Hier ook, had ook eerst best steken en krampen zo rond de NOD. Maar nu is dat weg, alleen wat zeurende pijn af en toe. Ook als ik lang krom zit...
Ik zit vandaag precies op mijn NOD, dan zal het er wel bij horen En inderdaad ook als je krom zit. Ik heb het ook als ik snel op sta. Kan het zijn dat het de banden zijn? Had ik wel eens ergens gelezen...
Valt toch wel mee met de drukte? En helaas is de realiteit dat er nog meiden afvallen, hoop het natuurlijk niet, maar is bijna altijd wel zo Maar ik ben dan ook veel drukkere topics gewend!
Hoi meiden, Ook vanuit arnhem heel veel sterkte gewenst. Heb soms nog wat last van pijnlijke borsten. Zeker toen mijn oppaskindje er tegen aan leunde. Qua misselijk alleen nog maar bij het opstaan en soms na het eten.
@ Blinky, wat erg van je zwager.. mogen jullie hem ook niet zien met bepaalde maatregelen ter bescherming? @ Chantal, wat bijzonder dat je 's nachts gewoon wilde opstaan. Hier telkens rond 6 uur wakker en dat is niets voor mij.. lig er ook laat in dus ben daar niet zo blij mee maar hoort er bij. @ Frommel, lekker he de fruit wellness die heb ik gisteren ook weer gehaald.. en het is gewoon nog even wennen dat je zwanger bent, komt straks vast goed. 'T is gewoon even wennen weer na een tijd denk ik. @ Iloiza, ik snap dat je geschrokken bent van het bruinverlies. Het hoeft niks te betekenen, maar 't is gelijk eng natuurlijk. Ik hoop dat het weer stopt en gewoon van de innesteling is. @ Zoe, ik had het letterlijk overgenomen van jouw bericht dacht ik, vond het al bijzonder als eerst de echo zou zijn Maar hier nu vooral steken, maar rond mijn NOD waren 't meer krampjes. Voor mij wel een geruststelling want de keren dat ik een MK kreeg had ik dat niet. Denk daar maar aan zeg ik altijd Ik ben moe en ga nog even hangen op de bank terwijl mijn zoon aan het spelen is.. ff een cappuccino om wakker te worden
Hoi, ik heb van het weekend een positieve zwangerschapstest gehad, uitgerekende datum vooralsnog 7 december 2012. Ik ben in juli 2010 bevallen van een dochtertje en heb 15 februari 2012 een mk gehad. Ik vind het dus ook erg spannend allemaal! Krijg wel bij 7 weken een echo (23 april), dus hopelijk stelt me dat tegen die tijd een beetje gerust. Hopelijk blijft het bij jullie ook allemaal goed gaan!
blinky, wat erg van je zwager! sterkte zeg! Kan me voorstellen dat je daar een hoop zorgen over hebt! zoe1, die zeurende buikpijn heb ik ook. Rondom m'n NOD was het constant, nu iets minder vaak, maar zeker nog niet weg! Ga er maar vanuit dat eht normaal is Heb meteen wat recht te zetten geloof ik, het klopt dat ik een dochtertje heb uit 2010, alleen ben ik zelf niet eerder zwanger geweest (op een vmk in 2006 na). Mijn partner is een vrouw, en zij heeft onze dochter gedragen... Om misverstanden te voorkomen En nog even een dom vraagje; weet iemand of je smeltkaas (cheddar van de aldi) mag eten tijdens je zwangerschap?
Mamafm Gefeliciteerd en welkom hier! Hopelijk blijft het deze keer goed gaan. Ik ben ook op 7 december uitgerekend, als het bij mij goed mag blijven gaan... Frommel Als ik google op cheddar en zwangerschap, lees ik overal dat cheddar geen kwaad kan. Of er nog verschil is in specifieke merken e.d. dat weet ik niet. Ik ben hier gewoon helemaal zenuwachtig door het bruinverlies. Ik ben vandaag al 10x naar het toilet geweest. Ik moet óf heel veel plassen, óf ik wíl gewoon heel veel plassen om te zien of er nog bruin/bloed te zien is. Ik heb vanmorgen na de eerste keer bruinverlies een inlegkruisje ingedaan. Die is nu nog helemaal schoon, maar met het afvegen heb ik soms nog hele kleine beetjes. Het is niet eens donkerbruin, maar meer een soort zandkleur/bruin. Ik weet niet of dat juist positief is of negatief, het blijft afwachten. Ik ben in ieder geval blij dat het 'bloeden' niet meer is geworden en dat er nog geen rood te zien is. Ik ben nog niet compleet gerustgesteld, maar blij dat het tot nu toe nog goed lijkt te zijn. Wel ben ik erg misselijk en heb ik een zeurende pijn in m'n buik. Ik weet alleen niet of dat komt van de zwangerschap, van een naderende miskraam of van de zenuwen. Pfff, was deze onzekerheid maar voorbij. Ik wil gewoon zo graag dat het goed blijft gaan!!
Hallo dames, Ja Cheddar mag gewoon. De kazen waar au lait cru opstaat niet. Deze verkrijg je overigens niet in de NL supermarkt. Alleen als je n kaasplankje ergens bestelt oid. Hier lekker aan t werk, eindelijk wat rustiger en minder angst dat het misgaat. Toch mag de 24e wel opschieten hoor ;p groetjes
Frommel wat leuk dat jij dan nu zwanger bent! Heb je een smartphine met android market? Een hele handige app die ik heb heet zwanger en eten. 2 screenshots hieruit: Bekijk bijlage 235357 Bekijk bijlage 235358
Hee dames, @riane ik dacht dat jij aan het werk zou gaan haha grapje. Ik ben zelf ook aan het werk. Ik werk vanuit huis. @danielle jij had toch gisteren een afspraak voor controle of vergis ik mij..hoe is dit gegaan.. @blinky ach alle zwangere vrouwen hebben gekke gewoontjes met eten. Wel heel veel sterkte met je zwager..ik weet als geen ander hoe heftig zo'n periode is. @iloiza ik duim voor je. Ik zie onder je bericht iets over pendel.. Wat bedoel je daarmee..pendel jij? @babyengel hoe was je cappuccino? Voor mij mag je nieuwe afspraak invullen: 1ste afspraak bij gynaecoloog 27 april om 10.00 uur. Ik denk dat ze dan ook een echo maken. Ik type op mijn iPad dus het een kleurtje geven lukt me nog niet. Nou dames ik ga weer aan het werk. Tot vanavond
Chantal Wat een leuke/handige app, zo te zien. Ik zal straks eens kijken wat er voor leuke zwanger apps er voor mijn iPhone te vinden zijn. Patriesss Ik heb wel een tijdje gependeld, maar toen ik de MMM in ging ben ik daarmee gestopt. Ik kon me er gewoon niet meer op concentreren en nu ik zwanger ben begin ik er ook nog niet mee. Ik wil me voorlopig even concentreren op het beebje in m'n buik, dus op het moment pendel ik niet. De pendels in mijn onderschrift gaan over deze zwangerschap. Deze vier pendels zaten juist met de maand van de bevruchting of test (waaronder 1 pendel van mezelf) en drie van de pendels zeggen dat dit een jongen wordt, terwijl één pendel zegt dat dit een meisje wordt. Ik ben benieuwd, maar eigenlijk maakt het me niet uit. Ik hoop alleen maar heel erg dat het goed blijft gaan. Het bruinverlies dat ik heb gehad heeft wel wat extra zenuwen met zich meegebracht en deze zwangerschap is al veel moeizamer ontstaan dan de zwangerschappen waaruit mijn zoontjes geboren zijn. Ik wil gewoon echt dat deze zwangerschap goed blijft gaan. Maarja, welke zwangere wil dat nu niet?!
Hoi meiden. Ik wil me ook even melden! Mijn vermoedelijk uitgerekende datum is 8 dec. en het is ons 1e kindje. Ik voel me prima. Beetje gevoelige tepels , opgeblazen rommelbuik . s Nachts ontzettend warm en af en toe wat krampjes in mn buik. Ga vrijdag voor t eerst naar de verloskundige én moeders voor moeders komt die dag langs dus het begint allemaal wat echter te worden. Spannend! Ik ben trouwens 31 jaar....
Meiden wat gaan jullie hard zeg met kletsen...Vind het moeilijk om dus te reageren op wat sommige zeggen, want ik weet niet meer wie wat geschreven heeft.. Iloiza, niet meteen in de stress springen meis, even afwachten..(alsof ik dat zelf zou kunnen.) Dikke knuffels!! En nu ga ik naar de huisarts....
Oh gelukkig, weet ook echt niet wat normaal is... Oeps, dan heb ik het er waarschijnlijk verkeerd neer gezet, sorry! Zullen de hormonen zijn
Blinky wat erg van je zwager, ik hoop dat de bestraling aan gaat slaan, en dat je ze dan niet kan zien, is heel erg, maar als hij dan maar beter wordt..Sterkte vrouwke.xx Ben even bij de ha geweest, en inderdaad ischias. De kans dat het direct een gevolg is van de zwangerschap is klein, omdat ik nog maar ruim 5 weekjes ben. Betekent niet dat het niet vervelend is, want hij kan me geen medicatie geven omdat ik dus zwanger ben. Dus met andere woorden, op de tandjes bijten en indien nodig rust pakken..
@ katie: Losmaken van je bilspier kan soms verlichting geven plus die oefeningen die ik al eerder zei. die met knie optrekken zou je nu nog iets kunnen aanpaaen door bijv rechterknie diagonaal op te trekken richting linker schouder( weet natuurlijk niet welke kant t is. en laat je onderrug/ bil maar lekker masseren door je man vind ie vast niet erg succes!!
@ zoe1: ik heb af en toe steekjes in mijn onderbuik. een week geleden had ik ze nog continue. nu zit het ook al meer bij mijn liezen. verder als ik me uitrek dan voel ik vooral mijn bovenste buikspieren heel goed. net of mijn onderlijf dan probeert om me weer in normale stand te krijgen haha @ babyengel: ja ik vind het nog helemaal niet druk hier. ik ben van de sept 2010 mama's en dat was echt niet normaal zo druk. als je 's morgens alles had bijgelezen en je kwam half op de middag terug dan moest je 30 pagina's lezen. dat was echt absurd @ mamafm en Lana 1980: welkom en gefeliciteerd @ frommel: ah op die manier. dat is duidelijk haha. en nu hebben jullie er voor gekozen dat het nu jou beurt is om te genieten, maar ook te puffen haha @ Iloiza: he dat is echt niet leuk die onzekerheid. wel een goed iets dat er niets in je inlegkruisje zit. ik duim voor je @ patriesss: heb je zelf iets dergelijks mee gemaakt, of iemand die dichtbij je staat? lijkt me erg zwaar om mee te moeten maken @ katie04: he zie je dus toch een ischias. oh dat is toch pijnlijk. probeer maar goed te rusten. bedankt allemaal voor de goeie wensen. volgens mijn moeder kan hij waarschijnlijk ook met bestraling toch bij mij in de buurt komen, maar ze gaat vrijdag met hem mee naar het ziekenhuis en dan zal ze het gelijk vragen. het is wel een enge tijd.
Ja die oefeningen doe ik inderdaad, heb niet het idee dat het helpt, maar baat het niet dan schaadt het niet zullen we maar denken.. En heb manlief al een paar keer gemaand om te masseren, maar 't enige wat ik voor elkaar krijg is een aai over m'n billen.. Maar goed, nu heeft de huisarts het gezegd, dus wie weet.. Dank je!