Goedemorgen lieve dames, wat lief alle interresse en. Goede wensen ik lees hier wel, maar schrijf niet echt veel. Zal ff mijn verhaal proberen te vertellen. Kan alleen via mobiel dus hoop dat lukt. Afgelopen do avond wilde we naar bed gaan en zeg ik tegen manlief, heb het gevoel ongesteld te moeten worden dat is raar.. Verder geen aandacht aan besteed en naar bed, ff teletekst en zp lezen en slapen dacht ik, mooi niet. Na 1,5 wakker te hebben gelegen dacht ik iets klopt er niet, eerst dacht ik voel de meisjes maar het gevoel was te vergelijken met een ballon die opgeblazen werd en leeg gelaten. Toch ff verloskamers zkh gebeld, die wilde me toch zien om 3u snachts. Dus wij op naar het zkh. De tas mee voor zekerheid want je weet niet.na aankomst meteen aan Ctg, meisjes doen super en weeen activiteit gemeten. Dat was geen ramp lijf moet oefenen en zit gewoon voller dan vol. Voor zekerheid ook ff ontsluiting checken. Daar ging het mis. 1,5 cm bij 33 weken en 1e zwangerschap was niet goed. Meteen longrijpingspuit gezet, en zware wee remtabletten toen alles op Ctg rustig werd de langwerkende remmers en mocht ik naar de kamer, dat werd blijven iig 3 dagen.. Vrijdag nog paar x Ctg door pijn, nog weeen activiteit maar ze konden niks doen heb al de max aan tabletten. Eind vrijdag middag werd al bekend, dat ze me niet voor 34 weken naar huis zouden sturen, was lijf echt te onrustig voor, oke klote maar alles voor meisjes. Zaterdag was een klote dag, afscheid genomen van mijn kamer genootje waarmee super klikte, en de vk kwam ff zeggen dat ze een bacterie hadden gevonden in slijmvlies wat kids heel ziek ging maken als ze na geboorte niet meteen antibiotica krijgen. Ja klote. Ik was heel erg verdrietig alle spanning eruit, dus flink gejankt. Meteen om eigen kamer gevraagd, als ik dan toch lang moet blijven,graag wat privacy, gelukkig gekregen en dat is heerlijk. Zondag was mijn favo verpleegkundige er weer en vroeg hoe het was, ik verteld over kut zaterdag en de bacterie etc. Had ze géregeld dat de dienstdoend vk kwam, die kwam bij me zitten en de dingen uitleggen, waarom mijn lijf zo voelde als deed en over de bacterie, die schijnt 30% van de vrouwen bij zich te hebben en als ik geen weeen had gehad hadden we niet geweten. Als blijk uit urine dat daar in zit krijg ik antibiotica uit voorzorg en kids afhankelijk van wanneer ze komen vanaf 37 weken zijn ze er niet gevoelig mee voor.. Dat was verhelderend gesprek rust in mijn hoofd. Maandag, weer de check smorgens en toch mee samentrekking baArmoeder, was niet gek na halve nacht wakker liggen met pijn. Eigen gyn was er en na overleg vk van afdeling en gyn, is besloten weeenremmers af te bouwen, vandaag,60, morgen 30 en evt do naar huis , omdat dan 34 weken grens is, de longrijping werk heeft gedaan en het geen kwaad meer kan. Gister ook routine afspraak met gyn gehad, incl groei echo. Meisjes liggen klaar voor natuurlijke bevalling en wegen 2500 en 2300 Gr. Nu al. Hebben voldoende vruchtwater en bewegen goed. Gyn wilde geen nwe afspraak in plannen want afgaande op lijf, ontsluiting en kids verwacht hij ze binnenkort en het mag dan door de spuit en gewichten. We wachten maar netjes af, lijf rommelt lekker door en doet toch wat wil. Ik ben er klaar voor en heb rust omdat ik weet dat het met dames goed gaat, wordt goed verzorgd in zkh en mag zeker niet klagen, al is het best vermoeiend een constant harde drukke buik. Maar in verhouding met blinky heb ik veel geluk, want kan ik steeds wel paar uur slaap pakken en dat scheelt.. Sorry voor lange verhaal..
Las dat de meeste meiden het ook zwaar hadden of zwaarder kregen, succes pak je rust en probeer ook te genieten. Hoe is het met de buikjes al flinke toeters of valt mee? En met aankomen? Ik was Zelfs afgevallen nu 9 kg bij met 33+4 en bijna 5 kg baby. Zet hem op dames, bijna november, dan is het einde in zicht Xxxx
Fennylara pff dat is wel schrikken allemaal! Gelukkig de 34w in zicht en doen de meisjes het prima! Ook fijn dat je nog wel enigszins je rust kan pakken. Tuurlijk hoop ik dat ze nog even bij je blijven maar mochten ze komen hoop ik op 2 gezonde prinsesjes! Zet hem op nog even, ik denk aan je hoor!
Fijn om wat van je te horen Fenyalara!! Ze zijn indd goed op gewicht en dat moet je wel een goed en geruststellend gevoel geven! Houd je ons op de hoogte? Hier ook even een update, want die had ik nog niet gedaan.. Aan de bloeddrukverlagers en moet vrijdag terugkomen. Met de kleine is alles goed, maar ben wel overgedragen voor de controles aan het ziekenhuis. Dus thuis bevallen zit er ook niet meer in. Kreeg ook nog te horen dat een hoofdstuk van mn scriptie opnieuw moet. Normaal gesproken zou ik gewoon gezakt zijn, maar ze gaan me helpen omdat ze zo graag willen dat ik slaag. Morgen een afspraak en dan wordt het 2 weken bikkelen nog. Vandaag dus regeldagje... begon lekker door keihard op mn bek te gaan in de stad. Knieen en handen kapot en niemand die zich erom bekommert hier... ik vind dat altijd zo raar.. zit nu even lekker aan een sapje bij de hema.. even voelen of ik de kleine voel!
@fenyalara jij hebt dus ook een hele onrustige ZH week achter de rug, mooi dat de meisjes al zo goed op gewicht zijn, nu de laatste loodjes nog, succes meid! @lovelygwen jammer dat er een hoofdstuk over moet van je scriptie, maar ook wel weer fijn dat ze je toch nog willen helpen. hoe is het nu met je? heb je je niet vreselijk bezeerd net? @hier weer een prutnacht gehad, sorry, maar dat slapen is echt een drama! Vanmiddag controle bij de dokter, ik ben nu zo´n 8 kg aangekomen, zal mij benieuwen wat er vanmiddag op de weegschaal staat.
@AnneCo: 8 kg?! Dat valt toch reuze mee? Hier ondertussen al +20 baal baal baal.... komt wel goed joh!! Ja, wel flink bezeert.. hele knie bleek indd kapot te zijn... toen ik thuis kwam! Heb er even flink de balen in hoor.... ziekenhuis, scriptie, die val.... bah!
@lovelygwen he meid wat naar dat je bent gevallen. Voel je de baby goed? Onbegrijpelijk dat mensen dan niet even vragen hoe het met je gaat. Een beetje respect voor de zwangere vrouw lijkt me echt niet teveel gevraagd. We rocks Balen van je scriptie. Wel fijn dat ze je hulp aanbieden al had je het natuurlijk liever achter de rug gehad @anneco de nachten zijn hier ook drama. Zit snachts aan de tafel beneden klaarwakker kan dan niet meer liggen ppff. Maar 8 kg is erg netjes hoor! Groei je in deze weken vd zwangerschap het meest? Ik heb geen ervaring maar de vk zei dat de baby per week nu wel 200 a 300 gr kan aankomen. Succes bij de dokter! Hier doen ze trouwens niks met gewicht. Hoef niet eens te wegen bij de vk. Heb vorige week zelf mn gewicht maar eens aangekaart. @fennylara wat een verhaal meid! Fijn dat je goed verzorgt word in het zh, heb je nu gewoon wel nodig. Hopelijk blijven de meiden nog eventjes bij je zitten in de buik. Gelukkig dat je af en toe even wat uurtjes rust kan nemen. Mooie gewichten trouwens van de dames @blinky hoe is het bij jouw en de kleine babyboys? Kun je thuis wat bijtanken? Wat heb je het zwaar, die latste loodjes zijn wel extra zwaar. Kop op meid nog eventjes. Probeer de moed erin te houden. Straks twee mooie kleine wondertjes erbij.
@fennylara, sow een heel verhaal zeg. Wel fijn dat de kids op een goed gewicht zijn. Bijna 34 weken.. hopelijk blijven ze nog even lekker in de buik. @lovelygwen, hoe gaat het nu met je? Flink bezeerd? Welke stad was je, dat niemand je erom bekommert, schandalig! Geniet maar lekker van het getrappel in je buik en hopelijk is vrijdag je BD gezakt. @AnneCo, balen dat je zo slecht slaapt, hopelijk helpt het middeltje dat je van de dokter gekregen hebt. En wat gaf de weegschaal aan? 8 kg is zeker niet veel, maar ligt er ook aan hoe je BMI voor de zwangerschap was. Ik ben nu 10 kg aangekomen. @colaatje, ik las het net ook al op de wats-app, hopelijk geen weeen, ff de regelmaat bijhouden en anders toch VK bellen. Vandaag een hele mooie CTG gehad, de kleine was lekker actief, hartslag schoot soms naar de 188. Pff daar moet ik flink mijn best voor doen om dat te bereiken, hihi... De gynaecoloog was zeer tevreden, 'een 10 met een pluim' zei hij. Doet me echt goed. Vrijdag gaan ze een echo maken om de doorstroom in navelstreng te controleren. Hopelijk kijken ze dan ook even naar de groei. Net even 2 uurtjes op de bank gerust en daarna een stuk met onze hond gewandeld, het is hier (in Baarlo, omg. Venlo) heerlijk weer, zonnetje schijnt, heerlijk temperatuur. Hond lekker laten rennen op het veld. Ik heb weer energie, ook altijd fijn. Nu even ZP bijwerken, mail lezen en dan de administratie gaan doen. Fijne dag allemaal!
Or tap the S - key to begin Start Time End Time Duration Frequency Stopped Stopped Stopped Stopped 3:06:55 PM 3:07:42 PM 0:45 9 m, 32 s 2:57:23 PM 3:05:22 PM 7:58 3 m, 44 s 2:53:39 PM 2:54:14 PM 0:34 3 m, 53 s 2:49:46 PM 2:51:31 PM 1:44 4 m, 11 s 2:45:34 PM 2:48:05 PM 2:30 5 m, 31 s 2:40:04 PM 2:41:32 PM 1:28 2 m, 52 s 2:37:12 PM 2:38:14 PM 1:1 4 m, 47 s 2:32:24 PM 2:34:40 PM 2:14 3 m, 12 s 2:29:13 PM 2:30:51 PM 1:37 6 m, 9 s 2:23:03 PM 2:25:28 PM 2:23 3 m, 55 s 2:19:09 PM 2:19:59 PM 0:49 ----
hier nog even de update voor degene die het nog niet wisten.. vanochtend naar het ziekenhuis geweest en aan de CTG gelegen daar was alles goed op en mijn bloeddruk was 120/80 waarschijnlijk omdat die zover gedaald is vergeleken met de vorige keer ben ik misselijk en reageert mijn lichaam daar op. dus niks ergs en de baby is gelukkig goed ze gaan donderdag de beeb nog opmeten en daarna zullen we horen wat de bedoeling nu verder is. heb er weer een iets beter gevoel over omdat mijn bloeddruk in ieder geval goed is hoop natuurlijk ook dat hij gegroeid is.
@Fennylara, Jeetje wat n pech he. Die longrijpspuiten waren vervelend he, maar inderdaad alles voor de kindjes! Ben benieuwd hoelang ze nog blijven zitten dan! @gewicht, ik heb geen idee. Ik woog voor de zwangerschap 69 kg. Ik heb me sindsdien niet meer gewogen haha! @Lovelygwen. Wat vervelend van je bloeddruk, maar hopelijk snel omlaag met de medicijnen! Balen van je scriptie, maar inderdaad fijn dat dat ze je gaan helpen! En wat rot dat je gevallen bent. Mensen zijn echt lompe boeren af en toe he, zwanger of niet ze lopen je nog omver gewoon omdat ze haast hebben. Gaat het weer n beetje? @kinderwens, wat fijn dat je je zo goed voelt vandaag en proficiat met je 10+ CTG. Dat zien we graag natuurlijk ^^ @Stephanietaal, fijn dat je bloeddruk goed was en het CTG! Hier eindelijk 34 weken. Fijn gevoel na de weenremmers en longrijpspuiten! Ben nu wel echt klaar ervoor, na alle kwaaltjes en opnames hoop ik echt dat ie zich snel aandient. Ik ga volgende week bespreken met de gyn of ik evt. met 37 weken ingeleid kan worden ivm zware BI.
Ànoniemas zouden ze dat doen? Inleiden nav bi? Hier t zelfde sommige dagen kom ik m'n bed niet eens uit. Volgens de vk hoef ik hier van niks te merken tijdens de bevalling, over evt inleiden etc heb ik ze niet gehoord. Wel na de bevalling verplichte bedrust zoiezo voor de 1e 8 dagen geloof ik en dan langzaam weer opbouwen met fysio etc.
Jippie de zon schijnt, en ik mag straks met rolstoel naar buiten, na bijna een week onze lieve hondjes zien en knuffelen
fijn om naar huis te mogen dan he! en dan ook nog met beetje lekker weer. hoop dat het goed blijft gaan voor je! sterkte!
hey dames bedankt voor de berichtjes,mocht gisteren naar buiten en vandaag naar huis, de 34 weken gehaald, de meisjes zijn ingedaald en liggen klaar voor natuurlijke bevalling,nu dus rustig aan en wachten tot ze zich laten zien. spannend..