1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik zou het jammer vinden als je weggaat, ik snap wel dat je het geraakt heeft. Ik hoop dat je frummel lekker mag blijven plakken en je over 8 maanden de wagen in gebruik mag nemen!

2. evelynw76

evelynw76 Bekend lid

23 nov 2009
    772
    0
    0
    Dank je Rian85! Ik ga ook niet weg, maar kijk ff van de zijlijn toe. Maandagochtend moet ik mijn gynocoloog bellen (ze was afgelopen week met vakantie) en dan heb ik maandag of dinsdag ook een echo. Omdat ik 36 ben heb ik in het begin 1x per week tot 1x per twee weken een onderzoek, is wel een geruststelling. Afgelopen week was het nog te pril en zag de plaatsvervangende gyn niets.... hoop morgen of dinsdag dat we wel iets zien ;D blijft spannend....

Ik ga nu verder met houten speelgoed maken en schilderen, heb een klein internetbedrijfje maar we staan vanaf nu ook regelmatig in Kalkar (Duitsland) op de markt met onze spulletjes. En 27 mei staan we er weer en we moeten weer aardig wat maken aangezien we met paaszondag goed hebben verkocht ;)

Fijne zondag nog!!

3. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Ik zei al eerder ieder zijn keus!

4. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    goeiemiddag

@ namen:wij hadden bij de vorige zw al vrij snel een naam voor een jongen en ook voor een meisje. we wilden nu die naam gaan gebruiken mocht het een meisje worden, maar na zo'n tijd met die naam in mijn gedachten heb ik er een beetje mijn twijfels over gekregen. niet erg handig. maar eerst eens goed nadenken of het dan wel de juiste keuze is

@ lein: oeps dat is onhandige timing met die bruiloft en jullie bevalling haha.

@ linda: dat zou mooi zijn. als het een goeie babyzaak is moeten ze daar toch begrip voor hebben. vreselijk dat je dan nog moet gaan vertellen aan wildvreemden dat je kindje overleden is. en vaak kom je er idd niet eens tussendoor. wel netjes van prenatal dat ze passend reageerden

@ lilotje: dat is wel leuk idd die onderonsjes, maar idd is het wel lastig om er niet over te kunnen praten

@ anoniemass: wij hebben een lekkere relax dag. laat vanmiddag gaan we naar mijn ouders. dan komen mijn zus en zwager met hun (zijn) kinderen. de laatste keer dat we de kinderen zagen was met sinterklaas. is dus al echt veel te lang geleden. we blijven dan gezellig met zijn allen eten, mijn broer zal waarschijnlijk ook wel komen. wat rot dat je ws pas dinsdag naar huis kan. maar ja ook wel goed dat ze alles goed in de gaten houden natuurlijk. ik ben misselijk, maar als ik continue kleine hapjes eet is het redelijk te doen, dus hoef mijn pillen gelukkig nog niet te pakken.

@ wel of niet grote aankopen doen: ik denk dat we dat voor elkaar gewoon niet kunnen beslissen. de een heeft er enorme behoefte aan om meteen te gaan kopen. ik zeg dan lekker doen. de ander durft of wil het nog niet, ik zeg dan ook neem je tijd. je hebt nog zo lang. wijzelf hebben nog bijna alles in huis. bij denny gingen we ook pas laat inkopen doen. nu gaan we wel al snel de nieuwe kamer voor denny in orde maken zodat hij rpa over kan naar de grotere kamer. gaat het dan fout heeft hij iig toch een prachtige kamer. de babyspullen blijven op zijn huidige kamer voor een toekomstig brusje

@ rian: idd heel toepasselijk zeg dat het vandaag juist over namen ging nu je voor het eerst met je kleintje in je buik naar de kerk ging

@ felle berichten. wat we vooral voor ogen moeten houden is dat er in het begin van een zwangerschap zoveel hormonen door ons lijf gieren dat we er dingen uitgooien die we gewoonlijk niet zouden benoemen of heel ander zouden formuleren. het kan heel moeilijk zijn, maar soms is het handiger om even 3 keer te slikken voor we iets typen. ik spreek uit ervaring;)

5. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    @ evelyn: wat leuk dat jullie speelgoed maken, lekker creatief. fijn idd dat je zoveel onderzoeken krijgt in het begin. hopelijk kunnen ze de volgende keer je kindje al beter zien

6. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Ik zal degene zijn die hier dan bij deze vertrekt. ik had gister echt een rotdag ik ben erg overstuur door deze periode en al dat gepraat over kinderwagens schoot mij int verkeerde keelgat. dat in combi met hormonen en het feit dat mijn kleine aanstaande maandag anders 2jr werd, deed mij die opmerking maken. sorry als ik er mensen mee heb gekwetst. ik ga verder kletsen in het MMM mama topic, dan hebben jullie hier geen last meer van mn niet verkeerd bedoelde opmerkingen. bedoel er alleen maar mee dat doordraven voor heeeel veel verdriet kan zorgen, dat heb ik zelf te vaak ervaren. Had er verder ook niet voor niets mijn laatste zin in gezet dat ik snap dat mensen graag dromen.

Naja genoeg gezegd. Veel geluk met jullie zwangerschappen!

7. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Mag ik bij deze van de lijst af?

8. linde90

linde90 Niet meer actief

Nee chantal, ook jij moet gewoon hier blijven.
    Ik kan me wel vinden in je opmerking, omdat ik weet wat een confrontatie en verdriet je kan hebben als je al die spulletjes ziet staan als het mis is gegaan.
    Maar ik kan me ook vinden in het dromen over je kindje, en desnoods spullen aanschaffen...
    Het is ieder voor zich, maar blijf hier gewoon.

We kunnen het nooit allemaal eens zijn met elkaar, en iedereen heeft zijn eigen gevoel>
    Ik vind dat iedereen hier neer mag zetten wat die denkt of voelt, daar zijn we hier voor voor elkaar.
    Als je alles eerst 3 keer af moet wegen schrijft het niet lekker .
    En als iemand gekwetst wordt is er ook alle recht om dat te zeggen, ook daar zijn we hier voor.

Ik zou het heel erg jammer vinden als jij of evelyn weg zou gaan., geef die stomme hormonsters de schuld en stap er over heen!

9. Lein79

Lein79 Actief lid

1 mei 2009
    232
    0
    16
    Rotterdam
    Lieve Chantal,

Ik zou het heel jammer vinden als je van dit forum weggaat, ik had je blog al gelezen voordat jij en ik wisten dat het dit keer rask zou zijn, ik heb ontzettend veel bewondering voor je moed en strijdlust ik hoop dan ook dat je een fantastische zwangerschap zult hebben, en wat je ook beslist ik blijf je blog volgen!

Groetjes en heel veel sterkte Marjolein

10. patriesss

patriesss Actief lid

30 mrt 2012
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hopelijk blijven beide dames!! Ik deel de mening van lara1

Ik vind het ook heerlijk om al met spullen bezig te zijn en een ander vindt dat juist niet prettig, wat ieder zijn achterliggende mening ook is.
    in mijn hoofd zit ik alles al te verschuiven
    @rian wat toevallig over die namen.. En zat er een mooie bij?? Haha

11. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Ik zou het zeker jammer vinden als je weggaat... Ik vond je opmerking wat kort door de bocht, maar zeker geen reden om vervelende gevoelens te hebben. Soms lees je dingen anders dan dat ze bedoeld zijn toen ze werden opgeschreven.

Ik snap dat we allemaal een andere achtergrond hebben en er misschien anders in staan. Maar we kunnen daarom ook van elkaar leren.

12. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    bleh, ben ik toch misselijk geworden.......m'n vriend zei direct, zullen we dan maar eten? Tja, zo werkt het meestal wel. Wat meer in de maag en het gaat weer beter.
    Trouwens mijn boobs beginnen nu toch ook zeer te doen.....ik hoop dat het tijdens het werk volgende week allemaal weer meevalt.

Wat wel hetzelfde is bij mijn vorige zwangerschap is de trek in brie! Heerlijk!

13. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben trouwens lekker bezig voor mijn nieuwe nichtje. D'r ouders wilde ook voor haar een Stokkestoel, maar dat is wel een beetje een duur kado. Gelukkig hebik op Marktplaats een flink gebruikte gevonden, maar nog wel heel. Deze heb ik helemaal kaalgeschuurd en gegrond. Als het weer mooi weer is ga ik het verven. M'n nieuwe nichtje is pas 1 maand, dus ik heb nog even de tijd. :) Verder zal ik binnenkort weer een leuk jurkje voor haar naaien.
    Zijn er nog meer mensen die creatief zijn?

14. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Heb ik ook. En kaas vind ik niet meer zo lekker smaken.
    Verder heb ik af en toe echt pijn aan mijn stuitje. Net alsof je een grote boodschap moet doen, maar dat het niet lukt.
    Meer mensen hier last van?

15. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Pas je wel op met de verf bij het inademen.
    Ik moet ons tuin bankje verven maar voor buitenverf zit overal die zooi in. Dan maar volgend jaar.
    Verder ben ik wel lekker creatief. Ik ben fotograaf en maak dus mooie albums.

16. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    De verf is op waterbasis en ik ga buiten in de tuin de stoel verven, genoeg ventilatie. :)
    Oh, creatief voor je werk! Ja dat zei ook iemand anders, maar dan houten speelgoed. Ik moet er toch eens over nadenken of ik dat niet ook wil.

17. Linda99

Linda99 Bekend lid

18 sep 2009
    721
    0
    0
    Goed zo! :D

18. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    flashyfly, welkom :)
    Denk wel dat jullie frummeltje te zien is op de echo, maar is denk ik nog te vroeg voor hartactie.. Succes!

patriesss, m'n dochtertje is in December 2010 geboren, dus is of wordt straks net 2.. Ze loopt al goed, maar wij wandelen best veel.. dus lijkt me een kinderwagen voorlopig wel nodig ;)

anoniemass, wat jammer dat je dinsdag pas naar huis mag.. sterkte

chantal85, ik hoop dat je hier toch mee zult blijven schrijven. Kan me jouw reactie heel goed voorstellen, ik vind het zelf ook veel te vroeg om iets te kopen. Durf nieteens een zwangerschapsdagboek te kopen. Maar gelukkig staat het merendeel hier nog enigzins onbevangen in hun zwangerschap... al voelt dat voor sommige soms onbegrijpbaar en pijnlijk.. Het is goed dat beide kanten hier op het forum aanwezig zijn. Soms zul je daar wat beter tegenkunnen dan andere keren.. En begrijp dat het een enorm spannnende, angstige tijd nu is.. maar ik hoop dat je bij ons zult blijven schrijven, zodat we ook jouw zwangerschap (de komende 8 maanden!!) kunnen blijven volgen en onze overeenkomsten en ook verschillen kunnen delen..

En verder wat al eerder genoemd werd, laten we een lange adem met elkaar hebben, want we zijn stuk voor stuk hormonaler en emotioneler ;)

Hier is de misselijkheid niet meer te ontkennen. Ik hoef gelukkig niet te spugen, maar stond al een paar keer klaar voor de start.
    Heb het avondeten echt tegen m'n zin in gegeten, omdat ik hoopte dat ik me met een volle maag wat beter zou voelen, en gelukkig voel ik
    me voor nu ook even wat minder ziek.

Verder hebben we het gister alsnog mijn moeder verteld. Ik had het gevoel dat ze dwars door me heenkeek (ze had geen idee zegt ze zelf!)
    vooral toen ik zei dat ik mn tartaartje doorbakken wou hebben... haha. Ze zat zo vreemd naar me te kijken en ik dacht inneens... wtf, tis mn moeder en ook als het misgaat mag ze het best weten. Het enige is dat ze best een roddeltante is, en ik hoop heel erg dat ze het nog even voor zich kan houden. Maar ze was dolblij en erg geemotioneerd. Was bijzonder.

Heb wel nogsteeds last van mn linkerkant(eierstok?).. En ben supernerveus voor de echo morgen.. Zeg maar gerust doodsbang.

Wordt een lange nacht.. en lange ochtend ook..

19. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Frommel, veel succus morgen.
    Ik moet helaas nog ruim 2 weken wachten. Alhoewel de tijd toch vliegt, kan de dag dat ik mijn echo krijg niet snel genoeg komen.

20. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Frommel! Veel ademhalingsoefeningen vannacht en morgenochtend.....en idd blijven eten! ;)
    Succes.

Deel Deze Pagina