1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Lovelygwen, hierzo alles prima, lief dat je aan me dacht. Nog steeds druk druk druk met werken etc. Gelukkig met verlof over 2 weken, moet zeggen dat ik er ondertussen wel aan toe ben. Baby maakt het prima, lekker gerommel in mijn buik en laatst bji vlk werd me verteld dat ze al goed met haar hoofdje aan het indalen is. Beetje vroeg dacht ik zo... hihi, maar misschien wilt onze dame er gewoon vroeg bijzijn!

Verder hierzo niet zoveel nieuws. Ik slaap nog prima, eten gaat goed, borsten lekken verschrikkelijk haha... Begin af en toe wat last van mijn rug te krijgen aan het einde van de dag met wat harde buiken maar dat hoort er bij zo aan het einde. ALs ik ooit wat scheef op de bank heb gelegen moet mijn mannetje me er echt even uithijsen tot grote hilariteit van ons beide. Maar ik moet dan weer niet te hard lachen want anders plas ik zo een beetje in mijn broek, lol, ook dat hoort er helaas een bij!

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @wondertje prachtige kamer!

@Blinky, ook via hierzo veel sterkte meid

@ Lovelygwen, hopelijk gaat alles goed met je bloeddruk

@Alle dames, veel succes met de laatste lootjes! Het wordt wat pittiger, maar we komen ook dichter bij ons doel!

3. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ laura succes meid

@ lovelygwen, hopelijk zakt je bloeddruk

@ riann de.mijne ligt al 2 weken in het bekken, met een 4e is dat helemaal vroeg

4. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Net groei echo gehad en dit wordt weer een grote dame. Buik ligt 3 weken voor. Benen 1 week en hoofd normaal. Hij schatte zelf met handen dat ze nu 2900-3000 gram is en echo metingen 2650 (normaal is ca 2100 met een 2e meisje) dus t zal er ergens tussen liggen. Over 2 en 3 weken weer terug en dan wordt beslissing genomen hoe ze gehaald gaat worden. Of met ca 39 weken een ks of proberen in te leiden maar ook dan moet ik inleidbaar zijn anders wordt t ook ks. Als ze zo blijft groeien, is ze 4200-4300 met 40 weken. Kans dus dat ik overtijd ga is klein. Dat vind ik dan wel een prettig idee.

Blinky, hoest met je meid?
    Lovelygwen, Hoest t afgelopen met onderzoeken?

5. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer loevelygwenn dat je bloeddruknog te hoog is, hopelijk vallen de onderzoeken goed uit.
    Wondertje2 mooie kamer!
    Vandaag vk. Bezocht. Alles was goed. Ik voel me de laatste tijd eigenlijk ook wel goed. Wel wat meer moe met een kleintje rondlopend maar dat hoort wrbij. Baby was weer gedraaid en ligt nu weer met hoofdje benen, gelukkig. Verder had ze het idee dat baby en buik prima op schema liggen.bloeddruk 110-65 dus ook prima. Nou wat wilje nog meer.
    Net mijn laatstewerkbezoej afgelegd, nu alleen nog een paar uur uitwerken in een rapport en als er dan niemand meer belt of mailt..dan kan mijn verlof beginnen..dus ik kruip zo maar achter mijn computer...des te eerder heb ik verlof(ik denk niet dat ik het vandaag af krijg..maar morgen moet toch lukken...)

6. Kinderwens2012

Kinderwens2012 Bekend lid

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @irisje; buddy
    @Stephanietaal; ben je ook op 9 december uitgerekend? Ik ook... leuk leuk...
    We zitten ook in bijna dezelfde situatie, onze kleine is ook te klein, met name ion het buikje, 3,5 weken zelfst.
    Ook hier zal onze baby eerder ter wereld komen. Ik wordt nu 2 x p.w. aan de CTG gelegd voor controle, vrijdag weer gesprek met de gynaecoloog zelf.
    Hou je rustig en geniet lekker van de laatste weken. Hopelijk zakt je bloeddruk nog iets.
    @Blinky en fennylara, beide heel veel sterkte! Een dikke knuffel van hieruit en hopelijk blijven de kids nog even in jullie buik!
    @Blinky; peh heftig allemaal meid... hou je vast aan de gedachte dat de kleine goed bij jou in de buik zitten. Hopelijk kun je hier energie uithalen.
    Maar die onzekerheid lijkt me inderdaad ook echt niet fijn.
    @Lovelygwen, sterkte meid.
    @hier gaat nog alles goed, heerlijk weekendje weg gehad en de kleine is nog steeds lekker actief in de buik.
    Morgen weer CTG en vrijdag naar de gyn en CTg. Ben benieuwd wat ze dan zeggen.
    Ik hoop dat ik nog een kleine 4 weekjes van het getrappel in mijn buik kan genieten!

7. Hé meiden, hier niet zoveel aanwezig geweest, zoontje had 6e ziekte vorige week. Nu is hij weer helemaal beter. Verder bij de vk gehoord dat mijn hb 5,6 is dus snap wel waarom ik zo moe ben. Mijn bloeddruk is ook weer lager (was eerst 105/60 en nu 95/55). Nog een weekje tot de volgende groeiecho. Ben heel nieuwsgierig op welk gewicht de beeb geschat wordt en hoe groot het hoofdje is. Daarna nog alles rondom de bevalling bespreken..
    Heb vandaag ook langzaamaan wat kleertjes meegewassen. Wilde dat eigenlijk met 35 weken doen, maar ja nesteldrang he. Is dat alvast gedaan. :D Schrok toch even hoeveel kleertjes ik had. Vooral rompers, niet normaal. Naja heb ik in ieder geval de keuze. :D

Ben benieuwd hoe het met Blinky en Fenyalara is. (wel grappig dat sommigen fennylara typen haha) Wie zou er als eerste bevallen? Hopelijk Blinky die is net wat verder.

En lees dat er velen aan het aftellen zijn voor hun laatste werkdag. Heerlijk meiden! Dan eindelijk verlof voor jullie. Dat zal jullie zeker goed doen.

@ AnneCo, misschien een buikgriep, beterschap!! Maar gauw opknappen en dan heb je nog een paar dagen met de kids.
    Jeetje wat erg voor je zwager.. dat is even een uitslag die je niet verwacht :(

@ Blinky, hoop dat je thuis een dagje en nachtje rust mag pakken. Je zal Denny wel flink missen. Ik lag in het ziekenhuis vorig jaar voor 4 dagen en mistte mijn zoon ook zo toen. Zolang je man maar alles in huis doet! Ergens wel goed dat hij nu 'leert' dat het allemaal niet zo makkelijk gaat voor 1 persoon. Enne is een zwaardere slaapmedicatie niet mogelijk?

@ Kinderwens, hoe was je weekend in de Eiffel? Ben er laatst ook nog geweest, is mooi daar :)

@ Knuffel, he wat raar dat je dan alleen 's avonds zo misselijk wordt en moet overgeven. Het is op zich niet iets wat nou typisch bij deze termijn v/d zwangerschap hoort. Misschien verdraagt je maag het avondeten niet zo goed, is het te zwaar oid?

@ Lovelygwen, dat is even wat minder dat je bloeddruk zo hoog blijft.. aan de verlagers dus maar? Hopelijk is je urine verder goed.

@ Mila, wel fijn dat ze je nu eerder willen inleiden, maar met 39 weken op zich nog best laat?? Scheelt wel dat hoofd nog normaal is. Konden we maar zien hoe breed de schouders zijn he ;).

@ Rian, is toch een normale termijn voor indalen? Mijn zoon wilde met 31 weken indalen, dit kleintje probeert het ook al weken.. Zoon heeft 10 weken bibi gelegen en deze ligt ook bibi. Zegt niet zoveel.

@ Stephanietaal, welkom hier!! Hopelijk gaan de bloeddrukverlagers hun werk goed doen. En toch wel een lekker idee dat je je kleintje straks met 38 weken in de armen hebt :)

@ Wondertjenr2, vind het echt heel leuk geworden! Waar staat jullie kledingkast als ik vragen mag? En waar heb jij de kubusjes vandaan?

8. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @babyengel,
    Ja was echt heerlijk... die omgeving is echt prachtig.
    We zaten in een Landal huisje, het enige nadeel was als je naar zwembad, winkel o.i.d. wil wandelen, je berg af (geen probleem) en berg op moest. Best pittig, zeker met 10 kg extra.
    Maar heerlijke natuur en lekker relax...

9. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Babyengel: Kledingkast staat hier in de gang.. klinkt raar maar onze gang is best breed en lijkt net of het zo hoort ;) En alles is hier gelijkvloers dus ook makkelijk.
    Kubussen heb ik van xenos.

10. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    hey meiden ik ben sinds vanmiddag thuis en nu komt de vermoeidheid er echt goed uit. kan bijna niks meer. bijlezen doe ik in de komende dagen stukje bij beetje, want ben wel erg nieuwsgierig naar hoe het met jullie allemaal gaat. de kindjes liggen op dit moment niet meer in stuit, maar allebei overdwars in mijn buik. wat een druktemakers zijn het toch. wel een fijn idee dat ze nog goed kunnen draaien. ik geef de hoop op vag. bevallen nog niet op hoor. ik wil nog graag opschrijven hoe het afgelopen weekend is geweest. is denk ik goed om het een plekje te geven en voor later mss ook nog mooi om te hebben. helaas kan ik thuis geen slaapmedicatie meer gebruiken omdat er door dwarsligging nog steeds sprake is van een ks. ik mag dus niet doorslapen als mij vliezen breken, want dan is er geen kans meer op ruggeprik. maar vanmiddag thuis al gelijk 1,5 uur geslapen. het gaat dus thuis duidelijk makkelijker. hopelijk vanavond ook

11. Kinderwens2012

13 jan 2012
    807
    0
    16
    Limburg
    @Blinky, fijn dat je thuis bent bij je gezin.
    Doe rustig aan en ik hoop dat je lekker kunt slapen thuis.
    Dat de kleintjes nog maar even lekker blijven zitten.

Nog iets van FennyLara gehoord?

12. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    BAbyengel. Ik eet al minder, maar dan nog... In de avond eet ik vaak nogbwel iets anders wordt ik in de nacht wakker met 'scheurende honger. ga maar eea uitproberen... Hopelijknis er iets waardoor het beter gaat.

Blinkt, fijn dat je weer naar huis mocht. Even bijtanken! Hopelijk blijven ze nog lekker even bij mama de beeb's.

Knuffelsssss

13. @ Blinky, ga jij maar even lekker bijkomen thuis! Hup hup bedje in en slapen!

@ Kinderwens, hier ook laatst bij Landal geweest! Hier bij Eifeler Tor geweest, wij hadden heel stout gewoon de auto voor het huisje gezet want het lopen lukte mij niet. Was ook enorm steil.

@ Knuffel, het is meer dat je beter wat lichter kan eten. En dan later, voor het slapen gaan, ook nog wat lichts. Eventueel wat bij je bed leggen voor als je wakker wordt van de honger.

@ Wondertjenr2, dan hebben we dezelfde kubussen die heb ik ook gehaald aantal weken terug. Staan alleen bij mijn zoon op zijn kamer. En o als je plek hebt op de gang is dat wel handig voor de kledingkast toch.

14. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @wondertje prachtige kamer, leuke muurstickers ook! maakt het echt af he?

@lovelygwen hoe is hetnu? toch maar aan de bloeddrukverlagers?

@blinky blij dat je toch weer thuis bent, en dat je daar toch wat beter kunt slapen, slapen is in een ZH ook niks. Veel succes hopelijk draaien ze toch nog, zodat je lekker normaal kunt bevallen!

@mila dus toch weer zo´n grote baby, toch fijn datze je iig voor de tijd gaan helpen, weet je in ieder geval zeker dat je niet overtijd hoeft te lopen.;) is de vorige bevalling wel normaal verlopen?

@kinderwens lekker weggeweest! is wel lekker af en toe er tussen uit.

@hier straks intake kraamzorg, ik voel me gelukkig een stuk beter dan vanmorgen, was toch een beetje buikgriep, vanmiddag nog lastgehad maar nu nog niet.

15. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @babyengel gelukkig je zoontje weer beter, zesde ziekte heeft mijn zoontje ook al eens gehad

16. @ AnneCo, Ja en na een week of 2 van slecht eten propt hij zich nu vol met brood :D ook fruit en avondeten is erin gegaan.. hij eet nu op 1 dag wat hij vroeger in 3 dagen at. Bizar! Zou het een groeispurtje zijn? Misschien herken jij het met 3 kids :D
    Gelukkig voel je je nu weer wat beter worden. Hopelijk krijgen je kinderen 't niet.

17. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Anneco: Het zijn geen muurstickers hihi. Is van mdf. Hebben we zelf geverfd en bekleed met stof. (pfff zooooveel werk!)

Thnx voor de complimentjes!

18. stephanietaal

stephanietaal Actief lid

16 okt 2012
    406
    0
    0
    kinderwens ik ben eigenlijk op 10 december uitgeteld dus net 1 dag later :p haha maar ja ik vind het een fijn idee dat het nog maar max 5 weken is maar een week vind ik wel snel :p
    maar we zullen het donderdag horen... ga gewoon veel proberen te slapen des te sneller gaat het voorbij

19. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @wondertje oh van mdf, prachtig! ja dat is wel ff meer werk dan ff stickers plakken:) nou ik vind het in ieder geval supermooi!

@babyengel is vaak met kinderen dat als ze ziek geweest zijn, ze ineens veel meer eten, moeten ze even een inhaalslag maken. Heerlijk toch als hij zo lekker eet? Hier wisselt het ook nogal, de jongste at eerst alles op en nu eet ze amper nog wat, maar de ervaring leert dat dat zelf wel weer goed komt. Als ze in de groei zijn eten ze veel meer. Ik vind het iedere dag weer een crime om te koken, want de ene lust dit niet en de andere dat weer niet. Maar hier moeten ze wel gewoon eten wat de pot schaft, voorheen deed ik nog wel eens 2 soorten, maar daar begin ik niet meer aan.

en idd hopen dat de kids geen buikgriep krijgen,zit ik nou niet direct op te wachten:D

20. Uitgerekende datum:
    01-12: AnneCo, 32 jaar, 4e kindje, BV, Thuis. Zoekt nog buddy
    01-12: Katie04, 30 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch).
    01-12: Luna82, 29 jaar, 1e kindje.
    02-12: Blinky, 31 jaar, 2e & 3e kindje (tweeling), BV/FV, Ziekenhuis (medisch).
    03-12: Cvo1986, 25 jaar, 1e kindje, BV/FV, Thuis.
    03-12: Mila77, 34 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch). Zoekt nog buddy
    03-12: Irisje, 30 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis.
    04-12: Anoniemass, 22 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis.
    04-12: Babyengel, 25 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch).
    04-12: Rian85, 26 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis. Zoekt nog buddy
    05-12: Lovelygwen, 22 jaar, 1e kindje, FV, Thuis. Buddy: Patriesss
    05-12: Patriesss, 34 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Lovelygwen
    06-12: Babs84, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis.
    06-12: Fenyalara, 28 jaar, 1e & 2e kindje (tweeling), FV, Ziekenhuis (medisch).
    07-12: Lana1980, 31 jaar, 1e kindje.
    07-12: Theebeeb, 26 jaar, 1e kindje, BV, Thuis. Buddy: Wondertjenr2
    08-12: Wondertjenr2, 24 jaar, 2e kindje, BV, Ziekenhuis Buddy: Theebeeb
    09-12: Kinderwens2012, 27 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis.
    09-12: Purple88, 24 jaar, 1e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Zoekt nog buddy
    09-12: Amann, 23 jaar, 1e kindje.
    10-12: Lein79, 32 jaar, 2e kindje.
    10-12: Volonta, 2e kindje, FV, Ziekenhuis.
    10-12: Lara1, 32 jaar, 3e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Colaatje
    10-12: Stephanietaal, 25 jaar, 1e kindje, FV, Ziekenhuis.
    11-12: Knuffel, 36 jaar, 1e kindje.
    13-12: Lief 26, 26 jaar, 1e kindje.
    13-12: Mariahh, 1e kindje, BV, Ziekenhuis.
    13-12: Sandana, 30 jaar, 1e kindje .
    13-12: Colaatje, 27 jaar, 4e kindje, BV, Ziekenhuis (medisch). Buddy: Lara1
    14-12: JustMe31, 31 jaar, 2e kindje, FV, Ziekenhuis (medisch).
    15-12: Jamie1986, 25 jaar, 2e kindje.

14 jongens, 12 meisjes, 7 verrassingen/geheim/onbekend

Afspraken:
    26-10: Kinderwens2012, afspraak gyn
    29-10: Babyengel, 2e groeiecho gyn 14.50
    29-10: Wondertjenr2, groeiecho + gesprek bevalling vk 20.15
    31-10: Mila77, liggingsecho
    01-11: Babyengel, controle vk 11.50
    01-11: Kinderwens2012, controle gyn
    01-11: Mila77, controle vk
    01-11: Kinderwens2012, afspraak gyn
    08-11: Patriesss, groeiecho gyn