1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @colaatje gelukkig met yorick weer iets beter!
    Babyengel bij sven wel hele lichte vlekjes op zijn lijf en wat in zijn gezicht en in haargrens op achterhoofd..maar hij heeft in aug ook waterpokken gehad en daar heeft hij nog oude vlekjes van..dus ik weet het niet zeker. In ieder geval poep wordt weer iets dikker en vanavond zelfs al wat spinazie, aardappelen en ei toetje op, is zijn favo...eerste avond dat hij weer warm eten lustte..
    Vandaag naar luisterconcert geweest van anne soldaat hier in de buurt. Kon heerlijk zitten, gezellig even met mijn man op pad! Was super! En wat kunnen die muziek maken zeg! Baby helemaal dansen in mijn buik, die vond het volgens mij ook mooi...of ik zat eindelijk een keer voor lange tijd stil haha
    Blinky ik kan me voorstellen dat het helemaal zwaar is voor jou, sterkte meid!

2. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ colaatje: is yirick nu ook weer thuis? Gelukkig heeft ie geen koorts meer. Veel slapen is wel goed.
    @ babyengel: gelukkig heb je niks meer gezien. Is toch vervelend om bloed te zien op het toilet.
    Heel veel sterkte donderdag. Ik hoop dat het weer meewerkt. Vervelend dat bij jullie ook alles zo last- minute moet. Hier is ook nog lang niet alles klaar. De babykamer is gelukkig bijna klaar. Dat is nog het belangrijkst.
    @kinderwens: nee wij hebben voor de kaart ook nog geen gedichtjes. Weten wel hoe de kaart eruit gaat zien. We willen voor de zekerheid ook een gedichtje voor vroeggeboorte achter de hand hebben.

3. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Positief bekeken heb ik vandaag wel mooi ff de 32 weken gehaald. Die pakt niemand me meer af. Vanavond met man en denny samen in bad geweest. Nog ffvoor die eruit gaat. Grootste lol voor de kleine natuurlijk. Vanmorgen al kabouters gaan zoeken op de heide. Nou hij heeft ze gezien hoor haha. Was loodzwaar voor mij, maar ik moest echt ff tussen die 4 muren uit. En het was zo'n prachtig weer. Moest het de rest van de dag flink bezuren, maar uiteindelijk was het het wel waard.

4. Nog twee weken en dan heb je die befaamde 34 weken gehaald waar de gyn het over had.. wel lekker als je er dan uit bent geweest hè, ook al zwaar, het doet je geestelijk dan wel goed en da's ook belangrijk! En gelukkig is de babykamer bijna klaar, voelt ook fijner voor jezelf ook al zullen je twee mannetjes waarschijnlijk eerst in het ZH blijven.

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    Ja dat is zeker wel een geruststelling. Ja idd het zal toch eerst in zh zijn en daarna liggen ze hopelijk nog een tijdje bij ons op de kamer. Ligt er een beetje aan of ze erdoorheen slapen als denny 's nachts bij ons op de kamer komt. Hij heeft de nieuwe tic sinds een paar weken om midden in de nacht uit zijn bed te stappen en bij ons de kamer in te lopen. Het is in principe niet erg, want hij barst dan vaak al bijna uit zijn pamper zoveel plast ie. Maar straks met de tweeling kan het weleens lastig gaan worden.

6. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    Goedemorgen dames,

blinky ik kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit, het lijkt me zo zwaar 2 kindjes dragen. Dus even een knuffel voor jou van mij! voor jou zijn die laatste loodjes dubbelzwaar!

babyengel sterkte deze week, ik hoop voor jullie dat het donderdag mooi weer is en jullie dan naar het strand kunnen gaan. Ook voor jou en knuffel!

@hier ik heb zaterdag de hemel voor de wieg genaaid, nu nog de bekleding voor de wieg zelf. Ik ben best trots dat ik het zelf gedaan heb, (ik ben niet zo´n super naaister) :p

7. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Blinky, meid wat erg dat je overal nu last van hebt.
    Lijkt me ook echt zwaar met 2 kindjes in je buik. Doe maar rustig aan en hopelijk vindt je snel je draai weer.

@babyengel, misschien stomme vraag, maar wat is SV?

@blinky, heerlijk ff eruit, het was gisteren ook super goed weer. Wij zijn ook het bos in gegaan met onze hond en de oppaskindjes.
    Erg gezellig en leuk.. kastanje en eikels rapen, mooie blaadjes gevonden en daarna gezellig geknutseld.

Hier vandaag iets minder goed nieuws, de groei van ons kindje ligt te ver achter.
    Buik 3 wk 4dg en hoofdje 2 wk. Bovenbeen was wel goed. Best spannend, donderdad krijgen we een uitgebreide groeiecho.
    Hopelijk is alles goed en kunnen ze deze achterstand snel verklaren.
    Zelf denk ik dat het komt doordat ik de laatste weken zoveel last van de astma heb gehad. Hopelijk niets ernstigs.

8. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@blinky lekker gevoel of niet dat je al op 32 weken zit die kan niemand je meer afnemen. Fijn te horen dat het kamertje vorderd geeft vast rust.

@anneco wat leuk dat je zelf dingen naait voor de babykamer! Ik knutsel ook wel veel maar kan niet geweldig mooi naaien. Heb wel veel labeldoekjes gemaakt en kubusjes van stof. Verder maak ik dieren van vilt en maak er childerijtjes van.
    Waren die fotos van kinderkamertjes laatst van jou? Die waren echt superleuk. Helemaal mijn smaak!

@babyengel veel sterkte as donderdag. Hopelijk is het droog en word het een bijzonder moment met jullie kindje in herinnering.

@kinderwens wat vervelend dat er een groeiachterstand is bij jullie baby. Kan me voorstellen dat het onzekerheid met zich meebrengt en de nodige spanningen. Dikke knuffel

Ik heb me afgemeld bij de groepsapp. Er word daar super veel en gezellig gekletst maar ik kan het niet bijhouden. Binnen een paar uurtjes had ik 140 nieuwe berichten. En vind het leuk om alles te volgen ipv de laatste berichten, maar dat lukt niet. Dan heb ik er een dagtaak aan ;)

@colaatje hoe is het met yorick? Wat is het trouwens een leuke naam!

Ik heb echt continu harde buik. Zelfs na het eten. Echt zo irritant want het trekt zo aan alle kanten en wil dan het liefst liggen.
    Ik vraag me af hoevaak en hoelang de harde buiken mogen aanhouden. Weet iemand dit?

9. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Ja er wordt inderdaad veel gekletst op de watsapp, ik lees alles, maar reageer ook niet op alles. Is ook zoveel.

Poeh nee, zou niet weten hoe en wat met harde buiken. Kun je de VK niet bellen en eens vragen?

Voor de lijst
    11-10 uitgebreide groei echo gynaecoloog

10. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @theebeeb harde buiken moeten niet continu zijn, dus als je even rustig zit of ligt moet het wel minder worden. En bij twijfel kun je altijd je VK even bellen. Ik moet zeggen dat het hier vandaag ook redelijk hard is die buik, maar ik ben ook wel erg druk bezig...:D en dan voel ik het gelijk.

en ja die foto´s van de kinderkamers waren van mij. Ik ben normaal ook niet zo´n naaister hoor, maar hier had ik wel even zin in. Het schiet lekker op, ik ga ook nog een dekje in dezelfde kleuren maken en ik ben ook nog spreitjes aan het haken.:p ik vind het af en toe gewoon leuk om lekker te frutselen.Schilderijtjes van stof en vilt maak ik trouwens ook.

Kinderwens oei dat is even schrikken dat de groei wat achter loopt, hopelijk valt het mee donderdag.

11. Uitgerekende datum:
    01-12: AnneCo, 32 jaar, 4e kindje, BV, Thuis. Zoekt nog buddy
    01-12: Katie04, 30 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    01-12: Luna82, 29 jaar, 1e kindje
    02-12: Blinky, 31 jaar, 2e & 3e kindje (tweeling), BV/FV, Ziekenhuis (medisch)
    03-12: Cvo1986, 25 jaar, 1e kindje, BV/FV, Thuis
    03-12: Mila77, 34 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch). Zoekt nog buddy
    04-12: Anoniemass, 22 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    04-12: Babyengel, 25 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch)
    04-12: Rian85, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis. Zoekt nog buddy
    05-12: Lovelygwen, 22 jaar, 1e kindje, BV, Thuis. Buddy: Patriesss
    05-12: Patriesss, 34 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Lovelygwen
    06-12: Babs84, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    06-12: Fenyalara, 28 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling), FV, Ziekenhuis (medisch)
    07-12: Lana1980, 31 jaar, 1e kindje
    07-12: Theebeeb, 26 jaar, 1e kindje, BV, Thuis. Buddy: Wondertjenr2
    08-12: Wondertjenr2, 24 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis Buddy: Theebeeb
    09-12: Kinderwens2012, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    09-12: Purple88, 24 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Zoekt nog buddy
    09-12: Amann, 23 jaar, 1e kindje
    10-12: Lein79, 32 jaar, 2e kindje
    10-12: Volonta, 2e kindje, FV, Ziekenhuis
    10-12: Lara1, 32 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Colaatje
    11-12: Knuffel, 36 jaar, 1e kindje
    13-12: Lief 26, 26 jaar, 1e kindje
    13-12: Mariahh, 1e kindje, BV, Ziekenhuis
    13-12: Sandana, 30 jaar, 1e kindje
    13-12: Colaatje, 27 jaar, 4e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Lara1
    14-12: JustMe31, 31 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch)
    15-12: Jamie1986, 25 jaar, 2e kindje

13 jongens, 12 meisjes, 6 verrassingen/geheim/onbekend

Afspraken:
    11-10: Kinderwens2012, controle vk + uitgebreide groeiecho gyn
    15-10: Blinky, groeiecho's en gyn 09.30
    18-10: Babyengel, controle vk 11.50
    18-10: Mariahh, controle vk
    18-10: Mila77, controle vk
    19-10: Rian85, controle vk
    19-10: Wondertjenr2, controle vk 8.45
    22-10: Mila77, groeiecho
    29-10: Babyengel, 2e groeiecho gyn 14.50
    29-10: Wondertjenr2, groeiecho + gesprek bevalling vk 20.15
    31-10: Mila77, liggingsecho
    01-11: Kinderwens2012, controle gyn
    01-11: Mila77, controle vk

Vlindertjes:
    31-03: Noushi (5w)
    04-04: Babywish84 (5w)
    04-04: Iloiza (4w5d)
    10-04: Danielle86 (nb)
    10-04: Daylinn (5w5d)
    11-04: Lunap (nb)
    17-04: Mounia777 (5w6d)
    21-04: MH1113 (6w4d) tweeling
    23-04: Linda99 (7w5d)
    01-05: Rossi85 (8w6d)
    02-05: Frommel (9w0d)
    03-05: Scarabee (8w2d)
    03-05: Zoe1 (7w3d)
    03-05: Tantan (nb)
    08-05: Didi2502 (9w6d)
    14-05: Wup79 (11w1d)
    16-05: Lilotje (10w2d)
    veel sterkte voor de vlindermama's

12. @ AnneCo, leuk dat je zo creabea bezig bent! Ik kan dat helemaal niet, maar vind het altijd leuk om van anderen te zien.

@ Kinderwens, SV is schoonvader hihi. Een algemene afkorting ervoor hier op het forum.
    Hoop dat de groei van jullie kleintje nog wat bijtrekt. En had ook al gezegd in de whatsapp, er zijn nu eenmaal grote en kleine kindjes.

@ Theebeeb, begrijpelijk. Ik kan het ook niet bijhouden op de groepswhatsapp, is ook zo moeilijk om alles terug te lezen.
    Ik heb ook wel eens een paar uur lang harde buiken om de 5-10 minuten gehad. Maar ik wist dat dat echt kwam doordat ik teveel had gedaan en voelden ook niet als weeën.
    Op zich kunnen ze best een paar uur aanhouden maar mogen niet te dicht op elkaar komen en niet pijnlijker worden. Bel gewoon de vk als je je zorgen maakt he!

Hier gaat het ook langzaam beter met mijn peutertje, hij ademt nog wel wat moeilijker maar eet zijn pap en fruit zo op. Hopelijk kan hij weer brood eten met een paar dagen.

En oo had nog niet gezegd dat wij ook de groeiecho hadden gehad en alles was goed, beeb wordt op 2 kg geschat nu en alles loopt wat voor.. hoofdje loopt 2 weken al voor, oeps! Echoscopiste kon ook al de haartjes zien van de kleine ahh wat grappig is dat toch. Steeds die knuistjes zo bij het gezichtje. Dat voel ik ook telkens down there ;):D. De placenta zat nog wel wat laag maar niet tè laag om problemen te veroorzaken bij een vaginale bevalling. Over 3 weken moet ik weer terug. Denk dat ie dan nog wel verder voorloopt eigenlijk. Hoop zo dat ze me op tijd inleiden (tussen 38-39 weken).

Kennisje van mij is btw bevallen met 36+4 van een groot mannetje.. bijna 4 kg en 52 cm :$ met die termijn al pff.. dan valt mijn grootje wel mee :D

13. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Aha, link niet gelegd. Schoonvader dus... hihi.

Ja is ook inderdaad, er zijn gewoon kleine kindjes. Nu donderdag even afwachten. Gelukkig is onze kleine nog erg actief, dus dat is alleen maar goed.

Bij ons zagen ze ook al haartjes op hoofd bij de pretecho, super leuk! Ow, ben ook zo benieuwd... voor mij mogen de weken nu voorbij vliegen.

Voor de lijst:
    bij Rian en Purple staat dat ze nog een buddy zoeken, maar hun zitten in de groepsapp, dus daar kunnen ze het doorgeven!

14. anoniemass

anoniemass Actief lid

9 apr 2011
    205
    8
    18
    NULL
    NULL
    Aah jongens, ik ga zo trouwen =D
    Spannend! Ben blij dat t toch nog doorgaat!

Groetnes en n fijne dag!

15. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    Geniet ervan meid, maak er een mooie dag van!

16. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@kinderwens wat snoesig die kleine haartjes ik vind zon bos haar bij de geboorte ook zooo lief

@anoniemass fijne dag meid! Geniet ervan

17. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hoi Hoi, even paar daagjes afwezig geweest, beetje druk gehad, en na een killing dag afgelopen donderdag ook helemaal gaar. Ik moest donderdag namelijk eerst toets maken, toen een middag met presentaties en daarna nog avonddienst tot half 12. 1 uur rijden van huis af. Al met al dus pas om kwart voor 1 in bed en eigenlijk tot op heden moe geweest. Druk weekend achter de rug met verschillende presentaties maken, die allebei vandaag gegeven moesten worden. Is gelukkig goed gelukt en gisteren en vandaag in het zkh geweest ivm minder leven voelen in mijn buik....

Gelukkig is alles goed, maar ik ben echt kapot. Vandaag 32 weken, yay, dus nieuwe buikfoto, zal hem zo uploaden in het buiken topic!

En dan nu bijlezen...

18. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
  19. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @rian mooi lief kamertje! ik vind dat weigje heel schattig..
    en hou je rustig he? je bent nog behoorlijk actief zo.

@anoniemass leuk dat jullie toch nog kunnen trouwen voordat jullie kindje komt, van harte gefeliciteerd!

@babyengel mooi he iedere keer die echo´s, en fijn dat alles goed was, dus je kindje was al 2 kg, hopen dat ie niet nog harder groeit, het moet er ook nog uit :D wie weet leiden ze je dan wat eerder in,doen ze dat wel bij jullie? of mag jij dat ook zelf aangeven ivm je overleden dochtertje?
    Gelukkig gaat het weer wat beter met je zoontje.

@vandaag op inkoop geweest voor de winkel,ik ben nu gesloopt:D

20. Leuk Rian!! Hihi de box staat bij jullie al?

Deel Deze Pagina