1-15 december 2012 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Noushis, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lein79

Lein79 Actief lid

1 mei 2009
    232
    0
    16
    Rotterdam
    Hallo ladies,

Hier weer een update aangezien ik her en der lees dat een aantal meiden toch wat meer klachtjes krijgen is dat totaal niet aan de orde bij mij, misschien maak ik me teveel zorgen omdat ik een MK heb gehad maar ben er wel onzeker door. Helaas moet ik nog ruim twee weken wachten op de echo, hoop zo op een knipperlichtje ipv een volmaakt kindje te zien zonder hart actie terwijl een week daarvoor alles ok was, sorrie hoor voor het doordraven maar ben er soms nog zo verdrietig om.....

2. wup79

wup79 Bekend lid

18 sep 2011
    676
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lein, ik ben ondertussen wel al 7 weken, dus dat kan het verschil zijn. Ik heb ook nu geen klachten meer en koffie vind ik nog steeds lekker! :), wel gek he dat het zo veel verschilt per vrouw en zwangerschap?!

Helaas (of juist gelukkig) kan er niets voorspelt worden aan de hand van zwaarte van zwangerschapsklachten of geen klachten......sterkte

3. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @Lein, herkenbaar verdriet en angst. Maar waarom moet je nog 2 weken wachten op een echo? Ik weet sinds woensdag dat ik zwanger ben (meteen na de MA) en ik moet dinsdag al naar de gyn. Ik ga er van uit dat ik dan ook een echo krijg. Ik kan nu nog niet echt genieten omdat ik zo bang ben dat het weer mis is.
    Ik heb ook allemaal andere kwaaltjes nu. Erg moe en veel buikpijn, de vorige x niet. Geen pijnlijke borsten wat ik de vorige x wel had. Ik weet dat je geen enkele zwangerschap kunt vergelijken maar helaas doe ik dat toch. Heel veel sterkte en succes bij de echo. We moeten er vanuit gaan dat het goed zit! X

4. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey meiden!!

Ik was eigenlijk van plan om me er niet mee te gaan bemoeien, maar ik wil toch even zeggen dat ik hoop dat iedereen hier gewoon lekker mee blijft kletsen!!! Zou het echt jammer vinden als we door een meningsverschil mensen zouden "verliezen".... Nergens voor nodig toch? En gewoon lekker je mening blijven geven, daar is dit forum ook voor toch? We kunnen volgens mij allemaal wat van elkaar leren! Dan kunnen we elkaar ook door de onzekere dagen heen slepen! En we zullen het echt niet altijd met elkaar eens zijn, dat is ook gezond toch!? We staan tenslotte allemaal anders in het leven. De een gaat er zo mee om de ander weer heel anders.

De afgelopen week toen ik in het ziekenhuis liep voor verdenking op BBZ heb ik echt heeeeel veel steun aan jullie gehad! Vind het heel bijzonder dat je elkaar totaal niet kent, maar toch heel veel dingen deelt!

@Blinky, wat fijn dat het nageltje er eindelijk af is!!! Hopelijk gaat het niet ontsteken!! En super fijn dat je geen krampen meer hebt gehad! Kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent! Ik heb wel eens een pijnlijke steek als ik te snel op sta, of een snelle beweging maak... Volgens de VK is dat normaal, wie weet was het bij jou ook wel zoiets en leek het of er iets knapte.

@Katie, wat vervelend dat je daar nu weg moet zeg!!! Kan me goed voorstellen dat je daar verdrietig om bent!!! Wonen ze ver bij jou vandaan? Als de band zo sterk is dan verdwijnt dat echt niet meis, gewoon lekker veel bij ze langs gaan!!! Veel sterkte meissie!

@Didi, dat gevoel heb ik ook wel eens! Ik schrok daar laatst wel van, omdat ik dat ook heb als ik ongi word... Mijn schoonzus vertelde dat zij dat ook wel eens had, het zal er wel bij horen....:(

@Anoniemas, hopelijk mag je dinsdag naar huis!!! Fijn dat je in ieder geval iets binnen hebt gekregen, kan je langzaam aan een beetje aansterken! Sterkte meis!!!

@Frommel, oh verschrikkelijk he die misselijkheid!! Ik werd vanochtend echt kotsmisselijk wakker (sorry), is niet echt meer over gegaan.... Iets eten helpt inderdaad wel een beetje, ook al heb ik helemaal geen zin in eten!! Wat leuk dat je het je moeder hebt verteld!!! Lijkt me zo speciaal!!!
    Oh spannend zeg morgen, ik zal voor je duimen!!!! Hopelijk een mooi kloppend hartje!!!

@Rian, wat bijzonder dat de kerkdienst over namen ging! Alsof het zo moest zijn :) Is het nog gelukt met de presentatie?
    Haha kan me voorstellen dat je helemaal op was, weten ze dat je zwanger bent? Vanavond maar lekker vroeg je bedje in!

@Creatievelingen, wat leuk zeg dat jullie zo creatief zijn! Lijkt me zo leuk als je dan bent! Ik heb dat helemaal niet, althans niet meer.... vroeger was ik altijd aan het knutselen etc.... Geen fantasie meer denk ik...

@Kinderwagen, heeft er iemand ervaring met de Joolz? Ik vind dat een mooie wagen, wel eens zien staan maar nog niet in verdiept... Was benieuwd of iemand deze wagen heeft? Wij willen trouwens de grote spullen na onze vakantie (eind juli) gaan kopen, geen idee waarom dan, maar leek ons leuk om het dan te doen zodat we weer iets hebben om naar uit te kijken.

Meiden fijne avond!

5. Flashyfly

Flashyfly Fanatiek lid

11 feb 2012
    1.947
    0
    0
    Werk fulltime
    Limburg
    @frommel: heel veel succes morgen! Ik mag dinsdag om 18.00uur! Als je na morgen nog tips hebt om de dag door te komen hou ik me aanbevolen... :)

6. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Zoe, ja de eters van gisteren weten dat we zwanger zijn. Is beste vriend van vriendlief. Eerste die hij belde! Zij hebben een zoontje van 5 en hebben jaren in de MMM gezeten om een tweede te krijgen. Zij is wat ouder (nu 40) en sinds een paar maanden gestopt met de MMM. Ik vond het best lasting en eng omdat ik bang was dat ze misschien afgunst, of bozig zouden zijn omdat we hierzo in 1 maand zwanger zijn geraakt.

Niets was minder waar, ze hadden speelkleed van zoonlief, dat bij oma heeft gelegen en nog heel mooi is meegenomen als eerste kadootje, en meteen foto's van de kinderkamer van hun gemaakt met de vraag of we het wilden overnemen! Superlief. Wel een wat andere stijl dan wij hebben, en ik vind het ook superleuk om iets nieuws voor de eerste baby tzt te gaan kopen, dus ik denk dat we op kleine dingen na (badje, kinderstoel, spulletjes) niet de grote dingen zullen gaan overnemen.

Presentatie is gelukkig af. Even enorm geschrokken want computer leek te crashen. Harde schijf failure... Het bleek uiteindelijk een virus te zijn dat amazing vriendlief voor mij eraf heeft gekregen, het was echt bizar niets deed het meer....

Dus met een uurtje vertraging is alles afgekomen. Nu lekker op de bank en inderdaad op tijd naar bed!

Hopelijk heb jij/jullie allemaal ook een fijne zondag gehad! En op naar een nieuwe week!

7. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Oh en de ladies die al snel een echo krijgen, heel veel succes en hopelijk een mooi beginnend kindje te zien met een knipperlichtje!

Kei spannend, ik moet nog bijna 3 weken wacht pfffffffffft... Maar goed, als het goed zit zie je hopelijk al heel wat zitten daarbinnen! Ik ben dan 8+5wk!

8. Meiden niet weggaan hoor.. ieder heeft zijn eigen mening dat mag toch gewoon?? Ik zie het probleem niet hoor, laten we elkaar hier in vrij laten. Ik zou het jammer vinden als er mensen weggaan door 1 meningsverschil! Zonde! MMM-meiden, vlindermama's en degenen die in 1x zwanger zijn geworden, mogen toch gewoon allemaal gezellig met elkaar kletsen hier over van alles? We kijken tegen bepaalde dingen anders aan omdat we anders zijn dat is toch juist mooi.. :)

Las nog wat over namen, ik heb 2 namen voor meisjes en voor jongens allemaal namen waarbij ik constant twijfel, dus het moet maar een meisje zijn ha ha... ach we merken het wel :)

Gister had ik ineens een dikke buik en vandaag weer plat :( snap er niks van.. vorige zwangerschappen was ik vanaf de helft van de 6e week (5 weken en 4 dagen ongeveer) ineens opgezet en valt nu mee.. hoe zou dat komen??

@ Blinky, jee eindelijk het nageltje er af.. wat zielig dat hij eczeem heeft, hier ook een mannetje met een eczeemhuidje.

@ Evelyn, wat vervelend dat je niet weet welke pilletjes je mag nemen, heb je dan heftige allergische reacties op bepaalde stoffen? Ik slik ook geen foliumzuur trouwens, je beebje pikt toch alles wat hij of zij nodig heeft van jou.

@ Flashfly, welkom en gefeliciteerd!

@ Frommel, spannend morgen een echo! Ik moet nog 2 weken wachten zucht.. heeft je moeder je wel gefeliciteerd? Dat kan ik niet uit je verhaal halen :p

@ MH1113, hier ook de Stokke maar ik ga alleen een nieuwe kinderwagenbak kopen voor erop :)

@ Wup, goed idee van het schuren van die Stokke stoel! Wij hebben ook een Stokke stoel op MP gekocht 2 jaar geleden en is ook aan een opknapbeurt toe.. heb je er ook een babyinzet bij? Die passen trouwens niet op de echt oude stoelen van voor 2003, dan kan de stoel pas later gebruikt worden.

9. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh jeetje, dat is een lastige situatie.... Kan me voorstellen dat jullie het lastig vonden om het te vertellen! Gelukkig zijn ze heel blij voor jullie en kunnen jullie het lekker delen met elkaar! Het zal de band tussen jullie misschien alleen maar versterken! En wie weet krijgen zij ook een hele bijzondere band met jullie kindje. Wat lief dat ze al een kado hadden meegenomen!!! Heel bijzonder hoor!
    Kan me ook voorstellen dat je bepaalde dingen nieuw wilt kopen, dat heb ik zelf ook. Wel heef fijn dat je spullen over kunt nemen.
    Waaaaahhhh dan schrik je wel even! Ik HAAT computers!!! Ze doen het nooit als het echt nodig is! Gelukkig was je vriend zo handig!!! Opluchting!!! :). Nu lekker genieten van de avond!!!

10. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Babyengel, kan het niet zo zijn dat je darmen misschien wat minder opgezet zijn? Ik merk namelijk heel veel verschil of ik naar de wc ben geweest of niet... hihi.

11. Lein79

Lein79 Actief lid

1 mei 2009
    232
    0
    16
    Rotterdam
    Ja ik snap het ook niet, laatste keer zei de vk dat ze me ging behandelen als "risico" zwangerschap omdat ik bij mijn dochter een verstreken baarmoedermond had en 3 maanden plat moest liggen met weeremmers, injecties om longrijpen te bevorderen en heel de handel, daarna ons 2e kindje een mk en nu doen ze niks, raar hoor maargoed misschien kunnen ze toch niks doen in dit vroege stadium, ik wens je een hele mooie Dinsdag ben zeer benieuwd het is gelukkig al lekker snel :) wel gelijk vertellen hoe het was hoor :)

12. Hier 3 MK gehad en ook geen eerdere echo hoor.. 't was al moeite om een uitgebreide echo te regelen in het AMC ivm vorige zwangerschap :( Volgens mij staan alle artsen er weer anders in na miskramen..

13. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    didi, kan me voorstellen dat 2 weken nog heel ver weg is.. Kon je de tijd maar vooruit zetten hé?

thnx wup, ja het eten zal ik me helaas toe moeten zetten, ben alweer misselijk. Maar het voelt wel goed om een echte zwangerschapsklacht te hebben ;)

Lein, de klachten zijn hier ook echt af en aan, eigenlijk pas een paar dagen toenemend misselijk.. Mn borsten zijn inmiddels weer slap en niet pijnlijk.. maar ook dat gaat af en aan..Die onzekerheid is verschikkelijk..
    Op naar een krachtig knipperlichtje over 2 weken.. sterkte..

Flashyfly, thnx, jij ook succes dinsdag. kom erop terug ;)

Zoe, thanks :) Is ook leuk als je nog wat houd om anar uit te kijken.. Duurt toch nog heeel lang voor je het gaat gebruiken ;)

Babyengel, thnx!
    Elke zwangerschap is anders, kan prima dat je nu minder last heb van je darmen.. Misschien zijn je darmen nu ook een beetje aan de hormonen gewend? Weet niet of dat kan hoor..

Ja mn moeder heeft ons ook gefeliciteerd! Vond het echt heel bijzonder, het rare is dat ik eigenlijk niet zo'n goed contact heb met mijn moeder, maar dat deed er ff niet toe. Het leek of dit nieuws dat een beetje overstemde.

Wat ik er ook fijn aan vond was om het iemand te vertellen die niet van onze mmm perikelen afweet.
    Merk dat haar reactie veel ongeremder was.. Mijn vader weet van onze weg en is toch een stuk voorzichtiger..

Nu was ik degene die de blijdschap een beetje temperde door te zeggen dat het ook nog mis kan gaan... kan er dan toch niet echt onbevangen van genieten..

Hier maar titanic gaan kijken.. en een beetje op het forum hangen..
    Hoop dat ik lekker op tijd in slaap kan vallen.. dan gaat de tijd sneller...
    Ben erg emotioneel door de spanningen.. buh.. En ook meer last van links, hopelijk ook gewoon door spanningen..

Hopelijk lach ik er morgenavond om ;)

14. Uitgerekende datum:
    01-12: Mila77, 34 jaar, 2e kindje (brusje voor Jenna, 2-ling **)
    02-12: Anno24, 24 jaar, 1e kindje
    02-12: Blinky, 30 jaar, 2e kindje (brusje voor Denny)
    02-12: Katie04, 30 jaar, 1e kindje, (1 * & brusje voor stiefzoon)
    02-12: Wup79, 32 jaar, 1e kindje (1 * 2011 met 22w)
    03-12: Kinderwens2012, 1e kindje (1 * 2012)
    04-12: Didi2502, 32 jaar, 1e kindje
    04-12: Frommel, 2e kindje (dochter dec 2010)
    05-12: Anneco, 31 jaar, 4e kindje (zoon 2005, dochter 2007, dochter 2009 & 1 *)
    05-12: Babyengel, 25 jaar, 3e kindje (zoon dec 2009, dochter* okt 2011 & 3 ***)
    05-12: Rossi85, 26 jaar, 1e kindje (2 **)
    05-12: Patriesss, 34 jaar, 2e kindje (zoon Sven jan 2011 & 1 *)
    05-12: Linda99, 28 jaar, 3e kindje (Milan* 2006 en Isa* 2007)
    06-12: Babs84, 27 jaar, 1e kindje (1 *)
    06-12: Cvo1986, 25 jaar, 1e kindje
    06-12: Gebiena, 1e kindje
    06-12: Lovelygwen, 22 jaar, 1e kindje
    06-12: Natasja22, 1e kindje (5 *****)
    07-12: Mamafm, 2e kindje (1 *)
    08-12: Anoniemass, 22 jaar, 1e kindje
    08-12: Chantal85, 27 jaar, 1e kindje (3 ***)
    08-12: Lana1980, 31 jaar, 1e kindje
    08-12: Rian85, 26 jaar, 1e kindje
    09-12: Purple88, 24 jaar, 1e kindje
    10-12: Lilotje, 25 jaar, 1e kindje
    10-12: Tantan, 3e kindje
    10-12: Volonta, 2e kindje (1 *)
    10-12: Wondertjenr2, 23 jaar, 2e kindje (dochter 2008)
    11-12: Lara1, 32 jaar, 3e kindje (dochter nov 2009, zoon* okt 2011)
    11-12: Sweetdreams, 2e kindje
    11-12: Zoe1, 27 jaar, 1e kindje
    12-12: Lein79, 32 jaar, 1e kindje
    12-12: MH1113, 2e kindje
    12-12: Mounia777, 21 jaar, 1e kindje
    13-12: Mariahh, 1e kindje
    14-12: Flashfly, 28 jaar, 1e kindje (1 *)
    14-12: JustMe31, 31 jaar, 2e kindje
    14-12: Lac, 29 jaar, 1e kindje
    15-12: EvelynW76, 35 jaar, 1e kindje
    15-12: Sandana, 1e kinde (1 *)
    15-12: Tamara2703, 2e kindje (1*)

Afspraken:
    16-04: Chantal85, 1e echo (6w2d) ivm MMM
    16-04: Frommel, 1e echo 13.30
    17-04: Flashfly, afspraak gyn
    17-04: Lovelygwen, afspraak MvM 9.00
    17-04: Katie04, 1e echo 13.00
    17-04: Zoe1, 5e echo gyn 09.20
    18-04: Rossi85, intake gyn
    19-04: Kinderwens2012, intake vk + 1e echo
    19-04: Wup79, intake vk
    23-04: Linda99, eerste echo op PGD poli
    23-04: Mamafm, 1e echo
    23-04: Zoe1, intake vk
    24-04: Anoniemass, intake vk + 1e echo 17.10
    24-04: Babyengel, intake vk 11.00
    24-04: Blinky, termijnecho 18.45
    24-04: Lara1, termijnecho 20:30
    24-04: Lilotje, 1e echo 08.15
    24-04: Mila77, intake vk + 1e echo 11.30
    26-04: Cvo1986, 1e echo
    26-04: Lara1, afspraak gyn
    26-04: Purple88, 1e echo
    27-04: Blinky, intake vk 9.00
    27-04: Patriesss, afspraak gyn 10.00
    01-05: Babyengel, 1e echo 08.20
    02-05: Lein79, 1e echo 18.20
    02-05: MH1113, 1e echo
    02-05: Tamara2703, 1e echo
    02-05: Wondertjenr2, intake vk + 1e echo 19.15
    03-05: Lovelygwen, intake vk + 1e echo 8.15
    03-05: Rian85, 1e echo 16.00
    07-05: Lein79, intake vk
    07-05: Zoe1, 6e echo vk
    08-05: Didi2502, intake vk + 1e echo 9.00
    09-05: Frommel, intake vk 8.00
    10-05: Mariahh, 2e echo
    25-05: Babyengel, medische echo AMC 11.40

Vlindertjes:
    31-03: Noushi (5w)
    04-04: Babywish84 (5w)
    04-04: Iloiza (4w5d)
    10-04: Danielle86 (nb)
    10-04: Daylinn (5w5d)
    11-04: Lunap (nnb)
    veel sterkte voor de vlindermama's

15. Didi2502

Didi2502 Actief lid

2 mrt 2012
    313
    0
    0
    Werkloos
    Arnhem
    Ga slapen. Morgen om 6.30 beginnen met werken. Veel te vroeg.

Slaap lekker.

16. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Degene die het leuk vinden kunnen me via mn weblog (kan je rechtsbovenaan aanklikken) blijven volgen, zoals al een paar hebben gedaan.
    Fijne zwangerschap allemaal, ik hoop dat het allemaal blijvertjes zijn voor de komende 7,5-8mnd

17. Lilotje

Lilotje Bekend lid

28 aug 2011
    541
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

Gister een dagje hier niet geweest en heel wat gemist zo te zien. Jammer dat er discussies ontstaan over dit soort dingen. Denk dat iedereen hier last heeft van rondvliegende hormonen en iedereen heeft een andere geschiedenis dus andere meningen. Dat is toch juist het fijne van een forum ook? Jammer dat je hier niet meer komt schrijven Chantal, maar wel veel succes met je zwangerschap en zal je blog volgen hoor!

Hier wel echt weinig kwaaltjes, begin me er een beetje zorgen om te maken, maar ach, aan de andere kant weer fijn dat ik niet boven de wc hoef te hangen ofzo, hihi! Ik tel echt de dagen af tot volgende week dinsdag, de eerste echo! Ben zo benieuwd of we dan een knipperlichtje zien, zit dan op 7 weken. En hoop zo dat alles er goed uit ziet dan! Daarna mag ik van mezelf voor het eerst naar de Prenatal hihi, iets kleins uitzoeken!

Fijne dag allemaal!

18. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

het was hier gisteren een heftige dag, las ik!
    dat komt waarschijnlijk door al die hormonen!

@Chantal ik hoop echt dat je blijft! ik zou het jammer vinden dat je hierom weggaat. Al snap ik ook wel dat je gekwetst bent, maar er zijn nu eenmaal verschillende mensen met verschillende ervaringen, waardoor je anders in het leven staat. En bij jou zijn dat helaas hele
    verdrietige ervaringen. Maar ik hoop echt dat je hier met ons je zwangerschap wilt blijven delen. Veel sterkte meid.

@nieuwe meiden welkom en gefeliciteerd

@hier alles rustig voel me redelijk goed. moet wel steeds kleine beetjes blijven eten, dan gaat het nog best.

Iedereen een fijne dag!

Groetjes

19. AnneCo

AnneCo Actief lid

9 apr 2012
    265
    0
    0
    @anoniemass hoe is het vandaag? Ik hoop zo voor je dat je gauw naar huis mag en dat je je beter zult voelen. Sterkte meid!

20. Lein79

Lein79 Actief lid

1 mei 2009
    232
    0
    16
    Rotterdam
    Hallo meiden,

Zo ik ben weer even opgelucht zeg! Vanochtend een clearblue met weken indicator gebruikt vorige keer gaf 2-3 aan en nu 3+ toch wel fijn dat de HCG omhoog is gegaan ook al heb ik heel weinig klachten. Nu nog 2 weken en 1 dag wachten op de echo, spannend!!!!

Deel Deze Pagina