1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hoi Dames,

Als eerst, de Ha was super lief en medelevend!
    Omdat nu totaal geen symptomen meer heb en dus twee negatieve testen moet ik van de HA uitgaan dat mis is gegaan. Aankomende dinsdag heb ik mijn echo bij de verloskundige en die moest ik van haar gewoon laten staan want dan kunnen ze meer zien.
    Zoals jullie weten is mijn zwangerschap van begin erg onzeker geweest en ik denk ook persoonlijk dat nooit goed gezeten heeft ( altijd licht getest en de eerste dagen gebloed)
    Dus ik ga hier afscheid nemen en ga ff flink uithuilen dit paas weekend!
    Iedereen bedankt voor de steun en gezelligheid en hele fijne zwangerschap gewenst!

2. Hee meiden, hier bijna de hele dag misselijk, maar moet wel regelmatig wat eten merk ik anders word het nog erger. Dus ben wat opsommingen aan het maken wat ik kan eten zonder walging ervan :p

@ Blinky, ah wat zielig he die kiesjes die doorkomen. Zijn het zijn laatste kiesjes? Hier kwamen die kiezen echt achter elkaar, telkens een kwijlend en huilend kind.. Wat een gedoe met die hypotheek zeg :(

@ Chantal, volgens mij dacht heel Nederland ik moet NUUU boodschappen doen gisteren en vandaag :$:$ wat een drukte! Kennelijk paaszenuwen ofzo.. mooi overzichtje van je testen. En wat een grappenmaker die vent van jou :p

@ Danielle, hoe gaat het met jou meid, nog steeds aan het afwachten? Maken ze nog regelmatig een echo om het in de gaten te houden?

@ Iloiza, vind het echt heel naar voor je dat het weer is misgegaan.. moet toch een reden zijn dat je zo vaak miskramen krijgt? Knuff meid en hoop dat je gauw weer goed zwanger mag zijn!!

@ JustMe31, welkom hier, en gefeliciteerd :)

@ Katie, het drukkende gevoel hoort er idd gewoon bij, ik heb het ook veelal bij mijn liezen. Vooral als je niest of hoest inderdaad. Een kindje krijgen is idd niet vanzelfsprekend, maar laten we er vertrouwen in houden he.. :)

@ Lara, ben benieuwd hoe jouw ouders reageren.. ik heb het tegen mijn moeder gezegd en die moest ook d'r tranen wegslikken hihi.

@ Lilotje, toen ik mijn trouwjurk kocht zeiden ze dat ik absoluut niet zwanger mocht worden, die kon namelijk amper vermaakt worden bij mijn buik. Hoop dat er bij jou wel wat mogelijk is, en anders uitwijken naar een andere jurk. Ik voel ook regelmatig slijm lopen als ik opsta ofzo, komt er dan ineens uit en schrik me dan een hoedje :) O en ik merk ook niet veel aan mijn borsten, beetje pijnlijk maar that's it.

@ Lunap, o nee toch, een nega test :( zo begon hier mijn vmk.. streepjes die niet donkerder werden en op een gegeven moment nega.. ben toen al gauw gaan bloeden. Huisarts kan nu ook niet zoveel doen, in het weekend kunnen ze vaak ook geen echo's maken. Vorige maand werd ik verdacht op een bbz, heb toen ook geen echo gehad maar de huisarts had iig even overleg gehad met de gyn. Denk dat je niet zoveel kunt doen dan afwachten :(

@ Mounia777, welkom hier! Gefeliciteerd!

@ Rian, soms is een watermeloenbaby nog kleiner dan een echte baby :D:D nou jouw test is nu ook echt knal knal he! Niet teveel meer piekeren nu ;)

@ Volonta, ach de verhalen over miskramen horen er nu eenmaal ook bij.. soms is zwanger zijn gewoon heel eng. Probeer er ook vertrouwen in te hebben maar ergens ben je toch gereserveerd he.

@ Zoe, ik vind je hcg wel mooi hoor.. maar ik maak zelf ook altijd veel hormonen aan dus ben 't gewend hier. En op de echo is het nog zo moeilijk nu om het goed te kunnen zien. Hopelijk komende week een beginnende zwangerschap in je baarmoeder te zien!

Vraagje aan de moeders van kids vanaf 1,5 jr.. praten jullie kindjes al, en wanneer begon dat? Hier een jongen die alleen wijst en soms een geluidje maakt, meer niet.. krijg dinsdag een logopediste over de vloer..

Ik ga even augurken eten :)

3. Lunap.. :( erg akelig meid! Denk ook dat het nooit goed heeft gezeten met die vage testen, hoop dat het gauw op gang komt en dat je dan gauw weer zwanger mag zijn en blijven! Is het goed als ik je van de lijst af haal? Dan zet ik je bij de vlindertjes..

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Dat is goed:)

5. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    @lunap: wat een klote nieuws. Zo ga je niet fijn de Pasen in. Wel fijn dat de huisarts zo medelevend reageerde.
    @babyengel: zelf heb ik (nog) geen kinderen, maar elk kind ontwikkeld zich anders, dus zal me er maar niet te druk om maken.

@iedereen, hoe is het? Ik ga het morgen aan mijn ouders en zus vertellen dat ze er een kleinkind/neefje/nichtje bij krijgen. Ben benieuwd hè ze reageren.

Fijn weekend,

Dion

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Luna veel sterkte!!

7. volonta

volonta Actief lid

7 apr 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luna: Veel sterkte meid, Liefs!!

Didi: Veel plezier met het delen van het nieuws! Je komt toch wel even vertellen hoe er werd gereageerd? Have fun!

Babyengel:Thanks voor je lieve woorden. Ik zie aan jouw onderschrift dat je een heftig achtergrond hebt betreft je kinderwens. Hoe sta je nu in deze zwangerschap? Kan je je goed ontspannen of ook wel onzeker?

Hier weinig tot geen kwaaltjes. Wel pijntjes in onderrug en af en toe in buik. Heel eng, maar ja er gebeurd natuurlijk ook wel het een en ander. Geduld hebben, meer kunnen we nu niet doen!

Slaap lekker allemaal!

8. Daylinn

Daylinn Actief lid

9 feb 2012
    475
    0
    0
    @Babyengel Logopedist? Dat hoeft nog lang niet hoor meid
    Laat me raden je kindje liep al heel vroeg?
    Het is het één of het andere
    Eerst lopen of eerst praten
    Mijn zoon liep al met 11 mnd en praatte pas met 19mnd
    En hij heeft al vele momenten gehad waarbij hij even vreemd de dingen uitsprak,niet teveel aandacht aan besteden en zelf alles goed uitspreken dan komt het goed

9. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Luna heel veel sterkte meis. Dikke knuff

10. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ik vind het zo zielig dat het al bij een aantal meiden is misgegaan. Ik ben er ook elke dag bang voor, en elke dag die ik heb gehaald zie ik als een zegen.

Meiden met vlindertjes een enorme dikke knuffel

11. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    @ lunap: wat rot voor je meid, ik kan me voorstellen dat je lekker flink gaat uithuilen dit weekend, want het lijkt me echt verschrikkelijk! Sterkte meis!

@ babyengel: ik denk dat het bij mijn trouwjurk ook lastig gaat. Bovendien vind ik, als het al kan, denk ik niet zo mooi met een dikke buik. Ik wil eigenlijk dan zo'n jurk die vanaf onder de borsten al wijd loopt, een empire-model noemen ze dat geloof ik. Dat kan ik lekker m'n buik showen hihi! Heb al een erg mooie gezien voor weinig geld dus dat gaat m worden denk ik!

Hier gaat het nog steeds goed. Gedroomd dat ik ongesteld was geworden dus vanochtend gelijk naar de wc om te checken, maar niks gelukkig! Wel weer wakker geworden vannacht met maagzuur, daar heb ik toch wel het meest last van, naast vermoeidheid, verder niets eigenlijk.
    Straks paasbrunch bij mn moeder en mn zussen en oma komen ook. Alleen mn moeder weet het nog en het is best leuk om af en toe een onderonsje te hebben hihi! Ze heeft prosecco gekocht en normaal vind ik dat superlekker en dat weet iedereen dus ze zullen het misschien raar vinden dat ik niet neem. Achja ik verzin wel wat hihi!

@ iedereen: we zijn wel weer een dagje verder, joepiee! Hoe gaat het bij jullie?

12. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Aaah Lunap: wat erg voor je meid. Weet hoe t voelt. Neem je tijd om te verwerken en hopelijk voor jou ook heel gauw een mooie zwangerschap. Veel sterkte.

Babyengel: komt vast goed met je zoontje en t praten. Mijn dochter is een enorme kletskous maar liep aan de late kant (ook n billenschuiver). Die van mijn beste vriendin precies andersom. Liep ook voor zijn 1e jaar en praatte pas heel laat. Nu hij in april 3 jaar wordt is mijn dochter (2 jr en 3 mnd) denk ik nog babbeliger dan hem. Maar hij klimt, klautert en springt over al op en af ;) de focus ligt gewoon anders ;)

Leuk hè didi, t grote nieuws vertellen ;) veel plezier.

Wij gaan t morgen mijn schoonzus en zwager vertellen. We hebben dan paasbrunch bij mijn schoonmoeder (die weet t al). Mag mijn dochter haar shirt weer aan met grote zus haha.
    Gister was ik trouwens aardig misselijk voor t eerst. Bleh. Vandaag gelukkig weer geen last er van. Ti's beetje dubbel gevoel, ergens een bevestiging van de zwangerschap maar vindt misselijk zijn verschrikkelijk. En als ik nou wist dat t met 12 weken weer voorbij was, alla maar als t net als bij Jenna 22 weken gaat duren pfff.

Anyhoe, fijne paasdagen voor iedereen. (en veel sterkte bij degenen waar t mis is gegaan)

13. Mila77

Mila77 Bekend lid

12 nov 2008
    629
    0
    0
    Heb t wel heel vaak ontzettend koud brrrr. Hoop snel dat t lente wordt, lekker warm sunneke. Zomer vind ik gauw te warm alhoewel ik t nu niet erg zou vinden ;) haha

14. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ja Mila die kou ik vind het verschrikkelijk. Ik slaap nu zelfs met sokken aan. In mijn vorige zwangerschappen niet gehad. Hoop dat het snel over is

15. Katie04

Katie04 Actief lid

7 feb 2011
    121
    0
    0
    Huishoudelijk medewerkster
    Zeeland
    Grappig, ik hoor iedereen over het koud hebben, maar dat heb ik ook! Ben d'r niet zo blij mee, want we hebben nu alleen nog maar een gaskachel in de woonkamer (zijn bezig met verbouwen en er komt cv in.) Maar omdat ik het zo koud heb steeds durven we de gaskachel nog niet af te sluiten..:)

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Koud ja! Brrr. Gister bij mn zus. Iedereen het maar warm hebben en ik zat te bibberen!!

17. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ja ik heb het normaal altijd best snel warm maar mijn handen en voeten zijn niet warm te krijgen. Ik mag helaas mijn elektrische denken nu ik zwanger ben niet meer gebruiken van de gyn. Brrr dan maar met mijn koude handjes en voetjes tegen man lief aankruipen.

18. waterroosje

waterroosje Actief lid

11 nov 2011
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    dus ik ben niet de enige die het koud heeft hoe zou het komen???

19. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @luna heel veel sterkte!!
    @babyengel mijn zoontje is 14 maanden bij 7,5 WK ging hij al staan...rond 10 maanden liep hij achter de loopkar, maar begon hij ook met kwakkelen..veel ziek(alles wat op crèche langs kwam heeft hij wel gehad..nu weer diarree en misselijk (ik voel me ook misselijk en weet dus niet of het dat virus is of mijn zwangerschap...) en sindsdien is hij zich gaan richten op kletsen.. En staat lopen stil. Hij zegt papa mama opa oma djadja(zo noemt hij de hond..die Jopie heet), eten, drinken, op, tijger, dieda(die daar) oh, auw. Bij sommige woorden moet je weten wat hij bedoelt en dan versta je het. Hij loopt nu wel van tafel naar bank(10 passen max.) en veel vallen. Ik denk echt dat het heeel erg verschilt per kind. Dat zie je ook op de crèche. Verder zou je bij mij een *willen toevoegen. Ik heb in 2007 een miskraam gehad bij 6 weken.

Erg leuk om te lezen hoe iedereen het vertelt aan zijn omgeving.
    Iedereen die bang is(inclusief mezelf) probeer toch te genieten van het feit dat je zwanger bent. Je kan de toekomst niet veranderen en die weet je toch nog niet. Gaat het mis, kun je je dan altijd nog druk over maken. Je kindje verdient het dat je nu geniet (ook als het kindje maar kort bij je zal zijn).

20. Lac

Lac Actief lid

14 jul 2011
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Jullie zijn al met heel veel, maar ik hoop dat er nog plek is voor mij om mee te schrijven.
    Ik ben 29 jaar en heb vanmorgen positief getest!! (binnen 4 minuten zichtbaar duidelijke streep) Zo blij. Wij hebben nu 2,5 jaar geprobeerd om zwanger te worden en het afgelopen 1,5 jaar hebben we dit via de MMM gedaan. Nu de 7de IUI poging (de gyn telde dit als de 4de poging omdat we een aantal keer minder dan 1 miljoen sperma cellen over hadden na opwerking, die pogingen telde hij niet mee) toch zwanger geworden!!! Ik hoop maar dat het op de goede plek zit, dat het een plakbeeb is en dat het geen tweeling is (want er zijn 2 eitjes gesprongen). De uitgerekende datum is volgens mij 14 december.
    De bevruchting was in ieder geval 22 maart. (dat is dan wel weer handig van IUI, je weet dat precies)

Ik was gisteren voor het eerst misselijk maar verder nergens last van.
    Zonder moeders voor moeders was ik niet zwanger geworden, dus ik ga me zo direct opgeven en hoop dat diegenen die dat nog niet doen dat ook willen doen. Want er is nu een groot te kort aan pregnyl, de spuit met zwangerschapshormoon, die zorgt voor een eisprong bij vrouwen die IVF/ICSI en IUI doen. Alle beetjes zijn welkom!!

Deel Deze Pagina