekeken waar Ossendrecht ligt, maar gewoon haast aan de grens! Kan ik ook niet even naar toe rijden vanuit N-H @ Colaatje, ik kan niks van je echofoto maken sorry Ah heeft jullie kleine gewoon een parasiet in de darmen.. hoop dat ie snel opknapt met het kuurtje! Hier breng ik alles al naar de kringloopwinkel wat ik niet meer hoef.. @ Lara, knuffel de sessie bij de psych was vast zwaar en intensief. Moet zeggen dat ik nu ook een beetje in 'een jaar geleden' leef. @ Patriess, hier ook kortademig ja, sinds een week of 2 wordt het ook steeds meer.. niet leuk! @ Purple, een kort beentje is 1 van de kleinere aanwijzingen van down syndroom. Niet iets wat persee op down syndroom wijst. Noemen ze een soft marker. Meestal betekent het gewoon niks. En metingen op echo's zeggen ook niet alles. Weet je, ik heb bij mijn dochter* heel veel echo's gehad waarbij ze alles opmaten en telkens constateerden ze een te smal hoofd, een te dikke buik en ook korte benen. Toen ze een paar dagen later geboren was bleek het helemaal niet afwijkend te zijn. Ze hadden haar klein verwacht, ze was juist vrij groot! Ik neem die metingen niet al te nauw. Enne daarnaast hebben sommige mensen nu eenmaal kortere benen, dat kan je soms al merken in de buik @ Rian, wat krijg jij een hoop GUO's zeg. Waar is dat allemaal voor? Jullie meisje had toch geen afwijking ofzo? @ Theebeeb, goed dat je je ziek hebt gemeld.. als je alleen maar met een harde buik rondloopt is het toch een teken dat je te veel doet! Gelukkig zit je baarmoedermond nog mooi dicht, maar moet ook zo blijven, dus pak je rust meid en denk aan jezelf en je kleintje!
hoi meiden, bedankt voor alle felicitaties voor mijn kleine grote meid! het was echt een leuke gezellige dag, vooral zo leuk hoe ze het beleefde. Prachtig om te zien. Veel visite gehad en kado´s, nu slaapt ze lekker en ik zit lekker op de bank uit te puffen gelukkig is mijn man vandaag tussen de bedrijven door lekker opgeschoten op de kamer voor Jenna, dus ik ben helemaal blij! Als het goed is is hij volgende week wel klaar en kan ik het kamertje lekker inrichten. @blinky jij ook nog gefeliciteerd met Denny! hoe is het gegaan? @purple probeer je niet teveel zorgen te maken, want net wat velen al zeggen, die metingen zeggen vaak helemaal niks. Bij mijn man in de familie hebben ze allemaal korte benen, dus dat hoeft niks te betekenen. Wel fijn dat je dan volgende nog een echo krijgt. @babyengel ik kan er wel inkomen dat alles voor jou zo dubbel voelt, dat je alles zo´n beetje herbeleefd. Sterkte ermee! Ik heb zelf ook wel eens als ik naar Karine kijk zo´n dubbel gevoel, van er hadden er 2 kunnen zijn. (ivm miskraam, ze was van een tweeling) Zo ook dan vandaag op haar verjaardag, voor hetzelfde geld hadden we dubbel feest gehad. @colaatje hier gelukkig niet zo vaak moe, tenminste niet overdag. Probeer tussendoor af en toe wat te rusten, en je hebt denk ik ook wel een drukke tijd achter de rug met je zieke zoontje. @alle meiden het is weer weekend, geniet ervan, doe rustig aan!
@babyengel, ik krijg 2 GUO'S ivm nierafwijking. Mijn vader ik en mijn zusje hebben het. Bij 20wk was alles goed, maar nierafwijkingen worden pas later zichtbaar. Vandaag 2e GUO bij 30wk. Maar we weten dat ze twee werkende niertjes heeft, dus dat is al positief.
@Lara wat een mooie foto! en wat een mooi mannetje bedankt voor jullie reacties! gelukkig alweer een beetje gerustgesteld.. Heb de laatste tijd pijn vanuit mn bil.. die doorstraalt naar mn been.. het is niet zo dat ik verga van de pijn maar het lijkt wel alsof er iets klem zit.. had ff gegoogled en kom op bekkenpijn en ischias uit.. misschien toch even langs de huisarts.. sorry voor mn gezeur
Hier gister een spoed rondje vk gehad. Had donderdagavond zon last van mijn buik. Moest echt beetje zwaar ademen/puffen om de harde buiken weg te krijgen. Heb ik eerst mijn urine maar eens laten checken s ochtends bij ha en deze was schoon. Daarna gebeld naar vk en mocht gelijk in de ochtend komen. Inwendig onderzoek gehad maar alles zit nog dicht gelukkig maar dit was de wake up call. Ik zit nu voor 25% in ziektewet. Ik begin later en stop eerder. Toch wel goed dat ik t nu doorgezet heb. Voel me ook gelijk geruster. Baas reageerde heel goed. Smste me vandaag nog hoe t ging. Ons meisje was ook flink gegroeid zei vk. Buik is wat bovengemiddeld en groei echo over paar weken is geen overbodige luxe. Ik zei nog dat met 20-wekenecho ze juist wat kleiner dan gemid. was maar vk denkt dat ze dat nu niet meer is, juist wat groter. Ik ben heel benieuwd over een paar weken. Vandaag babykamer afgemaakt qua behang en plinten er tegen aan. Van de week nog een kast halen en dan gaan inrichten yesss. Kan t weer van mijn lijst af
Jeetje colaatje: een parasiet das ook wat. Hopelijk werkt die ab dat vieze dng er uit! En ja hier ook zo moe pfff. Anneco en Blinky nog gefeliciteerd met jullie dochter en zoon. Purples: probeer niet teveel te piekeren meid hoe moeilijk ook. Hier bij mijn dochter altijd een te klein hoofd gehad, is helemaal goed gekomen. Lara: wauw mooie foto hoor. Knuf nog voor deze toch wel moeilijke periode. Babyengel: ook voor jou knuf. Begrijpelijk dat dubbele gevoel. Theebeeb. Goed dat jij ook geluisterd hebt om t rustiger aan te doen.
@lara mooi zo´n prachtige close-up van je zoontje! @mila goed dat je toch wat rustiger aan gaat doen, zal wellicht een hoop harde buiken schelen! heerlijk dat het kamertje bijna klaar is, hier verwacht mijn man ook deze week de kamer voor Jenna af te maken, kan ik ook lekker beginnen met stylen, yesss... @purple je zeurt niet hoor! hier ook vaak last van wat jij nu noemt, hoort er toch een beetje bij, misschien dat wat fysio helpt.