1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    ik heb ook nooit zo snel last van een opgezette buik. Ben alleen benieuwd wanneer de misselijkheid toeslaat. Meestal met zo´n 6/7 weken. Heeft hier er al iemand last van?

2. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Ik heb hier al sinds de bevruchting last van. Hoop zelf dat het binnenkort ophoudt. Wordt er helemaal gek van ;(

3. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @rian waarom was je vriend zo opgelucht, was hij bang voor een andere reactie? Pas wel op met een te warme kruik op je buik..niet boven 38 graden..maar goed dat zal jij beter weten dan ik.
    @linda gelukkig dat je grote boodschap kwijt bent en dat dat waarschijnlijk de boosdoener was
    @chantal wat een goeie..je vader zag het waarschijnlijk al..of weten zij dat jullie een kinderwens hebben en dat het al een paar keer is mis gegaan. Wij proberen ook tot 15 mei te rekken met vertellen
    @mariahh lijkt me morgen een heerlijk moment voor je bij ha..die ha weet toch wel dat je zwager kan worden van sex..of denkt hij dat het via een pilletje gaat haha
    @didi ik ga effe naar die app van jou zo kijken of ik die ook kan vinden. Goeie tip
    @anneco welkom en gefeliciteerd? De vierde..dat is een gezellige boel bij jou denk ik
    @Wondertjenr2 ik merk ook dat nu veel sneller is opgezet dan bij vorige zwangerschap..ik denk dat er al wat ruimte is gemaakt. Leuk om zo je buik te kunnen volgen..ik moet nog steeds effe foto maken

Vandaag met mijn ouders bij mijn broer en schoonzus geweest en ik heb mijn mond kunnen houden..
    Ik merk wel dat het bij mijn man nog helemaal niet leeft..ik denk dat dat pas komt bij de echo. Hij voelt het natuurlijk niet aan zijn lichaam..ik kan het niet ontkennen..zou ik ook niet willen..maar zou wel meer met hem er over willen kletsen.

Vinden jullie persen met de grote boodschap ook eng...ik weet dat het geen kwaad kan..maar toch...
    Mijn misselijkheid van gisteren is weer weg..ik denk toch dat dat het virusje van mijn zoon was..die is gelukkig ook weer opgeknapt.

4. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    Oei! dat is niet zo fijn.. is het nog wel een beetje te houden?

Bij mij barst het meestal in week 6 los tot zo´n 14 weken...
    bleh! daar kan ik nu al tegenop zien
    maar ik moet niet klagen, want m´n zusje is altijd de hele zwangerschap misselijk en ligt meer in het ziekenhuis dan eruit.
    dus dan heb ik nog niks te zeggen

5. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @patriess het is hier wel een gezellige boel ja! kan ook heel hectisch zijn, maar wel heel leuk

6. Hier ook opgezette darmen sinds kort, mijn buik komt nu een beetje boven mijn broek uit. Bij mij valt dat wel op, ben normaal gesproken wel plat. Dus alweer tijd voor mijn verhullende shirts! Hier ook echt last van mijn darmen, geen idee wat er allemaal gebeurt maar hoor ineens allerlei gerommel en boze geluiden hahaha.. schaam me rot.. :) kan ook ineens stinken :)

Wat leuk die verhalen van jullie over het vertellen.. mijn moeder weet het alleen en maakt zich al helemaal zenuwachtig. Zegt ze 'ik weet niet hoe ik straks mijn aandacht moet verdelen aan 2 kinderen hoor!' wat een gekkerd toch. Verder vertellen we het nog aan niemand, nog even wachten hoe alles loopt, tot na de 12 weken echo iig.

@ Anneco, welkom hier en gefeliciteerd! Leuk hoor een 4e kindje! Hoe kwam het dat het een verrassing was? Hier was ik al op 9 DPO misselijk :) maar de echte piek komt hier tussen 6 en 10 weken daarna zwakt het wat af gelukkig.

@ Blinky, vervelend dat jouw kleine KMA heeft, hier kan mijn zoon ook geen koemelk verdragen.. soms kleine beetjes wel, maar hij krijgt er zulke eczeem van en stinkluiers. Jij bent dus op een koemelkvrijdieet? Mijn zoon wilde geen bv meer en ben toen sojamelk gaan geven dat vindt hij lekker.

@ Chantal, oh dat was vast moeilijk om het stil te houden! Niet erg leuk van je vader dat hij jullie zo in verlegenheid bracht bij de rest. Misschien was hij onberekend enthousiast.

@ Danielle, wat vervelend dat je nog steeds aan het afwachten bent, ken het gevoel dat je er vanaf wilt zijn en verder wilt nog goed.

@ Kinderwens, welkom en gefeliciteerd! Ik ging ook bloeden met 6w3d bij mijn mk vorig jaar maar met 7 weken kwam het vruchtje eruit gelukkig wel spontaan. We gaan voor een goede zwangerschap nu he :)

@ Linda, denk ook voor de zekerheid handig is om een plasje weg te brengen. En verder is cranberry erg goed tegen blaasontstekingen. In sapvorm of in tabletvorm. Aangezien antibiotica ook niet alles is, vooral niet in de zwangerschap.
    En wel herkenbaar wat je denkt dat je telkens denkt dat het misgaat en het jullie niet is gegund.. maar meid je hebt 2 prachtige kinderen, helaas zijn ze hier niet op de aarde.. maar zekersteweten dat er een aards broertje of zusje gaat komen, na al die jaren vechten hebben jullie het zoo verdient! Hoe vaak gaan jullie naar de begraafplaats?

@ Mariahh, die huisarts van jou is gewoon een sukkel.. zo had ik ook een gyn die niet vond dat ik een miskraam had gehad terwijl ik een posi test had en overtijd was voordat ik ging bloeden ;) gewoon de vk bellen hoor!

@ Nonaches, gefeliciteerd met je zwangerschap, alleen dit topic is expliciet voor uitgerekend 1 t/m 15 december bedoeld. Misschien kan je beter een 16-31 dec topic openen?

@ Rian, wat fijn dat je geen roze meer hebt gezien! Was 't toch iets onschuldigs wrs door de goede doorbloeding bij je baarmoedermond.

@ Wondertjenr2, hihi ook een darmenbuikje??

@ Zoe1, ik kan er nog niet echt wijs uit worden waar ik nou telkens trek in heb, heb alleen constant een vieze smaak in mijn mond dus dan eet of drink ik wat.. ja telkens iets eten helpt nu wel omdat het erger wordt als ik honger heb en dan door de misselijkheid weer tegen eten opzie. Je HcG vind ik netjes, hopelijk is er dinsdag wat te zien, erg spannend!

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    #947 chantal85, 9 apr 2012
    Laatst bewerkt: 9 apr 2012
    hmm, we hebben het er net nog eens over gehad en vragen ons sterk af of we het vol gaan houden tot moederdag. Daarom maar een backup plan. Mijn man vind het altijd leuk om grappige filmpjes te showen aan zn ouders die hij tegenkomt op internet. Dus nu hebben we hem wat aangepast, wat vinden jullie? Want als we nu met een cadeautje aankomen dan weten ze het al meteen, en we willen ze toch verrassen:

Best optical illusions-must watch! - YouTube

Idee is om het dan maandag te vertellen, na de echo

8. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @ Babyengel we waren niet echt bezig met weer zwanger zijn, en blijkbaar heeft de pil niet goed gewerkt ;) ben wel ziek geweest maar we vinden het wel heel erg leuk, echt een verrassing dus!

Ik zie dat velen van jullie het al verteld hebben, maar ik wil proberen
    te wachten op de echo. Ik weet niet of me dat lukt.

9. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    @chantal, net je filmpje gekeken. Echt gaaf!!!!

10. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @chantal ook ff gekeken.. super!

11. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @chantal heel leuk filmpje

12. volonta

volonta Actief lid

7 apr 2011
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chantal: Super leuk dat filmpje! Laat wel even weten als jullie het hebben laten zien en hoe ze het vonden! Ben benieuwd!

13. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Chantal, leuk filmpje!

@Patriess, ik maak hem inderdaad niet al te heet. Maar wel lekker warm dat mijn buik een beetje kan onspannen.

14. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Poeh, 2 dagen hier niet geweest dus net even heel wat pagina's teruggelezen. Hoop dat ik niemand vergeet in mn reacties. Vind het soms een beetje lastig om de drukte hier bij te houden haha!

@ mila: ik heb het ook erg koud steeds, lig s avonds in bed echt te rillen soms van de kou. Van mij mag het ook snel zomer worden!

@ Lac: gefeliciteerd meid! Super dat je na zoveel rondes in de MMM eindelijk zwanger bent!

@ rian: jeetje kan me voorstellen dat je geschrokken bent maar het klinkt idd niet al te ernstig dus het zal vast goed zitten allemaal!
    Ik doe eigenlijk steeds als ik thuis ben nu mn joggingbroek aan haha, als ik nergens meer heen ga. Broeken passen nog wel hoor maar merk ook dat de knoop en rits gaan irriteren ofzo, het zit me gewoon niet lekker.

@babyengel: hoop idd dat ik de jurk kan annuleren. Officieel hoeven ze dat niet te doen maar ze zijn best wel meewerkend in de winkel dus wie weet! Ik heb wel een beetje voorkeur voor eten ja, weinig trek in vet eten, wel trek in zoete dingen!
    Ik ben trouwens 25 jaar, mag je in de lijst zetten!

@ blinky: leuk zeg zo paaseitjes zoeken met je zoontje. Wij deden dat vroeger ook altijd met pasen, ik vond het altijd heel erg spannend, was bang dat mn zussen meer eitjes vonden dan ik haha!

@ zoe: fijn dat je al iets meer gerustgesteld bent meid, hopen dat het vanaf nu gewoon allemaal goed mag gaan zonder zorgen!

@ linda: heftig zeg wat jullie meegemaakt moeten hebben. Heel veel sterkte en een knuffel!

@ chantal: bedankt voor de boekentip, lijkt me een erg leuk boek. Vind het leuk om te zien hoe de baby er elke maand uitziet, het lijkt toch net een klein monster-diertje in week 6 haha!

@ AnneCo: welkom! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ wondertjenr2: lastig he zo'n opgeblazen buik? Mijn buik ziet er eigenlijk exact hetzelfde uit.

@ didi: vervelend dat je al zo'n last hebt van misselijkheid. Ik heb alleen af en toe vlagen van lichte misselijkheid dus valt mee. Ben wel bang dat het nog komen gaat!

@ patriess: ja ik vind het ook eng dat persen haha, heb dan echt het idee dat het kindje los laat ofzo. Zo durf ik ook niet echt te rennen en als ik nies voel ik ook van alles en ben ik bang dat het los laat. Weet dat het niet zo is maar vind het toch een beetje eng!

Hier hebben wij het vandaag aan mijn vader en zijn vrouw verteld. Ze waren allebei zo ontroerd, mijn vader had tranen in zn ogen. Erg lief om te zien en ze waren zo blij!
    Ik begin wel allerlei kleine kwaaltjes te krijgen maar nog niet zo erg dat ik er echt last van heb. Af en toe misselijk, af en toe hoofdpijn, erg moe 's middags maar s avonds juist weer energie, vroeg wakker, en heb steeds een enorm hongergevoel, en als ik dan heb gegeten zit ik megavol! Ik vind het heel lastig om het voor me te houden, het liefst vertel ik het aan iedereen die ik tegenkom, maar nog even geduld. Eerst de echt afwachten de 24e en daarna vertellen we het aan mijn zussen en broertje en beste vrienden. Spannend!

Slaap lekker allemaal!

15. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Thanx voor alle reacties. Ben benieuwd, denk dat ze het eind niet zullen zien. liet m als proef aan mn beste vriend zien en die zag eerst niet dat al die roze.streepjes een fragment was van alle testen, das ook het idee! 13mei duurt nog zoooo lang, dat houden we waarsch niet vol. Maar we willen iig de echo van maandag afwachten. Word echt al zenuwachtig als ik daaraan denk, hoop dat de dagen voorbij vliegen!

16. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    @Chantal: Leuk zeg, dat filmpje!

Misselijkheid is al sinds t begin aanwezig, heb ook al een paar keer moeten overgeven. Merk dat het minder is zolang mn maag maar gevuld is.

17. Leuk gedaan Chantal! Ben benieuwd hoe ze reageren

18. linde90

linde90 Niet meer actief

Help, iemand tip tegen maagkrampen???

19. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Goedemorgen allemaal, weer een dagje verder!!! :D

20. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Goede morgen ladies! Blegh, moet vandaag weer gaan werken, ik heb er helemaal geen zin in... Maar goed elke dag is er weer 1 dichter bij de eerste echo, nog 3 weken en 2 dagen.

Ik wens jullie allemaal een goede dinsdag!

Deel Deze Pagina