Goedemorgen dames, Net weer bij vk geweest. Alles prima, kleine eindelijk gedraaid. Hopelijk blijft hij nu zo liggen Baarmoedergroei nog steeds 4/5 voor maar ja daar is niets aan te doen. Vannacht maar max 4 uurtjes geslapen, breekt me echt op, kan gewoon niet meer in slaap komen. Ook vanmorgen het toilet weer omhelst, pfff bah. Heb dat de 1e zwangerschap helemaal niet gehad dat ik zoveel moest overgeven... Morgen lekker met vriendlief de laatste babyspulletjes halen en het kamertje verder afmaken, heb er zin in!
wondertje2 wat vervelend dat je zo weinig slaapt en misselijk bent!! Leuk om bezig te zijn met de kamer he!! Ik ga vanmiddag ledikant en commode halen (van marktplaats gekocht) en dan kan ik lekker de kamer inrichten. Ik kreeg het opeens op mijn heupen dat ik nog niets had staan haha..nesteldrang gaat beginnen. Ook de te kleine kleertjes van sven ben ik aan het uitzoeken voor de baby. vanavond gezellig met een vriendin naar de film en daarna nog even wat drinken..heel veel zin in, het is alweer te lang geleden dat ik wat voor mezelf heb gedaan. Als het kamertje klaar is maak ik wel even een foto...
@ rian: leuk die liggende buikfoto. @ colaatje: je buik groeit ineens hard he? Mooie foto @ babyengel: gezellig zo'n weekendje weg, mar pas wel op jezelf he?
@ theebeeb: toevallig heb ik het van de week weer gezien. Lachgas is volgens mijn gyn verboden in nl, omdat vermoed wordt dat het schadelijk kan zijn voor personeel van ziekenhuis. Maar idd zie je ze daar stuk voor stuk aan het lachgas. Ziet er in dat programma altijd erg heftig en vaak paniekerig uit, maar iedere bevalling is anders en zo ook iedere vrouw. Ik zpu me er maar niet te bang in laten maken hoor. @vreetbuien: vreselijk ik heb ze ook, maar mag niet vanwege dieet voor suikers. Gelukkig wel cornflakes en daar ben ik nu dus verslaafd aan
Morgen lekker eindelijk samen babyinkopen doen. Het wordt hoog tijd. Zondag babykamer verder afmaken. In tussentijd toch maar eens gaan snuffelen voor een tweelingbox op marktplaats. Volgende week doordeweeks de woonkamer klaar schilderen en dan hopelijk in het weekend de badkuip eruit slopen.
@wondertje fijn dat alles weer ok was bij de vk. Heel herkenbaar het slechte slapen. Ik slaap heel licht en erg vaak wakker ga smiddags even rusten. @blinky wat fijn samen even shoppen en klaar maken. Hopelijk geeft het je wat rust
Oei oei wat een hoop harde buiken en pijn in mijn rug op ribhoogte. Pff weet niet waar ik met mezelf heen moet
Pijn in het midden van de rug op ribhoogte kan ook duiden op een blaasontstekinv. Je nieren zitten daar namelijk. Je hoeft dan geen last te hebben tijdens het plassen om toch een blaasontsteking te hebben. Wie weet even laten checken?
Goedemorgen dames @blinky hoe gaat het nu met je? Ben je de nacht wat doorgekomen? Hopelijk is de pijn wat afgenomen nu. Idd anders even een blaasontsteking laten uitsluiten. Hoe is het met alle meiden? Iedereen lekker druk bezig met de kamertjes en de overige voorbereidingen? Ik heb steeds het gevoel dat ik veel te weinig spullen en kleertjes heb. Zal vandaag om nog wat rompers kijken. Heb lange en korte mouw varianten. En heb 2 badcapes. Zou dat genoeg zijn? Heb ook nog niet genoeg beddengoed. Heb 1 dekentje en 2 bovenlakens, 1 molton en 2 hoeslakentjes. We hebben deze week de lamp opgehangen en er een dimmer opgezet. Een plank boven de commode moet nog.
Poeh, 17 bladzijdes bij schrijven gaat me niet lukken hoor dames. Vergeef me dus als ik de helft vergeet!!! Ik pak de laatste paar ben ik bang (heb wel alles gelezen trouwens hoor!) @Blinky: je liet ons wel een beetje schrikken door een tijdje niets te schrijven hoor. Zo zie je maar weer, toch sociale controle in dit topic! En wat fijn dat er nu een einde lijkt te komen aan alle klussen. Oke, het bad moet nog natuurlijk maar als de rest (zo goed als) op orde is scheelt dat vast een hoop gestress. En dus ook even een moment om samen te shoppen. Klinkt beter als van de wek, is dat ook zo? Nu hopen dat de klachten ook een beetje indammen, dan kan je alles ook veel beter hebben.. @Theebeeb: hier ook ineens misselijk. Hier voornamelijk na het eten/in de avond. Komt denk ik inderdaad omdat er nu toch echt vanalles "in de knoop komt". @Babyengel: hier ook echt gebroken nachten hoor. 3 keer moeten plassen en dan minstens een half uur wakker liggen. Zou het zijn om ons voor te bereieden op de slapeloze nachten die ons te wachten staan?? Ik hoop dat het weekendje geslaagd was!! @Purple: had de kraamzorg nog iets bijzonders te melden? Ik hoor vaak dat het een beetje een wassen neus is zo'n bezoekje. Hier overigens nog jniets over gehoord. De rest wel? @Rian: fijn dat de vermoeidheid beter lijkt te worden. Hier is het heel erg met vlagen. Het overvalt me soms ineens. Ach. lekker aan toe geven dan maar. Maar betekend dit dat het voor nou op je werk ook weer beetje beter te doen is?? @Born every minute: krijg hier de kans niet. Knuffelman vind dat echt verschrikkelijk. Voornamelijk door die "amerikaanse-toestanden". En zoals eerder gezegd, geen 2 bevalliongen zijn hetzelfde (gelukkig soms) @Wondertje: soms is even klagen gewoon wel lekker toch? Als het oplucht mag het van mij hoor. En ook wel veel herkenning hier hoor! @AnneCO: fijn dat de kamertjes zo vlotten. Dan nu aan de kamer van de beeb, leuk hoor!! En fijn dat de APK bij de VK weer helemaal goed was @Patries: de babykamer inmiddels in huis? Hier (helaas) nog geen nesteldrang. Ben benieuwd of die wel gaat komen, ben niet zo'n poetser... @Alle anderen: ben jullie niet vergeten hoor, alleen dat wat jullie geschreven hebben, sorry!! @Kamertje: hier is er nog helemaal niets op orde hoor. Knuffelman is druk bezig met de vloer op de bovenverdieping. De muren zijn wel al geschilderd in de babykamer, en daar ligt ook al wel de vloer. Verder moet de rest nog gebeuren, verwarming, verlichting, plinten, meubeltjes (die komen overigens vrijdag). Maar ik moet zeggen dat het me nog niet "stoort" heb voor mijn idee nog echt wel heel veel tijd. Geen idee hoe lang dat zo blijft natuurlijk. En ook wat betreft kleding en alle andsere spullen zijn wij echt nog lang niet zover. Heb nog geen lakentje in huis. Wil eigenlijk eerst de kamer af hebben en daarna daar pas mee aan de slag. (Ben ik daar de enige in en dus eigenloijk veel te laat???). @Klachten: het wordt hier nu ineens) wel een stukkie zwaarder. Een collega van mij was een week ziek geweest en was bijna in shock toen ze na die week mijn buim zag. Een best stukkie gegroeid in die week tijd, en dat merk ik dus ook in ongeveer alles dat ik doe. Een normale dag "trek ik niet meer". Loop in slowmotion (anders waggel ik nu al), en ook normale dagelijkse dingen gaan me moeilijker af. Ach, op zich allemaal niet zo'n probleem hoor, maar kan het zelf niet zo goed hebben. Moet nog bijn 11 weken... wat betekenen deze voortekenen dan??? Nou ja, ik laat het maar over me heen komen. Deze week wel heel; veel last van mijn buik gehad. Veel harde buiken en ook pijnlijke. Het gekke is (vind ik tenminste) dat dat ook midden in de nacht gebeurt... Dan doe ik toch niets geks. Heb een aantal keren op het punt gestaan de vk te bellen maar moet woensdag toch, dus wacht het wel even af... Zo, best een lange post geworden... Sorry dames. Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal!
Toch nog iets hoor... Ik wil ook wel een buddie-en (gek woord), heb ook What's app. Anybody?? En dan nog even deze foto showen... Was afgelopen donderdag
Knuffel, gefeliciteerd!! Leuke foto! Nog geen nesteldrang is maar beter ook..daar word je alleen maar onrustig van. Het is wel zo dat je buik steeds zwaarder wordt dus als je dan nog vanalles moet kun je maar kleine beetjes tegelijk doe. Een vriendin van mij had nog niets tot haar verlof (4wk) van te voren...gelukkig kwam baby na geplande datum en was alles op tijd klaar. Mijn buik begint ook opeens te groeien. Ledikant heb ik gisteren in elkaar gezet, alleen snap niet hoe de lattenbodem erin moet..de commode ga ik vandaag in elkkar zetten (ik heb niet zo'n handige man..dus ik doe de meeste klussen in huis. Nou tot laterzzzz
@knuffel leuke foto! blijkbaar is het de 'tijd' dat er meer klachten komen.. iedereen heeft wel ergens last van.. en ben bang dat het alleen nog maar erger word. ik lijk af en toe net een oud vrouwtje, vooral als ik iets moet oppakken.. dan hoor je eerst een harde 'kreun' voordat ik eindelijk weer rechtop kom haha verder ook last van mn maag rug en ribben.. denk dat de baby er tegenaan drukt ofzo. eergister nacht 2 uur wakker gelegen van al het gedraai en geschop van de baby.. en nu is hij heeeel stil. Denk dat hij er zelf ook moe van is geworden verder weet ik niet of ik nou harde buiken heb of mn buik nou gewoon gespannen/hard aanvoelt.. kraamzorg had niet veel bijzonders.. klonk allemaal wel fijn en goed maar ja moeten dan maar kijken of het ook zo gaat heeft jullie baby ook zo vaak de hik? hier soms wel 5x per dag.. vind t zo zielig heb het idee dat hij elke keer als ik iets heb gegeten hij de hik heeft
Haha dat kreunen bij rechtop komen, heel herkenbaar. Ik begin nu ook echt te groeien. Misschien omdat ik nu 31% minder werk en meer tussendoor een op bedclig. Commode en bedje staan. Echt super mooi! Ik ben helemaal blij! Vanmiddag ga ik met mijn schoonzus en kids naar de dierentuin, dat wordt reuze gezellig. Gisteren met kamerttje wel iets te actief geweest dus nu protesteren mijn liezen en stuitje wel een beetje. Nou dames iedereen heeft volgens mij een druk weekend, tot later
blaasontsteking denk ik niet dat het is bij mij. heb het al een hele tijd en intussen is mijn urine al 4 keer gecontroleerd en niks gevonden. denk gewoon last van die enorme toeter die mijn rug hol trekt @ purple: balen dat je zoveel harde buiken hebt. pijnlijk harde buiken in rust heb ik ook regelmatig. houdt het wel in de gaten, want bij mij doet het wel iets. maar als het niet goed zit voel je het vaak wel aan denk ik.
@ knuffel: van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk. idd zou ik ook kleine beetjes vooraf klaarmaken, zodat je straks lekker rust hebt als je die zo hard nodig gaat krijgen @ purple: kreunen hoor je hier ook de hele dag door het huis galmen haha. onze kleinste heeft ook vaak de hik, maar de grootste eigenlijk nog niet van gevoeld
@wondertje2, Wat een schrik. Zelf ook n paar x aan de ctg gelegen ivm harde buiken. Ook bij mij zat de bm nog dicht, maar wel al half verstreken. Urine en bloed ook goed. Heel fursterend allemaal he, en dan moet je nog meer rust houden. Ik word gek van de rust hier haha! @anneco, fijn dat met jouw dochtertje alles oke was bij het cb. Lijkt me n hele geruststelling elke keer. Verheug me er ook op om dat straks met de kleine te doen. Al hoor ik ook veel mammas klagen over de cb. @ purple88, Jij ook al harde buiken, jeetje dames gaat goed he haha. Wij willen allemaal teveel tegelijk doen . Hoe is t nu ermee? @ Blinky, Doe je nu wel rustig aan dan? Die 2 vergt natuurlijk nog meer energie dan n 1ling zwangerschap en dan ook nog Denny rondlopen. Wel heel fijn dat er mensen zijn in je omgeving die je zo goed helpen. @lein79, Jeetje heel veel sterkte. Het zit je echt niet mee he meid.. Ik hoop dat je je staande houdt en toch aan jezlef toekomt! En natuurlijk dat de pap de kleine nog mee gaat maken! @babyengel, ik zag jouw buik in het fototpic. Wat een grappige buik. Zon puntje. @Rian85, Gelukkig was jouw echo goed. Zal vast een hele last van je schouders zijn. Hier vermoedden ze eerste ook iets te zine aan de niertjes. Waren aan de grote kant elke keer. Wel was er circulatie nr de blaas, dus dat was n goed teken. Krijgt de kleine na zn geboorte wel n echo van de nieren en blaas? Hier misschien wel. @lara, Wat rot dat je er zo doorheen zit! Hopelijk kunnen ze je goed begeleiden deze laatste weken. Ik heb natuurlijk niet meegemaakt wat jij mee hebt gemaakt, maar hier ook af en toe overvallen door angst. Hoop dat je er toch goed doorheen komt. @lovelygwen, Hier ook weer last van maagzuuur. 3 weken geen last gehad. Hier helpt warme melk goed! Maar kan me voorstellen als je misselijk bnet dat dat ook niet zo lekker is haha. @kraamzorg, deze week de intake, ben benieuwd wat ze precies komen doen haha. Natuurlijk n hoop aanwijzen wat verkeerd is blablabla lol. Jullie al bezoek van de kraamhulp gehad? @ruggeprik, Ik vind het wel akelig het idee van die grote naald! Toch heb ik in mijn bevallingsplan wel aangegeven de mogelijkheid te willen  @ stuitligging, hier llag de kleine tot 27 weken in stuit. Nu toch gedraaid ergens al voorbereid op n ks ivm de stuitligging, dus was weer ff omschakelen. Ben benieuwd hoe die blijft liggen nu! Hier dus nog steeds harde buiken etc. Vandaag ook echt buikpijn, maar niet vd harde buiken. Heel vreemd! Vannacht eindelijk s geslapen zonder 3 uur wakker te liggen! Wel ontzettend veel pijn aan mn heupen/bekken pff. Ik trek dit echt niet lang meer!! Hoop n beetje op iedereen gereageerd te hebben. Fijne week alvast!
@knuffel gefeliciteerd met je huwelijk! mooie foto! je bent niet laat hoor met de babykamer,maar het geeft vaak wat rust als alles klaar is en je hoeft hetniet meer te doen als je straks echt topzwaar bent @babyengel mooie buik gezien in het buikentopic, echt zo´n vooruitstaande toeter, leuk! @patriess jij dus ook al druk bezig met het kamertje, toch wel fijn gevoel he als dat klaar is? @kreunen hier ook last van en voel me af en toe net een bejaarde, kan me niet herinneren dat dat bij de vorige zwangerschappen ook zo was, maar dat ben ik vast vergeten... @anoniemass jij dus ook al vaak aan de ctg gelegen ivm harde buiken (onrustig groepje hier) toch maar rustig aan doen, hoe vervelend dat ook is. Hier ook vaak ´s nachts niet kunnen slapen... bleh daar word ik echt niet goed van. En wat CB betreft, het ligt er echt aan of je een leuke wijkverpleegkundige hebt waar je een klik mee hebt. En ik heb echt een leuke vrouw die zelf ook kinderen heeft en zich goed kan inleven. Dat vind ik toch belangrijk, en weet je dat je altijd om een ander kunt vragen als je bijv. geen klik met haar hebt?
@Colaatje, jeetje meid, wat balen.... Door de diarree en uitdrogen weer??? Hopelijk gaat het snel beter met hem. Veel sterkte!