1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Anoniemass, hopelijk blijf de baby nog lekker zitten.... Veel succes en hou het rustig!

2. lovelygwen

lovelygwen Actief lid

11 nov 2008
    378
    0
    0
    Studente
    Nijmegen
    Anoniemass, hoe is het nu met je?

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    @ blinky: ja het geeft de nodige stress ben zo blij als alles staat dalijk! Las je verhaal, fijn dat de kleintjes goed liggen nu! Maar hou idd goed je rust! T gaat echt al opschieten bij jou dus! Spannend hoor

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Oef net op mijn werk een patiënt opgevangen die flauw viel. Gelukkig lichte meid maar Voel het goed In mijn rug....

5. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oeh rianne uit reflex doe je dat natuurlijk. Maar rugklachten erbij zit je niet op te wachten. Dez ochtend toch met sven naar ha gegaan. Hij heeft 40.8 koorts en begint zich nu te gedragen als een zielig vogeltje.. Met diarree. Nu voor drie dagen medicijnen gekregen, hopelijk slaan die snel aan. Dan is het wel vervelend dat hij nog nauwelijks kan praten..hij kan zelf niet aangeven waar hij last van heeft...wat kan je je als moeder toch zorgen maken..

6. linde90

linde90 Niet meer actief

Beterschap voor Sven patries

Anonimass hoe is het met jou??

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Beterschap voor Sven!!! Hopelijk slaat het snel aan!

@Anoniemass Hoe is het met je meid?

8. @ AnneCo, fijn dat de kamertjes af zijn! Heb je foto's? Ben er zo benieuwd naar!

@ Anoniemass, jeetje meid, nog niet bevallen hoor! Hoop dat die kleine nog even lekker binnen blijft met de weeënremmers! Jammer dat het jawoord nu niet doorgaat, maar dat komt straks wel.

@ Blinky, gelukkig groeien je kleintjes wel goed. En fijn dat je moeder Denny onder haar hoede heeft genomen. Doet je man de laatste hand aan de babykamer leggen? De gyn zal wel een goede reden hebben dat je volledige bedrust hebt nu. Hopelijk blijven de kleintjes nog even binnen!
    Wat gek dat je nog niks van de kraamzorg hebt gehoord.. zou even bellen eigenlijk, hier waren ze al rond 27 weken geweest.

@ Colaatje, hoe is het met je zoontje??

@ Katie, zozo nog aan het verbouwen! Geeft dat geen stress? Wel jammer dat het kamertje niet voor december afkomt, maar ach zolang er een wieg klaarstaat komt het wel goed inderdaad :)

@ Kinderwens, dan maar even rustig aan doen deze week en hopelijk is jullie kleintje wat groter op de groeiecho! Vervelend zeg dat je zo benauwd bent :(

@ Knuffel, het was lekker ons weekendje weg maar wel hectisch, waren gesloopt zeg. Zou je niet ietsje minder gaan werken nu?
    Ooh leuke foto gefeliciteerd, lekker getrouwd!!
    Hier ook 1tje die waggelt. Tsja.. jammer dan. Moet wel als het pijn doet. En ik ben ook wel laat met alles hoor. Heb nu laatst maar wat dingen gekocht omdat de btw verhoogd is. Maar anders had ik ook nog gewacht. Veel vrouwen vinden het leuk om er al op tijd mee te beginnen maar hoeft niet, als je straks maar een slaapplekkie hebt voor je baby :D

@ Lein, weet je van tevoren dan al dat je een ruggenprik wilt? Kan best zijn namelijk dat deze bevalling heel anders loopt. Had zelf voor mijn eerste bevalling echt een ruggenprik nodig maar tweede keer is het niet zover gekomen, vandaar dat ik het zeg.

@ Mariahh, leuk dat je ook nog even langs komt. Heb je misschien nog wat aanvullende gegevens voor op de lijst?

@ Patriess, ach gos wat zielig dat je mannetje zo ziek is! Wat gaat bij kleintjes de temperatuur toch snel erg hoog he! Zakt het een beetje met paracetamol? Herken het wat je zegt dat het zo moeilijk is als ze nog niet kunnen zeggen wat er is. Dat vind ik ook altijd, en moet je maar raden wat er is he.

@ Purple, hier ook een beebje die regelmatig de hik heeft. Mijn zoon had dat ook, zijn ze gewoon even te gulzig met vruchtwater drinken.

@ Theebeeb, de vk kan het gewicht van de baby een beetje schatten door als ze kunnen voelen hoe je baby ligt. Alleen die schattingen kloppen vaak niet, dus ik neem het niet zo nauw. Krijg altijd te horen een gemiddeld kindje, maar ze zijn altijd groter! En is de placenta omhoog gegroeid bij jou? Hier ligt ie pal naast de uitgang, krijg volgende week te horen of ie omhoog is gegroeid. Hoop 't ook.
    Hier ook 2 badcapes, nog van vorige keer. Maar heb ze toen amper gebruikt. Zou niet weten wat ik met die dingen moet. Dus zou er niet meer halen!

@ Wondertjenr2, als je constant maagzuur hebt, werkt losec of omeprazol erg goed.. Bij de drogist te koop als losecosan 20 en anders op recept bij de HA. Dan verdwijnt gewoon het gehele zure gevoel. Je voelt alleen nog je eten omhoog komen maar je slokdarm staat niet meer in brand, ideaal.

Hoe werkt dat met dat groepswhatsapp.. moet ik mijn nummer aan iemand geven ofzo dat ik word toegevoegd?? Aan kinderwens?

Ik kijk niet tegen de bevalling op trouwens, eerste keer duurde ongeveer 24 uur (niet constant weeën) en tweede keer 6 uur dus is een groot verschil. Voor het geval jullie het afvragen: ja bevallen met 23 weken voelt hetzelfde als met 41 weken. De laatste 5 cm's gaan hier altijd hard met een weeënstorm (en vooral beenweeën aah) en als ik volledige ontsluiting hebt vallen de weeën weg, daar kijk ik wel tegenop. Op eigen kracht persen zonder persweeën (want die krijg ik ook niet met het infuus) is zwaar.
    Eerste keer ruggenprik gehad en remifentanilpompje (wat een kutding is dat.. je ligt daar alleen maar te spacen), tweede keer morfine wat niks deed! Denk dat ik deze keer wel zonder pijnstilling red, hoop ik ook heel erg..

Hier hangt het eerste gedeelte van de gordijnen, 15 oktober komt als het goed is het korter gemaakte gedeelte en dan kan mijn zoon eindelijk naar zijn nieuwe kamer! Dan pas kunnen we aan de babykamer gaan werken. Tapijt moet eruit en laminaat erin, behang erop, aan de andere kant verf erop.. denk dat als we klaar zijn dat ik dan 37 weken ben ofzo. Komt vast wel goed..

Zo nu ga ik criminal minds kijken. Peutertje ligt al in bed, hij was op de bank in slaap gevallen om 18.45 terwijl hij normaal gesproken om 21.00 naar bed gaat :$ dus hebben hem er toen maar gelijk ingelegd. Als ie maar niet ziek wordt!

9. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Babyengel je tel.nr in persoonlijk bericht naar kinderwens sturen en zij voegt je dan toe.

10. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    1e kindje ga in het ziekenhuis bevallen en wil graag bv geven 18-10 controle vk

11. Uitgerekende datum:
    01-12: AnneCo, 32 jaar, 4e kindje, BV, Thuis. Zoekt nog buddy
    01-12: Katie04, 30 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    01-12: Luna82, 29 jaar, 1e kindje
    02-12: Blinky, 31 jaar, 2e & 3e kindje (tweeling), BV/FV, Ziekenhuis (medisch)
    03-12: Cvo1986, 25 jaar, 1e kindje, BV/FV, Thuis
    03-12: Mila77, 34 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch). Zoekt nog buddy
    04-12: Anoniemass, 22 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    04-12: Babyengel, 25 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    04-12: Rian85, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis. Zoekt nog buddy
    05-12: Lovelygwen, 22 jaar, 1e kindje, BV, Thuis. Buddy: Patriesss
    05-12: Patriesss, 34 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Lovelygwen
    06-12: Babs84, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    06-12: Fenyalara, 28 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling), FV, Ziekenhuis (medisch)
    07-12: Lana1980, 31 jaar, 1e kindje
    07-12: Theebeeb, 26 jaar, 1e kindje, BV, Thuis. Buddy: Wondertjenr2
    08-12: Wondertjenr2, 24 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis Buddy: Theebeeb
    09-12: Kinderwens2012, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    09-12: Purple88, 24 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Zoekt nog buddy
    09-12: Amann, 23 jaar, 1e kindje
    10-12: Lein79, 32 jaar, 2e kindje
    10-12: Volonta, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    10-12: Lara1, 32 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Colaatje
    11-12: Knuffel, 36 jaar, 1e kindje
    13-12: Lief 26, 26 jaar, 1e kindje
    13-12: Mariahh, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    13-12: Sandana, 30 jaar, 1e kindje
    13-12: Colaatje, 27 jaar, 4e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Lara1
    14-12: JustMe31, 31 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    15-12: Jamie1986, 25 jaar, 2e kindje

13 jongens, 12 meisjes, 6 verrassingen/geheim/onbekend

Afspraken:
    04-10: Babyengel, afspraak vk 11.40
    08-10: Babyengel, groeiecho + placentalocalisatie 11.30
    10-10: Kinderwens2012, groeiecho + controle placenta
    15-10: Blinky, groeiecho's en gyn 09.30
    18-10: Mariahh, controle vk
    18-10: Mila77, controle vk
    19-10: Rian85, controle vk
    19-10: Wondertjenr2, controle vk 8.45
    29-10: Wondertjenr2, groeiecho + gesprek bevalling vk 20.15
    31-10: Mila77, liggingsecho
    01-11: Mila77, controle vk

Vlindertjes:
    31-03: Noushi (5w)
    04-04: Babywish84 (5w)
    04-04: Iloiza (4w5d)
    10-04: Danielle86 (nb)
    10-04: Daylinn (5w5d)
    11-04: Lunap (nb)
    17-04: Mounia777 (5w6d)
    21-04: MH1113 (6w4d) tweeling
    23-04: Linda99 (7w5d)
    01-05: Rossi85 (8w6d)
    02-05: Frommel (9w0d)
    03-05: Scarabee (8w2d)
    03-05: Zoe1 (7w3d)
    03-05: Tantan (nb)
    08-05: Didi2502 (9w6d)
    14-05: Wup79 (11w1d)
    16-05: Lilotje (10w2d)
    veel sterkte voor de vlindermama's

12. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @BabyEngel,
    Stuur je tel nr maar in een pb, voeg ik je. Toe.

Het is al een gezellig groepjes, misschien handig om achter de lijst te zetten wie in de groep zit en via die weg de buddy heeft.
    In de groep zit nu:
    Blinky, Colaatje, Kinderwens2012, Knuffel, Lara, Lein79, Patriesss, Rian en Wondertjenr2.

Voor de lijst:
    groeiecho op 8 oktober, 11 oktober controlee VK, 1 november controle gynaecoloog

13. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    goedemorgen,

@patriess hoe is het nu met je zoontje? Is idd lastig dat ze zelf niet aan kunnen geven wat er is. Zielig he zo+n ziek kleintje.

@anoniemass hoe is het? hope so dat alles rustig is!

@foto´s kamertjes, ik zal er zo ff wat op zetten... was een beetje lastig om de bedstee van Jenna er helemaal op te krijgen, dus jullie krijgen het in stukjes te zien:p

14. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    komt ie dan: foto´s staan op de kop

Bijgevoegde bestanden:

15. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    en nog wat

Bijgevoegde bestanden:

16. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    en dan de kamer van Karine

Bijgevoegde bestanden:

17. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Anneco prachtige kamertjes! Wat een leuk behang ook.
    Met sven gaat het iets betwr. Had deze ochtend 38 graden dus flink gezakt..nu eten proberen op te bouwen..wat ik altijd lastig vind..ik wil toch vaak te snel en twijfel altijd wat nou goed is. Deze ochtend papfles gegeven. Hij ligt nu te slapen..maar tot nog toe is die erin gebleven..

18. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @patriess gelukkig gaat het iets beter met Sven! probeer hem iig te laten drinken, dan droogt hij niet zo snel uit. en echt vast voedsel komt dan later wel weer, evt. pap/yoghurt is wel goed.

19. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meiden help ben beetje in paniek heb vrij regelmatig pijnlijke harde buiken en houden best lang aan net gedoucht maar helpt niet, wil vak wel bellen maar dan moet ik straks nog naar het zkh heb geen vervoer man mag vandaag geen: vrij nemen en heb dan nog 2 kinderen waar ik geen opvang voor heb, weet niet wat ik moet

20. lovelygwen

lovelygwen Actief lid

11 nov 2008
    378
    0
    0
    Studente
    Nijmegen
    Ik zou sowieso dan wel even de vk bellen hoor. Misschien komt ze dan eerst even bij je langs! Oplossingen voor vervoer/kinderen zijn er altijd wel te vinden. Je gezondheid staat voorop!

Deel Deze Pagina